Komunikaty PR

Alstom przekazał w tym roku 100 tysięcy zł na cele charytatywne

2020-12-18  |  11:00
Biuro prasowe
Do pobrania Alstom ( 2.81 MB )

Mimo pandemii koronawirusa, Alstom po raz kolejny z powodzeniem przeprowadził swoją akcję charytatywną, która od kilku lat angażuje pracowników. Dzięki zakończonemu sukcesem przedsięwzięciu zbierania plastikowych nakrętek, firma przekaże 100 tysięcy złotych Fundacji "Biegamy z Sercem" z siedzibą w Gliwicach.

Alstom od czterech lat współpracuje z mieszczącą się w Gliwicach fundacją wspierającą dzieci chore, niepełnosprawne i mieszkające w domach dziecka. Wspólnym dziełem firmy i fundacji jest doroczna akcja "Zamieniamy kilometry na złotówki".

Do tej pory odbyły się trzy imprezy zachęcające do zadbania o swoje zdrowie i łączące uprawianie sportu z pomocą tym, którzy jej potrzebują najbardziej. Zasady są proste – im więcej kilometrów pokonają uczestnicy, tym więcej pieniędzy Alstom przekaże na cele charytatywne. Dzięki zaangażowaniu pracowników o wielkim sercu, z roku na rok cele projektu są ambitniejsze. W 2017 roku było to 30 tysięcy km i tyle samo złotych przekazanych fundacji. Rok później stawka wzrosła do 60 tysięcy km, a w 2019 uczestnicy stanęli przed wyzwaniem w postaci 100 tysięcy kilometrów do pokonania (bieg, rower, rolki, nordic walking, etc). W każdym roku udało się pokonać założony dystans, dzięki czemu Alstom przekazał na leczenie i opiekę nad dziećmi w sumie 190 tysięcy złotych.

Podczas zaplanowanej na ten rok, czwartej już edycji „Zamieniamy kilometry na złotówki”, uczestnicy ponownie mieli pokonać przynajmniej 100 tysięcy km i zdobyć dla „Biegamy z Sercem” tyle samo pieniędzy. Sportowe plany pokrzyżowała pandemia, ale związane z nią obostrzenia i zakazy nie zatrzymały entuzjastów pomagania. Impreza nieco zmieniła nazwę, a w ramach projektu „Zamieniamy zakrętki na złotówki” zamiast kilometrów, uczestnicy przez cały listopad zbierali plastikowe nakrętki od butelek.

Pandemia wywróciła większość planów do góry nogami, co odbiło się także na naszej akcji, ale nie chcieliśmy nawet myśleć o jej odwołaniu. Wypracowaliśmy alternatywny pomysł - zamianę zbieranych kilometrów na nakrętki. Oprócz pomocy lokalnej społeczności, promowaliśmy zdrowy tryb życia i aktywność fizyczną wśród pracowników. Teraz postawiliśmy na działania proekologiczne, tym samym wpisując się z tą ideą w drugą ważną inicjatywę Alstom w Polsce, „Wolni od Plastiku”. To doskonała okazja, by zrobić coś pozytywnego w dwóch wymiarach jednocześnie: wspierając osoby potrzebujące pomocy oraz dbając o środowisko naturalne” – powiedział Sławomir Cyza, Dyrektor HR w Europie Środkowej i Wschodniej w Alstom.             

Rozpoczęta w lipcu kampania „Wolni od plastiku” ma uświadomić pracownikom Alstom, że korzystny wpływ na środowisko mogą mieć zarówno te indywidualne, najdrobniejsze jak i zakrojone na szeroką skalę działania. W ramach akcji firma już w pierwszym roku planuje wyeliminować 9 ton plastiku. W tym celu zrezygnowała z kupowania i stosowania plastikowych butelek i kubeczków, zastępując je dystrybutorami z wodą i bidonami oraz systematycznie zmniejsza ilość folii używanej do pakowania materiałów dostarczanych do hal produkcyjnych i biur.

 

Akcja „Zamieniamy zakrętki na złotówki” spotkała się z fantastycznym odzewem. Pracownicy Alstom oraz ich bliscy zebrali 186 593 plastikowych nakrętek, z nawiązką przekraczając wyznaczony cel. Dzięki temu firma przekazała fundacji kwotę 100 tysięcy złotych.

Jesteśmy dumni z postawy wszystkich pracowników, którzy zaangażowali się w ten projekt. Jak widać, drobne gesty mają wielką moc i pozwolą sfinansować konkretne potrzeby chorych oraz dzieci z domu dziecka. Nasza akcja potwierdza, że wspierając organizacje charytatywne możemy realnie zmieniać świat na lepsze i budować lokalną wspólnotę. To dla nas powód do wielkiej satysfakcji” – powiedział  Artur Fryczkowski, Prezes i Dyrektor Zarządzający Alstom w Polsce i na Ukrainie.

Pieniądze zostaną przekazane: dla Chorzowskiego Centrum Pediatrii i Onkologii, na leczenie dzieci z porażeniem mózgowym: Julki, Małgosi, Miłosza; na wakacje i ferie dzieci z domu dziecka; na leczenie Jasia, dla którego zbierane są już nakrętki w akcji „Odkręcamy dla Jasia” oraz na leczenie jednego z pracowników Alstom, który walczy z chorobą nowotworową.

Alstom w Polsce obecny jest od ponad dwudziestu lat i zatrudnia niemal 2000 pracowników w sześciu lokalizacjach na terenie całego kraju. Zakład produkcyjny Alstom Konstal w Chorzowie jest jedną z największych fabryk Alstom na świecie. Zakład firmy w Piasecznie rocznie dostarcza na cały świat 600 wózków do pociągów Coradia Stream. Centrum Serwisowe Pendolino w Warszawie serwisuje, mi.in. przy użyciu innowacyjnego, jedynego w Europie kontynentalnej Trainscannera umożliwiającego utrzymanie predykcyjne,  20 pociągów Pendolino, które każdego dnia odwiedzają 34 polskie miasta, pokonując 21 000 km. Alstom jako jedyna firma w polskiej branży kolejowej została wyróżniona tytułem Top Employer. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Waterdrop zapobiegło trafieniu 29 milionów butelek do oceanów Biuro prasowe
2024-04-25 | 11:50

Waterdrop zapobiegło trafieniu 29 milionów butelek do oceanów

Wyniki najnowszego badania wskazują, że do 2040 roku dwukrotnie wzrośnie ilość tworzyw sztucznych na świecie. Dlatego tak ważna jest walka z ich nadmiarem. Marka Waterdrop we
Ochrona środowiska W całej Polsce zmieniali otoczenie na lepsze – podsumowanie trzeciej edycji Kręc
2024-04-25 | 08:00

W całej Polsce zmieniali otoczenie na lepsze – podsumowanie trzeciej edycji Kręc

Razem po czystsze środowisko W czasie kampanii Kręci Nas Recykling – między 21 marca a 22 kwietnia, na terenie całego kraju zorganizowanych zostało ponad 70 akcji sprzątania
Ochrona środowiska Jak przygotować się do sprzątania okolicy? [CHECKLISTA]
2024-04-22 | 15:00

Jak przygotować się do sprzątania okolicy? [CHECKLISTA]

Śmieci to zmora naszych czasów. Wróg, o tyle niebezpieczny, że za rozprzestrzenia się w zastraszającym tempie po niemal całej planecie, a czas jego rozkładu jest zazwyczaj

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.