Komunikaty PR

Coraz bardziej „zielona” i jeszcze bliżej społeczności - podsumowanie CSR 2020 w

2021-01-21  |  09:30
Biuro prasowe

DPD Polska realizuje ideę zrównoważonego rozwoju pomimo ograniczeń związanych z pandemią covid-19. Firma dąży do usprawnień w logistyce miejskiej i wraz z całą DPDgroup wzmacnia zobowiązanie dotyczące zmniejszenia śladu węglowego. Promuje przedsiębiorczość i zachowuje wrażliwość na potrzeby najbliższych społeczności, oferując swoje wsparcie tym, którzy w tym trudnym czasie szczególnie go potrzebują.

Bliżej społeczności

- Choć pandemia koronawirusa nieoczekiwanie zmieniła naszą codzienność, nie powstrzymała pracowników DPD przed angażowaniem się w projekty społeczne. Z powodów epidemicznych nie mogliśmy tak jak dotychczas wspierać lokalnych projektów CSR, gdyż większość z nich po prostu nie mogła się odbyć lub przeniosła się do świata wirtualnego. W poczuciu misji społecznej przyjęliśmy jednak rolę partnera logistycznego dla wielu ważnych inicjatyw, które miały na celu wspieranie medyków w walce z COVID-19 i pomoc najsłabszym. Jesteśmy firmą wrażliwą społecznie, dlatego bez względu na okoliczności staramy się nieść pomoc tym, którzy jej potrzebują – komentuje Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.

W tym roku firma DPD Polska aktywnie wspierała walkę z epidemią koronawirusa, nie tylko zapewniając skuteczną i bezpieczną dostawę przesyłek. Firma włączyła się w akcję #SuperBohater, by jako partner logistyczny dostarczyć do szpitali i placówek medycznych paczki pierwszej potrzeby. Zapewniła wsparcie ruchu młodych lekarzy „Korona z głowy”, przekazała w formie darowizny sprzęt ochronny dla personelu medycznego Zagłębiowskiemu Centrum Onkologii oraz została partnerem logistycznym ogólnopolskiej akcji charytatywnej „Fryzjerzy dla medyków”, transportując w ręce pracowników służby zdrowia vouchery na wybrane usługi fryzjerskie. Zapewniła też transport okularów w ramach akcji „Pogotowie okularowe” AurumOptics mającej na celu zachęcenie do wpłat funduszy na rzecz medyków zaangażowanych w walkę z pandemią. Pracownicy szpitali z rąk kurierów DPD Polska otrzymali także pakiety upominkowe przygotowane przez firmę Nestle.

 

Spółka wsparła również charytatywnie działania Grupy Essilor jako partner programu „Zobacz Lepszą Przyszłość”, a także poprzez udział w akcji #TestWzrokuChallenge, której celem było przekazanie okularów korekcyjnych dla dzieci z SOS Wioski Dziecięce lub rodzin zastępczych. W tym roku firma już po raz szósty odpowiedziała na „List do Świętego Mikołaja”, w ramach której obdarowała upominkami podopiecznych domów dziecka Towarzystwa Nasz Dom w Olecku i w Skopaniu. DPD Polska była też partnerem logistycznym inicjatywy o nazwie „Każdy może pomóc”, transportując paczki z prezentami dla dzieci z Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Gdańsku. Udzieliła również wsparcia hospicjum w Częstochowie, m.in. biorąc aktywny udział w biegu charytatywnym „Wybiegaj życie” oraz dostarczyła środki higieny osobistej do Domowego Hospicjum w Białymstoku.

W minionym roku DPD Polska już po raz drugi wzięła udział w rejestracji potencjalnych dawców komórek macierzystych dla Fundacji DKMS. Powodem zaangażowania była choroba jednego z kurierów DPD, dzięki czemu w ciągu tygodnia do bazy DKMS zgłosiło się aż ponad 1 000 potencjalnych dawców. Tego lata setki pracowników i współpracowników DPD Polska uczestniczyły także w popularnych zbiórkach połączonych z wykonywaniem pompek (m.in. #Gaszynchallenge, #dlaHani), których celem było zebranie funduszy na leczenie dzieci chorych na rdzeniowy zanik mięśni.

DPD Polska wspiera działania na rzecz promocji sportu i aktywnego stylu życia. Jest jednym z partnerów Polskiego Związku Piłki Siatkowej, sponsorem tytularnym klubu ekstraklasy piłki siatkowej kobiet DPD Legionovia Legionowo, partnerem logistycznym Skry Bełchatów i ZAKSY Kędzierzyn Koźle, a także zasłużonego klubu koszykarskiego Stelment Zielona Góra. Współpracuje również z wieloma klubami piłkarskimi - Legią Warszawa, Widzewem Łódź i ŁKS Łódź czy Stalą Rzeszów. DPD Polska w minionym roku po raz kolejny pełniła rolę głównego sponsora wyścigu rowerowego na Śnieżkę – Uphill Race. Regularnie organizuje również wewnętrzne inicjatywy promujące aktywność fizyczną, takie jak akcja „Pozytywnie zakręceni”, mająca zachęcić pracowników firmy do zamiany „czterech kół” na rower lub bieg.

