Envirly partnerem technologicznym 4F w zakresie mierzenia śladu węglowego i ESG
oLIVE media
Prosta 20
00-001 Warszawa
a.kulbat|olivemedia.pl| |a.kulbat|olivemedia.pl
+48 795 001 191
https://olivemedia.pl/
Pilne wyzwania związane ze zrównoważonym rozwojem to nie tylko slogan, ale potrzeba realnego działania. Marka 4F, świadoma wpływu branży odzieżowej na planetę, nawiązała współpracę z Envirly – polską firmą technologiczną specjalizującą się w rozwiązaniach z zakresu zarządzania śladem węglowym.
Od przyszłego roku w całej Unii Europejskiej stopniowo wprowadzana będzie Dyrektywa CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive), która nakłada obowiązek raportowania zrównoważonego rozwoju, w tym między innymi śladu węglowego. Współpraca z Envirly pozwoli OTCF S.A. (właścicielowi marki 4F) na kompleksowe zarządzanie wpływem na środowisko, raportowanie kwestii ESG oraz poziomu emisji śladu węglowego organizacji, tak aby ułatwić proces adaptacji do nowych regulacji i estymację śladu węglowego w całym łańcuchu wartości.
To kolejny krok w realizacji strategii firmy OTCF S.A., której kluczowym elementem jest troska o kwestie ESG. W ramach programu 4F Change, czyli oddolnej zmiany zainicjowanej przez pracowników, od stycznia 2022 roku realizowany jest projekt Wear-Fair, którego celem jest dążenie do tworzenia coraz bardziej zrównoważonej mody oraz stopniowe zamykanie obiegu ubrań w Polsce. 4F tworzy specjalne strefy i ubraniomaty, w których można oddać niechciane ubrania, następnie odnawia je i wprowadza ponownie do obiegu.
- Cieszymy się, że Envirly może wspomóc OTCF S.A. w podążaniu w kierunku zrównoważonego rozwoju – mówi Mateusz Masiak, Prezes Envirly.
Szczególnie ważną kwestią dla marki będzie pomoc w agregacji danych z ponad 520 prowadzonych sklepów oraz globalnego łańcucha dostaw. Umożliwi to opracowany przez Envirly system, który ma wesprzeć firmę w monitorowaniu wskaźników zrównoważonego rozwoju oraz analizować dane z całego łańcucha produkcji, w tym dostawców i szwalni.
- Obliczenie śladu węglowego to pierwszy krok w procesie transformacji firmy w kierunku dekarbonizacji, w myśl zasady „nie możesz zarządzać tym, czego nie możesz zmierzyć”. Liczenie śladu węglowego stanowi konieczny punkt wyjścia do określenia strategii oraz obszarów interwencji, a dalej do konkretnych działań. Można powiedzieć, że proces rozpoczyna się kompleksowym przeglądem firmy. Niezbędne są wówczas dane z różnych sektorów, z całego łańcucha dostaw. Pozyskanie niektórych z nich jest prawdziwym wyzwaniem. Metodyka liczenia śladu węglowego zaproponowana przez naszego partnera w projekcie – Envirly – bierze dokładnie pod uwagę wyzwania, z jakimi boryka się nasza branża, i proponuje odpowiednie, dedykowane i elastyczne narzędzia – wskazuje Wojciech Wieroński, Członek Zarządu OTCF S.A., Członek Zarządu OTCF SA, właściciela marki 4F i Fundacji 4F Pomaga.
Wspólne działania 4F i Envirly, dzięki wysoko postawionym standardom zrównoważonego rozwoju, mają wpłynąć na dobro środowiska i lepsze jutro kolejnych pokoleń.
W całej Polsce zmieniali otoczenie na lepsze – podsumowanie trzeciej edycji Kręc
Jak przygotować się do sprzątania okolicy? [CHECKLISTA]
Dzień Ziemi już 22.04, w tym roku pod hasłem "Planeta kontra tworzywa sztuczne"
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.