Komunikaty PR

ASICS dołączył do globalnej inicjatywy ekologicznej RE100

2020-09-29  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
Bartosz Sosnówka
2pr

ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Do pobrania Komunikat ( 0.09 MB )

Producent odzieży sportowej, ASICS dołączył do globalnej inicjatywy ekologicznej RE100, w skład której wchodzą firmy polegające w swojej działalności biznesowej wyłącznie na odnawialnych źródłach energii. Wyzwaniem dla wszystkich członków RE100 są zachodzące zmiany klimatyczne i ograniczenie ich negatywnego wpływu na środowisko. Japońska marka zobowiązała się, że do 2050 r. będzie korzystać z odnawialnych źródeł energii we wszystkich obszarach swojego bieżącego funkcjonowania.

RE100 jest globalną inicjatywą prośrodowiskową prowadzoną przez ekologiczną organizację pozarządową –  Climate Group – przy współpracy z międzynarodową instytucją NPO CDP.

ASICS postawił sobie za cel zwiększenie korzystania z energii odnawialnej do co najmniej 60% we wszystkich obszarach biznesowych do 2030 roku. W kolejnych latach udział procentowany ma być sukcesywnie zwiększany, aż najpóźniej w 2050 roku osiągnie 100%. Marka promuje postawy odpowiedzialności klimatycznej w oddziałach firmy oraz sklepach detalicznych na całym świecie. Obecnie, japoński brand realizuje projekt mający na celu ograniczenie emisji gazów cieplarnianych o 38% w latach 2015-2030.

Przystąpienie do RE100 jest dla nas kolejnym krokiem w zakresie zaangażowania w działania na rzecz poprawy klimatu. Zobowiązujemy się do walki z globalnym ociepleniem, redukujemy we wszystkich naszych lokalizacjach emisję gazów cieplarnianych oraz stawiamy na odnawialne źródła energii, aby wszyscy mogli uprawiać sport w zrównoważonym środowisku. Działamy na rzecz następnych pokoleń zgodnie z hasłem, które przyświeca nam od samego początku istnienia – „w zdrowym ciele, zdrowy duch” – powiedział Yasuhito Hirota, prezes ASICS Corporation.

Japonia jest najszybciej rozwijającym się rynkiem w ramach naszej inicjatywy. Decydentom wysyłamy silny sygnał, że energia odnawialna jest istotna z perspektywy każdego przedsiębiorstwa. Nadszedł czas, żeby działać, tym bardziej że zmiany klimatyczne zachodzą na naszych oczach. Zachęcamy inne firmy, aby poszły drogą ASICS i wspólnie z nami zmieniały świat na lepsze – dodał Sam Kimmins, szef RE100 w Climate Group.

Projekt RE100 zrzesza firmy z wielu różnych sektorów gospodarki, które w swoim działaniu kierują się zasadą zrównoważonego rozwoju, dążąc do bieżącego wykorzystywania energii słonecznej, wiatrowej, wodnej, biomasy czy geotermalnej.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 2pr
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej Biuro prasowe
2025-01-21 | 06:00

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Zgodnie z danymi Bloomberg NEF, Amazon jest 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej, Globalny lider e-commerce i jedna
Ochrona środowiska Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu Go Green with Taiwan
2024-12-19 | 15:00

Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"

Trzy zespoły z Wielkiej Brytanii, Węgier i Filipin zdobyły główne nagrody o wartości 20 000 dolarów za swoje innowacyjne i zrównoważone projekty. W konkursie wzięło
Ochrona środowiska Klątwa jednorazowego plastiku
2024-12-19 | 10:00

Klątwa jednorazowego plastiku

Mimo, że przepisy dyrektywy SUP funkcjonują w Polsce już ponad półtora roku, większość Polaków nie dostrzegła żadnej istotnej zmiany w kwestii opakowań, redukcji plastiku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Farmacja

Polska uzależniona od leków z importu. To zagrożenie dla bezpieczeństwa lekowego kraju

Niespełna jedna trzecia sprzedawanych w Polsce leków jest produkowana w naszym kraju, podczas gdy średnia europejska to około 70 proc. Uzależnienie od importu jest poważnym zagrożeniem dla bezpieczeństwa lekowego. Wzmocnieniu tego obszaru ma służyć jeden z konkursów w ramach KPO, który niedawno rozstrzygnęła Agencja Badań Medycznych. 112 mln zł trafi na wsparcie 22 projektów z obszaru innowacyjnych technologii biomedycznych. Jeden z nich dotyczy opracowania leków generycznych stosowanych w leczeniu POChP i astmy.

Robotyka i SI

Unia Europejska spóźniona w wyścigu AI. Eksperci apelują o szybsze inwestycje i zaprzestanie regulacji

– Decyzja o zainwestowaniu 200 mld euro w sztuczną inteligencję została podjęta zbyt późno – ocenia dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema. Jak podkreśla, Europa pozostaje w tyle za Stanami Zjednoczonymi i Chinami w zakresie innowacji. Kluczowe znaczenie ma teraz tempo i sposób dystrybucji środków – jeśli zostaną przekazane zbyt późno, efekty inwestycji mogą się stać nieaktualne w dynamicznie rozwijającym się świecie AI. Kolejne postulaty dotyczą zaprzestania regulacji i skupienia się na technologicznych niszach, w których jesteśmy liderami.

Sport

Rusza nowy sezon rowerów publicznych. Na ten element zrównoważonej mobilności stawia coraz więcej polskich miast [DEPESZA]

1 marca wystartował nowy sezon rowerów publicznych Nextbike. W tym roku mieszkańcy 80 polskich miast będą mieli do dyspozycji około 18 tys. rowerów. Szczególnym projektem będzie integracja działającego w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii Metroroweru z Kolejami Śląskimi, co stworzy jeden z pierwszych w Polsce systemów transportowych w modelu mobility as a service. – Miasta konsekwentnie rozwijają infrastrukturę rowerową, dostrzegając jej kluczową rolę w budowaniu zrównoważonego transportu – ocenia Tomasz Wojtkiewicz, prezes zarządu Grupy Nextbike.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.