Działania HR – krok w stronę #ESG!
Działania HR – krok w stronę #ESG! Ile polskie firmy wiedzą o zrównoważonym rozwoju?
- Dyrektywa CSRD zobowiązuje firmy w krajach członkowskich UE do raportowania niefinansowego w zakresie ochrony środowiska, odpowiedzialności społecznej i ładu organizacyjnego.
- Działania HR - krok w stronę #ESG to edukacyjny projekt Fundacji Business Poland Run i CRIF sp. z.o.o., dla wszystkich firm zainteresowanych tematyką działań CSR (społecznej odpowiedzialności biznesu) w obszarze HR.
- Pierwszy etap, czyli badania ankietowe, już ruszył. Wyniki pokażą realne przeszkody, jakie stoją na drodze wdrażania strategii ESG w firmach.
- Efektem tych działań będzie obszerny raport oraz cykl webinarów z wnioskami i przykładami dobrych praktyk, które otrzymają firmy uczestniczące w ankiecie.
Świadomość tego, jak zmienia się świat i jak ważną w tym rolę pełnią przedsiębiorstwa, to klucz do odpowiedzialnego podejścia w biznesie. ESG (ang. Environmental, Social and Corporate Governance) dotyka obszarów związanych z ochroną środowiska naturalnego, odpowiedzialnością społeczną i ładem korporacyjnym.
Coraz częściej działy HR podejmując działania w obszarze CSR zwracają uwagę właśnie na aspekt społeczny, w szczególności na interesy pracowników, klientów i lokalnych społeczności. Dotyczą dobrych praktyk w procedurach zatrudniania, zachowania work-life balance, różnorodności, podejścia do klienta lub wspierania innych w ramach wolontariatu pracowniczego.
Wspólny projekt Fundacji Business Poland Run i CRIF sp. z.o.o.
Rosnąca rola ESG w strategiach HR firm jest także odpowiedzią na tempo i skalę zmian, jakie zachodzą w świecie. Dlatego Fundacja Business Poland Run i CRIF sp. z o.o. uruchamiają projekt Działania HR - krok w stronę #ESG skierowany do firm zainteresowanych wdrażaniem działań z zakresu CSR (społecznej odpowiedzialności biznesu) w obszarze HR. Program będzie wsparciem w procesie gromadzenia i raportowania danych ESG, bez względu na etap zaangażowania firmy w działania dotyczące zrównoważonego rozwoju.
- Ten projekt jest wartościową propozycją dla tych firm, które nie mają jeszcze doświadczenia w obszarze ESG i chcą rozpocząć u siebie przygotowania do implementacji działań z nim związanych. To również propozycja dla wszystkich, dla których aktywności z zakresu CSR nie są niczym nowym i dodatkowo widzą potencjał w certyfikacji ESG, chociażby jako element budowania przewagi na runku. To duża szansa na poszerzenie zakresu działań dla przedsiębiorstw, które są już aktywne w tematyce CSR, a chcą wejść poziom wyżej –mówi Piotr Badura, Country Manager CRIF. – Dysponujemy narzędziami do oceny dojrzałości organizacji pod kątem ESG. Są zbudowane w oparciu o unijne ustawodawstwo i metodologię oraz doświadczenie nabyte podczas współpracy z partnerami biznesowymi w procesie zbierania i raportowania danych ESG. Im szybciej firmy dowiedzą się, jak i które dane zbierać, tym będą lepiej przygotowane do wymogów związanych z raportowaniem – dodaje.
O projekcie Działania HR – krok w stronę #ESG
Celem projektu jest sprawdzenie i przeanalizowanie rzeczywistej wiedzy osób pracujących w działach HR oraz CSR na temat ESG. Dzięki temu możliwe będzie dookreślenie barier w realizacji polityki zrównoważonego rozwoju w firmach. Powstaną również praktyczne materiały edukacyjne. Dopasowane do potrzeb pracowników wraz z przykładami dobrych praktyk, które ułatwią pracę działom HR i CSR. Projekt będzie realizowany w kilku etapach:
- badanie ankietowe,
- opracowanie badania wraz z komentarzami ekspertów,
- e-book dotyczący wyników ankiety,
- webinary oraz artykuły poradnikowe,
- prezentacja finałowa i podsumowanie wniosków podczas II edycji konferencji CSR organizowanej przez fundację Business Poland Run w marcu 2024 w Krakowie.
Pierwszy etap już ruszył
Pierwszy etap projektu, czyli badania ankietowe, został już uruchomiony. Skierowany jest do osób odpowiedzialnych za politykę CSR, działania HR oraz specjalistów w obszarze ESG. Wyniki ankiety pokażą realne przeszkody, jakie stoją na drodze wdrażania strategii ESG w firmach. Na podstawie ich analizy, zostaną przygotowane materiały edukacyjne dla uczestników projektu. Posłużą zwiększaniu świadomości pracowników oraz wyjaśnią potrzebę raportowania niefinansowego w firmach.
