Nowe narzędzie dla produkcji i sprzedaży dóbr konsumpcyjnych
Salesforce wprowadził nowe, oparte na sztucznej inteligencji rozwiązanie Consumer Goods Cloud. Sprawia one, że każdy krok procesu wprowadzania produktów na rynek - od planowania, aż do realizacji - jest bardziej wydajny i inteligentny. Data Cloud dla Consumer Goods odblokowuje i łączy dane zebrane od klientów z badaniami rynku, zapewniając głębsze informacje na temat preferencji kupujących. Dzięki temu możliwa jest znacząca optymalizacja planowania i realizacji sprzedaży detalicznej. Ponadto nowe narzędzia Salesforce AI dla firm z branży dóbr konsumpcyjnych oferują inteligentne wskazówki i generują podsumowania — umożliwiając np. przedstawicielom handlowym, serwisowym i terenowym skuteczniejsze planowanie i nawigowanie po zapytaniach klientów i zwiększenie przychodów.
Consumer Goods Cloud, obejmujący Trade Promotion Management i Retail Execution , łączy planowanie i realizację z CRM, aby pomóc firmom osiągnąć rentowny wzrost. Teraz, łącząc się z Salesforce Data Cloud , który ujednolica i harmonizuje dane strukturalne i niestrukturalne, oraz głęboko integrując Einstein AI, klienci będą mogli korzystać z nowych rozwiązań, aby wzmocnić relacje z partnerami kanałowymi. Rozwiązania obejmują:
Rozwiązanie Data Cloud for Consumer Goods umożliwia menedżerom ds. kluczowych klientów łączenie danych dotyczących kont z danymi branżowymi, w celu tworzenia ujednoliconych profili dla każdego klienta, segmentowania kont, definiowania mikrosegmentów np. według sklepu detalicznego oraz tworzenia pulpitów segmentacji w celu planowania precyzyjnych asortymentów i promocji na poziomie lokalnym.
Na przykład firma sprzedająca napoje bezalkoholowe może użyć Data Cloud for Consumer Goods do ujednolicenia danych lojalnościowych i danych konsumenckich (takich jak np. badania Nielsen). Dzięki tym informacjom mogą zidentyfikować, które napoje gazowane o smaku cytrusowym są szczególnie popularne wśród lokalnych konsumentów w danym regionie i które sklepy typu convenience mają tendencję do częstego uzupełnienia produktu. Następnie firma może zalecić wyższe miesięczne zamówienie zakupu lub częstsze uzupełnianie tego konkretnego napoju gazowanego dla każdego sklepu w tym regionie.
Einstein Copilot Account Summarization pomaga zwiększyć produktywność agentów serwisowych w Consumer Goods Cloud, zapewniając generowane przez AI podsumowania kont bezpośrednio w konsoli serwisowej. Eliminuje to potrzebę przełączania się między ekranami, artykułami wiedzy i historią, dzięki czemu agenci mogą obsługiwać złożone zapytania z osobistym akcentem, jednocześnie zachęcając do sprzedaży dodatkowej i krzyżowej dostosowanej do bardzo konkretnych potrzeb.
Na przykład agent serwisowy z firmy produkującej dobra konsumpcyjne gospodarstwa domowego, który po raz pierwszy wchodzi w interakcję z dużym sprzedawcą detalicznym, może użyć Einstein Copilot Account Summarization aby nadrobić zaległości w ostatnich interakcjach, złożonych zamówieniach, wynikach zadowolenia klientów w ciągu zaledwie kilku sekund. Podsumowanie pomaga dokładnie odpowiedzieć na pytania sprzedawcy detalicznego dotyczące ostatniego zamówienia, jednocześnie sugerując produkt do sprzedaży dodatkowej podczas rozwiązywania problemu.
Consumer Goods Cloud Einstein 1 for Sales zapewnia każdemu kierownikowi sprzedaży, przedstawicielowi terenowemu czy handlowcowi narzędzia do napędzania wzrostu konta i produktywności. Istotne szczegóły realizacji sprzedaży detalicznej i zalecenia są wyświetlane i widoczne w Consumer Goods Cloud Einstein 1 for Sales, umożliwiając przedstawicielom określenie czy muszą zapewnić specjalną obsługę produktów nietrwałych lub delikatnych, zapewnić szybkie cykle uzupełniania, poprawić dostępność produktów na obszarach wiejskich lub zmniejszyć liczbę zaległości płatniczych dzięki pobieraniu płatności podczas dostawy produktu.
Na przykład przedstawiciel terenowy firmy produkującej przekąski uruchamia powiadomienie o braku towaru (OOS) dla konta po zobaczeniu, że jeden z najlepiej sprzedających się mrożonych produktów jest niedostępny w dużym sklepie detalicznym. Kierownik ds. sprzedaży widzi powiadomienie o braku towaru na pulpicie Consumer Goods Cloud Einstein 1 for Sales i natychmiast powiadamia zespół ds. dostaw do sklepu, aby nadał priorytet wizycie uzupełniającej. Sklep jest uzupełniany, a sprzedaż przyrostowa jest rejestrowana, ponieważ wszystkie zespoły pracują z tymi samymi danymi w czasie rzeczywistym i połączonymi systemami w ramach Consumer Good Cloud.

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Duże możliwości korzystania z funduszy europejskich przez polskie firmy. Szczególnie w obszarze obronności
W ramach polityki spójności i Krajowego Planu Odbudowy Polska ma do dyspozycji 190 mld zł na wsparcie polskich firm. Środków dla przedsiębiorców nie zabraknie również w nowej perspektywie finansowej po 2027 roku. Dedykowane im programy KPO obejmują nie tylko wsparcie finansowe, ale również inwestycje i reformy deregulujące polską gospodarkę. Ich celem jest zwiększenie jej konkurencyjności, jak również bezpieczeństwa w kontekście położenia geopolitycznego Polski. Na szczególnie szeroką ofertę programów mogą liczyć sektory obronności i transportowy.
Farmacja
Zniesienie zakazu reklamy aptek może zwiększyć świadomość pacjentów o usługach farmaceutycznych. Taki może być skutek wyroku TSUE

W czerwcu Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo UE. To oznacza, że Polska będzie musiała dostosować regulacje. Dla pacjentów wyrok oznacza szerszy dostęp do informacji o usługach farmaceutycznych, a dla właścicieli aptek – możliwość legalnej komunikacji z rynkiem. Naczelna Rada Aptekarska obawia się chaosu prawnego i wezwała resort zdrowia do uregulowania sytuacji prawnej.
Prawo
Przemysł chemiczny czeka na szczegóły unijnego wsparcia dla sektora. Najważniejsza jest obniżka cen energii

Komisja Europejska przedstawiła plan działania dla modernizacji i wzmocnienia konkurencyjności unijnego przemysłu chemicznego. Plan ma być rozwiązaniem najważniejszych wyzwań stojących przed sektorem chemicznym w Europie, w tym m.in. wysokich cen energii i nieuczciwej konkurencji na rynkach zagranicznych. KE chce również promować inwestycje w innowacje, ESG, a także uprościć unijne przepisy dotyczące chemikaliów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.