Komunikaty PR

NRK wybiera platformę Nevion VideoIPath typu "Broadcast Control"

2024-04-16  |  13:00
Biuro prasowe

Norweski nadawca publiczny NRK podjął decyzję o modernizacji systemów produkcyjnych i zainwestował w platformę orkiestrującą systemy produkcji telewizyjnej VideoIPath, której dostawcą jest należąca do Grupy Sony firma Nevion, wraz z usługami realizacji projektu i wdrożenia. VideoIPath będzie pełnić rolę systemu typu „Broadcast control”, dostosowanego do zmieniających się potrzeb NRK w zakresie produkcji telewizyjnej. Wybór systemu kontroli transmisji (BCS) został dokonany po dokładnej analizie konkurencyjnych rozwiązań. Decydującymi czynnikami, jakie przeważały na korzyść VideIPath, były: nowoczesny projekt platformy, wysoka jakość świadczonych usług i partnerskie podejście oferowane przez firmę Nevion.

NRK realizuje swoje operacje w czterech głównych ośrodkach produkcyjnych, z siedzibą główną w Oslo. Stacja posiada także biura regionalne w całym kraju. Rozpoczynający się właśnie proces modernizacji, skupia się na zbudowaniu zcentralizowanych i skupionych w głównych ośrodkach centrów produkcyjnych, z których zasobów będą mogły korzystać również ośrodki regionalne. Przedstawione podejście ma na celu zwiększenie efektywności produkcji treści telewizyjnych.

Tak zdefiniowane wyzwanie wymaga przede wszystkich zbudowania elastycznej i skalowalnej infrastruktury. Wpłynie to na modernizację i unowocześnienie obecnych procesów produkcyjnych, których głównym elementem jest system zarządzania i orkiestracji.

W tym przypadku, VideoIPath stanowi kluczowy i newralgiczny element oferowanej przez Sony platformy Networked Live.Jest ona szeroko wykorzystywana przez nadawców i dostawców usług telekomunikacyjnych z całego świata w tak różnorodnych zastosowaniach, jak kontrybucja treści, zdalna produkcja, centra produkcyjne, wozy transmisyjne i systemy GCCG (ground-to-cloud-cloud-to-ground). Z założenia, VideoIPath jest systemem otwartym na integrację z istniejącymi już środowiskami, wspiera otwarte standardy lub dedykowane sterowniki dla rozwiązań firm trzecich, a jego szeroko udokumentowany interfejs typu REST API umożliwia współprace z innymi systemami zażądania lub kontroli.

Bogate doświadczenie Sony w zakresie tworzenia i rozwoju systemów typu „Broadcast control”, wsparło szybki rozwój VideoIPath w tym kierunku. Wiodąca pozycja rynkowa w obszarze orkiestracji infrastruktury IP, ewoluuje w kierunku rozproszonej architektury maksymalizującej efektywność wykorzystania zasobów produkcyjnych. Jest to również przewidywany przez NRK kierunek ich rozwoju.

Rozpoczynamy proces transformacji, który obejmuje również reorganizację infrastruktury produkcyjnej — wyjaśnia Pål Nedregotten, CTO/CPO w NRK. — Chodzi nam oczywiście o usprawnienie produkcji i obniżenie kosztów, ale chcemy także, aby nasza działalność stała się bardziej zrównoważona dzięki ograniczeniu powielania sprzętu i lepszemu wykorzystaniu zasobów. Szukaliśmy partnerów podzielających naszą wizję i podejście. Okazały się nimi firmy Nevion i Sony.

- VideoIPath cieszy się oczywiście zasłużoną opinią wysokiej klasy systemu orkiestrującego sieciowe systemy produkcyjne, natomiast wyjątkowość tego projektu polega na pokazaniu nowych możliwość Platformy z obszaru „Broadcast control” — dodaje Thomas Heinzer, CEO w Nevion. — Nasza wizja w tym zakresie nie wywodzi się z przeszłości, tylko wybiega w przyszłość. Jest zoptymalizowana pod kątem nowych modeli operacyjnych, wspieranych przez technologię IP, wpisaną w wizję rozwoju NRK.

Innowacje technologiczne leżą u podstaw naszej ponad 30-letniej współpracy z NRK. — podsumowuje Olivier Bovis, dyrektor działu Media Solutions w Sony Europe. — NRK wykazuje niezrównane przywiązanie i zaufanie do najnowocześniejszych technologii grupy Sony. Z niecierpliwością czekamy na kolejne możliwości rozwoju systemów produkcji telewizyjnej w Norwegii.

Platforma VideoIPath będzie prezentowana w dniach 14–17 kwietnia 2024 r. na stoisku Sony (C8201) na targach NAB w Las Vegas, w strefie Networked Live.

Dalsze informacje o platformie VideoIPath można znaleźć pod adresem: 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Czy AI przejmie marketing? Sztuczna inteligencja w analizie danych i tworzeniu treści Biuro prasowe
2025-03-06 | 11:10

Czy AI przejmie marketing? Sztuczna inteligencja w analizie danych i tworzeniu treści

Czy sztuczna inteligencja zastąpi marketerów? A może wręcz przeciwnie – stanie się ich największym sojusznikiem? W ostatnich latach zrewolucjonizowała podejście do tworzenia
Media i PR SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu
2025-03-04 | 13:00

SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu

Wiedza, networking, relaks – to hasła przewodnie eventu w Zakopanem, czyli jednej z najważniejszych konferencji SEO w Europie, która zrzesza specjalistów
Media i PR BRAK ZDJĘCIA
2025-02-25 | 10:50

Reklama offline w erze cyfryzacji – dlaczego wciąż działa?

W czasach, gdy marketing cyfrowy zdominował strategie promocyjne wielu firm, łatwo zapomnieć o sile reklamy offline. Media społecznościowe, kampanie Google Ads czy reklamy wideo stały się nieodłącznym elementem codziennych działań

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Praca

Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii

Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Jako największa gospodarka w regionie, ze strategicznym położeniem, odgrywa istotną rolę w budowaniu odpornych, zrównoważonych i konkurencyjnych łańcuchów dostaw w szybko zmieniającym się globalnym środowisku. Tym samym jej potencjał inwestycyjny wciąż rośnie. Wielka Brytania już jest strategicznym partnerem dla Polski, potencjał jest jednak znacznie większy.

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Polityka

Przyspiesza proces wstąpienia Mołdawii do UE. Unia przeznaczy dla tego kraju ponad 1,8 mld euro wsparcia

Wspieranie procesu integracji europejskiej Republiki Mołdawii jest kluczowe dla Polski – przekonuje Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej. Mołdawia uzyskała oficjalny status kandydata do UE w 2022 roku. W opinii Komisji Europejskiej robi systematyczne postępy pomimo bezprecedensowych wyzwań, wynikających z intensyfikacji przez Moskwę działań hybrydowych obliczonych na wewnętrzną destabilizację tego państwa. Przyznany pakiet pomocy ma wesprzeć Mołdawię w implementacji reform związanych z akcesją do UE.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.