Komunikaty PR

Nowe technologie pomogą firmom w organizacji eventów dla pracowników

2024-04-29  |  01:00
Biuro prasowe

Badania pokazują, że 64% pracowników preferuje pracę zespołową, która ich zdaniem pozwala uzyskać lepsze efekty. Z kolei firmy, które promują współpracę w miejscu pracy, uzyskują 5-krotnie lepsze wyniki w porównaniu do tych, które tego nie robią*. Skutecznym sposobem budowania efektywnych zespołów są imprezy firmowe połączone z team buildingiem. Na rynku pojawiają się nowe technologie i autorskie rozwiązania firm eventowych, które znacznie ułatwią organizację wydarzeń firmowych dzięki automatyzacji procesu. Sprawdziliśmy, na czym to polega.

Imprezy firmowe podstawą team buildingu w 2024 roku

W dynamicznie zmieniającym się krajobrazie współczesnych firm, budowanie zgranego i zmotywowanego zespołu stało się nie tylko priorytetem, ale kamieniem węgielnym sukcesu. Przedsiębiorstwa starają się wspierać współpracę, podnosić morale i wzmacniać dynamikę zespołów. Działania firm w tym zakresie potwierdzają badania przeprowadzone przez Jobvite, które pokazują, że ponad 40% (czyli prawie połowa!) pracowników chciałoby nawiązać lepsze kontakty ze współpracownikami, co ma bezpośrednie przełożenie na atmosferę panującą w pracy**.

 

W Polsce, podobnie jak w wielu częściach świata, imprezy firmowe już jakiś czas temu ewoluowały poza obchody świąt typu wigilia firmowa, stając się integralnymi elementami kultury firmy i okazją do aktywności integracyjnych. Jednak wraz z ekspansją zjawiska pracy zdalnej, potrzeba innowacyjnych rozwiązań w organizacji takich wydarzeń nigdy nie była tak wyraźna, jak obecnie.

Dlaczego biznes potrzebuje eventów firmowych?

Wydarzenia firmowe – niezależnie od tego, czy jest to wyjazd integracyjny, uroczyste spotkanie jubileuszowe czy sesja szkoleniowa – mają ogromną wartość w łączeniu pracowników, wspieraniu relacji i podnoszeniu morale. – Przede wszystkim, tego typu wydarzenia służą członkom zespołu jako platforma do nawiązywania bliższych kontaktów, a w długotrwałej perspektywie usprawniają współpracę i pozwalają jeszcze efektywniej osiągać cele biznesowe firmy. – zauważa Joanna Hoc-Kopiej, ekspert z Dworu Korona Karkonoszy.

 

Potwierdzeniem tych słów są wyniki badań, przeprowadzonych wśród pracowników firm. Okazuje się, że 79% członków zespołów jest najbardziej podekscytowanych udziałem w wydarzeniach firmowych ze względu na możliwość lepszego poznania innych współpracowników i budowania z nimi relacji także w prywatnym życiu***. Jednak organizacja tego typu eventów często okazywała się złożonym i czasochłonnym zadaniem. W odpowiedzi na dążenie przedsiębiorstw do usprawnienia procesów i zwiększenia wydajności w każdym obszarze działania, obecna technologia zmienia sposób, w jaki firmy mogą organizować wydarzenia dla swoich pracowników, kontrahentów, interesariuszy itd.

Nowe technologie w świecie eventów – konfigurator eventowy

Jednym z innowacyjnych rozwiązań, które pojawiło się na rynku eventowym, jest konfigurator imprez. To zaawansowane narzędzie – platforma, która w kompleksowy sposób automatyzuje i upraszcza cały proces planowania wydarzeń – stanowi kamień milowy w rozwoju branży eventowej, którego beneficjentami są firmy organizujące własne eventy. – Nie będzie przesadą stwierdzić, że konfigurator imprez to game changer w branży eventów dla firm. – mówi Joanna Hoc-Kopiej. – Dzięki możliwości wyboru spośród 260 atrakcji, integracji i opcji szkoleniowych dla firm, konfigurator umożliwia indywidualne „zaprojektowanie” wydarzenia, włączając takie czynniki, jak data, zakwaterowanie, liczba uczestników i zakładany budżet. Nie wymaga przy tym instalowania żadnego oprogramowania. Konfigurator jest dostępny bezpośrednio na stronie www Dwór Korona Karkonoszy. – tłumaczy. W dzisiejszym, szybko zmieniającym się środowisku biznesowym, w którym cenna jest każda minuta, możliwość usprawnienia procesów planowania wydarzeń nie tylko oszczędza czas i zasoby, ale także pozwala firmom skupić się na tym, co naprawdę ważne - wspieraniu w rozwoju i zwiększaniu zaangażowania pracowników.

 

Wykorzystując moc automatyzacji i personalizacji, dzięki konfiguratorowi imprez firmy mogą z łatwością planować eventy, dostosowując wydarzenia do własnych potrzeb i możliwości, jednocześnie nie tracąc przy tym niepotrzebnie czasu i energii. Nowoczesne rozwiązania technologiczne w zakresie imprez firmowych oferują przy tym nowe możliwości wzbogacania doświadczeń pracowników, a tym samym napędzania sukcesu organizacji.

 

* https://gitnux.org/teamwork-vs-individual-work-statistics/

**https://www.gomada.co/blog/team-building-statistics

***https://www.travelperk.com/blog/stats-and-trends-that-show-company-events-are-back/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie Biuro prasowe
2024-07-05 | 12:25

Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie

  Już ponad 40 tys. samochodów jest we flocie Masterlease. Należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, Masterlease jest głównym centrum kompetencyjnym dla
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.