Nowy europejski lider w produkcji tofu
24/7Communication Sp. z o.o.
Świętojerska 5/7
00-236 Warszawa
aleksandra.gasowska|247.com.pl| |aleksandra.gasowska|247.com.pl
+48 733 202 653
www.247.com.pl
The New Originals Company umacnia swoją pozycję ogólnoeuropejskiego producenta tofu, oferując klientom zarówno innowacyjność jak i tradycję za sprawą strategicznych przejęć w Rumunii i Niemczech.
The New Originals Company GmbH, mająca swoją siedzibę w Wiedniu firma stojąca za marką tofu i roślinnych smarowideł „Lunter”, znacznie rozszerzyła swoją obecność na rynku europejskim. Dzięki niedawnym przejęciom w Rumunii i Niemczech, firma posiada obecnie trzy strategiczne zakłady produkcyjne, pozycjonując się jako niezawodny partner dla klientów w całej Europie.
The New Originals Company, założona w lutym 2024 r. przez rodzinę Lunter, NLT Management Holding i Raiffeisen Landesbank Oberösterreich, szybko stała się jednym z wiodących europejskich producentów tofu. Przejęcie Inedit od Dr. Oetker Romania w lipcu, a ostatnio zakup zakładu produkcji organicznego tofu Tofutown w Wiesbaum w Niemczech od Vegan Food Group, odzwierciedlają ambitną strategię rozwoju i wizję firmy.
- Nasze ostatnie przejęcia nie dotyczą jedynie zwiększenia mocy produkcyjnych. Reprezentują one również nasze zaangażowanie w zachowanie idei i dziedzictwa założycieli poszczególnych marek - Jána Luntera, Aureliana Eremii i Bernda Drosihna - przy jednoczesnym promowaniu innowacji w sektorze produktów roślinnych. Poprzez obecność w kluczowych lokalizacjach, jesteśmy lepiej przygotowani do efektywnej obsługi naszych klientów i przyczyniamy się do trwającej transformacji żywności
w Europie – mówi o ekspansji Matthias Krön, CEO The New Originals Company.
Przejęcie Inedit, wiodącej rumuńskiej marki tofu i żywności na bazie roślin, założonej przez Aureliana Eremię, wzmocniło pozycję firmy w Europie Wschodniej. Fabryka Cetateni w Rumunii ma otrzymać znaczące dofinansowanie, które pozwoli zwiększyć moce produkcyjne tofu, wzmocnić lokalną obecność marki Inedit oraz jej ekspansję na nowych rynkach.
Najnowszym dodatkiem do rodziny The New Originals jest tradycyjny zakład produkcyjny Wiesbaum w niemieckim regionie Nadrenii-Palatynatu, przejęty od firmy Tofutown, założonej przez pioniera tofu Bernda Drosihna. Strategiczna lokalizacja w sercu Europy pozwoli firmie lepiej obsługiwać klientów w Niemczech, krajach Beneluksu, Francji i Wielkiej Brytanii. Zakład będzie nadal działał pod nazwą The New Originals Wiesbaum GmbH, z planami szeroko zakrojonej modernizacji w celu optymalizacji procesów produkcyjnych i zwiększenia konkurencyjności.
Wymienione przejęcia uzupełniają istniejącą działalność firmy w Słowacji, gdzie fabryka Alfa Bio jest kamieniem węgielnym grupy. Zakład w Bańskiej Bystrzycy, będący siedzibą marki Lunter, nadal stanowi kluczową część działalności firmy, dzięki ciągłym inwestycjom w zrównoważone i innowacyjne technologie produkcyjne.
- Łącząc tradycyjne firmy pod parasolem The New Originals Company, stwarzamy sieć ekspertyz obejmującą cały kontynent. Każda lokalizacja wnosi swoje unikalne dziedzictwo i know-how, które zamierzamy chronić i rozwijać - wyjaśnia strategię i wizję firmy Matthias Krön.
