Komunikaty PR

WIĘKSZA SIŁA RAŻENIA DLA POLSKIEJ ARTYLERII.

2023-09-05  |  12:20
Biuro prasowe
Kontakt

Sylwia Kuligowska
SCOPE PR

MIkołajczyka 12 lok 162
03-984 Warszawa
contact|scopepr.pl| |contact|scopepr.pl
692444406
www.scopepr.pl

WIĘKSZA SIŁA RAŻENIA DLA POLSKIEJ ARTYLERII. AMUNICJA TERMOBARYCZNA W OFERCIE MILITUS-PL

MILITUS - PL podczas tegorocznego XXXI Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego
w Kielcach, w dniach 5-8 września b.r., zaprezentuje na stoisku Polskiej Izby Producentów Na Rzecz Obronności Kraju wybrane typy amunicji termobarycznej, w tym m.in pociski artyleryjskie 155 mm z ładunkiem termobarycznym: TB-HE-ER-BT - także w wersji zmodernizowanej do m.in. armatohaubicy Krab oraz granaty moździerzowe 120 mm dedykowane Polskim Siłom Zbrojnym. 

Za sprawą konfliktu na Ukrainie amunicja termobaryczna przeżywa swoisty renesans udowadniając swoją skuteczność w niszczeniu różnego typu celów. Jedną z jej istotnych cech jest znacząco większa siła rażenia niż w przypadku klasycznej amunicji odłamkowo-burzącej (HE - High-Explosive). Czynnikami rażenia są zarówno wysoka temperatura, jak i trwające najczęściej kilkadziesiąt milisekund gwałtowne wahania ciśnienia - najpierw jego wzrost, powodujący silny podmuch, a następnie jego silny spadek. Fala uderzeniowa trwająca znacznie dłużej niż przy klasycznym materiale wybuchowym penetruje przestrzeń za przeszkodami, przez wszelkie otwory (okna, drzwi, kominy) dociera do wnętrz budynków czy budowli jak bunkry, schrony, okopy, czy tunele, rozprzestrzeniając się wzdłuż korytarzy i przewodów wentylacyjnych. Należy podkreślić, że stosowane we współczesnej amunicji termobarycznej rozwiązania technologiczne pozwalają na wytwarzanie kontrolowanego, środkowo-symetrycznego obszaru rażenia, co umożliwia ograniczenie szkód ubocznych (collateral damage).

Oferowana przez warszawską spółkę handlową MILITUS – PL amunicja termobaryczna, dedykowana jest zarówno do artyleryjskich systemów rakietowych kal. 122 mm, jak BM-21, RM-70 czy WR-70 Langusta oraz lufowych kalibru 155 mm (np. ahs Krab i K9), jak i do moździerzy samobieżnych oraz ciągnionych kalibru 120 mm. 

prezentowana podczas tegorocznego Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego MSPO amunicja, charakteryzuje się nie tylko podwyższonymi właściwościami w zakresie współczynników bojowych, ale także przedłużonymi okresami przechowywania. Prezentowana oferta dotyczy elaboracji posiadanej przez Siły Zbrojne amunicji artyleryjskiej – nową kompozycją termobaryczną, co w efekcie zwiększa skuteczność, siłę rażenia oraz co ma także wpływ na redukcję zużycia amunicji w trakcie działań bojowych, jak i przedłuża jej przydatność do użycia – informuje Dariusz Dębowczyk, Prezes Zarządu MILITUS – PL Sp. z o.o.

Co równie istotne, użytkowanie oferowanej przez MILITUS – PL amunicji nie wymaga zmian tabel strzelniczych, gdyż zachowane pozostały dotychczasowe parametry balistyczne. Prezentowanej amunicji będzie można przyjrzeć się bliżej podczas MSPO, na stoisku D-77, w dniach 5 - 8 września b.r.

 

# # #

 

Kontakt dla mediów i biuro prasowe:
Sylwia Kuligowska /Agencja SCOPE Public Relations , tel. 692 444 406, mail: s.kuligowska@scopepr.pl

__________________________________________________________________________________

MILITUS - PL Sp. z o.o.

