Amiblu zaangażowane w 6. edycję Operacji Czysta Rzeka
1 marca 2024 roku rozpoczęła się 6. edycja Operacji Czysta Rzeka, największej ogólnopolskiej akcji społecznej sprzątania rzek, jezior i terenów wokół. Ta oddolna inicjatywa, realizowana przez wolontariuszy, ma na celu usunięcie odpadów z koryt rzek, ich brzegów oraz okolicznych terenów rekreacyjnych.
Amiblu, jako firma świadoma wyzwań ekologicznych, w tym roku dołączyła do grona organizacji wspierających tę akcję, angażując swoich pracowników w zbiórkę odpadów. W ramach inicjatywy, Agnieszka Lubieniecka, Managerka ds. Komunikacji i Marketingu w Amiblu, podkreśla znaczenie działań na rzecz ochrony środowiska: Decyzję o przyłączeniu się do akcji podjęliśmy bardzo szybko. Działamy w świecie infrastruktury wodnej, ale zdajemy sobie sprawę z konieczności dbania o naturalne zasoby. Chcemy aktywnie uczestniczyć w sprzątaniu, spotykać się nad rzeką czy jeziorem, integrować i mieć poczucie, że razem możemy zdziałać coś dobrego. Hasło, które przyświeca naszej firmie: Szanujmy wodę tak, jak na to zasługuje, idealnie rezonuje z ideą całej akcji.
Amiblu utworzyło dwa sztaby wolontariackie w Gdańsku i Dąbrowie Górniczej, gdzie zorganizowano sprzątanie terenów wokół Jeziora Otomińskiego oraz Zbiornika Pogoria I, zlokalizowanych niedaleko polskich fabryk producenta rur GRP. W tym roku w akcjach Operacji Czysta Rzeka zebrano ponad 546 000 kg odpadów, a w przedsięwzięciu uczestniczyło ponad 27 000 osób, sprzątając ponad 1000 lokalizacji.
Odpowiedzialność za naturę to nie tylko działania indywidualne, ale również kolektywne. Wydatki na ochronę środowiska w Polsce w 2023 roku wyniosły około 99,1 miliardów złotych, co stanowi 3,3 proc. PKB. Operacja Czysta Rzeka jest nie tylko sposobem na oczyszczenie terenów wodnych, ale także szansą na zwiększenie świadomości ekologicznej uczestników i społeczności lokalnych.
W obliczu rosnących potrzeb ekologicznych, skala wyzwań związanych z ochroną środowiska w Polsce jest ogromna. Pomimo że nasz kraj charakteryzuje się jednym z najniższych wskaźników średniej ilości wytwarzanych odpadów komunalnych w Europie – w 2022 roku wynoszącym 355 kg na mieszkańca – działania w zakresie edukacji i sprzątania są niezbędne. Operacja Czysta Rzeka ma na celu nie tylko sprzątanie, ale także edukację społeczeństwa o znaczeniu dbałości o środowisko i odpowiedzialności za lokalne ekosystemy.
Składowiska odpadów bardzo potrzebne [MATERIAŁ EKSPERCKI]
ARTE.TV Z CYKLEM FILMÓW: OSTATNI DZWONEK DLA ŚRODOWISKA – COP 2024
16 akcji w ciągu całego roku – WIŚNIOWSKI podsumował ekodziałania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Akcesja Ukrainy będzie dużym wyzwaniem dla unijnego rolnictwa. Obie strony czeka kilka lat przygotowań
Ukraina ze względu na wielkość terytorium i żyzne grunty jest rolniczą potęgą. Jej przystąpienie do Unii Europejskiej może być wyzwaniem dla całego europejskiego rolnictwa. Pokazały to ostatnie lata, kiedy zwolnienie z ceł ukraińskich produktów zdestabilizowało sytuację rynków rolnych w części krajów. Ukraińskie rolnictwo wciąż nie spełnia unijnych wymagań. Komisja Europejska oceniła gotowość branży rolnej na 2 w sześciopunktowej skali.
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.