Komunikaty PR

Amazon uruchamia w Polsce program Climate Pledge Friendly

2024-09-26  |  12:00
Biuro prasowe
  • Ponad połowa (56 proc.) kupujących w Polsce ma problem z identyfikacją produktów zgodnych z ideą zrównoważonego rozwoju. Rozpoczęty przez Amazon program Climate Pledge Friendly (CPF), uruchomiony właśnie w naszym kraju, pomoże polskim klientom dokonywać bardziej zrównoważonych wyborów.
  • Najnowsze badanie przeprowadzone na zlecenie Amazon[1] pokazało, że według polskich kupujących: ugotowanie wyszukanej kolacji od podstaw (50 proc.) i złożenie mebli (39 proc.) są łatwiejszymi zadaniami niż rozpoznanie czy dany produkt jest naprawdę zgodny z ideą zrównoważonego rozwoju (37 proc.).
  • Większość kupujących (67 proc.) chciałoby, aby sprzedawcy pomagali im w znajdowaniu produktów, które mają bardziej pozytywny wpływ na środowisko i społeczności oraz etyczny wymiar w procesie produkcji – od skarpetek i cukru, po mydło i krem z filtrem przeciwsłonecznym.
  • Program CPF rusza w Polsce z ponad 65 tys. produktów certyfikowanych przez jedną lub więcej z 41 uznanych i niezależnych instytucji.
  • Start programu CPF w Polsce towarzyszy 10. rocznicy działalności Amazon w naszym kraju.

 

Amazon ogłosił uruchomienie w Polsce programu Climate Pledge Friendly, który ułatwi klientom odkrywanie i kupowanie produktów zgodnych z ideą zrównoważonego rozwoju. Polacy mają teraz do wyboru ponad 65 tys. produktów, wyróżniających się cechami, takimi jak: wykonanie z materiałów pochodzących z recyklingu, zawartość składników organicznych, wykorzystanie bezpieczniejszych substancji chemicznych oraz większa efektywność energetyczna w porównaniu z podobnymi produktami. Identyfikacja produktów CPF bazuje na certyfikatach przyznawanych przez 41 niezależnych, zaufanych instytucji certyfikujących, takich jak: Rainforest Alliance, Fair for Life czy Forest Stewardship Council.

Amazon ułatwia dokonywanie bardziej zrównoważonych wyborów – praktyki zakupowe polskich konsumentów

W związku z uruchomieniem programu Climate Pledge Friendly w Polsce, na zlecenie Amazon przeprowadzono badanie polskich konsumentów. Wyniki wskazują, że prawie siedmiu na dziesięciu (67 proc.) respondentów woli kupować produkty, które mają bardziej pozytywny wpływ na środowisko i społeczności oraz etyczny wymiar w procesie produkcji, jednak ponad połowa (56 proc.) ankietowanych ma trudności z ich identyfikacją. Badanie pokazuje, że polscy kupujący uważają ugotowanie wyszukanej kolacji (50 proc.) i złożenie mebli od podstaw (39 proc.) za łatwiejsze niż ustalenie podczas zakupów wpływu danego produktu na środowisko. Ze względu na to, tylko jeden na pięciu (21 proc.) polskich respondentów jest w stanie zadeklarować, że zawsze zna skutki wyboru danego produktu. Dwie trzecie (67 proc.) ankietowanych chciałoby, aby sprzedawcy pomagali im w dokonywaniu bardziej zrównoważonych wyborów podczas zakupów. Dotyczy to zarówno przedmiotów codziennego użytku, takich jak skarpetki i cukier, jak również produktów higieny osobistej, typu mydło czy filtr przeciwsłoneczny.

Programem Climate Pledge Friendly objętych jest wiele kategorii produktów w sklepie Amazon.pl – od kosmetyków, mody, artykułów spożywczych i gospodarstwa domowego oraz elektroniki osobistej, po produkty oferowane przez lokalnych sprzedawców, jak Moya Matcha i Teekanne, aż po globalnych ulubieńców, takich jak Gillette, Philips, Aveeno, Levi’s, Osprey i HP. Produkty kwalifikujące się do programu CPF są oznaczone logo liścia z etykietą cech zrównoważonego rozwoju. Te charakterystyczne cechy obejmują procesy produkcyjne, pochodzenie lub opakowanie. Umożliwia to klientom prostą identyfikację podczas zakupów w sklepie Amazon.pl. Więcej informacji dostępnych jest na stronie: www.amazon.pl/climatepledgefriendly.

