Nowe centrum dystrybucyjne Markat Plus pod Krakowem, doradza AXI IMMO
AXI IMMO Group
Twarda 18
00-105 Warszawa
monika.rykowska|axiimmo.com| |monika.rykowska|axiimmo.com
+48 725 900 100
www.axiimmo.com
Firma Markat Plus, dystrybutor płyt i materiałów drewnopochodnych zdecydowała się wynająć ponad 7 300 mkw. powierzchni magazynowej i biurowej w Panattoni Park Kraków III. To kolejne centrum dystrybucyjne lidera w branży w regionie Małopolski, które będzie pełniło również funkcję showroomu. Markat Plus w transakcji reprezentowała firma AXI IMMO.
Markat Plus od 2006 r. zajmuje się sprzedażą materiałów budowlanych ze specjalizacją we wszystkiego rodzaju płytach budowlanych i konstrukcyjnych. Firma oferuje również płyty meblowe w tym płyty drewniane i drewnopochodne. Markat Plus od kilku jest autoryzowanym przedstawicielem marki SWISS KRONO oraz PAGED Sklejka w Polsce.
„Poszukiwaliśmy magazynu zlokalizowanego na południe od Krakowa, w stosunkowo niedużej odległości od siedziby głównej w Kalwarii Zebrzydowskiej. Uważamy, że lokalizacja w pobliżu A4 oraz w bezpośrednim sąsiedztwie dużej aglomeracji istotnie zwiększy nasze możliwości dystrybucyjne. Zdecydowaliśmy się wynająć powierzchnię magazynową w centrum dystrybucyjnym Panattoni Park Kraków III, ponieważ sądzimy, że w obecnej sytuacji rynkowej tj. przy rosnącej inflacji, która ma bezpośrednie przełożenie na wzrost cen materiałów i wykonawstwa bezpieczniejszą opcją będzie leasing długoterminowy,” komentuje Michał Banasik współwłaściciel firmy Markat Plus.
Firma Markat Plus zajmie 6 960 mkw. powierzchni logistyczno-dystrybucyjnej, którą uzupełni 370 mkw. nowoczesna przestrzeń biurowo-wystawowa.
„Klient od początku współpracy był bardzo konkretny i miał mocno sprecyzowane oczekiwania: po pierwsze względem poszukiwanej powierzchni, a po drugie w kontekście rzetelnego i doświadczonego na rynku dewelopera. Po ustaleniu najważniejszych parametrów dotyczących nowego centrum logistycznego szybko przystąpiliśmy do przeselekcjonowania oferty istniejących parków magazynowych. Wybór Panattoni Park Kraków III okazał się najlepszą dostępną opcją m.in. ze względu na dużą elastyczność przy aranżacji showroomu oraz możliwość przyszłej ekspansji pod jednym dachem,” wyjaśnia Marta Nowik, konsultant w Dziale Powierzchni Przemysłowych i Logistycznych, AXI IMMO.
„Krakowski rynek magazynowy należy do tych bardzo wymagających, w których o sukcesie transakcji decydują wielokrotnie detale. Dużą zaletą naszego parku magazynowego jest jego komfortowa lokalizacja pod względem oddalonego o niecałe 3 km wjazdu na autostradę A4, a także wysoki standard techniczny samej nieruchomości,” przekonuje Filip Noworól, Senior Leasing Manager, Panattoni.
Panattoni Park Kraków III to nowoczesny park magazynowy o powierzchni 34 500 mkw. zlokalizowany ok. 10 km na południowy zachód od centrum Krakowa, w pobliżu (ok. 3 km) węzła komunikacyjnego łączącego autostradę A4 z europejską trasą E40 i drogą krajową nr 44. W podstawowym wyposażeniu centrum dystrybucyjnego znajdują się place manewrowe o głębokości minimum 35 m, szerokie miejsca parkingowe dla samochodów ciężarowych i osobowych, całodobowa ochrona i telewizja przemysłowa.

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.