- Zdajemy sobie sprawę z roli działań HR i CSR w procesie audytowania i raportowania danych niefinansowych. Dlatego we współpracy z CRIF startujemy z projektem Wsparcie HR w działaniach ESG, przeznaczonym dla firm zainteresowanych działaniami w zakresie gromadzenia i raportowania danych ESG. Można wziąć w nim udział bez względu na stopień zaangażowania firmy w działania związane ze zrównoważonym rozwojem. Chcemy poznać głos jak największej liczby firm i sprawdzić, co sprawia im największą trudność. Czy jest to kwestia podejścia do tematu, koncepcji, czy może konkretne działania i ich wdrażanie – mówi Agnieszka Pleti, prezes Fundacji Poland Business Run.
Informacje ogólne
Dyrektywa o sprawozdawczości przedsiębiorstw w zakresie zrównoważonego rozwoju (CSRD - Corporate Sustainability Reporting Directive) została opublikowana w grudniu 2022 roku. Państwa członkowskie mają 18 miesięcy na zaimplementowanie przepisów dyrektywy do porządku krajowego. Dyrektywa wprowadza nowe przepisy, które znacząco zwiększą grupę firm w Unii Europejskiej zobowiązanych do raportowania w zakresie ochrony środowiska, odpowiedzialności społecznej i ładu organizacyjnego oraz zmienia zakres raportowania znany do tej pory. Warto się już zacząć do tego przygotowywać.
Udział w badaniu ankietowym oraz korzystanie z wypracowanych w projekcie materiałów jest bezpłatny. To krok w stronę zrównoważonego rozwoju organizacji.
Tutaj można dołączyć do projektu i wypełnić ankietę
https://forms.office.com/pages/responsepage.aspx?id=3OGKRJ1De0e27t42K99c-Xt3FqpY92dGhFsHfM7mjRlUQkRGNkhCVzZTTENLUVg2NkdSNTE1RjRVQi4u
Informacje o projekcie oraz linki do ankiety można znaleźć również na stronach organizatorów projektu.
CRIF sp. z o.o.
CRIF sp. z o.o. to wiodący dostawca informacji kredytowej w Europie oraz jeden z kluczowych podmiotów w skali światowej, dostarczających zintegrowane usługi i rozwiązania z zakresu informacji biznesowej oraz handlowej, zarządzania kredytami i marketingiem, który znalazł się na liście FinTech 100 - prestiżowym rankingu wiodących dostawców technologii dla branży usług finansowych na całym świecie.
CRIF w Polsce czerpie z międzynarodowego doświadczenia grupy w zakresie projektów dedykowanych dla sektorów pożyczkowego, bankowego, windykacyjnego, faktoringowego. We współpracy z Partnerami wyznacza trendy na rynku finansowym, dostarczając rozwiązania umożliwiające identyfikację osób i firm oraz powiązań między nimi, integrację wszystkich znaczących źródeł danych, a także zastosowanie dedykowanych modeli oceny scoringowej oraz reguł wykrywających próby wyłudzenia.
Więcej informacji www.crif.pl
Kontakt dla mediów: Natalia Iwan | Marketing Manager | e-mail: n.iwan@crif.com | tel: +48 512 548 202
Fundacja Poland Business Run
__________________________________________________________________________________
Fundacja Poland Business Run działa w Krakowie od 2016 r. Jej misją jest kompleksowa pomoc osobom z niepełnosprawnością ruchową i po mastektomii. Od początku istnienia Fundacja współpracuje z biznesem, realizując projekty o charakterze społecznym i charytatywnym, by jak najlepiej wspierać potrzebujących oraz lokalne społeczności. Największym projektem Fundacji jest charytatywna sztafeta biznesowa Poland Business Run pod hasłem „Pobiegniesz – pomożesz!”, w której co roku we wrześniu uczestniczy kilkadziesiąt tysięcy przedstawicieli firm i korporacji. W 2023 r. Fundacja Poland Business Run zorganizowała pierwszą edycję konferencji CSR Poland oraz konkursu CSR Poland Awards, by pokazywać i nagradzać najlepsze praktyki firm z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu.
Więcej informacji: www.PBR.pl
Kontakt dla mediów: Angelika Hałoń | a.halon@polandbusinessrun.pl | tel: 734 446 055
W całej Polsce zmieniali otoczenie na lepsze – podsumowanie trzeciej edycji Kręc
Jak przygotować się do sprzątania okolicy? [CHECKLISTA]
Dzień Ziemi już 22.04, w tym roku pod hasłem "Planeta kontra tworzywa sztuczne"
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.