Komunikaty PR

Nowi przedsiębiorcy w zarządzie Polskiej Organizacji Franczyzodawców

2022-08-03  |  01:00
Biuro prasowe

Polska Organizacja Franczyzodawców, największe i najbardziej prestiżowe stowarzyszenie non profit skupiające biznesy franczyzowe, powiększyło swój zarząd z 5 do 9 osób. Jak mówi prezeska POF, Monika Dąbrowska chodzi o to, by reprezentacja przedsiębiorców była jak najbardziej pełna i różnorodna, odpowiadała sytuacji na rynku i zapewniała rozwój sektora.


POF to organizacja, do której wypada należeć. Od lat podejmuje oddolne działania na rzecz uregulowania tego działu gospodarki, który dotąd rozwijał się w dość nieskoordynowany sposób. Jednym z ostatnich, ważnych przedsięwzięć POF było opracowanie Kodeksu dobrych praktyk franczyzy. Określa on w sposób jednoznaczny, a zarazem elastyczny podstawowe zasady funkcjonowania franczyz w Polsce, wyprzedzając w tym regulacje przygotowywane przez Ministerstwo Sprawiedliwości.


- Franczyza to sektor szeroki: obejmuje bardzo odmienne branże i przedsiębiorstwa różnej wielkości: od międzynarodowych koncernów po rodzime, nieduże przedsiębiorstwa. Każdy ma inne doświadczenia i problemy. Aby się rozwijać i odpowiadać na wyzwania rynku musimy mieć całościowy ogląd sytuacji i dbać o to, by jednolite zasady obowiązywały wszystkie podmioty. Stąd decyzja o zwiększeniu składu zarządu – mówi Monika Dąbrowska, prezeska POF.


Do nowego zarządu, w drodze głosowania wybrano (alfabetycznie): Pawła Aksamita (Stava), Jacka Biskupa, Monikę Dąbrowską (McDonald's Polska), Annę Gniatkowską (Santander Bank Polska), Rafała Kościuka (Fit Cake), Krzysztofa Łagowskiego (Carrefour), Damiana Ozgę (Perfect Look Clinic), Arkadiusza Słodkowskiego (PROFIT system) i Mirosława Szawerdo (ITM Polska).


Na Rafała Kościuka, współwłaściciela sieci Fit Cake, promującej się jako polska „nie-cukiernia”, który po raz pierwszy znalazł się w zarządzie, zagłosowało 31 z 35 członków POF.


- To dla mnie duże wyróżnienie – przyznaje Rafał Kościuk, właściciel franczyzy Fit Cake liczącej ponad 50 punktów, która w ostatnich latach odnotowała bardzo szybki progres. – Za swoje zadanie w zarządzie uważam dbanie o transparentność przy prowadzeniu biznesu franczyzowego, a także zmianę sposobu rozwiązywania kwestii spornych. Stoję na stanowisku, że zawsze lepsze efekty przynoszą negocjacje i dialog niż wojna, szczególnie w sytuacjach tak kryzysowych dla gospodarki jak niepokoje na granicach czy inflacja. Chciałbym także przekonać inne sieci, z którymi współpracujemy, do przyjęcia Kodeksu, bo podnosi on wiarygodność całego sektora. Jestem przekonany, że już niedługo logo POF na umowie, będzie znaczyło, że mamy do czynienia z firmą, która gra według jasnych i uczciwych reguł.


Współwłaściciel Fit Cake znalazł się w zarządzie POF także dlatego, że reprezentuje młody, polski biznes. Sieć działa na rynku od 2016 roku i już osiągnęła sukces.


- Jej twórcy zbudowali ją od podstaw i przeszli samodzielnie całą drogę. Ich doświadczenie jest więc bezcenne. Mogą przekazać innym, którzy dopiero zaczynają tworzyć swoje systemy i struktury, jak działać skutecznie, jak unikać błędów i skalować swoje biznesy, by były jak najbardziej efektywne. Reprezentują świeże i bardzo potrzebne spojrzenie na franczyzę – dodaje prezeska POF.


Polska franczyza to aktualnie ponad 1,5 tysiąca formatów i ponad 85 tysięcy przedsiębiorców pracujących w jej ramach, z czego każdy tworzy kolejne miejsca pracy. Jest to więc potężna siła wpływająca na całą gospodarkę. Polski rząd podjął decyzję o wprowadzeniu ustawowych regulacji tego sektora, głównie z uwagi na narastające konflikty między franczyzobiorcami i franczyzodawcami.


- Też dostrzegamy i podejmujemy ten temat. Nie jesteśmy korporacją, tylko organizacją non profit – podkreśla Monika Dąbrowska, prezeska POF. – Nie ma mowy o zrównoważonym biznesie, jeśli nie osiągają z niego korzyści i franczyzodawcy i franczyzobiorcy. Rozwijając struktury naszej organizacji, przyjmując nowych członków, chcemy zwrócić uwagę na to, że obie strony muszą być odpowiedzialne za siebie i rozumieć, że grają do jednej bramki. To nasza misja - promować etyczne systemy franczyzowe, bo tylko takie zapewnią długofalowy rozwój franczyzy w Polsce.


Wyzwania, przed którymi staje środowisko, w tym nowa struktura POF, były omawiane podczas VIII Konferencji Liderów Franczyzy BEST FRANCHISE, która odbyła się w czerwcu w hotelu DoubleTree by Hilton Hotel & Conference Centre Warsa.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek Biuro prasowe
2025-07-23 | 13:10

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Łotewski producent wysokiej klasy domów prefabrykowanych MyCabin rozszerza sieć oddziałów i dostaw na Polskę. To odpowiedź na rosnący popyt mieszkaniowy w Europie.
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Edukacja

Konsument

Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.

Handel

W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.