Komunikaty PR

600 ochotników wstępuje do Wojsk Obrony Terytorialnej

2022-03-15  |  11:15
Biuro prasowe
Kontakt
Biuro Prasowe
Dowództwo Wojsk Obrony Terytorialnej

Jusiztek 2
05-131 Zegrze
rzecznik.wot|mon.gov.pl| |rzecznik.wot|mon.gov.pl
+48261883029
https://media.terytorialsi.wp.mil.pl/

Szeregi Wojsk Obrony Terytorialnej powiększą się o 600 nowych żołnierzy. To w tym roku największe jak do tej pory powołanie do służby w WOT. Niewątpliwie jest ono następstwem olbrzymiego zainteresowania służbą w WOT w konsekwencji wojny na Ukrainie.

Nowi ochotnicy to mieszkańcy Podlasia, Podkarpacia, Kujaw, Ziemi Łódzkiej, Kielecczyzny, Wielkopolski, Śląska i Zachodniego Pomorza. Ponad 56% nowych ochotników to osoby, które wcześniej miały już styczność ze służbą wojskową - rezerwiści, przejdą oni 8-dniowe szkolenie wyrównawcze. Pozostałe 44% to osoby, które do tej pory nie miały styczności z wojskiem, przed nimi 16-dniowe szkolenie podstawowe, które zakończy przysięga wojskowa.

Ochotnicy w WOT stanowią blisko 90% wszystkich żołnierzy. Z racji powszechnego charakteru Wojsk Obrony Terytorialnej oraz otwarcia formacji na praktycznie 90% polskich obywateli w wieku od 18 do 55 lat, ochotnicy są swoistą mieszanką kompetencji, doświadczeń, zainteresowań. Ta mieszanka stanowi o sile WOT, bowiem wśród 32 tys. żołnierzy są przedstawiciele praktycznie wszystkich zawodów czy grup społecznych.

32% żołnierzy OT ma wykształcenie wyższe, blisko połowa (46%) średnie. Najwięcej żołnierzy OT legitymuje się wykształceniem ogólnym – ponad 48%, prawie 32% technicznym i 15% humanistycznym. Medycy stanowią 2%, prawnicy 1,2%, a osoby z wykształceniem rolniczym 1,8%.

Formacja cieszy się dużym zainteresowaniem wśród kobiet, które stanowią blisko 20%.

Blisko 60% żołnierzy OT deklaruje stałe zatrudnienie (umowa o pracę); 5% prowadzi własną działalność gospodarczą; 3% utrzymuje się z prowadzenia gospodarstw rolnych; ponad 19% to studenci; a kolejne 17% stanowią osoby bez stałego zatrudnienia, w grupie tej są też osoby, których dochód stanowią umowy zlecenia.

Średnia wieku żołnierza OT to 33 lata.

Wojska Obrony Terytorialnej są piątym rodzajem sił zbrojnych. W strukturze WOT jest piętnaście brygad OT i dwa centra szkolenia. W tym roku rozpocznie się formowanie kolejnych trzech brygad OT (stołecznej, nadbużańskiej oraz przemyskiej). W WOT służy blisko 32 000 żołnierzy, wciąż trwa nabór nowych ochotników. Wszystkich chętnych do wstąpienia do WOT zachęcamy do wejścia na stronę www.rekruterzy.terytorialsi.wp.mil.pl – tam można znaleźć kontakt z naszymi rekruterami, którzy wytłumaczą zasady rekrutacji i odpowiedzą na wszelkie pytania związane ze służbą. Zachęcamy też do kontaktu z naszą rekrutacyjną infolinią: 800-696-077.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Dowództwo Wojsk Obrony Terytorialnej
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Obronność Grupa Metinvest działa mimo wojny i aktywnie wspiera wojsko oraz cywilów Biuro prasowe
2024-11-21 | 08:00

Grupa Metinvest działa mimo wojny i aktywnie wspiera wojsko oraz cywilów

Od początku pełnoskalowej, rosyjskiej inwazji na Ukrainę, Grupa Metinvest powierzyła łącznie 8 mld hrywien (blisko 800 mln zł) na pomoc dla kraju i jego obywateli. Połowa tej kwoty (4,4,
Obronność PANASONIC PREZENTUJE NIEZAWODNE ROZWIĄZANIA TOUGHBOOK NA SAHA EXPO 2024
2024-10-29 | 12:00

PANASONIC PREZENTUJE NIEZAWODNE ROZWIĄZANIA TOUGHBOOK NA SAHA EXPO 2024

Na tegorocznych targach SAHA EXPO 2024, które stanowią kluczowe wydarzenie dla sektora obronnego i lotniczego, Panasonic wraz z ponad tysiącem innych firm i 26
Obronność W KIELCACH DYSKUTOWANO O NOWOCZESNYCH MUNDURACH
2024-09-05 | 01:00

