Komunikaty PR

Nowy europejski lider w produkcji tofu

2024-10-16  |  10:45
Biuro prasowe

The New Originals Company umacnia swoją pozycję ogólnoeuropejskiego producenta tofu, oferując klientom zarówno innowacyjność jak i tradycję za sprawą strategicznych przejęć w Rumunii i Niemczech.

The New Originals Company GmbH, mająca swoją siedzibę w Wiedniu firma stojąca za marką tofu i roślinnych smarowideł „Lunter”, znacznie rozszerzyła swoją obecność na rynku europejskim. Dzięki niedawnym przejęciom w Rumunii i Niemczech, firma posiada obecnie trzy strategiczne zakłady produkcyjne, pozycjonując się jako niezawodny partner dla klientów w całej Europie.

The New Originals Company, założona w lutym 2024 r. przez rodzinę Lunter, NLT Management Holding i Raiffeisen Landesbank Oberösterreich, szybko stała się jednym z wiodących europejskich producentów tofu. Przejęcie Inedit od Dr. Oetker Romania w lipcu, a ostatnio zakup zakładu produkcji organicznego tofu Tofutown w Wiesbaum w Niemczech od Vegan Food Group, odzwierciedlają ambitną strategię rozwoju i wizję firmy.

- Nasze ostatnie przejęcia nie dotyczą jedynie zwiększenia mocy produkcyjnych. Reprezentują one również nasze zaangażowanie w zachowanie idei i dziedzictwa założycieli poszczególnych marek - Jána Luntera, Aureliana Eremii i Bernda Drosihna - przy jednoczesnym promowaniu innowacji w sektorze produktów roślinnych. Poprzez obecność w kluczowych lokalizacjach, jesteśmy lepiej przygotowani do efektywnej obsługi naszych klientów i przyczyniamy się do trwającej transformacji żywności
w Europie
– mówi o ekspansji Matthias Krön, CEO The New Originals Company.

Przejęcie Inedit, wiodącej rumuńskiej marki tofu i żywności na bazie roślin, założonej przez Aureliana Eremię, wzmocniło pozycję firmy w Europie Wschodniej. Fabryka Cetateni w Rumunii ma otrzymać znaczące dofinansowanie, które pozwoli zwiększyć moce produkcyjne tofu, wzmocnić lokalną obecność marki Inedit oraz jej ekspansję na nowych rynkach.

Najnowszym dodatkiem do rodziny The New Originals jest tradycyjny zakład produkcyjny Wiesbaum w niemieckim regionie Nadrenii-Palatynatu, przejęty od firmy Tofutown, założonej przez pioniera tofu Bernda Drosihna. Strategiczna lokalizacja w sercu Europy pozwoli firmie lepiej obsługiwać klientów w Niemczech, krajach Beneluksu, Francji i Wielkiej Brytanii. Zakład będzie nadal działał pod nazwą The New Originals Wiesbaum GmbH, z planami szeroko zakrojonej modernizacji w celu optymalizacji procesów produkcyjnych i zwiększenia konkurencyjności.

Wymienione przejęcia uzupełniają istniejącą działalność firmy w Słowacji, gdzie fabryka Alfa Bio jest kamieniem węgielnym grupy. Zakład w Bańskiej Bystrzycy, będący siedzibą marki Lunter, nadal stanowi kluczową część działalności firmy, dzięki ciągłym inwestycjom w zrównoważone i innowacyjne technologie produkcyjne.

- Łącząc tradycyjne firmy pod parasolem The New Originals Company, stwarzamy sieć ekspertyz obejmującą cały kontynent. Każda lokalizacja wnosi swoje unikalne dziedzictwo i know-how, które zamierzamy chronić i rozwijać -  wyjaśnia strategię i wizję firmy Matthias Krön.

Ekspansja The New Originals Company wpisuje się w rosnący europejski trend konsumencki zmierzający w kierunku diet fleksitariańskich i roślinnych alternatyw. Oferując zarówno tradycyjne, jak i innowacyjne produkty, bazujące na długiej tradycji wytwarzania dań z tofu nie będących imitacją mięsa (stąd nazwa firmy) - The New Originals Company jest dobrze przygotowana do zaspokojenia rosnącego popytu na wielu rynkach.

Dzięki silnej obecności w Polsce, marka Lunter cieszy się rosnącą popularnością również wśród polskich konsumentów. Produkty dostępne są na polskim rynku od sześciu lat, można je znaleźć w sieciach handlowych takich jak Auchan, Carrefour, Kaufland, Leclerc, Frisco, a także w sklepach C&C oraz tradycyjnych w całym kraju.

