Komunikaty PR

Amazon uruchamia w Polsce program Climate Pledge Friendly

2024-09-26  |  12:00
Biuro prasowe
  • Ponad połowa (56 proc.) kupujących w Polsce ma problem z identyfikacją produktów zgodnych z ideą zrównoważonego rozwoju. Rozpoczęty przez Amazon program Climate Pledge Friendly (CPF), uruchomiony właśnie w naszym kraju, pomoże polskim klientom dokonywać bardziej zrównoważonych wyborów.
  • Najnowsze badanie przeprowadzone na zlecenie Amazon[1] pokazało, że według polskich kupujących: ugotowanie wyszukanej kolacji od podstaw (50 proc.) i złożenie mebli (39 proc.) są łatwiejszymi zadaniami niż rozpoznanie czy dany produkt jest naprawdę zgodny z ideą zrównoważonego rozwoju (37 proc.).
  • Większość kupujących (67 proc.) chciałoby, aby sprzedawcy pomagali im w znajdowaniu produktów, które mają bardziej pozytywny wpływ na środowisko i społeczności oraz etyczny wymiar w procesie produkcji – od skarpetek i cukru, po mydło i krem z filtrem przeciwsłonecznym.
  • Program CPF rusza w Polsce z ponad 65 tys. produktów certyfikowanych przez jedną lub więcej z 41 uznanych i niezależnych instytucji.
  • Start programu CPF w Polsce towarzyszy 10. rocznicy działalności Amazon w naszym kraju.

 

Amazon ogłosił uruchomienie w Polsce programu Climate Pledge Friendly, który ułatwi klientom odkrywanie i kupowanie produktów zgodnych z ideą zrównoważonego rozwoju. Polacy mają teraz do wyboru ponad 65 tys. produktów, wyróżniających się cechami, takimi jak: wykonanie z materiałów pochodzących z recyklingu, zawartość składników organicznych, wykorzystanie bezpieczniejszych substancji chemicznych oraz większa efektywność energetyczna w porównaniu z podobnymi produktami. Identyfikacja produktów CPF bazuje na certyfikatach przyznawanych przez 41 niezależnych, zaufanych instytucji certyfikujących, takich jak: Rainforest Alliance, Fair for Life czy Forest Stewardship Council.

Amazon ułatwia dokonywanie bardziej zrównoważonych wyborów – praktyki zakupowe polskich konsumentów

W związku z uruchomieniem programu Climate Pledge Friendly w Polsce, na zlecenie Amazon przeprowadzono badanie polskich konsumentów. Wyniki wskazują, że prawie siedmiu na dziesięciu (67 proc.) respondentów woli kupować produkty, które mają bardziej pozytywny wpływ na środowisko i społeczności oraz etyczny wymiar w procesie produkcji, jednak ponad połowa (56 proc.) ankietowanych ma trudności z ich identyfikacją. Badanie pokazuje, że polscy kupujący uważają ugotowanie wyszukanej kolacji (50 proc.) i złożenie mebli od podstaw (39 proc.) za łatwiejsze niż ustalenie podczas zakupów wpływu danego produktu na środowisko. Ze względu na to, tylko jeden na pięciu (21 proc.) polskich respondentów jest w stanie zadeklarować, że zawsze zna skutki wyboru danego produktu. Dwie trzecie (67 proc.) ankietowanych chciałoby, aby sprzedawcy pomagali im w dokonywaniu bardziej zrównoważonych wyborów podczas zakupów. Dotyczy to zarówno przedmiotów codziennego użytku, takich jak skarpetki i cukier, jak również produktów higieny osobistej, typu mydło czy filtr przeciwsłoneczny.

Programem Climate Pledge Friendly objętych jest wiele kategorii produktów w sklepie Amazon.pl – od kosmetyków, mody, artykułów spożywczych i gospodarstwa domowego oraz elektroniki osobistej, po produkty oferowane przez lokalnych sprzedawców, jak Moya Matcha i Teekanne, aż po globalnych ulubieńców, takich jak Gillette, Philips, Aveeno, Levi’s, Osprey i HP. Produkty kwalifikujące się do programu CPF są oznaczone logo liścia z etykietą cech zrównoważonego rozwoju. Te charakterystyczne cechy obejmują procesy produkcyjne, pochodzenie lub opakowanie. Umożliwia to klientom prostą identyfikację podczas zakupów w sklepie Amazon.pl. Więcej informacji dostępnych jest na stronie: www.amazon.pl/climatepledgefriendly.

Polacy cenią sobie certyfikaty zrównoważonego rozwoju

Certyfikaty mają znaczenie dla polskich kupujących – aż 83 proc. ankietowanych twierdzi, że bardziej ufa zapewnieniom o zrównoważonym rozwoju, jeśli są one poparte oficjalnym certyfikatem od renomowanej instytucji. Badanie Amazon pokazało ponadto, że 60 proc. polskich konsumentów zrezygnowało z zakupu, gdy nie ufało lub nie rozumiało tych deklaracji.

Niemal ośmiu na dziesięciu ankietowanych (78 proc.) twierdzi, że są bardziej skłonni wybrać nową markę, jeśli na produkcie lub w sklepie online są wyraźnie przedstawione jej społeczne, etyczne i środowiskowe zobowiązania. Kupującym daje to pewność, że dana firma podziela ich wartości.

