Komunikaty PR

Nowy europejski lider w produkcji tofu

2024-10-16  |  10:45
Biuro prasowe
Kontakt
Aleksandra Gąsowska
24/7Communication Sp. z o.o.

Świętojerska 5/7
00-236 Warszawa
aleksandra.gasowska|247.com.pl| |aleksandra.gasowska|247.com.pl
+48 733 202 653
www.247.com.pl

The New Originals Company umacnia swoją pozycję ogólnoeuropejskiego producenta tofu, oferując klientom zarówno innowacyjność jak i tradycję za sprawą strategicznych przejęć w Rumunii i Niemczech.

The New Originals Company GmbH, mająca swoją siedzibę w Wiedniu firma stojąca za marką tofu i roślinnych smarowideł „Lunter”, znacznie rozszerzyła swoją obecność na rynku europejskim. Dzięki niedawnym przejęciom w Rumunii i Niemczech, firma posiada obecnie trzy strategiczne zakłady produkcyjne, pozycjonując się jako niezawodny partner dla klientów w całej Europie.

The New Originals Company, założona w lutym 2024 r. przez rodzinę Lunter, NLT Management Holding i Raiffeisen Landesbank Oberösterreich, szybko stała się jednym z wiodących europejskich producentów tofu. Przejęcie Inedit od Dr. Oetker Romania w lipcu, a ostatnio zakup zakładu produkcji organicznego tofu Tofutown w Wiesbaum w Niemczech od Vegan Food Group, odzwierciedlają ambitną strategię rozwoju i wizję firmy.

- Nasze ostatnie przejęcia nie dotyczą jedynie zwiększenia mocy produkcyjnych. Reprezentują one również nasze zaangażowanie w zachowanie idei i dziedzictwa założycieli poszczególnych marek - Jána Luntera, Aureliana Eremii i Bernda Drosihna - przy jednoczesnym promowaniu innowacji w sektorze produktów roślinnych. Poprzez obecność w kluczowych lokalizacjach, jesteśmy lepiej przygotowani do efektywnej obsługi naszych klientów i przyczyniamy się do trwającej transformacji żywności
w Europie
– mówi o ekspansji Matthias Krön, CEO The New Originals Company.

Przejęcie Inedit, wiodącej rumuńskiej marki tofu i żywności na bazie roślin, założonej przez Aureliana Eremię, wzmocniło pozycję firmy w Europie Wschodniej. Fabryka Cetateni w Rumunii ma otrzymać znaczące dofinansowanie, które pozwoli zwiększyć moce produkcyjne tofu, wzmocnić lokalną obecność marki Inedit oraz jej ekspansję na nowych rynkach.

Najnowszym dodatkiem do rodziny The New Originals jest tradycyjny zakład produkcyjny Wiesbaum w niemieckim regionie Nadrenii-Palatynatu, przejęty od firmy Tofutown, założonej przez pioniera tofu Bernda Drosihna. Strategiczna lokalizacja w sercu Europy pozwoli firmie lepiej obsługiwać klientów w Niemczech, krajach Beneluksu, Francji i Wielkiej Brytanii. Zakład będzie nadal działał pod nazwą The New Originals Wiesbaum GmbH, z planami szeroko zakrojonej modernizacji w celu optymalizacji procesów produkcyjnych i zwiększenia konkurencyjności.

Wymienione przejęcia uzupełniają istniejącą działalność firmy w Słowacji, gdzie fabryka Alfa Bio jest kamieniem węgielnym grupy. Zakład w Bańskiej Bystrzycy, będący siedzibą marki Lunter, nadal stanowi kluczową część działalności firmy, dzięki ciągłym inwestycjom w zrównoważone i innowacyjne technologie produkcyjne.

- Łącząc tradycyjne firmy pod parasolem The New Originals Company, stwarzamy sieć ekspertyz obejmującą cały kontynent. Każda lokalizacja wnosi swoje unikalne dziedzictwo i know-how, które zamierzamy chronić i rozwijać -  wyjaśnia strategię i wizję firmy Matthias Krön.

Ekspansja The New Originals Company wpisuje się w rosnący europejski trend konsumencki zmierzający w kierunku diet fleksitariańskich i roślinnych alternatyw. Oferując zarówno tradycyjne, jak i innowacyjne produkty, bazujące na długiej tradycji wytwarzania dań z tofu nie będących imitacją mięsa (stąd nazwa firmy) - The New Originals Company jest dobrze przygotowana do zaspokojenia rosnącego popytu na wielu rynkach.

Dzięki silnej obecności w Polsce, marka Lunter cieszy się rosnącą popularnością również wśród polskich konsumentów. Produkty dostępne są na polskim rynku od sześciu lat, można je znaleźć w sieciach handlowych takich jak Auchan, Carrefour, Kaufland, Leclerc, Frisco, a także w sklepach C&C oraz tradycyjnych w całym kraju.

The New Originals Company, dzięki wzmocnieniu swojej obecności w Europie, ma odegrać znaczącą rolę w kształtowaniu przyszłości żywienia opartego na roślinach w całym regionie, pozostając wierną swoim podstawowym zasadom jakości, innowacji i szacunku zarówno dla konsumentów, jak i środowiska.

 

O The New Originals Company:

Celem The New Originals Company, założonej w lutym 2024 r. w Wiedniu, jest osiągnięcie pozycji wiodącego europejskiego producenta tofu i żywności pochodzenia roślinnego. Nazwa firmy odzwierciedla jej misję: tworzenie innowacyjnych produktów, które opierają się na bogatej tradycji tofu, nie imitując mięsa. Koncentrując się na jakości i przejrzystości, The New Originals Company GmbH opracowuje odżywcze produkty spożywcze, które łączą tradycyjne metody z nowoczesnymi potrzebami żywieniowymi. Firma jest zaangażowana we wspieranie zdrowszego stylu życia
i zrównoważonych praktyk w całej Europie, oferując konsumentom przemyślane alternatywy w żywieniu opartym na roślinach.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 24/7Communication Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty

W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.

Problemy społeczne

Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej

W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.

Zagranica

Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia

USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.