Nowe technologie pomogą firmom w organizacji eventów dla pracowników
Badania pokazują, że 64% pracowników preferuje pracę zespołową, która ich zdaniem pozwala uzyskać lepsze efekty. Z kolei firmy, które promują współpracę w miejscu pracy, uzyskują 5-krotnie lepsze wyniki w porównaniu do tych, które tego nie robią*. Skutecznym sposobem budowania efektywnych zespołów są imprezy firmowe połączone z team buildingiem. Na rynku pojawiają się nowe technologie i autorskie rozwiązania firm eventowych, które znacznie ułatwią organizację wydarzeń firmowych dzięki automatyzacji procesu. Sprawdziliśmy, na czym to polega.
Imprezy firmowe podstawą team buildingu w 2024 roku
W dynamicznie zmieniającym się krajobrazie współczesnych firm, budowanie zgranego i zmotywowanego zespołu stało się nie tylko priorytetem, ale kamieniem węgielnym sukcesu. Przedsiębiorstwa starają się wspierać współpracę, podnosić morale i wzmacniać dynamikę zespołów. Działania firm w tym zakresie potwierdzają badania przeprowadzone przez Jobvite, które pokazują, że ponad 40% (czyli prawie połowa!) pracowników chciałoby nawiązać lepsze kontakty ze współpracownikami, co ma bezpośrednie przełożenie na atmosferę panującą w pracy**.
W Polsce, podobnie jak w wielu częściach świata, imprezy firmowe już jakiś czas temu ewoluowały poza obchody świąt typu wigilia firmowa, stając się integralnymi elementami kultury firmy i okazją do aktywności integracyjnych. Jednak wraz z ekspansją zjawiska pracy zdalnej, potrzeba innowacyjnych rozwiązań w organizacji takich wydarzeń nigdy nie była tak wyraźna, jak obecnie.
Dlaczego biznes potrzebuje eventów firmowych?
Wydarzenia firmowe – niezależnie od tego, czy jest to wyjazd integracyjny, uroczyste spotkanie jubileuszowe czy sesja szkoleniowa – mają ogromną wartość w łączeniu pracowników, wspieraniu relacji i podnoszeniu morale. – Przede wszystkim, tego typu wydarzenia służą członkom zespołu jako platforma do nawiązywania bliższych kontaktów, a w długotrwałej perspektywie usprawniają współpracę i pozwalają jeszcze efektywniej osiągać cele biznesowe firmy. – zauważa Joanna Hoc-Kopiej, ekspert z Dworu Korona Karkonoszy.
Potwierdzeniem tych słów są wyniki badań, przeprowadzonych wśród pracowników firm. Okazuje się, że 79% członków zespołów jest najbardziej podekscytowanych udziałem w wydarzeniach firmowych ze względu na możliwość lepszego poznania innych współpracowników i budowania z nimi relacji także w prywatnym życiu***. Jednak organizacja tego typu eventów często okazywała się złożonym i czasochłonnym zadaniem. W odpowiedzi na dążenie przedsiębiorstw do usprawnienia procesów i zwiększenia wydajności w każdym obszarze działania, obecna technologia zmienia sposób, w jaki firmy mogą organizować wydarzenia dla swoich pracowników, kontrahentów, interesariuszy itd.
Nowe technologie w świecie eventów – konfigurator eventowy
Jednym z innowacyjnych rozwiązań, które pojawiło się na rynku eventowym, jest konfigurator imprez. To zaawansowane narzędzie – platforma, która w kompleksowy sposób automatyzuje i upraszcza cały proces planowania wydarzeń – stanowi kamień milowy w rozwoju branży eventowej, którego beneficjentami są firmy organizujące własne eventy. – Nie będzie przesadą stwierdzić, że konfigurator imprez to game changer w branży eventów dla firm. – mówi Joanna Hoc-Kopiej. – Dzięki możliwości wyboru spośród 260 atrakcji, integracji i opcji szkoleniowych dla firm, konfigurator umożliwia indywidualne „zaprojektowanie” wydarzenia, włączając takie czynniki, jak data, zakwaterowanie, liczba uczestników i zakładany budżet. Nie wymaga przy tym instalowania żadnego oprogramowania. Konfigurator jest dostępny bezpośrednio na stronie www Dwór Korona Karkonoszy. – tłumaczy. W dzisiejszym, szybko zmieniającym się środowisku biznesowym, w którym cenna jest każda minuta, możliwość usprawnienia procesów planowania wydarzeń nie tylko oszczędza czas i zasoby, ale także pozwala firmom skupić się na tym, co naprawdę ważne - wspieraniu w rozwoju i zwiększaniu zaangażowania pracowników.
Wykorzystując moc automatyzacji i personalizacji, dzięki konfiguratorowi imprez firmy mogą z łatwością planować eventy, dostosowując wydarzenia do własnych potrzeb i możliwości, jednocześnie nie tracąc przy tym niepotrzebnie czasu i energii. Nowoczesne rozwiązania technologiczne w zakresie imprez firmowych oferują przy tym nowe możliwości wzbogacania doświadczeń pracowników, a tym samym napędzania sukcesu organizacji.
* https://gitnux.org/teamwork-vs-individual-work-statistics/
**https://www.gomada.co/blog/team-building-statistics
***https://www.travelperk.com/blog/stats-and-trends-that-show-company-events-are-back/

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Z ziemniaka zrobili biznes
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Ślązacy wciąż nie są uznani za mniejszość etniczną. Temat języka śląskiego wraca do debaty publicznej i prac parlamentarnych
W Polsce 600 tys. osób deklaruje narodowość śląską, a 460 tys. mówi po śląsku. Kwestia uznania etnolektu śląskiego za język regionalny od lat wzbudza żywe dyskusje. Zwolennicy zmiany statusu języka śląskiego najbliżej celu byli w 2024 roku, ale nowelizację ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych zablokowało prezydenckie weto. Ostatnio problem wybrzmiał podczas debaty w Parlamencie Europejskim, ale zdaniem Łukasza Kohuta z PO na forum UE również trudna jest walka o prawa mniejszości etnicznych i językowych.
Transport
Polacy z niejednoznacznymi opiniami na temat autonomicznych pojazdów. Wiedzą o korzyściach, ale zgłaszają też obawy

Polacy widzą w pojazdach autonomicznych szansę na poprawę bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie mobilności osób starszych czy z niepełnosprawnościami. Jednocześnie rozwojowi technologii AV towarzyszą obawy, m.in. o utratę kontroli nad pojazdem czy o większą awaryjność niż w przypadku tradycyjnych aut – wynika z prowadzonych przez Łukasiewicz – PIMOT badań na temat akceptacji społecznej dla AV. Te obawy wskazują, że rozwojowi technologii powinna także towarzyszyć edukacja, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Eksperci mówią także o konieczności transparentnego informowania o możliwościach i ograniczeniach AV.
Prawo
70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.