Komunikaty PR

W Wielkanoc 3 tys. żołnierzy WOT na służbie

2022-04-19  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Biuro Prasowe
Dowództwo Wojsk Obrony Terytorialnej

Jusiztek 2
05-131 Zegrze
rzecznik.wot|mon.gov.pl| |rzecznik.wot|mon.gov.pl
+48261883029
https://media.terytorialsi.wp.mil.pl/

W czasie Świąt Wielkanocnych 3 tys. żołnierzy WOT realizuje różne zadania na granicy i wspierając uchodźców z Ukrainy.

Operacja „Niezawodna pomoc” – wsparcie administracji publicznej w pomocy uchodźcom z ogarniętej wojną Ukrainy.

W całej Polsce żołnierze WOT prowadzą działania w ramach operacji pk. „Niezawodna pomoc”. Jej celem jest wsparcie administracji publicznej w pomocy uchodźcom z ogarniętej wojną Ukrainy.

Do najważniejszych zadań realizowanych w ramach operacji „Niezawodna pomoc” należy zaliczyć wsparcie administracji publicznej w całej Polsce. W tym zakresie żołnierze WOT wspierają działania straży granicznej na przejściach granicznych oraz administracji publicznej na dworcach kolejowych, punktach informacyjnych oraz recepcyjnych. Terytorialsi również wykonują szereg zadań na magazynach, gdzie odbierają oraz zawiadują dystrybucją paczek z pomocą humanitarną. Transporty kierowane są zarówno do punktów w Polsce, jak również do Ukrainy, ważnym elementem są tutaj medykamenty, których brakuje u naszych wschodnich sąsiadów. 

Operacja „Silne Wsparcie”

Od początku września WOT prowadzi operację pk. „Silne Wsparcie”, w jej ramach żołnierze realizują zadania bezpośredniej ochrony granicy na korzyść Straży Granicznej, patrolują pieszo, konno i pojazdami odcinki granicy na wysokości rzeki Bug, wystawiają punkty kontrolne i posterunki obserwacyjne, doświetlają odcinki granicy, wystawiają też patrole w głębi strefy nadgranicznej. Grupy Rozpoznania Obrazowego WOT dysponujące bezzałogowcami rozpoznawczymi zapewniają ciągły monitoring sytuacji w strefie nadgranicznej i w bezpośredniej bliskości granicy po stronie białoruskiej. Bezzałogowce WOT wykonały ponad 500 operacji powietrznych przekraczających 1000 godzin lotów, w tym 70% w warunkach nocnych. Do tej pory udaremniono ponad 1000 prób nielegalnego przekroczenia granicy. Ponadto dozorowanie terenu pozwoliło kilkakrotnie uratować ludzkie życie, bowiem nieświadomi uwarunkowań terenowych migranci często narażali swoje życie. Jedna z grup utknęła na bagnach. Do wykrytych przez operatorów BSP poszkodowanych natychmiast wysłano grupę ratunkową.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Obronność Nie ma czegoś takiego jak darmowa broń… Biuro prasowe
2024-03-28 | 11:00

Nie ma czegoś takiego jak darmowa broń…

Jak sfinansować wydatki obronne państw członkowskich UE zwiększone do poziomu 2% ich PKB? Trzy opcje: cięcia innych wydatków, finansowania długiem, podnoszenia podatków.
Obronność Waloryzacja to nie podwyżka. Co naprawdę negocjują firmy z sektora ochrony?
2023-11-30 | 11:14

Waloryzacja to nie podwyżka. Co naprawdę negocjują firmy z sektora ochrony?

Na rynku trwa obecnie proces waloryzacji wieloletnich kontraktów za usługi ochrony. Inflacja, która w ciągu trzech lat osiągnęła niemal 40 proc., i cykliczne podwyżki płacy
Obronność Thales zaprezentował zaawansowane rozwiązania defence na targach MSPO w Kielcach
2023-09-18 | 17:00

Thales zaprezentował zaawansowane rozwiązania defence na targach MSPO w Kielcach

Thales, globalny lider branży defence, wziął udział w 31. edycji Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego (MSPO), który odbył się w dniach 5-8 września w Kielcach. Thales

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.