CHEP "Liderem Społecznej Odpowiedzialności 2023" w kategorii EKO FIRMA
CHEP światowy lider w dziedzinie poolingu paletowego i rozwiązań logistycznych, po raz drugi otrzymuje tytuł Lidera Społecznej Odpowiedzialności w kategorii EKO FIRMA przyznawanego przez Forum Biznesu w Polsce. Jest on uznaniem dla jej laureatów za wybitne zaangażowanie w kwestie dotyczące koncepcji CSR oraz wnoszenia wartości dodanej dla planety.
Nagroda, przyznana drugi rok z rzędu, jest zgodna z nieustannym zaangażowaniem CHEP w odpowiedzialność za środowisko i stanowi zobowiązanie do dalszego rozwoju oraz dowód na to, że zrównoważony biznes jest nie tylko możliwy, ale także przynosi realne korzyści. „Mamy jako firma ambitne cele w tym zakresie. Cieszymy, że możemy być inspiracją dla innych przedsiębiorstw i wspierać je w budowaniu bardziej zrównoważonych i wydajnych łańcuchów dostaw, a tym samym pozytywnie wpływać na planetę.” – mówi Izabella Maczkowska-Ciborowska, dyrektor generalna w CHEP Polska i krajach bałtyckich.
Działania CHEP w ramach grupy Brambles są doceniane na całym świecie, o czym świadczą liczne nagrody, w tym 1. miejsce w swojej kategorii według Dow Jones Sustainability Index, wyróżnienie jako trzecia najbardziej zrównoważona firma na świecie na liście Corporate Knights Global 100 czy ocena A przyznana przez Circulytics.* Ponadto w listopadzie 2023 roku CHEP Polska otrzymał pierwszą gwiazdkę w programie Lean & Green za działania w zakresie redukcji emisji CO2.
*FY2023
O firmie CHEP
CHEP pomaga transportować więcej towarów do większej liczby odbiorców w najróżniejszych lokalizacjach niż którakolwiek inna organizacja. Nasze palety, skrzynie lub pojemniki tworzą niewidoczny kręgosłup globalnego łańcucha dostaw, a uczestniczą w nim największe światowe marki, którym pomagamy transportować produkty w sposób wydajny, zrównoważony i bezpieczny. Jako pionier gospodarki współdzielenia firma CHEP stworzyła jedną z najbardziej zrównoważonych organizacji logistycznych, promując model poolingu palet oparty na wielokrotnym użytkowaniu i współdzieleniu nośników. CHEP działa głównie w segmencie produktów szybkozbywalnych (np. produkty spożywcze, środki higieny osobistej), świeżych produktów, napojów, a także w branży detalicznej i przemysłowej. CHEP zatrudnia ok. 11 500 osób i wierzy w siłę zbiorowej inteligencji poprzez różnorodność, integrację i pracę zespołową. CHEP posiada ok. 353 mln palet, skrzyń i pojemników i posiada sieć ponad 750 centrów serwisowych. Jako część grupy Brambles, CHEP działa w 60 krajach, dysponując największymi oddziałami w Ameryce Północnej i Europie Zachodniej.
Więcej informacji o CHEP znajduje się na stronie www.chep.com. Więcej informacji o Brambles Group znajduje się na www.brambles.com

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce

Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.