Biedronka wprowadziła rozwiązanie od Tetra Pak
Od teraz klienci Biedronki decydując się na wybór soków Riviva w litrowych opakowaniach, będą jednocześnie mogli w łatwiejszy sposób zadbać o środowisko. Popularna sieć sklepów wprowadziła właśnie nowe, przytwierdzone na stałe do opakowań zakrętki opracowane przez firmę Tetra Pak, jednego z liderów przetwórstwa i pakowania żywności Co stoi za tą zmianą i co oznacza ona dla konsumentów? Wyjaśniamy!
Opakowanie kartonowe po napojach stanowią cenne źródło surowców nadających się do odzysku, które mogą być przetwarzane wiele razy. Dotychczas, aby mogły zostać poddane recyklingowi we właściwy sposób, pusty karton po soku należało zgnieść i dopilnować, by wraz z zakrętką trafił do żółtego pojemnika na odpady. Te zasady się nie zmieniają, ale innowacyjne rozwiązanie w postaci nowych zakrętek (HeliCap 26 Pro) pozwala ułatwić cały proces. Nowe nakrętki są na stałe połączone z opakowaniem soku, dzięki czemu trafiają do recyklingu wraz z kartonem, zamiast trafić na wysypisko lub, co gorsza, do środowiska naturalnego. Minimalizuje to ryzyko zaśmiecania planety.
Wprowadzając nowe nakrętki, sieć Biedronka wykonuje kolejny krok w stronę zrównoważonych środowiskowo rozwiązań i znacznie wyprzedza zbliżające się regulacje prawne. Zgodnie z dyrektywą SUP (regulacją Unii Europejskiej dotyczącą plastiku jednorazowego użytku) od 1 lipca przyszłego roku plastikowe nakrętki będą musiały być przymocowane na stałe do opakowania.
O znaczeniu wprowadzenia nowej zakrętki mówi Mauricio Contreras, Marketing Director Tetra Pak: Innowacyjne zakrętki przymocowane na stałe do opakowań zaoferowaliśmy już w ubiegłym roku, ale chcemy dodatkowo podkreślić rolę współpracy z siecią sklepów Biedronka, ze względu na jej skalę. Wprowadzenie ich przez dużą sieć wskazuje na gotowość branży do zmian, jakie czekają nas w lipcu 2024 roku – od tego momentu wszystkie zakrętki i wieczka będą musiały stanowić integralną część opakowania. To rozwiązanie ważne nie tylko ze względów legislacyjnych – zrównoważony rozwój niezmiennie stanowi podstawę strategii Tetra Pak, a oferowane przez nas rozwiązania mają pomóc klientom w ograniczeniu wpływu stosowanych przez nich opakowań na środowisko.
Jednym z filarów naszej strategii zrównoważonego rozwoju jest dbałość o materiały
i recykling. Dlatego w Biedronce przykładamy szczególną wagę do opakowań – tak, aby wszystkie surowce, które wprowadzamy do obiegu, mogły ponownie do niego wrócić i zostać przetworzone. Naszym zadaniem jest także edukacja konsumentów w zakresie zrównoważonego rozwoju związanego z całą naszą działalnością. To dlatego chcieliśmy możliwie jak najszybciej wdrożyć opakowania z przytwierdzoną zakrętką i wskazać zalety tego rozwiązania dla całego systemu – mówi Agnieszka Koc, Dyrektorka Ochrony Środowiska w sieci Biedronka.
To, by zakrętka trafiała do recyklingu z całym opakowaniem, jest istotne z perspektywy ochrony środowiska naturalnego. Około 80% śmieci w morzach i oceanach stanowi plastik[1]. Zakrętki, które nie są oddawane do ponownego przetworzenia, to jeden z pięciu odpadów, które najczęściej można znaleźć na plażach[2]. To właśnie dlatego nie należy odrywać nakrętek od opakowania – jeśli trafią do odpowiedniego (żółtego) pojemnika, mają szansę zostać przetworzone w nowe, pożyteczne przedmioty (np. buty, długopisy, a nawet meble).
[1] Komisja Europejska, Serwis prasowy, Single-use plastics: New EU rules to reduce marine litter, Bruksela, 2018, https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/MEMO_18_3909
[2] Ocean Conservancy and International Coastal Cleanup, We Clean On Report, 2020,
https://oceanconservancy.org/wp-content/uploads/2021/09/2020-ICC-Report_Web_FINAL-0909.pdf
Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"
Klątwa jednorazowego plastiku
Polacy coraz mniej zainteresowani zmianą klimatu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
IT i technologie
W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]
Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.
Edukacja
Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami
Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.
Fundusze unijne
Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty
Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.