Komunikaty PR

Nowe logo Centrum Nauki Experyment

2021-01-11  |  10:20
Biuro prasowe
Kontakt
Jakub Milszewski
Centrum Nauki EXPERYMENT

al. Zwycięstwa 96/98
81-451 Gdynia
j.milszewski|experyment.gdynia.pl| |j.milszewski|experyment.gdynia.pl
781976126
experyment.gdynia.pl

Experyment na nowo

Czy zauważyliście zmiany na budynku Centrum Nauki Experyment w Gdyni, gdy przejeżdżaliście Aleją Zwycięstwa lub przechodziliście obok Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego? Jeśli nie, podpowiadamy: z fasady Centrum zniknęło charakterystyczne, niebieskie logo.

Kiedy w 2007 roku otwierano Experyment towarzyszyły mu trzy hasła: nowość - pierwsze centrum na Pomorzu, interakcja i eksperymentowanie na wystawach i innowacyjna edukacja – pozaformalna i doświadczalna. Centrum szybko zyskało zainteresowanie gdynian, a rodziny z dziećmi oraz uczniowie lokalnych szkół pokochali ideę nauki poprzez mądrą zabawę. Jednocześnie stało się obowiązkowym punktem na mapie turystycznej trójmiasta.

Experyment dziś

Przez lata Centrum Nauki Experyment zbudowało bogatą ofertę dla coraz szerszego grona odbiorców. Poszło o krok dalej w edukacji nieformalnej, proponując dziś ponad 20 zajęć edukacyjnych, budując programy edukacyjne dla starszej młodzieży, współpracując ze środowiskami akademickimi i naukowymi przy projektach skierowanych do młodych naukowców, studentów.

Rodziny mogą korzystać z licznych w wydarzeń popularnonaukowych, wykładów, warsztatów i pokazów naukowych, również z udziałem wybitnych polskich naukowców i lubianych popularyzatorów nauki. Mogą też do woli cieszyć się wspólnym poznawaniem, nauką przez zabawę na wystawach i zajęciach w bogato wyposażonych salach laboratoryjnych.

Experyment postanowił w większym stopniu zainteresować także dorosłych odbiorców, budując szeroki wachlarz zajęć i wydarzeń popularnonaukowych. Na poważnie zajął się też tematem komunikacji naukowej, który rozwija we współpracy z licznymi uczelniami wyższymi, instytutami badawczymi, organizacjami studenckimi oraz instytucjami kultury.

Jednak przede wszystkim Experyment to przestrzeń do twórczego eksperymentowania otwierająca się na potrzeby każdego. Centrum tworzy przyjazne środowisko do zdobywania wiedzy i rozwoju – bez względu na wiek, wykształcenie czy zainteresowania, zgodnie z hasłem: „Lubimy wszystkie pytania. Lubimy naukę”.

W nowy rok z nowym logo

Jak pokazać nowe działania, nową jakość, nową ofertę i silną markę Experymentu w identyfikacji wizualnej? Jak wyrazić nowoczesność, multidyscyplinarność centrum i współczesnej nauki, otwartość na różne grupy społeczne w jednym znaku? Jak być adekwatnym do potrzeb starszych i młodszych odbiorców? Jak nie stracić waloru Experymentu – miejsca mądrej naukowej zabawy?

- Należy dobrze sprecyzować zadania centrum, jego rolę, jego środki wyrazu, jego odbiorców. Zrozumieć i dobrze wpisać się w potrzeby społeczne, wzmocnić potencjał oddziaływania, zawrzeć prorozwojowe sojusze, a na końcu krótko i treściwie przekazać to kreatywnym twórcom i doświadczonemu studiu projektowemu. Tylko tyle i aż tyle. Nowy znak ma zawrzeć to wszystko, nad czym zespół pracował od kilku lat i być aktualny przez następną dekadę. Experyment i jego logo ma zachęcać do rozwoju, podsycać ciekawość świata i pokazywać fascynujące oblicze nauki. Na końcu ma łączyć ludzi, dyscypliny i środowiska naukowe i komunikować to w sposób klarowny  – mówi Alicja Harackiewicz, dyrektor Centrum Nauki Experyment.

Premiera nowego znaku odbyła się 31 grudnia, godz. 12.00 – Centrum weszło w kolejny rok z nowym przekazem, treścią i formą. Wprowadzenie logotypu ilustruje krótkim film, który pokazuje proces jego powstania, za które odpowiadało TOFU Studio z Gdańska [zobacz film: https://youtu.be/f9t9lk7JIyo].

- Nowe logo jest ciekawe, intrygujące i zaskakujące. Ma swoją siłę i mocny pierwiastek kreatywny. Wszyscy w zespole jesteśmy podekscytowani tą zmianą. Wierzymy, że nasi odbiorcy również ją poczują – dodaje Alicja Harackiewicz.    

Nowy logotyp na fasadzie pojawi się wczesną wiosną. Teraz, korzystając z chwili przerwy w działaniach wystaw, wprowadzamy nowy znak graficzny w przestrzeń budynku i materiały Experymentu. Do zobaczenia wkrótce!

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Centrum Nauki EXPERYMENT
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Czy AI przejmie marketing? Sztuczna inteligencja w analizie danych i tworzeniu treści Biuro prasowe
2025-03-06 | 11:10

Czy AI przejmie marketing? Sztuczna inteligencja w analizie danych i tworzeniu treści

Czy sztuczna inteligencja zastąpi marketerów? A może wręcz przeciwnie – stanie się ich największym sojusznikiem? W ostatnich latach zrewolucjonizowała podejście do tworzenia
Media i PR SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu
2025-03-04 | 13:00

SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu

Wiedza, networking, relaks – to hasła przewodnie eventu w Zakopanem, czyli jednej z najważniejszych konferencji SEO w Europie, która zrzesza specjalistów
Media i PR BRAK ZDJĘCIA
2025-02-25 | 10:50

Reklama offline w erze cyfryzacji – dlaczego wciąż działa?

W czasach, gdy marketing cyfrowy zdominował strategie promocyjne wielu firm, łatwo zapomnieć o sile reklamy offline. Media społecznościowe, kampanie Google Ads czy reklamy wideo stały się nieodłącznym elementem codziennych działań

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Handel

Planowana podwyżka akcyzy na e-papierosy skłoni palaczy do wyboru bardziej szkodliwych używek. Wrócą też do tradycyjnych papierosów

Trwają prace nad projektem regulacji, która wprowadza wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze, co ma na celu ograniczenie spożycia wyrobów nikotynowych, szczególnie wśród młodzieży. Jednak eksperci podkreślają, że zmiany mogą przynieść więcej szkód niż korzyści, zmuszając konsumentów do sięgnięcia po tańsze, ale bardziej szkodliwe alternatywy i utrwalając nawyk palenia tradycyjnych papierosów. Wyższe ceny produktów alternatywnych mogą również prowadzić do wzrostu szarej strefy i trudności w realizacji założeń fiskalnych oraz uderzyć w tysiące polskich MŚP.

Infrastruktura

Priorytetem osób kupujących mieszkanie jest dostęp do zielonych terenów. To ma istotny wpływ na ich dobrostan

Badania pokazują, że Polacy cenią bliskość natury bardziej niż sąsiedztwo aptek czy żłobków. – Aby zapewnić kontakt z naturą, osiedla powinny być rozplanowane z dużym poszanowaniem środowiska – podkreślają eksperci z APA Wojciechowski Architekci, projektanci osiedla Onelife w warszawskim Powsinie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.