Komunikaty PR

Nowa kolekcja “SHEIN X Rescued Collection” wykonana z materiałów z odzysku

2024-06-10  |  10:30
Biuro prasowe
Do pobrania 06 ( 0.02 MB )

Marka SHEIN przygotowała kolekcję ubrań wykorzystującą materiały pochodzące z odzysku, pozyskane dzięki współpracy z Queen of Raw. Nowy drop, SHEIN X Rescued, jest efektem pracy szczęściu projektantów związanych z autorskim programem skierowanym do młodych designerów –  SHEIN X.

 

Queen of Raw to globalna firma technologiczna zajmująca się gospodarką o obiegu zamkniętym, której sztandarowe oprogramowanie, Materia MX, specjalizuje się w rozwiązywaniu problemów związanych z nadwyżkami zapasów w łańcuchu dostaw dla światowych firm z listy Fortune 500. Dzięki partnerstwu z Queen of Raw, SHEIN jest w stanie zmienić sposób wykorzystania wysokiej jakości resztek tkanin od innych marek w kierunku bardziej cyrkularnego modelu, który ogranicza ilość odpadów tekstylnych i zmniejsza zużycie nowych surowców. Według pomiaru wpływu Materia MX, SHEIN dzięki partnerstwu z Queen of Raw, pozyskał i uratował 19 927 metrów w 2023 roku. Przekłada się to na szacunkową oszczędność 41,08 miliona galonów wody, 3 051 kilogramów chemikaliów i 28,94 ton metrycznych ekwiwalentu dwutlenku węgla, które zostałyby wygenerowane, gdyby te materiały musiały zostać ponownie wyprodukowane.

SHEIN kontynuuje inwestycje w innowacyjne rozwiązania na rzecz obiegu zamkniętego. Jednym z celów naszej podróży w kierunku zrównoważonego rozwoju jest uzyskanie gospodarki o obiegu zamkniętym do 2050 r." – tłumaczy Caitrin Watson, Dyrektor ds. Zrównoważonego rozwoju w SHEIN. „Aby znacząco zmniejszyć emisje w branży modowej, musimy nie tylko zminimalizować nasze własne odpady, ale także wspólnie pracować nad całkowitym wyeliminowaniem koncepcji odpadów. Współpraca z Queen of Raw w celu pozyskiwania materiałów z magazynów zamiast nowych tkanin pozwala nam współpracować z innymi liderami branży i początkującymi projektantami, aby napędzać gospodarkę tekstylną o obiegu zamkniętym".

W ramach rozwoju evoluSHEIN, SHEIN dąży aby do 2030 roku 50% produktów marki kwalifikowało się do inicjatywy evoluSHEIN by Design., wspierając tym samym swoją strategię dekarbonizacji poprzez przyspieszenie wykorzystania preferowanych materiałów i skalowanie odpowiedzialnych procesów produkcyjnych.

Wszystkie ubrania z kolekcji zostały zaprojektowane zgodnie ze standardami evoluSHEIN by Design, zgodnie z którymi odzież musi składać się z co najmniej 30% materiałów pochodzących z preferowanych źródeł, takich jak poliester z recyklingu, bezpieczna dla lasów wiskoza i odzyskane martwe surowce, a także musi być produkowana przez dostawców, którzy osiągnęli wysoki poziom kontroli zgodności społecznej i środowiskowej w ramach audytów zewnętrznych. Wszystkie elementy są również produkowane przy użyciu modelu produkcji on-demand SHEIN i wysyłane w opakowaniach wykonanych z materiałów pochodzących z recyklingu.

Projektanci SHEIN X, Christian Caldwell (USA), DeJohnea Thorpe (USA), Rajvizithi Singh (USA), Ngozika Okeke (USA), Mel Dorey (Wielka Brytania) i Daniela Ricciardelli (Włochy), zostali wybrani ze względu na swoją pasję do projektowania produktów modowych o mniejszym wpływie na środowisko, które oparte są na zasadach projektowania w obiegu zamkniętym.

„Przyszłość mody będzie zrównoważona. Używanie tkanin z zapasów to świetny kierunek – zapewni lepszą przyszłość dla wszystkich i więcej projektantów powinno to robić. Wyzwania na tej drodze stworzą również niesamowite możliwości, ponieważ zmuszają do nieszablonowego myślenia - a to jest naprawdę ekscytujące! Wielu moich klientów wraca do mnie, ponieważ uwielbiają etos stojący za marką" – wyjaśnia Mel Dorey, brytyjska projektantka.

Program SHEIN X Designer Incubator ma na celu przybliżenie branży modowej następnemu pokoleniu kreatywnych umysłów związanych z modą. W ramach programu uczestnicy są prowadzeni przez kompleksowy proces produkcji, w tym projektowanie i rozwój produktów, produkcję, marketing i logistykę łańcucha dostaw. Oferowane są im również możliwości szkolenia i podnoszenia kwalifikacji, a także unikalne narzędzia, takie jak pakiet monitorowania wydajności produktów SHEIN w czasie rzeczywistym, z którego mogą korzystać, aby reagować na aktualne potrzeby konsumentów. Program pokrywa koszty procesu produkcji i logistyki, zmniejszając ryzyko finansowe lub obciążenie związane z produkcją i wprowadzaniem na rynek takich kolekcji odzieżowych.

Od uruchomienia SHEIN X Designer Incubator Program w styczniu 2021, program rozrósł się z zaledwie siedmiu do ponad 4600 projektantów i artystów z ponad 20 krajów. We wrześniu 2023 r. firma SHEIN ogłosiła, że przeznacza kolejne 50 mln dolarów na program SHEIN X Designer Incubator na przestrzeni kolejnych pięciu lat. To dodatkowe finansowanie sprawi, że całkowita inwestycja firmy w program SHEIN X Designer Incubator wyniesie 105 mln dolarów do 2028 roku.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie Biuro prasowe
2024-07-03 | 14:20

Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie

Warszawska Promenada, znana z dbałości o atrakcyjny tenant mix, nieustająco wzmacnia swoją ofertę w segmencie zdrowia i urody. Niedawno do grona najemców centrum dołączyła marka
Handel Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych
2024-07-03 | 09:13

Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych

Jeszcze w 2018 r. rynek sprzedaży FMCG w Polsce aż w 40% pochodził z małych i średnich sklepów, co było ewenementem w skali całej Europy[1].
Handel Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku
2024-07-02 | 18:00

Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku

Według wstępnych szacunków, w drugim kwartale 2024 roku Grupa Wittchen wypracowała 112,1 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 1,5% w porównaniu z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.