Komunikaty PR

Amazon uruchamia w Polsce program Climate Pledge Friendly

2024-09-26  |  12:00
Biuro prasowe
  • Ponad połowa (56 proc.) kupujących w Polsce ma problem z identyfikacją produktów zgodnych z ideą zrównoważonego rozwoju. Rozpoczęty przez Amazon program Climate Pledge Friendly (CPF), uruchomiony właśnie w naszym kraju, pomoże polskim klientom dokonywać bardziej zrównoważonych wyborów.
  • Najnowsze badanie przeprowadzone na zlecenie Amazon[1] pokazało, że według polskich kupujących: ugotowanie wyszukanej kolacji od podstaw (50 proc.) i złożenie mebli (39 proc.) są łatwiejszymi zadaniami niż rozpoznanie czy dany produkt jest naprawdę zgodny z ideą zrównoważonego rozwoju (37 proc.).
  • Większość kupujących (67 proc.) chciałoby, aby sprzedawcy pomagali im w znajdowaniu produktów, które mają bardziej pozytywny wpływ na środowisko i społeczności oraz etyczny wymiar w procesie produkcji – od skarpetek i cukru, po mydło i krem z filtrem przeciwsłonecznym.
  • Program CPF rusza w Polsce z ponad 65 tys. produktów certyfikowanych przez jedną lub więcej z 41 uznanych i niezależnych instytucji.
  • Start programu CPF w Polsce towarzyszy 10. rocznicy działalności Amazon w naszym kraju.

 

Amazon ogłosił uruchomienie w Polsce programu Climate Pledge Friendly, który ułatwi klientom odkrywanie i kupowanie produktów zgodnych z ideą zrównoważonego rozwoju. Polacy mają teraz do wyboru ponad 65 tys. produktów, wyróżniających się cechami, takimi jak: wykonanie z materiałów pochodzących z recyklingu, zawartość składników organicznych, wykorzystanie bezpieczniejszych substancji chemicznych oraz większa efektywność energetyczna w porównaniu z podobnymi produktami. Identyfikacja produktów CPF bazuje na certyfikatach przyznawanych przez 41 niezależnych, zaufanych instytucji certyfikujących, takich jak: Rainforest Alliance, Fair for Life czy Forest Stewardship Council.

Amazon ułatwia dokonywanie bardziej zrównoważonych wyborów – praktyki zakupowe polskich konsumentów

W związku z uruchomieniem programu Climate Pledge Friendly w Polsce, na zlecenie Amazon przeprowadzono badanie polskich konsumentów. Wyniki wskazują, że prawie siedmiu na dziesięciu (67 proc.) respondentów woli kupować produkty, które mają bardziej pozytywny wpływ na środowisko i społeczności oraz etyczny wymiar w procesie produkcji, jednak ponad połowa (56 proc.) ankietowanych ma trudności z ich identyfikacją. Badanie pokazuje, że polscy kupujący uważają ugotowanie wyszukanej kolacji (50 proc.) i złożenie mebli od podstaw (39 proc.) za łatwiejsze niż ustalenie podczas zakupów wpływu danego produktu na środowisko. Ze względu na to, tylko jeden na pięciu (21 proc.) polskich respondentów jest w stanie zadeklarować, że zawsze zna skutki wyboru danego produktu. Dwie trzecie (67 proc.) ankietowanych chciałoby, aby sprzedawcy pomagali im w dokonywaniu bardziej zrównoważonych wyborów podczas zakupów. Dotyczy to zarówno przedmiotów codziennego użytku, takich jak skarpetki i cukier, jak również produktów higieny osobistej, typu mydło czy filtr przeciwsłoneczny.

Programem Climate Pledge Friendly objętych jest wiele kategorii produktów w sklepie Amazon.pl – od kosmetyków, mody, artykułów spożywczych i gospodarstwa domowego oraz elektroniki osobistej, po produkty oferowane przez lokalnych sprzedawców, jak Moya Matcha i Teekanne, aż po globalnych ulubieńców, takich jak Gillette, Philips, Aveeno, Levi’s, Osprey i HP. Produkty kwalifikujące się do programu CPF są oznaczone logo liścia z etykietą cech zrównoważonego rozwoju. Te charakterystyczne cechy obejmują procesy produkcyjne, pochodzenie lub opakowanie. Umożliwia to klientom prostą identyfikację podczas zakupów w sklepie Amazon.pl. Więcej informacji dostępnych jest na stronie: www.amazon.pl/climatepledgefriendly.

