Nowe technologie pomogą firmom w organizacji eventów dla pracowników
Badania pokazują, że 64% pracowników preferuje pracę zespołową, która ich zdaniem pozwala uzyskać lepsze efekty. Z kolei firmy, które promują współpracę w miejscu pracy, uzyskują 5-krotnie lepsze wyniki w porównaniu do tych, które tego nie robią*. Skutecznym sposobem budowania efektywnych zespołów są imprezy firmowe połączone z team buildingiem. Na rynku pojawiają się nowe technologie i autorskie rozwiązania firm eventowych, które znacznie ułatwią organizację wydarzeń firmowych dzięki automatyzacji procesu. Sprawdziliśmy, na czym to polega.
Imprezy firmowe podstawą team buildingu w 2024 roku
W dynamicznie zmieniającym się krajobrazie współczesnych firm, budowanie zgranego i zmotywowanego zespołu stało się nie tylko priorytetem, ale kamieniem węgielnym sukcesu. Przedsiębiorstwa starają się wspierać współpracę, podnosić morale i wzmacniać dynamikę zespołów. Działania firm w tym zakresie potwierdzają badania przeprowadzone przez Jobvite, które pokazują, że ponad 40% (czyli prawie połowa!) pracowników chciałoby nawiązać lepsze kontakty ze współpracownikami, co ma bezpośrednie przełożenie na atmosferę panującą w pracy**.
W Polsce, podobnie jak w wielu częściach świata, imprezy firmowe już jakiś czas temu ewoluowały poza obchody świąt typu wigilia firmowa, stając się integralnymi elementami kultury firmy i okazją do aktywności integracyjnych. Jednak wraz z ekspansją zjawiska pracy zdalnej, potrzeba innowacyjnych rozwiązań w organizacji takich wydarzeń nigdy nie była tak wyraźna, jak obecnie.
Dlaczego biznes potrzebuje eventów firmowych?
Wydarzenia firmowe – niezależnie od tego, czy jest to wyjazd integracyjny, uroczyste spotkanie jubileuszowe czy sesja szkoleniowa – mają ogromną wartość w łączeniu pracowników, wspieraniu relacji i podnoszeniu morale. – Przede wszystkim, tego typu wydarzenia służą członkom zespołu jako platforma do nawiązywania bliższych kontaktów, a w długotrwałej perspektywie usprawniają współpracę i pozwalają jeszcze efektywniej osiągać cele biznesowe firmy. – zauważa Joanna Hoc-Kopiej, ekspert z Dworu Korona Karkonoszy.
Potwierdzeniem tych słów są wyniki badań, przeprowadzonych wśród pracowników firm. Okazuje się, że 79% członków zespołów jest najbardziej podekscytowanych udziałem w wydarzeniach firmowych ze względu na możliwość lepszego poznania innych współpracowników i budowania z nimi relacji także w prywatnym życiu***. Jednak organizacja tego typu eventów często okazywała się złożonym i czasochłonnym zadaniem. W odpowiedzi na dążenie przedsiębiorstw do usprawnienia procesów i zwiększenia wydajności w każdym obszarze działania, obecna technologia zmienia sposób, w jaki firmy mogą organizować wydarzenia dla swoich pracowników, kontrahentów, interesariuszy itd.
Nowe technologie w świecie eventów – konfigurator eventowy
Jednym z innowacyjnych rozwiązań, które pojawiło się na rynku eventowym, jest konfigurator imprez. To zaawansowane narzędzie – platforma, która w kompleksowy sposób automatyzuje i upraszcza cały proces planowania wydarzeń – stanowi kamień milowy w rozwoju branży eventowej, którego beneficjentami są firmy organizujące własne eventy. – Nie będzie przesadą stwierdzić, że konfigurator imprez to game changer w branży eventów dla firm. – mówi Joanna Hoc-Kopiej. – Dzięki możliwości wyboru spośród 260 atrakcji, integracji i opcji szkoleniowych dla firm, konfigurator umożliwia indywidualne „zaprojektowanie” wydarzenia, włączając takie czynniki, jak data, zakwaterowanie, liczba uczestników i zakładany budżet. Nie wymaga przy tym instalowania żadnego oprogramowania. Konfigurator jest dostępny bezpośrednio na stronie www Dwór Korona Karkonoszy. – tłumaczy. W dzisiejszym, szybko zmieniającym się środowisku biznesowym, w którym cenna jest każda minuta, możliwość usprawnienia procesów planowania wydarzeń nie tylko oszczędza czas i zasoby, ale także pozwala firmom skupić się na tym, co naprawdę ważne - wspieraniu w rozwoju i zwiększaniu zaangażowania pracowników.
Wykorzystując moc automatyzacji i personalizacji, dzięki konfiguratorowi imprez firmy mogą z łatwością planować eventy, dostosowując wydarzenia do własnych potrzeb i możliwości, jednocześnie nie tracąc przy tym niepotrzebnie czasu i energii. Nowoczesne rozwiązania technologiczne w zakresie imprez firmowych oferują przy tym nowe możliwości wzbogacania doświadczeń pracowników, a tym samym napędzania sukcesu organizacji.
* https://gitnux.org/teamwork-vs-individual-work-statistics/
**https://www.gomada.co/blog/team-building-statistics
***https://www.travelperk.com/blog/stats-and-trends-that-show-company-events-are-back/

Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać
Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.
Polityka
Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.