The New Originals Company, dzięki wzmocnieniu swojej obecności w Europie, ma odegrać znaczącą rolę w kształtowaniu przyszłości żywienia opartego na roślinach w całym regionie, pozostając wierną swoim podstawowym zasadom jakości, innowacji i szacunku zarówno dla konsumentów, jak i środowiska.

 

O The New Originals Company:

Celem The New Originals Company, założonej w lutym 2024 r. w Wiedniu, jest osiągnięcie pozycji wiodącego europejskiego producenta tofu i żywności pochodzenia roślinnego. Nazwa firmy odzwierciedla jej misję: tworzenie innowacyjnych produktów, które opierają się na bogatej tradycji tofu, nie imitując mięsa. Koncentrując się na jakości i przejrzystości, The New Originals Company GmbH opracowuje odżywcze produkty spożywcze, które łączą tradycyjne metody z nowoczesnymi potrzebami żywieniowymi. Firma jest zaangażowana we wspieranie zdrowszego stylu życia
i zrównoważonych praktyk w całej Europie, oferując konsumentom przemyślane alternatywy w żywieniu opartym na roślinach.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Francja na wyciągnięcie ręki: Biedronka wraz z French Touch Biuro prasowe
2024-10-17 | 14:00

Francja na wyciągnięcie ręki: Biedronka wraz z French Touch

Już od 17 października we wszystkich sklepach sieci Biedronka dostępne będą wyjątkowe francuskie specjały. Ponad 15 marek pojawi się na sklepowych półkach, zachęcając
Przemysł spożywczy Rusza pierwsza edycja programu #NestleDlaNauki
2024-10-15 | 11:00

Rusza pierwsza edycja programu #NestleDlaNauki

Nestlé Polska rozpoczyna program #NestleDlaNauki, którego celem jest stworzenie platformy do współpracy z młodymi naukowcami w obszarze łańcucha żywnościowego. Program
Przemysł spożywczy Zero waste na co dzień
2024-10-15 | 01:00

Zero waste na co dzień

Światowy Dzień Żywności, który świętujemy 16 października, to idealna okazja, by zwrócić uwagę na ochronę środowiska i promowanie idei zero waste. Marka Diamant, od lat

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Green Industry Summit 2024

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Polska unijnym liderem w pracach nad Społecznym Planem Klimatycznym. Ma pomóc w walce z ubóstwem energetycznym

Polska jest najbardziej zaawansowana spośród państw członkowskich w pracach nad stworzeniem Społecznego Planu Klimatycznego, który ma zostać przedstawiony w ciągu kilku tygodni. W ramach planu 50 mld zł ze Społecznego Funduszu Klimatycznego trafi na wsparcie transformacji energetycznej w Polsce, z czego jedna trzecia – na inwestycje w obszarze budownictwa. Z założenia środki te mają uchronić najbiedniejszych przed ubóstwem energetycznym w czasie przejściowym transformacji energetycznej.

IT i technologie

Nowe technologie zmieniają pracę statystyków. Mogą poddawać szybkiej analizie duże zasoby informacji

Rozwój nowoczesnych technologii, w tym zwłaszcza uczenia maszynowego czy generatywnej sztucznej inteligencji, zwiększa możliwości statystyków. Mogą oni korzystać z nowych źródeł danych i poddawać szybkiej analizie duże zasoby informacji. Wraz z rozwojem narzędzi informatycznych zmienia się też sposób, w jaki odbiorcy poszukują danych statystycznych. Opracowania przygotowywane przez jednostki takie jak Główny Urząd Statystyczny czy Eurostat będą musiały konkurować z tymi, które przygotowują podmioty niewyspecjalizowane lub nawet modele językowe, bazujące często na niepewnych źródłach.

DlaWas.info

Infrastruktura

Firmy energetyczne cierpią na niedostatek kadr. Niepewność w branży zniechęca do edukacji w tym kierunku

Branżę energetyczną w całej Europie, także w Polsce, czeka szeroko zakrojona zielona transformacja. Tymczasem w ciągu ostatnich 30 lat dokonywano bardzo mało inwestycji w tym sektorze, a wykonawcy zajmujący się budową infrastruktury borykają się z niedostatkiem odpowiednio wykwalifikowanej kadry. Przyciąganie pracowników i szkolenie ich jest utrudnione przez niepewność zamówień w kolejnych latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.