Kierując się postulatem „Bliżej społeczności” firma wspiera najbliższą sobie społeczność kurierów i przewoźników. Pod koniec 2017 r. powstała Fundacja DPD, która ze środków uzyskanych m.in. ze zbiórek publicznych udziela pomocy społecznej kurierom i ich rodzinom w trudnej sytuacji życiowej i zdrowotnej. Przez ponad trzy lata z jej pomocy skorzystało prawie 40 osób, z czego aż 18 w 2020 roku, w tym dzieci przewlekle chore i z niepełnosprawnościami oraz osoby poszkodowane w wypadkach.

Przyjazna logistyka miejska

DPD Polska jest świadoma wyzwań związanych z koniecznością zrównoważonego rozwoju przy jednoczesnym wzroście e-commerce, dlatego chcąc ograniczyć wpływ działalności kurierskiej na życie społeczności, doskonali rozwiązania logistyki miejskiej. W 2020 roku rozszerzyła więc sieć nadań i odbiorów DPD Pickup, która obecnie liczy już 3 tys. placówek. Obejmuje ona punkty nadań i odbiorów, automaty paczkowe i punkty odbiorów w niektórych sieciach handlowych. Ważnym elementem sieci są DPD Pickup Oddziały Miejskie pozwalające ograniczyć ruch kołowy w dzielnicach mieszkalnych, biznesowych oraz w centrach miast. Pracujący w nich kurierzy dostarczają przesyłki za pomocą pojazdów nisko lub zero emisyjnych oraz pieszo. DPD Polska rozwija usługi optymalizujące proces dostawy, takie jak aplikacja mojapaczka.dpd.com.pl, która daje konsumentom możliwość sprawnego zarządzania przesyłką. Dopasowanie doręczenia do preferencji odbiorcy zwiększa odsetek doręczeń w pierwszej próbie i tym samym zmniejsza liczbę kursów.

Neutralni dla środowiska

W ramach strategii społecznej odpowiedzialności biznesu DrivingChangeTM DPDgroup podejmuje wiele innych działań mających na celu zredukowanie emisji CO2. DPD Polska rozwija model logistyczny, polegający na decentralizacji procesów, co znacząco skraca trasy przejazdów pojazdów LNH i zmniejsza emisje. W tym roku do użytku został oddany jego kolejny, ważny element – sortownia w Rudzie Śląskiej usprawniająca obsługę paczek w południowej części kraju. Obiekt powstał zgodnie z nowoczesnymi standardami energetycznymi – zainstalowano w nim system fotowoltaiczny oraz oświetlanie LED, podobnie jak w wielu innych placówkach firmy, np. w Słupsku i Kaliszu.

 - Dążymy do tego, by wszystkie nasze nowo powstające obiekty były jak najmniej uciążliwe dla środowiska. Stosujemy rozwiązania oszczędzające energię i wodę, prowadzimy selektywną zbiórkę odpadów. Regularnie dokonujemy także certyfikowanych zakupów tzw. „zielonej energii”, co przyczynia się do obniżenia śladu węglowego - komentuje Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.

Firma w tym roku zakupiła także 50 elektrycznych furgonów MAN eTGE, które będą dostarczać przesyłki w centrach dużych i średniej wielkości miast. Pierwsze stacje ładowania DPD Polska stanęły w Krakowie i Kaliszu. Kolejne pojawią się m.in. w Gdańsku, Warszawie, Toruniu, Poznaniu, Lublinie, Wrocławiu.

2020 rok minął pod znakiem zrównoważonych działań na rzecz społeczności także w całej DPDgroup. We wrześniu Grupa zobowiązała się do 2025 r. znacząco obniżyć ślad węglowy doręczeń w wybranych europejskich miastach i zmniejszyć emisje o co najmniej 80% w porównaniu z rokiem 2020. W tym celu rozszerzy flotę o 7 000 pojazdów z napędem alternatywnym, zainstaluje 3600 stacji do ładowania, będzie monitorować jakość powietrza w wybranych miastach i uruchomi 80 nowych oddziałów miejskich. Do 2025 roku Grupa zainwestuje łącznie 200 milionów euro, by poprawić jakości życia mieszkańców europejskich miast.

