Biznes na rzecz zmiany – rusza 2. edycja programu Climate Leadership
Debata Biznes na rzecz zmiany zainaugurowała drugą edycję Climate Leadership, inicjatywy budującej społeczność liderów realnej zmiany w biznesie na rzecz neutralności klimatycznej i zrównoważonego rozwoju. Podczas spotkania, które odbyło się online 26 października o godzinie 14, uczestnicy pierwszej edycji programu przedstawili wypracowane wspólnie z ekspertami rozwiązania prośrodowiskowe. Organizator Climate Leadership – Centrum UNEP/GRID-Warszawa – zaprezentował pierwszą publikację przygotowaną w ramach programu oraz zachęcił firmy do zgłoszenia się do edycji 2020/2021.
W debacie wzięli udział przedstawiciele części firm, które w ramach poprzedniej edycji podjęły zobowiązania środowiskowe: Krzysztofa Bełz (Coca-Cola HBC Polska), Grzegorz Bobek (Żywiec-Zdrój), Jacek Hutyra (Orange Polska), Maria Krawczyńska (BNP Paribas Bank Polska), Mario Zamarripa (ERGO Hestia) oraz Anna Żyła (Bank Ochrony Środowiska).
Link do zapisu debaty: https://youtu.be/mIEGO5OVMzg
– W pierwszej edycji programu wzięło udział 10 firm z bardzo różnych branż. Czekało na nie wsparcie ponad sześćdziesięciu ekspertów. Dzięki temu udało się wypracować realne rozwiązania, które wpłyną na realizację głównego celu, czyli neutralizację szkodliwego wpływu biznesu na środowisko – mówi Maria Andrzejewska, dyrektor centrum UNEP/GRID Warszawa, współtwórczyni programu Climate Leadership.
Wśród firm, które wzięły udział w pierwszej edycji znalazły się: Auchan Retail Polska, Bank Ochrony Środowiska, BNP Paribas Bank Polska, Carrefour Polska, Coca‑Cola HBC Polska, ERGO Hestia, Grupa Żywiec, IKEA Retail, Orange Polska, a także Żywiec-Zdrój. Każda z firm podjęła konkretne, mierzalne zobowiązania klimatyczne. Case study z opisem wypracowanych rozwiązań dostępne są w publikacji Biznes na rzecz zmiany:
https://climateleadership.pl/Publikacja%20CL%202020.pdf
Opracowanie zawiera także omówienie globalnych trendów w kontekście kryzysu klimatycznego oraz komentarze ekspertów dotyczące kierunku działań jakie powinny zostać podjęte, aby przeciwdziałać wzrastaniu średniej globalnej temperatury na Ziemi.
Debata rozpoczęła także oficjalną rekrutację do drugiej edycji programu. Firmy, które wezmą w niej udział, zostaną włączone w nurt globalnych działań na rzecz zrównoważonego rozwoju budowanych pod auspicjami UN Environment Programme. – Ważne jest, aby firmy zrozumiały, że udział w takich programach to wyjście naprzeciwko rosnącym w dziedzinie ochrony środowiska oczekiwaniom klientów – mówi prof. Bolesław Rok, współtwórca programu. – Za tym idzie również zwiększenie innowacyjności i przewagi konkurencyjnej poprzez wdrożenie realnej zmiany w sposobie prowadzenia biznesu – zauważa
Strona internetowa programu Climate Leadership: https://climateleadership.pl/
LinkedIn programu Climate Leadership: https://www.linkedin.com/company/climate-leadership

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"

Klątwa jednorazowego plastiku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

PGE mocno inwestuje w odnawialne źródła energii. Prowadzi też analizy dotyczące Bełchatowa jako lokalizacji drugiej elektrowni jądrowej
Rekordowe w historii zyski Grupy PGE pozwolą na dalszą transformację energetyczną i kolejne inwestycje. Spółka planuje budowę bateryjnych magazynów energii, będzie też intensywnie rozwijać inwestycje w odnawialne źródła energii, szczególnie offshore, a także sieci dystrybucyjne. Analizuje też możliwość budowy elektrowni jądrowej w Bełchatowie. – Nasze plany to dalsza transformacja grupy zmierzająca w stronę tego, czego oczekuje od nas rynek – zapowiada Dariusz Marzec, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej.
Handel
Niepewność powodowana amerykańskimi cłami wstrzymuje inwestycje. Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów

Chaotyczna polityka celna administracji Donalda Trumpa, polegająca na zapowiadaniu, wprowadzaniu, a potem zawieszaniu ceł na różne sektory działalności i kraje, utrudnia planowanie działalności gospodarczej i inwestowanie w warunkach rosnącej niepewności. W tej sytuacji wiele firm wstrzymuje się z inwestycjami bądź gromadzi zapasy surowców i półproduktów na kolejne tygodnie działalności. Amerykańskie cła powodują wprowadzenie taryf odwetowych ze strony dotkniętych nowymi przepisami krajów. W efekcie globalny handel wyhamuje, a wraz z nimi spowolni rozwój gospodarczy.
Bankowość
Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.