W KIELCACH DYSKUTOWANO O NOWOCZESNYCH MUNDURACH

                                                                              INFORMACJA PRASOWA                                        W KIELCACH DYSKUTOWANO O NOWOCZESNYCH MUNDURACH 4 września br. podczas Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego odbyła się, zorganizowana przez redakcję portalu Defence24.pl, debata pt. „Nowoczesny mundur żołnierza Wojska Polskiego – Etos, bezpieczeństwo i funkcjonalność”. Udział w niej wzięli przedstawiciele wojska, w tym I Zastępca Dowódcy Wojsk Obrony Terytorialnej gen. bryg. Grzegorz Barabieda, przemysłu Anna Zygan z Milliken & Company oraz gen. Ben Hodges, były dowódca US Army w Europie. Podczas wydarzenia poruszone zostały kwestie istotne z punktu widzenia użytkowników – żołnierzy, jak funkcjonalność, czy stosowane w mundurach rozwiązania i technologie. Nie zabrakło także odniesień do tzw. „operacji Szpej” oraz programu Zaawansowanego Indywidualnego Systemu Walki (ZISW) Tytan.   Mundur będący zarówno wizytówką żołnierza, jak i jego "drugą skórą", powinien zapewnić mu ochronę przed zróżnicowanymi warunkami klimatycznymi, przed zagrożeniami związanymi ze służbą (np. trudnopalność) jak i maskowanie, w tym także w co raz szerszym zakresie fal podczerwonych. Jak zwrócił uwagę gen. Hodges, mundur współczesnego żołnierza musi spełniać wiele funkcji, aby maksymalnie zwiększyć jego przeżywalność na polu walki, chroniąc jego życie. - Żołnierz musi być wyposażony jak najlepiej, od tego zależy życie, życie żołnierza. To jest naszym zobowiązaniem moralnym. – gen. Ben Hodges, były dowódca US Army Europe. W toku dyskusji zarówno przedstawiciele wojska, jak i reprezentująca stronę przemysłową Anna Zygan, Kierownik sprzedaży międzynarodowej działu Govermental and Defence MIlliken & Co, zwrócili uwagę na kwestie zapewnienia bezpieczeństwa dostaw przedmiotów umundurowania i wyposażenia indywidualnego, szczególnie w sytuacjach zagrożeń, kryzysów czy konfliktów. - Chcemy, żeby większa część produkcji miała miejsce u nas w kraju (…) zdajemy sobie sprawę z tego, że na czas <> łańcuchy dostaw mogą zostać zachwiane. – ppłk mgr inż. Marek Trzonek, zastępca komendanta Wojskowego Ośrodka Badawczo-Rozwojowego. Aby mundur spełniał wymagania współczesnego pola walki, w tym w zakresie kamuflażu w szerokim zakresie fal podczerwonych (kamery SWIR i NIR) istotne są stosowane w ich produkcji technologie materiałowe. W większości przypadków ich rozwój odbywa się poza naszym krajem, dlatego tak istotna jest współpraca z zagranicznymi dostawcami technologii, jak i możliwość ich transferu do Polski. Technologicznie jesteśmy gotowi rozszerzyć współpracę (z polskim przemysłem – przyp. red.). Czekamy na jasny sygnał i zmiany ustawodawcze. – Anna Zygan, kierownik sprzedaży międzynarodowej działu Govermental and Defence MIlliken. Przedstawiciele wojska, w tym zastępca Komendanta Wojskowego Ośrodka Badawczo-Wdrożeniowego Służby Mundurowej ppłk mgr inż. Marek Trzonek odnieśli się do kwestii systemowego podejścia w projektach umundurowania oraz współpracującego z nim oporządzenia/wyposażenia, które tworzą jeden system jaki zakłada na siebie żołnierz. Zwrócono także uwagę na istotne z pkt. widzenia żołnierzy cechy o czym mówił m.in. gen. bryg. Grzegorz Barabieda, I Zastępca Dowódcy Wojsk Obrony Terytorialnej – Wojska Obrony Terytorialnej są gotowe do testowania nowych rozwiązań, wyciągania wniosków i zebrania opinii i wysłania do firm produkujących mundury. Podkreślone zostało również znaczenie dialogu i współpracy pomiędzy producentami a żołnierzami o czym mówiła Anna Zygan reprezentująca Milliken & Co. oraz płk pil. Łukasz Piątek, Dowódca 31. Bazy Lotnictwa Taktycznego.  - Sprzęt taki jak F-35 stawia nowe wymagania w zakresie umundurowania i wyposażenia, nie tylko pilotów, ale także techników obsługujących te samoloty. Aby móc dostarczyć nam najlepsze produkty, rozwiązania konieczny jest dialog z użytkownikami. – płk. Łukasz Piątek, Dowódca 31. Bazy Lotnictwa Taktycznego. - Na końcu każdego sprzętu stoi człowiek i to on powinien być w centrum zainteresowania. Dajmy możliwość wypowiedzi tym którzy będą odpowiadać za nasze bezpieczeństwo nie z pozycji biurka. – Annna Zygan Milliken&Co. Podsumowując dyskusję jej uczestnicy podkreśli, że konieczne są zmiany w przepisach, aby możliwe było wprowadzenie pożądanych przez użytkowników rozwiązań w przedmiotach umundurowania i wyposażenia. Aby to zdanie żołnierzy było decydujące w procesie wyboru konkretnych rozwiązań. Tych zmian oczekuje także przemysł i bez nich nie będzie możliwa „rewolucja” w „szpeju”.  

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.