Komunikaty PR

NRK wybiera platformę Nevion VideoIPath typu "Broadcast Control"

2024-04-16  |  13:00
Biuro prasowe

Norweski nadawca publiczny NRK podjął decyzję o modernizacji systemów produkcyjnych i zainwestował w platformę orkiestrującą systemy produkcji telewizyjnej VideoIPath, której dostawcą jest należąca do Grupy Sony firma Nevion, wraz z usługami realizacji projektu i wdrożenia. VideoIPath będzie pełnić rolę systemu typu „Broadcast control”, dostosowanego do zmieniających się potrzeb NRK w zakresie produkcji telewizyjnej. Wybór systemu kontroli transmisji (BCS) został dokonany po dokładnej analizie konkurencyjnych rozwiązań. Decydującymi czynnikami, jakie przeważały na korzyść VideIPath, były: nowoczesny projekt platformy, wysoka jakość świadczonych usług i partnerskie podejście oferowane przez firmę Nevion.

NRK realizuje swoje operacje w czterech głównych ośrodkach produkcyjnych, z siedzibą główną w Oslo. Stacja posiada także biura regionalne w całym kraju. Rozpoczynający się właśnie proces modernizacji, skupia się na zbudowaniu zcentralizowanych i skupionych w głównych ośrodkach centrów produkcyjnych, z których zasobów będą mogły korzystać również ośrodki regionalne. Przedstawione podejście ma na celu zwiększenie efektywności produkcji treści telewizyjnych.

Tak zdefiniowane wyzwanie wymaga przede wszystkich zbudowania elastycznej i skalowalnej infrastruktury. Wpłynie to na modernizację i unowocześnienie obecnych procesów produkcyjnych, których głównym elementem jest system zarządzania i orkiestracji.

W tym przypadku, VideoIPath stanowi kluczowy i newralgiczny element oferowanej przez Sony platformy Networked Live.Jest ona szeroko wykorzystywana przez nadawców i dostawców usług telekomunikacyjnych z całego świata w tak różnorodnych zastosowaniach, jak kontrybucja treści, zdalna produkcja, centra produkcyjne, wozy transmisyjne i systemy GCCG (ground-to-cloud-cloud-to-ground). Z założenia, VideoIPath jest systemem otwartym na integrację z istniejącymi już środowiskami, wspiera otwarte standardy lub dedykowane sterowniki dla rozwiązań firm trzecich, a jego szeroko udokumentowany interfejs typu REST API umożliwia współprace z innymi systemami zażądania lub kontroli.

Bogate doświadczenie Sony w zakresie tworzenia i rozwoju systemów typu „Broadcast control”, wsparło szybki rozwój VideoIPath w tym kierunku. Wiodąca pozycja rynkowa w obszarze orkiestracji infrastruktury IP, ewoluuje w kierunku rozproszonej architektury maksymalizującej efektywność wykorzystania zasobów produkcyjnych. Jest to również przewidywany przez NRK kierunek ich rozwoju.

Rozpoczynamy proces transformacji, który obejmuje również reorganizację infrastruktury produkcyjnej — wyjaśnia Pål Nedregotten, CTO/CPO w NRK. — Chodzi nam oczywiście o usprawnienie produkcji i obniżenie kosztów, ale chcemy także, aby nasza działalność stała się bardziej zrównoważona dzięki ograniczeniu powielania sprzętu i lepszemu wykorzystaniu zasobów. Szukaliśmy partnerów podzielających naszą wizję i podejście. Okazały się nimi firmy Nevion i Sony.

- VideoIPath cieszy się oczywiście zasłużoną opinią wysokiej klasy systemu orkiestrującego sieciowe systemy produkcyjne, natomiast wyjątkowość tego projektu polega na pokazaniu nowych możliwość Platformy z obszaru „Broadcast control” — dodaje Thomas Heinzer, CEO w Nevion. — Nasza wizja w tym zakresie nie wywodzi się z przeszłości, tylko wybiega w przyszłość. Jest zoptymalizowana pod kątem nowych modeli operacyjnych, wspieranych przez technologię IP, wpisaną w wizję rozwoju NRK.

Innowacje technologiczne leżą u podstaw naszej ponad 30-letniej współpracy z NRK. — podsumowuje Olivier Bovis, dyrektor działu Media Solutions w Sony Europe. — NRK wykazuje niezrównane przywiązanie i zaufanie do najnowocześniejszych technologii grupy Sony. Z niecierpliwością czekamy na kolejne możliwości rozwoju systemów produkcji telewizyjnej w Norwegii.

Platforma VideoIPath będzie prezentowana w dniach 14–17 kwietnia 2024 r. na stoisku Sony (C8201) na targach NAB w Las Vegas, w strefie Networked Live.

Dalsze informacje o platformie VideoIPath można znaleźć pod adresem: 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Nieszablonowa komunikacja Raportu ESG Carlsberg Polska Biuro prasowe
2024-04-24 | 10:00

Nieszablonowa komunikacja Raportu ESG Carlsberg Polska

Carlsberg Polska już po raz ósmy zaprezentował roczny bilans działań w obszarze zrównoważonego rozwoju. By mówić ciekawie o skomplikowanych projektach
Media i PR Rusza plebiscyt na superbohatera w PKP Intercity
2024-04-24 | 01:00

Rusza plebiscyt na superbohatera w PKP Intercity

INFORMACJA PRASOWA do natychmiastowej publikacji RUSZA PLEBISCYT NA SUPERBOHATERA W PKP INTERCITY Warszawa, 24 kwietnia 2024. Fundacja Nauka. To Lubię wspólnie z PKP Intercity
Media i PR PEPSI: ZERO - PIERWSZY VTUBER MARKI W POLSCE
2024-04-23 | 08:00

PEPSI: ZERO - PIERWSZY VTUBER MARKI W POLSCE

Dla Pepsi Max to game over. W najnowszej kampanii marketingowej marka Pepsi oficjalnie żegna Pepsi Max i przedstawia Pepsi Zero graczom. W tym celu stworzono innowacyjną postać Vtubera - Zero,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.