Spółka działa w obszarze eksportu, importu i reeksportu uzbrojenia, środków bojowych, sprzętu wojskowego i logistycznego. Głównymi partnerami handlowymi są podmioty z Ukrainy, Słowacji, Bułgarii, USA, Turcji, Indii oraz krajów byłego ZSRR. Firma posiada koncesję MSWiA nr B - 075/2015 upoważniającą do wykonywania działalności gospodarczej w zakresie obrotu materiałami wybuchowymi, bronią, amunicją, wyrobami i technologią o przeznaczeniu wojskowym lub policyjnym, Certyfikat Systemu Zarządzania Jakością (PN-EN ISO 9001:2015) i Certyfikat AQAP 2110:2016. świadczące o stosowaniu najlepszych praktyk kupieckich.

www.militus.pl

Dariusz Dębowczyk - Prezes Zarządu MILITUS - PL Sp. z o.o., prawnik, menadżer, ekspert w obszarze prawa handlu zagranicznego, marketingu i obrotu sprzętem specjalnym, dedykowanym Siłom Zbrojnym i Policji wielu krajów świata. Przez wiele lat związany z polskim państwowym sektorem zbrojeniowym m.in. spółką BUMAR, gdzie pełnił funkcję wiceprezesa ds. handlu i marketingu, w latach 2008 – 2011. W trakcie kariery zawodowej odpowiadał za procesy prawne, jak i komercyjne. Reprezentował organizacje przed Państwowym Arbitrażem Gospodarczym, sądami krajowymi i międzynarodowymi, Sądami Arbitrażowymi w Warszawie, Moskwie, Pradze i Budapeszcie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Obronność Nie ma czegoś takiego jak darmowa broń… Biuro prasowe
2024-03-28 | 11:00

Nie ma czegoś takiego jak darmowa broń…

Jak sfinansować wydatki obronne państw członkowskich UE zwiększone do poziomu 2% ich PKB? Trzy opcje: cięcia innych wydatków, finansowania długiem, podnoszenia podatków.
Obronność Waloryzacja to nie podwyżka. Co naprawdę negocjują firmy z sektora ochrony?
2023-11-30 | 11:14

Waloryzacja to nie podwyżka. Co naprawdę negocjują firmy z sektora ochrony?

Na rynku trwa obecnie proces waloryzacji wieloletnich kontraktów za usługi ochrony. Inflacja, która w ciągu trzech lat osiągnęła niemal 40 proc., i cykliczne podwyżki płacy
Obronność Thales zaprezentował zaawansowane rozwiązania defence na targach MSPO w Kielcach
2023-09-18 | 17:00

Thales zaprezentował zaawansowane rozwiązania defence na targach MSPO w Kielcach

Thales, globalny lider branży defence, wziął udział w 31. edycji Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego (MSPO), który odbył się w dniach 5-8 września w Kielcach. Thales

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Po kiełbaski wege czy roślinne burgery sięga coraz więcej konsumentów. Branża roślinna będzie walczyć o utrzymanie takiego nazewnictwa

Kiełbasa bezmięsna, burger roślinny, parówka wegetariańska, stek vege – do takich nazw produktów wielu konsumentów zdążyło się przyzwyczaić i coraz chętniej po nie sięga. Pojawiają się jednak pomysły, by zakazać nazewnictwa charakterystycznego dla produktów mięsnych. Również w Polsce pojawiła się propozycja w tym zakresie ze strony poprzedniego składu resortu rolnictwa pod koniec ubiegłego roku. Zwolennicy uzasadniają ten pomysł ochroną interesów konsumenckich, ale badania pokazują, że tylko niewielki odsetek klientów pomylił produkt wegański i mięsny przy zakupie.

Infrastruktura

Za dwa lata w gdańskim porcie ma powstać baza instalacyjna morskich farm wiatrowych. Będzie ponad pięć razy większa od krakowskiego Rynku Głównego

21-hektarowy Terminal 5, który powstanie na wodach zewnętrznej części gdańskiego portu Baltic Hub, ma być bazą instalacyjną dla morskich elektrowni wiatrowych. To duży projekt, którego realizacja może się rozpocząć w drugiej połowie tego roku. Tego typu infrastruktura jest konieczna dla przyspieszenia inwestycji offshore w polskiej części Bałtyku. Pierwsze morskie farmy wiatrowe zaczną produkować zieloną energię w 2026 roku.

Prawo

Społeczne agencje najmu w Polsce dopiero raczkują. Część gmin widzi w nich szansę na walkę z wyludnieniem

W Polsce zawiązało się już i rozpoczyna działalność kilkanaście społecznych agencji najmu, kolejnych kilkanaście jest w trakcie powstawania. To niewiele jak na niemal 2,5 tys. gmin w kraju, jednak eksperci widzą w tym rozwiązaniu duży potencjał. Jak podkreślają, może to być szansa zwłaszcza dla miast średniej wielkości, by walczyć ze zjawiskiem wyludniania. Społeczne agencje najmu we współpracy z gminami pośredniczą w wynajmie mieszkań – gminnych bądź należących do prywatnych właścicieli­ – osobom, których zarobki nie pozwalają na rynkowy najem, ale nie kwalifikują ich też do otrzymania mieszkania socjalnego.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.