Biedronka wprowadziła rozwiązanie od Tetra Pak
Od teraz klienci Biedronki decydując się na wybór soków Riviva w litrowych opakowaniach, będą jednocześnie mogli w łatwiejszy sposób zadbać o środowisko. Popularna sieć sklepów wprowadziła właśnie nowe, przytwierdzone na stałe do opakowań zakrętki opracowane przez firmę Tetra Pak, jednego z liderów przetwórstwa i pakowania żywności Co stoi za tą zmianą i co oznacza ona dla konsumentów? Wyjaśniamy!
Opakowanie kartonowe po napojach stanowią cenne źródło surowców nadających się do odzysku, które mogą być przetwarzane wiele razy. Dotychczas, aby mogły zostać poddane recyklingowi we właściwy sposób, pusty karton po soku należało zgnieść i dopilnować, by wraz z zakrętką trafił do żółtego pojemnika na odpady. Te zasady się nie zmieniają, ale innowacyjne rozwiązanie w postaci nowych zakrętek (HeliCap 26 Pro) pozwala ułatwić cały proces. Nowe nakrętki są na stałe połączone z opakowaniem soku, dzięki czemu trafiają do recyklingu wraz z kartonem, zamiast trafić na wysypisko lub, co gorsza, do środowiska naturalnego. Minimalizuje to ryzyko zaśmiecania planety.
Wprowadzając nowe nakrętki, sieć Biedronka wykonuje kolejny krok w stronę zrównoważonych środowiskowo rozwiązań i znacznie wyprzedza zbliżające się regulacje prawne. Zgodnie z dyrektywą SUP (regulacją Unii Europejskiej dotyczącą plastiku jednorazowego użytku) od 1 lipca przyszłego roku plastikowe nakrętki będą musiały być przymocowane na stałe do opakowania.
O znaczeniu wprowadzenia nowej zakrętki mówi Mauricio Contreras, Marketing Director Tetra Pak: Innowacyjne zakrętki przymocowane na stałe do opakowań zaoferowaliśmy już w ubiegłym roku, ale chcemy dodatkowo podkreślić rolę współpracy z siecią sklepów Biedronka, ze względu na jej skalę. Wprowadzenie ich przez dużą sieć wskazuje na gotowość branży do zmian, jakie czekają nas w lipcu 2024 roku – od tego momentu wszystkie zakrętki i wieczka będą musiały stanowić integralną część opakowania. To rozwiązanie ważne nie tylko ze względów legislacyjnych – zrównoważony rozwój niezmiennie stanowi podstawę strategii Tetra Pak, a oferowane przez nas rozwiązania mają pomóc klientom w ograniczeniu wpływu stosowanych przez nich opakowań na środowisko.
Jednym z filarów naszej strategii zrównoważonego rozwoju jest dbałość o materiały
i recykling. Dlatego w Biedronce przykładamy szczególną wagę do opakowań – tak, aby wszystkie surowce, które wprowadzamy do obiegu, mogły ponownie do niego wrócić i zostać przetworzone. Naszym zadaniem jest także edukacja konsumentów w zakresie zrównoważonego rozwoju związanego z całą naszą działalnością. To dlatego chcieliśmy możliwie jak najszybciej wdrożyć opakowania z przytwierdzoną zakrętką i wskazać zalety tego rozwiązania dla całego systemu – mówi Agnieszka Koc, Dyrektorka Ochrony Środowiska w sieci Biedronka.
To, by zakrętka trafiała do recyklingu z całym opakowaniem, jest istotne z perspektywy ochrony środowiska naturalnego. Około 80% śmieci w morzach i oceanach stanowi plastik[1]. Zakrętki, które nie są oddawane do ponownego przetworzenia, to jeden z pięciu odpadów, które najczęściej można znaleźć na plażach[2]. To właśnie dlatego nie należy odrywać nakrętek od opakowania – jeśli trafią do odpowiedniego (żółtego) pojemnika, mają szansę zostać przetworzone w nowe, pożyteczne przedmioty (np. buty, długopisy, a nawet meble).
[1] Komisja Europejska, Serwis prasowy, Single-use plastics: New EU rules to reduce marine litter, Bruksela, 2018, https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/MEMO_18_3909
[2] Ocean Conservancy and International Coastal Cleanup, We Clean On Report, 2020,
https://oceanconservancy.org/wp-content/uploads/2021/09/2020-ICC-Report_Web_FINAL-0909.pdf

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"

Klątwa jednorazowego plastiku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

PGE mocno inwestuje w odnawialne źródła energii. Prowadzi też analizy dotyczące Bełchatowa jako lokalizacji drugiej elektrowni jądrowej
Rekordowe w historii zyski Grupy PGE pozwolą na dalszą transformację energetyczną i kolejne inwestycje. Spółka planuje budowę bateryjnych magazynów energii, będzie też intensywnie rozwijać inwestycje w odnawialne źródła energii, szczególnie offshore, a także sieci dystrybucyjne. Analizuje też możliwość budowy elektrowni jądrowej w Bełchatowie. – Nasze plany to dalsza transformacja grupy zmierzająca w stronę tego, czego oczekuje od nas rynek – zapowiada Dariusz Marzec, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej.
Handel
Niepewność powodowana amerykańskimi cłami wstrzymuje inwestycje. Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów

Chaotyczna polityka celna administracji Donalda Trumpa, polegająca na zapowiadaniu, wprowadzaniu, a potem zawieszaniu ceł na różne sektory działalności i kraje, utrudnia planowanie działalności gospodarczej i inwestowanie w warunkach rosnącej niepewności. W tej sytuacji wiele firm wstrzymuje się z inwestycjami bądź gromadzi zapasy surowców i półproduktów na kolejne tygodnie działalności. Amerykańskie cła powodują wprowadzenie taryf odwetowych ze strony dotkniętych nowymi przepisami krajów. W efekcie globalny handel wyhamuje, a wraz z nimi spowolni rozwój gospodarczy.
Bankowość
Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.