Ekspansja The New Originals Company wpisuje się w rosnący europejski trend konsumencki zmierzający w kierunku diet fleksitariańskich i roślinnych alternatyw. Oferując zarówno tradycyjne, jak i innowacyjne produkty, bazujące na długiej tradycji wytwarzania dań z tofu nie będących imitacją mięsa (stąd nazwa firmy) - The New Originals Company jest dobrze przygotowana do zaspokojenia rosnącego popytu na wielu rynkach.
Dzięki silnej obecności w Polsce, marka Lunter cieszy się rosnącą popularnością również wśród polskich konsumentów. Produkty dostępne są na polskim rynku od sześciu lat, można je znaleźć w sieciach handlowych takich jak Auchan, Carrefour, Kaufland, Leclerc, Frisco, a także w sklepach C&C oraz tradycyjnych w całym kraju.
The New Originals Company, dzięki wzmocnieniu swojej obecności w Europie, ma odegrać znaczącą rolę w kształtowaniu przyszłości żywienia opartego na roślinach w całym regionie, pozostając wierną swoim podstawowym zasadom jakości, innowacji i szacunku zarówno dla konsumentów, jak i środowiska.
O The New Originals Company:
Celem The New Originals Company, założonej w lutym 2024 r. w Wiedniu, jest osiągnięcie pozycji wiodącego europejskiego producenta tofu i żywności pochodzenia roślinnego. Nazwa firmy odzwierciedla jej misję: tworzenie innowacyjnych produktów, które opierają się na bogatej tradycji tofu, nie imitując mięsa. Koncentrując się na jakości i przejrzystości, The New Originals Company GmbH opracowuje odżywcze produkty spożywcze, które łączą tradycyjne metody z nowoczesnymi potrzebami żywieniowymi. Firma jest zaangażowana we wspieranie zdrowszego stylu życia
i zrównoważonych praktyk w całej Europie, oferując konsumentom przemyślane alternatywy w żywieniu opartym na roślinach.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Poparcie dla UE rekordowo wysokie, mimo wzrostu populizmu. Społeczeństwo oczekuje większego zaangażowania w kwestie bezpieczeństwa
Badanie Parlamentu Europejskiego wskazuje na rekordowe poparcie Europejczyków dla Unii Europejskiej. Ma to związek z rosnącymi zagrożeniami z zewnątrz, czyli np. bliskością wojny rosyjsko-ukraińskiej. Jednocześnie do głosu wewnątrz UE coraz częściej dochodzą ruchy populistyczne, za sprawą których więcej obywateli państw członkowskich przyjmuje eurosceptyczną postawę. Dużą rolę odgrywają więc dialog ze społeczeństwem i jego edukacja.
Problemy społeczne
60 proc. młodych ludzi chce posiadać mieszkanie na własność. Główna bariera to brak wkładu własnego

Posiadanie własnego mieszkania jest aspiracją większości młodych Polaków – wskazują dane badaczy z SGH. Jednak ze względów finansowych jest ono dostępne dla części z nich, a na dodatek wiąże się ze zobowiązaniem na kilkadziesiąt lat. W luce czynszowej, czyli w sytuacji, gdy kogoś nie stać na zakup własnego M, ale jest zbyt bogaty na mieszkanie komunalne, jest ok. 35 proc. społeczeństwa. I to dla tej grupy potrzebna jest oferta państwa. Budownictwo społeczne mogłoby być alternatywą, ale nie odpowiada na potrzebę posiadania nieruchomości na własność.
Infrastruktura
Trwają prace nad europejską strategią odporności wodnej. Projekt ma być gotowy przed latem

Komisja Europejska ma w najbliższych tygodniach przedstawić strategię na rzecz zwiększenia odporności na niedobory wody. PE na majowej sesji przyjął zalecenia w tym zakresie, w których opowiada się za ambitną odpowiedzią na te wyzwania. Jak podkreśla europoseł PO Andrzej Buła, chodzi przede wszystkim o oszczędzanie wody i dbanie o jej jakość, a także o zapewnienie odpowiedniego finansowania odporności wodnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.