Polacy cenią sobie certyfikaty zrównoważonego rozwoju

Certyfikaty mają znaczenie dla polskich kupujących – aż 83 proc. ankietowanych twierdzi, że bardziej ufa zapewnieniom o zrównoważonym rozwoju, jeśli są one poparte oficjalnym certyfikatem od renomowanej instytucji. Badanie Amazon pokazało ponadto, że 60 proc. polskich konsumentów zrezygnowało z zakupu, gdy nie ufało lub nie rozumiało tych deklaracji.

Niemal ośmiu na dziesięciu ankietowanych (78 proc.) twierdzi, że są bardziej skłonni wybrać nową markę, jeśli na produkcie lub w sklepie online są wyraźnie przedstawione jej społeczne, etyczne i środowiskowe zobowiązania. Kupującym daje to pewność, że dana firma podziela ich wartości.

Produkty z certyfikowanymi cechami zrównoważonego rozwoju są ważne dla polskich klientów. Dlatego dla nas kluczowe jest to, aby byli dobrze poinformowani o znaczeniu tych certyfikatów. Amazon stara się być dla klientów wzorem przejrzystości, wyraźnie oznaczając przy produktach cechy zgodne z ideą zrównoważonego rozwoju. Ułatwiamy tym samym zakupy i eliminujemy z procesu konieczność jakichkolwiek domysłów – komentuje Katarzyna Ciechanowska-Ciosk, zarządzająca sklepem Amazon.pl.

W 2023 r. oferta produktów CPF w sklepach Amazon kształtowała się na poziomie ponad 1,4 mln na całym świecie, co stanowiło wzrost o 157 proc. w porównaniu z rokiem 2022. Jednocześnie ponad 60 mln klientów Amazon zdecydowało się na produkty z oznaczeniem CPF, rezygnując z dotychczas wybieranych marek – wysyłając tym samym jasny sygnał partnerom handlowym Amazon, że preferują produkty zgodne z ideą zrównoważonego rozwoju.

W jakich produktach szukamy cech zrównoważonego rozwoju?

Według badania Amazon, wśród najbardziej poszukiwanych przez polskich klientów cech zrównoważonego rozwoju są: oszczędność zużycia wody (39 proc.), opakowania nadające się do recyklingu (39 proc.) oraz produkty wykonane z materiałów z recyklingu (36 proc.). Uruchomiony przez Amazon program Climate Pledge Friendly ułatwia klientom znajdowanie produktów, które mają właśnie te cechy.

Pięć głównych kategorii, w przypadku których polscy kupujący oczekują bardziej zrównoważonych opcji, to:

  1. Artykuły spożywcze (51 proc.)
  2. Kosmetyki i uroda (46 proc.)
  3. Odzież (46 proc.)
  4. Środki czystości (42 proc.)
  5. Elektronika i sprzęt AGD (37 proc.)

Szczegółowe informacje na temat kryteriów programu Climate Pledge Friendly i kwalifikujące się produkty z logo liścia i etykietą cech zrównoważonego rozwoju można znaleźć na stronie www.amazon.pl/cpfshop.

 


[1] Badanie zostało zrealizowane we współpracy z agencją OnePoll, w dniach 18-22 lipca 2024 roku, na reprezentatywnej próbie Polaków N=1000, metodą CAWI.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Polska branża paletowa wyprzedza PPWR Biuro prasowe
2024-11-28 | 16:00

Polska branża paletowa wyprzedza PPWR

Warszawa, 27 listopada 2024r - Parlament Europejski przyjął rozporządzenie w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych (PPWR). Zanim nowe prawo wejdzie w życie w całej Unii
Ochrona środowiska Recykling i odzysk odpadów receptami na nadprodukcję śmieci. Sprawdź, jak możesz
2024-11-28 | 14:45

Recykling i odzysk odpadów receptami na nadprodukcję śmieci. Sprawdź, jak możesz

Odzysk odpadów obejmuje wszelkie procesy, które umożliwiają ponowne ich wykorzystanie, a także pozyskanie z nich substancji, materiałów i energii. Jego kluczowym założeniem jest
Ochrona środowiska Instytut Zrównoważonego Rozwoju i Środowiska Uczelni Łazarskiego inicjuje Partne
2024-11-28 | 13:20

Instytut Zrównoważonego Rozwoju i Środowiska Uczelni Łazarskiego inicjuje Partne

Instytut Zrównoważonego Rozwoju i Środowiska Uczelni Łazarskiego w Warszawie zainicjował przełomowy projekt – Partnerstwo na rzecz Zrównoważonej Odzieży Służbowej.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja

Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.

Infrastruktura

Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców

W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.

Problemy społeczne

40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem

Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.