Komunikaty PR

E-hulajnogi Bird wracają do Warszawy

2020-03-05  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania pdf ( 0.09 MB )

Bird zadebiutował w Warszawie w kwietniu 2019 roku jako firma, która dzięki e-hulajnogom  chce wpłynąć na ograniczenie ruchu samochodowego w mieście oraz przeciwdziałać rosnącemu poziomowi zanieczyszczeń powietrza. W pierwszym sezonie funkcjonowania Bird w Warszawie użytkownicy przejechali ponad 470 tys. km. Gdyby tę samą liczbę przejechali   samochodem, spowodowałoby to wyemitowanie do atmosfery blisko 120 tys. kg CO2.  
 
 
- W Warszawie to nadmierny ruch samochodowy w największym stopniu odpowiada za  wysoki poziom zanieczyszczeń powietrza, a co za tym idzie, wpływa na komfort życia   mieszkańców. Elektryczne hulajnogi Bird są przyjazne środowisku i pomagają walczyć z    problemem niskiej jakości powietrza. Po pierwszym sezonie funkcjonowania w Warszawie  widzimy, że mieszkańcy coraz chętniej korzystają z tego środka transportu. Ciekawostką jest, że nasi użytkownicy aż 8501 razy przejechali obok Kolumny Zygmunta. Wśród innych   popularnych miejsc w Warszawie znalazły się: Dworzec Centralny, Pałac Kultury i Nauki,  Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN czy turystyczne ulice, takie jak Świętokrzyska, Nowy  Świat i Krakowskie Przedmieście. ​ mówi Mathieu Deloly, General Manager Poland w  Bird.  

E-hulajnogi to również recepta na problem tzw. “ostatniej mili”, czyli kiedy podróże  transportem publicznym są zbyt krótkie, aby były opłacalne, a dojście do celu pieszo zbyt  czasochłonne. 
 
Bird na bieżąco będzie monitorował zapotrzebowanie na hulajnogi i regulował ich liczbę na   ulicach tak, by żaden pojazd nie stał nieużywany na chodniku, ale mógł być wykorzystywany  maksymalnie długo. Według raportu agencji konsultingowej Carbon 4 T​he Role of e-scooters and Light Electric Vehicles in Decarbonizing Cities żywotność standardowej hulajnogi wynosi ok. 3-4 miesiące. W przypadku hulajnóg Bird może to być nawet 18 miesięcy.  
 
- Wszystkie hulajnogi Bird, które były na ulicach w zeszłym sezonie, przeszły przegląd w  naszym serwisie w przerwie zimowej i są gotowe do jazdy ​ -​ dodaje Mathieu Deloly.

W celu skorzystania z e-hulajnogi trzeba mieć dedykowaną aplikację Bird. Wypożyczenie   następuje po zeskanowaniu kodu QR. Opłata za odblokowanie wynosi 3 zł, a każda minuta  korzystania z niej kosztuje 50 groszy. Warszawianie będą mogli używać pojazdów  codziennie przez całą dobę. 

 
Od 9 marca, 10% najlepszych użytkowników Bird z zeszłego sezonu, będzie mogło skorzystać przez tydzień z darmowych odblokowań. Zostaną oni poinformowani o tym za pośrednictwem powiadomienia w aplikacji oraz drogą mailową. 

Bird to najpopularniejsza firma tzw. sharingu hulajnóg w USA. Na całym świecie działa już w ponad 100 miastach. 27 lutego hulajnogi Bird wróciły po zimowej przerwie do Krakowa z ogromnym sukcesem. W najbliższym czasie zaplanowano również powrót na ulice Wrocławia i Poznania.  
 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu Go Green with Taiwan Biuro prasowe
2024-12-19 | 15:00

Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"

Trzy zespoły z Wielkiej Brytanii, Węgier i Filipin zdobyły główne nagrody o wartości 20 000 dolarów za swoje innowacyjne i zrównoważone projekty. W konkursie wzięło
Ochrona środowiska Klątwa jednorazowego plastiku
2024-12-19 | 10:00

Klątwa jednorazowego plastiku

Mimo, że przepisy dyrektywy SUP funkcjonują w Polsce już ponad półtora roku, większość Polaków nie dostrzegła żadnej istotnej zmiany w kwestii opakowań, redukcji plastiku
Ochrona środowiska Polacy coraz mniej zainteresowani zmianą klimatu
2024-12-18 | 01:00

Polacy coraz mniej zainteresowani zmianą klimatu

Zaledwie 29% Polaków deklaruje wysoką świadomość ekologiczną, co oznacza spadek o 15 p.p. w porównaniu do 2021 r. Jednocześnie 49% respondentów wskazuje, że produkcja

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

IT i technologie

W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]

Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.

Edukacja

Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami

Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.

Fundusze unijne

Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty

Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.