Komunikaty PR

Alstom przekazał w tym roku 100 tysięcy zł na cele charytatywne

2020-12-18  |  11:00
Biuro prasowe
Do pobrania Alstom ( 2.81 MB )

Mimo pandemii koronawirusa, Alstom po raz kolejny z powodzeniem przeprowadził swoją akcję charytatywną, która od kilku lat angażuje pracowników. Dzięki zakończonemu sukcesem przedsięwzięciu zbierania plastikowych nakrętek, firma przekaże 100 tysięcy złotych Fundacji "Biegamy z Sercem" z siedzibą w Gliwicach.

Alstom od czterech lat współpracuje z mieszczącą się w Gliwicach fundacją wspierającą dzieci chore, niepełnosprawne i mieszkające w domach dziecka. Wspólnym dziełem firmy i fundacji jest doroczna akcja "Zamieniamy kilometry na złotówki".

Do tej pory odbyły się trzy imprezy zachęcające do zadbania o swoje zdrowie i łączące uprawianie sportu z pomocą tym, którzy jej potrzebują najbardziej. Zasady są proste – im więcej kilometrów pokonają uczestnicy, tym więcej pieniędzy Alstom przekaże na cele charytatywne. Dzięki zaangażowaniu pracowników o wielkim sercu, z roku na rok cele projektu są ambitniejsze. W 2017 roku było to 30 tysięcy km i tyle samo złotych przekazanych fundacji. Rok później stawka wzrosła do 60 tysięcy km, a w 2019 uczestnicy stanęli przed wyzwaniem w postaci 100 tysięcy kilometrów do pokonania (bieg, rower, rolki, nordic walking, etc). W każdym roku udało się pokonać założony dystans, dzięki czemu Alstom przekazał na leczenie i opiekę nad dziećmi w sumie 190 tysięcy złotych.

Podczas zaplanowanej na ten rok, czwartej już edycji „Zamieniamy kilometry na złotówki”, uczestnicy ponownie mieli pokonać przynajmniej 100 tysięcy km i zdobyć dla „Biegamy z Sercem” tyle samo pieniędzy. Sportowe plany pokrzyżowała pandemia, ale związane z nią obostrzenia i zakazy nie zatrzymały entuzjastów pomagania. Impreza nieco zmieniła nazwę, a w ramach projektu „Zamieniamy zakrętki na złotówki” zamiast kilometrów, uczestnicy przez cały listopad zbierali plastikowe nakrętki od butelek.

Pandemia wywróciła większość planów do góry nogami, co odbiło się także na naszej akcji, ale nie chcieliśmy nawet myśleć o jej odwołaniu. Wypracowaliśmy alternatywny pomysł - zamianę zbieranych kilometrów na nakrętki. Oprócz pomocy lokalnej społeczności, promowaliśmy zdrowy tryb życia i aktywność fizyczną wśród pracowników. Teraz postawiliśmy na działania proekologiczne, tym samym wpisując się z tą ideą w drugą ważną inicjatywę Alstom w Polsce, „Wolni od Plastiku”. To doskonała okazja, by zrobić coś pozytywnego w dwóch wymiarach jednocześnie: wspierając osoby potrzebujące pomocy oraz dbając o środowisko naturalne” – powiedział Sławomir Cyza, Dyrektor HR w Europie Środkowej i Wschodniej w Alstom.             

Rozpoczęta w lipcu kampania „Wolni od plastiku” ma uświadomić pracownikom Alstom, że korzystny wpływ na środowisko mogą mieć zarówno te indywidualne, najdrobniejsze jak i zakrojone na szeroką skalę działania. W ramach akcji firma już w pierwszym roku planuje wyeliminować 9 ton plastiku. W tym celu zrezygnowała z kupowania i stosowania plastikowych butelek i kubeczków, zastępując je dystrybutorami z wodą i bidonami oraz systematycznie zmniejsza ilość folii używanej do pakowania materiałów dostarczanych do hal produkcyjnych i biur.

 

Akcja „Zamieniamy zakrętki na złotówki” spotkała się z fantastycznym odzewem. Pracownicy Alstom oraz ich bliscy zebrali 186 593 plastikowych nakrętek, z nawiązką przekraczając wyznaczony cel. Dzięki temu firma przekazała fundacji kwotę 100 tysięcy złotych.

Jesteśmy dumni z postawy wszystkich pracowników, którzy zaangażowali się w ten projekt. Jak widać, drobne gesty mają wielką moc i pozwolą sfinansować konkretne potrzeby chorych oraz dzieci z domu dziecka. Nasza akcja potwierdza, że wspierając organizacje charytatywne możemy realnie zmieniać świat na lepsze i budować lokalną wspólnotę. To dla nas powód do wielkiej satysfakcji” – powiedział  Artur Fryczkowski, Prezes i Dyrektor Zarządzający Alstom w Polsce i na Ukrainie.

Pieniądze zostaną przekazane: dla Chorzowskiego Centrum Pediatrii i Onkologii, na leczenie dzieci z porażeniem mózgowym: Julki, Małgosi, Miłosza; na wakacje i ferie dzieci z domu dziecka; na leczenie Jasia, dla którego zbierane są już nakrętki w akcji „Odkręcamy dla Jasia” oraz na leczenie jednego z pracowników Alstom, który walczy z chorobą nowotworową.

Alstom w Polsce obecny jest od ponad dwudziestu lat i zatrudnia niemal 2000 pracowników w sześciu lokalizacjach na terenie całego kraju. Zakład produkcyjny Alstom Konstal w Chorzowie jest jedną z największych fabryk Alstom na świecie. Zakład firmy w Piasecznie rocznie dostarcza na cały świat 600 wózków do pociągów Coradia Stream. Centrum Serwisowe Pendolino w Warszawie serwisuje, mi.in. przy użyciu innowacyjnego, jedynego w Europie kontynentalnej Trainscannera umożliwiającego utrzymanie predykcyjne,  20 pociągów Pendolino, które każdego dnia odwiedzają 34 polskie miasta, pokonując 21 000 km. Alstom jako jedyna firma w polskiej branży kolejowej została wyróżniona tytułem Top Employer. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Ochrona środowiska „Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol
2025-05-23 | 13:00

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Trwa dyskusja nad kwestiami związanymi z gospodarką odpadami opakowaniowymi, w tym nad przyszłym systemem Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta. Cały czas mamy do czynienia
Ochrona środowiska Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce
2025-05-22 | 13:30

Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce

Polski System Kaucyjny (PSK) oraz Canpack Recycling podpisały list intencyjny, rozpoczynając strategiczną współpracę na rzecz budowy nowoczesnego, ogólnopolskiego systemu

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji

Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.

Konsument

Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.