Domowe oszczędności w trosce o planetę. Z Tchibo to proste!

Zasoby naturalne to nie tylko cenne surowce, ale i nieodłączne elementy zarówno gospodarki, jak i naszej codzienności. Właśnie dlatego zadbanie o nie powinno trafić na szczyt listy naszych priorytetów. Ułatwić to mogą innowacyjne gadżety, które coraz częściej możemy spotkać w sklepach. Znajdziemy je m.in. w ofercie firmy Tchibo, która dąży do tego, aby stać się przedsiębiorstwem w 100% zrównoważonym.
Każdego dnia korzystamy z zasobów naturalnych. Zużywamy wodę, produkujemy energię z wiatru i promieni słonecznych oraz eksploatujemy gleby, uprawiając rośliny. Zużywamy także zasoby nieodnawialne, takie jak węgiel czy gaz ziemny. Skala tych działań jest ogromna, dlatego, w trosce o planetę, warto wprowadzić choćby najmniejsze zmiany. Istnieją na to proste rozwiązania, które możemy stosować w naszych domach. Dostarcza ich m.in. marka Tchibo, która nie tylko sama podejmuje szereg działań minimalizujących wpływ na otoczenie, ale pomaga też w tym swoim Klientom. W jej szerokim portfolio znajdują się produkty, dzięki którym w łatwy sposób zmienimy codzienne nawyki na te bardziej przyjazne środowisku.
Oszczędzanie wody w zasięgu ręki
W ofercie Tchibo można znaleźć szereg produktów pomagających troszczyć się o środowisko na co dzień. Jednym z nich jest nakładka na kran, ułatwiająca oszczędzanie wody. Dzięki niej można kontrolować jej zużycie, a tym samym obniżać comiesięczne rachunki za eksploatację wody. A jeśli zbyt długie kąpiele weszły nam w nawyk, w naszej łazience powinien zagościć inny produkt – klepsydra, odmierzająca czas spędzony pod prysznicem, która zmotywuje nas do jego skrócenia.
W ofercie Tchibo znaleźć można także słuchawkę prysznicową LED, wyświetlającą poziom zużycia i temperaturę wody oraz wskaźnik, który spełnia tę samą funkcję, a do tego nie wymaga baterii. W kontekście ochrony środowiska i postępujących zmian klimatycznych tego typu domowe rozwiązania mają ogromne znaczenie.
Zrównoważony rozwój, zrównoważone działania
Uczciwość wobec człowieka i natury to motto, którym kieruje się marka Tchibo. Oznacza ono, że każde działanie, podejmowane przez firmę, planowane jest również z myślą o odpowiedzialności za świat, w którym żyjemy oraz za obecne i przyszłe pokolenia. Dotyczy to również portfolio produktowego.
– Droga do bycia przedsiębiorstwem w 100% zrównoważonym jest złożona i wymaga podejmowania działań w wielu sektorach naszego biznesu. Chcemy, aby zmiany, których dokonujemy, były realizowane od podszewki i obejmowały coraz szersze obszary naszej działalności, również portfolio produktowe. Chcemy nie tylko zachęcać konsumentów do podejmowania zrównoważonych decyzji zakupowych, ale także im je ułatwiać. Mamy ambicję, aby wyznaczać branżowe standardy i inspirować inne przedsiębiorstwa – mówi Gabriela Bar-Rutkowska, menedżerka ds. komunikacji korporacyjnej i odpowiedzialności biznesu w Tchibo Warszawa.
W trosce o środowisko na co dzień pomogą nam małe działania, np. wprowadzenie jednego lub dwóch praktycznych produktów, dzięki którym zmienimy nasze codzienne nawyki na korzystniejsze dla środowiska. Takie gadżety można znaleźć w ofercie Tchibo. Dzięki nim pozytywna zmiana jest na wyciągnięcie ręki.

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce

Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Branża materiałów budowlanych ostrzega przed rosnącym importem ze Wschodu. Rząd zapowiada działania w tym kierunku
Polscy przedstawiciele branży materiałów budowlanych są zaniepokojeni skalą importu wyrobów spoza Unii Europejskiej. Postępujące uzależnienie europejskiego rynku od dostaw z krajów o niższych standardach środowiskowych, pracowniczych i jakościowych skutkuje nie tylko osłabieniem jego konkurencyjności, spadkiem krajowej produkcji i redukcją miejsc pracy, ale również ucieczką emisji CO2. Branża apeluje więc o wprowadzenie zmian w zakresie handlu, w tym o wyrównanie stawek celnych na materiały budowlane. Rząd zapowiada podjęcie działań, które będą wspierać krajową branżę.
Ochrona środowiska
Rusza ważna inwestycja w Ustce. Nowa baza będzie zapleczem serwisowym dla morskich farm wiatrowych [AUDIO]

Wystartowały prace przy budowie bazy operacyjno-serwisowej w Ustce. Inwestycja będzie zapleczem dla obsługi morskiej farmy wiatrowej, którą PGE buduje na Bałtyku wraz z duńską firmą Ørsted. Uruchomienie Baltica 2 zaplanowane jest na 2027 rok. Baza ma także potencjał, by obsługiwać kolejne projekty morskie PGE. Będzie mieć znaczenie nie tylko dla rozwoju offshore w Polsce, lecz także dla samego regionu.
Handel
Rynek nieprzygotowany do wdrożenia systemu kaucyjnego. Może się opóźnić nawet o kilka miesięcy

Zdaniem przedstawicieli Polskiej Federacji Producentów Żywności Polska nie jest jeszcze przygotowana na wprowadzenie systemu kaucyjnego 1 października br. Za główny powód opóźnień podają brak licencji, które mogą powodować potężne straty finansowe. Eksperci wskazują, że system może ruszyć z kilkumiesięcznym opóźnieniem, co spowoduje chaos zarówno wśród konsumentów, jak i w handlu.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.