Innowacyjna przedsiębiorczość

DPD Polska po raz szósty była partnerem Fundacji Nowych Technologii, organizatora konkursu naukowego „E(x)plory” dla uczniów szkół średnich i studentów, który w tym roku wyjątkowo odbył się w przestrzeni wirtualnej. Celem programu E(x)plory jest wspieranie utalentowanej młodzieży w realizacji innowacyjnych projektów naukowych i inżynierskich oraz promowanie ich osiągnięć na arenie międzynarodowej. Wraz z Towarzystwem Nasz Dom firma kontynuowała program Kierunek Samodzielność zapewniający podopiecznym placówek opiekuńczo – wychowawczych możliwość ubiegania się o kursy, które ułatwiają spełnienie zawodowych marzeń i start w dorosłe życie. W tym roku stypendyści programu dodatkowo przeszli szkolenie z przedsiębiorczości, na którym poznali zasady konstruowania i realizowania budżetu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Jak przygotować się do sprzątania okolicy? [CHECKLISTA] Biuro prasowe
2024-04-22 | 15:00

Jak przygotować się do sprzątania okolicy? [CHECKLISTA]

Śmieci to zmora naszych czasów. Wróg, o tyle niebezpieczny, że za rozprzestrzenia się w zastraszającym tempie po niemal całej planecie, a czas jego rozkładu jest zazwyczaj
Ochrona środowiska Dzień Ziemi już 22.04, w tym roku pod hasłem Planeta kontra tworzywa sztuczne
2024-04-17 | 01:00

Dzień Ziemi już 22.04, w tym roku pod hasłem "Planeta kontra tworzywa sztuczne"

22 kwietnia obchodzimy Dzień Ziemi - święto ustanowione w 1970 roku, które ma na celu promowanie postaw proekologicznych i uświadamianie problemów ochrony środowiska. W tym roku
Ochrona środowiska Nowy raport Fundacji Climate Strategies Poland
2024-04-12 | 01:00

Nowy raport Fundacji Climate Strategies Poland

Nowy raport Fundacji Climate Strategies Poland nie pozostawia złudzeń: samo raportowanie nie zbuduje konkurencyjności klimatycznej. Polskie firmy powinny pilnie się dekarbonizować, nie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Zwolnienia lekarskie w prywatnej opiece medycznej są ponad dwa razy krótsze niż w publicznej. Oszczędności dla gospodarki to ok. 25 mld zł

Stan zdrowia pracujących Polaków wpływa nie tylko na konkurencyjność firm i koszty ponoszone przez pracodawców, ale i na całą gospodarkę. Jednak zapewnienie dostępu do szybkiej i efektywnej opieki zdrowotnej może te koszty znacząco zmniejszyć. Podczas gdy średnia długość zwolnienia lekarskiego w publicznym systemie ochrony zdrowia wynosi 10 dni, w przypadku opieki prywatnej to już tylko 4,5 dnia – wynika z badania Medicover. Kilkukrotnie niższe są też koszty generowane przez poszczególne jednostki chorobowe, co pokazuje wyraźną przewagę prywatnej opieki. Zapewnienie dostępu do niej może ograniczyć ponoszone przez pracodawców koszty związane z prezenteizmem i absencjami chorobowymi w wysokości nawet 1,5 tys. zł na pracownika.

Ochrona środowiska

Trwają prace nad szczegółami ścisłej ochrony 20 proc. lasów. Prawie gotowy jest także projekt ws. kontroli społecznej nad lasami

Postulat ochrony najcenniejszych lasów w Polsce znalazł się zarówno w „100 konkretach na pierwsze 100 dni rządów”, jak i w umowie koalicyjnej zawartej po wyborach 15 października 2023 roku. W wyznaczonym terminie nie udało się dotrzymać wyborczej obietnicy, ale prace nad nowymi regulacjami przyspieszają. Wśród priorytetów jest objęcie ochroną 20 proc. lasów najbardziej cennych przyrodniczo i ustanowienie kontroli społecznej nad lasami. Ministerstwo Klimatu i Środowiska konsultuje swoje pomysły z przedstawicielami różnych stron, m.in. z leśnikami, ekologami, branżą drzewną i samorządami.

Motoryzacja

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do sprzedaży w Polsce. Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut

Według danych IBRM Samar w Polsce w pierwszych dwóch miesiącach 2024 roku zarejestrowano 533 auta chińskich producentów. Jednak niedługo mogą się one pojawiać na polskich drogach znacznie częściej, ponieważ swoją obecność na tutejszym rynku zapowiedziało już kilku kolejnych producentów z Państwa Środka. Chińskich samochodów, przede wszystkim elektryków, coraz więcej sprzedaje się również w Europie. Prognozy zakładają, że ich udział w europejskim rynku do 2025 roku ma zostać niemal podwojony. – Jakość produktów dostarczanych przez chińskich producentów jest dzisiaj zdecydowanie lepsza i dlatego one z powodzeniem konkurują z producentami europejskimi – mówi Wojciech Drzewiecki, prezes IBRM Samar.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.