Polacy cenią sobie certyfikaty zrównoważonego rozwoju

Certyfikaty mają znaczenie dla polskich kupujących – aż 83 proc. ankietowanych twierdzi, że bardziej ufa zapewnieniom o zrównoważonym rozwoju, jeśli są one poparte oficjalnym certyfikatem od renomowanej instytucji. Badanie Amazon pokazało ponadto, że 60 proc. polskich konsumentów zrezygnowało z zakupu, gdy nie ufało lub nie rozumiało tych deklaracji.

Niemal ośmiu na dziesięciu ankietowanych (78 proc.) twierdzi, że są bardziej skłonni wybrać nową markę, jeśli na produkcie lub w sklepie online są wyraźnie przedstawione jej społeczne, etyczne i środowiskowe zobowiązania. Kupującym daje to pewność, że dana firma podziela ich wartości.

Produkty z certyfikowanymi cechami zrównoważonego rozwoju są ważne dla polskich klientów. Dlatego dla nas kluczowe jest to, aby byli dobrze poinformowani o znaczeniu tych certyfikatów. Amazon stara się być dla klientów wzorem przejrzystości, wyraźnie oznaczając przy produktach cechy zgodne z ideą zrównoważonego rozwoju. Ułatwiamy tym samym zakupy i eliminujemy z procesu konieczność jakichkolwiek domysłów – komentuje Katarzyna Ciechanowska-Ciosk, zarządzająca sklepem Amazon.pl.

W 2023 r. oferta produktów CPF w sklepach Amazon kształtowała się na poziomie ponad 1,4 mln na całym świecie, co stanowiło wzrost o 157 proc. w porównaniu z rokiem 2022. Jednocześnie ponad 60 mln klientów Amazon zdecydowało się na produkty z oznaczeniem CPF, rezygnując z dotychczas wybieranych marek – wysyłając tym samym jasny sygnał partnerom handlowym Amazon, że preferują produkty zgodne z ideą zrównoważonego rozwoju.

W jakich produktach szukamy cech zrównoważonego rozwoju?

Według badania Amazon, wśród najbardziej poszukiwanych przez polskich klientów cech zrównoważonego rozwoju są: oszczędność zużycia wody (39 proc.), opakowania nadające się do recyklingu (39 proc.) oraz produkty wykonane z materiałów z recyklingu (36 proc.). Uruchomiony przez Amazon program Climate Pledge Friendly ułatwia klientom znajdowanie produktów, które mają właśnie te cechy.

Pięć głównych kategorii, w przypadku których polscy kupujący oczekują bardziej zrównoważonych opcji, to:

  1. Artykuły spożywcze (51 proc.)
  2. Kosmetyki i uroda (46 proc.)
  3. Odzież (46 proc.)
  4. Środki czystości (42 proc.)
  5. Elektronika i sprzęt AGD (37 proc.)

Szczegółowe informacje na temat kryteriów programu Climate Pledge Friendly i kwalifikujące się produkty z logo liścia i etykietą cech zrównoważonego rozwoju można znaleźć na stronie www.amazon.pl/cpfshop.

 


[1] Badanie zostało zrealizowane we współpracy z agencją OnePoll, w dniach 18-22 lipca 2024 roku, na reprezentatywnej próbie Polaków N=1000, metodą CAWI.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska „Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol Biuro prasowe
2025-05-23 | 13:00

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Trwa dyskusja nad kwestiami związanymi z gospodarką odpadami opakowaniowymi, w tym nad przyszłym systemem Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta. Cały czas mamy do czynienia
Ochrona środowiska Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce
2025-05-22 | 13:30

Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce

Polski System Kaucyjny (PSK) oraz Canpack Recycling podpisały list intencyjny, rozpoczynając strategiczną współpracę na rzecz budowy nowoczesnego, ogólnopolskiego systemu
Ochrona środowiska Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli
2025-05-22 | 10:00

Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli

Sprawdzone źródła wiedzy, nowoczesne narzędzia edukacyjne i nieodpłatny wstęp na spektakle w teatrze ekologicznym. Powraca program dla wyróżniających się

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.