Domowe oszczędności w trosce o planetę. Z Tchibo to proste!
Zasoby naturalne to nie tylko cenne surowce, ale i nieodłączne elementy zarówno gospodarki, jak i naszej codzienności. Właśnie dlatego zadbanie o nie powinno trafić na szczyt listy naszych priorytetów. Ułatwić to mogą innowacyjne gadżety, które coraz częściej możemy spotkać w sklepach. Znajdziemy je m.in. w ofercie firmy Tchibo, która dąży do tego, aby stać się przedsiębiorstwem w 100% zrównoważonym.
Każdego dnia korzystamy z zasobów naturalnych. Zużywamy wodę, produkujemy energię z wiatru i promieni słonecznych oraz eksploatujemy gleby, uprawiając rośliny. Zużywamy także zasoby nieodnawialne, takie jak węgiel czy gaz ziemny. Skala tych działań jest ogromna, dlatego, w trosce o planetę, warto wprowadzić choćby najmniejsze zmiany. Istnieją na to proste rozwiązania, które możemy stosować w naszych domach. Dostarcza ich m.in. marka Tchibo, która nie tylko sama podejmuje szereg działań minimalizujących wpływ na otoczenie, ale pomaga też w tym swoim Klientom. W jej szerokim portfolio znajdują się produkty, dzięki którym w łatwy sposób zmienimy codzienne nawyki na te bardziej przyjazne środowisku.
Oszczędzanie wody w zasięgu ręki
W ofercie Tchibo można znaleźć szereg produktów pomagających troszczyć się o środowisko na co dzień. Jednym z nich jest nakładka na kran, ułatwiająca oszczędzanie wody. Dzięki niej można kontrolować jej zużycie, a tym samym obniżać comiesięczne rachunki za eksploatację wody. A jeśli zbyt długie kąpiele weszły nam w nawyk, w naszej łazience powinien zagościć inny produkt – klepsydra, odmierzająca czas spędzony pod prysznicem, która zmotywuje nas do jego skrócenia.
W ofercie Tchibo znaleźć można także słuchawkę prysznicową LED, wyświetlającą poziom zużycia i temperaturę wody oraz wskaźnik, który spełnia tę samą funkcję, a do tego nie wymaga baterii. W kontekście ochrony środowiska i postępujących zmian klimatycznych tego typu domowe rozwiązania mają ogromne znaczenie.
Zrównoważony rozwój, zrównoważone działania
Uczciwość wobec człowieka i natury to motto, którym kieruje się marka Tchibo. Oznacza ono, że każde działanie, podejmowane przez firmę, planowane jest również z myślą o odpowiedzialności za świat, w którym żyjemy oraz za obecne i przyszłe pokolenia. Dotyczy to również portfolio produktowego.
– Droga do bycia przedsiębiorstwem w 100% zrównoważonym jest złożona i wymaga podejmowania działań w wielu sektorach naszego biznesu. Chcemy, aby zmiany, których dokonujemy, były realizowane od podszewki i obejmowały coraz szersze obszary naszej działalności, również portfolio produktowe. Chcemy nie tylko zachęcać konsumentów do podejmowania zrównoważonych decyzji zakupowych, ale także im je ułatwiać. Mamy ambicję, aby wyznaczać branżowe standardy i inspirować inne przedsiębiorstwa – mówi Gabriela Bar-Rutkowska, menedżerka ds. komunikacji korporacyjnej i odpowiedzialności biznesu w Tchibo Warszawa.
W trosce o środowisko na co dzień pomogą nam małe działania, np. wprowadzenie jednego lub dwóch praktycznych produktów, dzięki którym zmienimy nasze codzienne nawyki na korzystniejsze dla środowiska. Takie gadżety można znaleźć w ofercie Tchibo. Dzięki nim pozytywna zmiana jest na wyciągnięcie ręki.
Amazon uruchamia w Polsce program Climate Pledge Friendly
WIŚNIOWSKI wsparł podwodne badania Morskiego Oka
Zarządzanie odpadami w budownictwie nabiera więc coraz większego znaczenia
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
J. Lewandowski: Unijny budżet na lata 2028–2034 jest bardzo skromny, ale inwestycyjny. Oby komisarzowi ds. budżetu udało się go zwiększyć
Wciąż nie milkną echa po publikacji raportu byłego premiera Włoch i eksszefa Europejskiego Banku Centralnego dotyczącego konkurencyjności UE. Zdaniem byłego komisarza UE ds. budżetu Janusza Lewandowskiego jest to wyzwanie, ale i szansa dla zbliżającej się polskiej prezydencji w UE na zwiększenie środków na inwestycje w nowym budżecie UE na lata 2028–2034, zwłaszcza w obliczu nominowania Polaka Piotra Serafina na komisarza do spraw budżetowych.
Konsument
Z roku na rok rośnie odsetek Polaków segregujących odpady. Nie zawsze jednak robią to prawidłowo [DEPESZA]
Już 97 proc. Polaków deklaruje, że segreguje odpady – wynika z badania SW Research na zlecenie Fundacji ProKarton. To o 5 pkt proc. więcej niż w 2023 roku. Rośnie również świadomość dotycząca recyklingu kartonów do płynnej żywności, a 58 proc. osób deklaruje, że prawidłowo wyrzuca je do żółtego pojemnika. Wciąż jednak pojawiają się wątpliwości co do tego, jak segregować poszczególne odpady do konkretnych pojemników. – Frakcje z poszczególnych pojemników są niekiedy zanieczyszczone innymi odpadami, co utrudnia proces sortowania i obniża jakość surowca do recyklingu – ocenia Łukasz Sosnowski, prezes Fundacji ProKarton.
Konsument
Polacy na bakier z higieną cyfrową. To przekłada się na zdrowie fizyczne i psychiczne, szczególnie młodych
Smartfony, monitory komputera, telewizory podłączone do sieci lub konsoli do gier mogą negatywnie wpływać na zdrowie zarówno fizyczne, jak i psychiczne – twierdzą lekarze. Dodatkowo nadużywanie elektronicznych gadżetów może niekorzystnie wpływać na nawyki żywieniowe. Między innymi z tego powodu coraz więcej mówi się o potrzebie higieny cyfrowej. Jej brak może prowadzić do poważnych konsekwencji.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.