Komunikaty PR

Amazon uruchamia w Polsce program Climate Pledge Friendly

2024-09-26  |  12:00
Biuro prasowe
  • Ponad połowa (56 proc.) kupujących w Polsce ma problem z identyfikacją produktów zgodnych z ideą zrównoważonego rozwoju. Rozpoczęty przez Amazon program Climate Pledge Friendly (CPF), uruchomiony właśnie w naszym kraju, pomoże polskim klientom dokonywać bardziej zrównoważonych wyborów.
  • Najnowsze badanie przeprowadzone na zlecenie Amazon[1] pokazało, że według polskich kupujących: ugotowanie wyszukanej kolacji od podstaw (50 proc.) i złożenie mebli (39 proc.) są łatwiejszymi zadaniami niż rozpoznanie czy dany produkt jest naprawdę zgodny z ideą zrównoważonego rozwoju (37 proc.).
  • Większość kupujących (67 proc.) chciałoby, aby sprzedawcy pomagali im w znajdowaniu produktów, które mają bardziej pozytywny wpływ na środowisko i społeczności oraz etyczny wymiar w procesie produkcji – od skarpetek i cukru, po mydło i krem z filtrem przeciwsłonecznym.
  • Program CPF rusza w Polsce z ponad 65 tys. produktów certyfikowanych przez jedną lub więcej z 41 uznanych i niezależnych instytucji.
  • Start programu CPF w Polsce towarzyszy 10. rocznicy działalności Amazon w naszym kraju.

 

Amazon ogłosił uruchomienie w Polsce programu Climate Pledge Friendly, który ułatwi klientom odkrywanie i kupowanie produktów zgodnych z ideą zrównoważonego rozwoju. Polacy mają teraz do wyboru ponad 65 tys. produktów, wyróżniających się cechami, takimi jak: wykonanie z materiałów pochodzących z recyklingu, zawartość składników organicznych, wykorzystanie bezpieczniejszych substancji chemicznych oraz większa efektywność energetyczna w porównaniu z podobnymi produktami. Identyfikacja produktów CPF bazuje na certyfikatach przyznawanych przez 41 niezależnych, zaufanych instytucji certyfikujących, takich jak: Rainforest Alliance, Fair for Life czy Forest Stewardship Council.

Amazon ułatwia dokonywanie bardziej zrównoważonych wyborów – praktyki zakupowe polskich konsumentów

W związku z uruchomieniem programu Climate Pledge Friendly w Polsce, na zlecenie Amazon przeprowadzono badanie polskich konsumentów. Wyniki wskazują, że prawie siedmiu na dziesięciu (67 proc.) respondentów woli kupować produkty, które mają bardziej pozytywny wpływ na środowisko i społeczności oraz etyczny wymiar w procesie produkcji, jednak ponad połowa (56 proc.) ankietowanych ma trudności z ich identyfikacją. Badanie pokazuje, że polscy kupujący uważają ugotowanie wyszukanej kolacji (50 proc.) i złożenie mebli od podstaw (39 proc.) za łatwiejsze niż ustalenie podczas zakupów wpływu danego produktu na środowisko. Ze względu na to, tylko jeden na pięciu (21 proc.) polskich respondentów jest w stanie zadeklarować, że zawsze zna skutki wyboru danego produktu. Dwie trzecie (67 proc.) ankietowanych chciałoby, aby sprzedawcy pomagali im w dokonywaniu bardziej zrównoważonych wyborów podczas zakupów. Dotyczy to zarówno przedmiotów codziennego użytku, takich jak skarpetki i cukier, jak również produktów higieny osobistej, typu mydło czy filtr przeciwsłoneczny.

Programem Climate Pledge Friendly objętych jest wiele kategorii produktów w sklepie Amazon.pl – od kosmetyków, mody, artykułów spożywczych i gospodarstwa domowego oraz elektroniki osobistej, po produkty oferowane przez lokalnych sprzedawców, jak Moya Matcha i Teekanne, aż po globalnych ulubieńców, takich jak Gillette, Philips, Aveeno, Levi’s, Osprey i HP. Produkty kwalifikujące się do programu CPF są oznaczone logo liścia z etykietą cech zrównoważonego rozwoju. Te charakterystyczne cechy obejmują procesy produkcyjne, pochodzenie lub opakowanie. Umożliwia to klientom prostą identyfikację podczas zakupów w sklepie Amazon.pl. Więcej informacji dostępnych jest na stronie: www.amazon.pl/climatepledgefriendly.

Polacy cenią sobie certyfikaty zrównoważonego rozwoju

Certyfikaty mają znaczenie dla polskich kupujących – aż 83 proc. ankietowanych twierdzi, że bardziej ufa zapewnieniom o zrównoważonym rozwoju, jeśli są one poparte oficjalnym certyfikatem od renomowanej instytucji. Badanie Amazon pokazało ponadto, że 60 proc. polskich konsumentów zrezygnowało z zakupu, gdy nie ufało lub nie rozumiało tych deklaracji.

Niemal ośmiu na dziesięciu ankietowanych (78 proc.) twierdzi, że są bardziej skłonni wybrać nową markę, jeśli na produkcie lub w sklepie online są wyraźnie przedstawione jej społeczne, etyczne i środowiskowe zobowiązania. Kupującym daje to pewność, że dana firma podziela ich wartości.