Produkty z certyfikowanymi cechami zrównoważonego rozwoju są ważne dla polskich klientów. Dlatego dla nas kluczowe jest to, aby byli dobrze poinformowani o znaczeniu tych certyfikatów. Amazon stara się być dla klientów wzorem przejrzystości, wyraźnie oznaczając przy produktach cechy zgodne z ideą zrównoważonego rozwoju. Ułatwiamy tym samym zakupy i eliminujemy z procesu konieczność jakichkolwiek domysłów – komentuje Katarzyna Ciechanowska-Ciosk, zarządzająca sklepem Amazon.pl.

W 2023 r. oferta produktów CPF w sklepach Amazon kształtowała się na poziomie ponad 1,4 mln na całym świecie, co stanowiło wzrost o 157 proc. w porównaniu z rokiem 2022. Jednocześnie ponad 60 mln klientów Amazon zdecydowało się na produkty z oznaczeniem CPF, rezygnując z dotychczas wybieranych marek – wysyłając tym samym jasny sygnał partnerom handlowym Amazon, że preferują produkty zgodne z ideą zrównoważonego rozwoju.

W jakich produktach szukamy cech zrównoważonego rozwoju?

Według badania Amazon, wśród najbardziej poszukiwanych przez polskich klientów cech zrównoważonego rozwoju są: oszczędność zużycia wody (39 proc.), opakowania nadające się do recyklingu (39 proc.) oraz produkty wykonane z materiałów z recyklingu (36 proc.). Uruchomiony przez Amazon program Climate Pledge Friendly ułatwia klientom znajdowanie produktów, które mają właśnie te cechy.

Pięć głównych kategorii, w przypadku których polscy kupujący oczekują bardziej zrównoważonych opcji, to:

  1. Artykuły spożywcze (51 proc.)
  2. Kosmetyki i uroda (46 proc.)
  3. Odzież (46 proc.)
  4. Środki czystości (42 proc.)
  5. Elektronika i sprzęt AGD (37 proc.)

Szczegółowe informacje na temat kryteriów programu Climate Pledge Friendly i kwalifikujące się produkty z logo liścia i etykietą cech zrównoważonego rozwoju można znaleźć na stronie www.amazon.pl/cpfshop.

 


[1] Badanie zostało zrealizowane we współpracy z agencją OnePoll, w dniach 18-22 lipca 2024 roku, na reprezentatywnej próbie Polaków N=1000, metodą CAWI.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Unijny cel klimatyczny do 2040 roku komentują organizacje pozarządowe Biuro prasowe
2025-07-07 | 06:00

Unijny cel klimatyczny do 2040 roku komentują organizacje pozarządowe

2 lipca Komisja Europejska zaproponowała redukcję emisji gazów cieplarnianych o 90 % do 2040 roku (w stosunku do 1990 r.). Taki cel ma wejść do Prawa Klimatycznego Unii
Ochrona środowiska Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Ochrona środowiska „Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol
2025-05-23 | 13:00

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Trwa dyskusja nad kwestiami związanymi z gospodarką odpadami opakowaniowymi, w tym nad przyszłym systemem Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta. Cały czas mamy do czynienia

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Grupa nowych biednych emerytów stale się powiększa. Ich świadczenie jest znacznie poniżej minimalnej emerytury

Przybywa osób, które z powodu zbyt krótkiego czasu opłacania składek pobierają emeryturę niższą od minimalnej. Tak zwanych nowych biednych emerytów jest w Polsce ok. 430 tys., a zdecydowaną większość grupy stanowią kobiety – wskazują badania ekspertów Instytutu Pracy i Spraw Socjalnych. W ich przypadku krótszy okres składkowy zwykle wynika z konieczności opieki nad dziećmi lub innymi osobami w rodzinie. Wśród innych powodów, wymienianych zarówno przez panie, jak i panów, są także praca za granicą lub na czarno oraz zły stan zdrowia.

Media i PR

M. Wawrykiewicz (PO): Postępowanie z art. 7 przeciw Węgrom pokazało iluzoryczność tej sankcji. Unia wywiera naciski poprzez negocjacje nowego budżetu

Przykład Węgier pokazał, że procedura z artykułu 7 traktatu o UE o łamanie praworządności nie ma mocy prawnej z powodu braku większości, nie mówiąc o jednomyślności wśród pozostałych państw członkowskich. Negocjacje nowego budżetu UE to dobry pretekst do zmiany sposobu części finansowania z pominięciem rządu centralnego. Czerwcowy marsz Pride w Budapeszcie pokazał, że część społeczeństwa, głównie stolica, jest przeciwna rządom Viktora Orbána, ale i na prowincji świadomość konsekwencji działań Fideszu staje się coraz większa przed przyszłorocznymi wyborami.

Firma

Blockchain zmienia rynek pracy i edukacji. Poszukiwane są osoby posiadające wiedzę z różnych dziedzin

Zapotrzebowanie na specjalistów od technologii blockchain dynamicznie rośnie – nie tylko w obszarze IT, ale również w administracji, finansach czy logistyce. Coraz więcej uczelni wprowadza programy związane z rozproszonymi rejestrami, które wyposażają studentów w umiejętności odpowiadające wymogom rynku.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.