Produkty z certyfikowanymi cechami zrównoważonego rozwoju są ważne dla polskich klientów. Dlatego dla nas kluczowe jest to, aby byli dobrze poinformowani o znaczeniu tych certyfikatów. Amazon stara się być dla klientów wzorem przejrzystości, wyraźnie oznaczając przy produktach cechy zgodne z ideą zrównoważonego rozwoju. Ułatwiamy tym samym zakupy i eliminujemy z procesu konieczność jakichkolwiek domysłów – komentuje Katarzyna Ciechanowska-Ciosk, zarządzająca sklepem Amazon.pl.

W 2023 r. oferta produktów CPF w sklepach Amazon kształtowała się na poziomie ponad 1,4 mln na całym świecie, co stanowiło wzrost o 157 proc. w porównaniu z rokiem 2022. Jednocześnie ponad 60 mln klientów Amazon zdecydowało się na produkty z oznaczeniem CPF, rezygnując z dotychczas wybieranych marek – wysyłając tym samym jasny sygnał partnerom handlowym Amazon, że preferują produkty zgodne z ideą zrównoważonego rozwoju.

W jakich produktach szukamy cech zrównoważonego rozwoju?

Według badania Amazon, wśród najbardziej poszukiwanych przez polskich klientów cech zrównoważonego rozwoju są: oszczędność zużycia wody (39 proc.), opakowania nadające się do recyklingu (39 proc.) oraz produkty wykonane z materiałów z recyklingu (36 proc.). Uruchomiony przez Amazon program Climate Pledge Friendly ułatwia klientom znajdowanie produktów, które mają właśnie te cechy.

Pięć głównych kategorii, w przypadku których polscy kupujący oczekują bardziej zrównoważonych opcji, to:

  1. Artykuły spożywcze (51 proc.)
  2. Kosmetyki i uroda (46 proc.)
  3. Odzież (46 proc.)
  4. Środki czystości (42 proc.)
  5. Elektronika i sprzęt AGD (37 proc.)

Szczegółowe informacje na temat kryteriów programu Climate Pledge Friendly i kwalifikujące się produkty z logo liścia i etykietą cech zrównoważonego rozwoju można znaleźć na stronie www.amazon.pl/cpfshop.

 


[1] Badanie zostało zrealizowane we współpracy z agencją OnePoll, w dniach 18-22 lipca 2024 roku, na reprezentatywnej próbie Polaków N=1000, metodą CAWI.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Ochrona środowiska Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej
2025-01-21 | 06:00

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Zgodnie z danymi Bloomberg NEF, Amazon jest 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej, Globalny lider e-commerce i jedna
Ochrona środowiska Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu Go Green with Taiwan
2024-12-19 | 15:00

Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"

Trzy zespoły z Wielkiej Brytanii, Węgier i Filipin zdobyły główne nagrody o wartości 20 000 dolarów za swoje innowacyjne i zrównoważone projekty. W konkursie wzięło

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Coraz mniej kredytów bankowych płynie do polskiej gospodarki. Przed sektorem duże wyzwania związane z finansowaniem strategicznych projektów

Polskie przedsiębiorstwa w coraz mniejszym stopniu finansują się kredytem bankowym, zwłaszcza w porównaniu z rosnącym PKB. Powoduje to wysoką nadpłynność sektora bankowego. Deregulacja mogłaby pomóc w skróceniu drogi firm do finansowania bankowego, zwłaszcza że Polskę czekają ogromne wydatki na transformację energetyczną i obronność. Sektor ma bardzo dobre wyniki finansowe, co powoduje, że politycy patrzą w stronę jego zysków. Ryzyko prawne, jakim wciąż są kredyty frankowe, pociąga za sobą brak zainteresowania ze strony zagranicznych inwestorów.

Firma

Bezrobocie może zacząć rosnąć. Ochłodzenie odczuwane szczególnie w branży budowlanej i automotive

W Polsce od kilku lat stopa bezrobocia utrzymuje się poniżej 6 proc., a według metodologii unijnej jest o połowę niższa i jedna z najniższych w Unii. Pracownicy przywykli już, że sytuacja na rynku pracy jest dla nich korzystna. Jednak zaczynają się pojawiać pierwsze niepokojące sygnały zwiastujące możliwą zmianę trendu. Część branż ucierpiała np. z powodu spowolnienia w Niemczech, inne rozważają wybór innej niż Polska lokalizacji ze względu na wysokie koszty pracy czy energii. Na razie ogromnym wyzwaniem pozostaje aktywizacja osób biernych zawodowo.

Ochrona środowiska

Rozwój sztucznej inteligencji drastycznie zwiększa zapotrzebowanie na energię. Rozwiązaniem są zrównoważone centra danych

Centra danych to jeden z dynamicznie rozwijających się, ale przy tym energochłonnych sektorów gospodarki. Prognozy PMR wskazują, że do 2030 roku operatorzy w Polsce będą dysponować centrami danych o mocy przekraczającej 500 MW, co oznacza, że wzrośnie ona ponad trzykrotnie względem 2024 roku. Przyspieszona cyfryzacja i dynamiczny rozwój sztucznej inteligencji sprawiają, że w ciągu kilku następnych lat zużycie energii elektrycznej w centrach danych tylko w Europie wzrośnie o 66 proc. Dlatego coraz więcej firm sięga po zrównoważone rozwiązania i energię pochodzącą ze źródeł odnawialnych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.