Komunikaty PR

Firma Davines z odnowionym certyfikatem B Corporation

2020-03-24  |  11:00
Biuro prasowe

W 2020 roku Davines, włoski producent kosmetyków do włosów, podnosi poprzeczkę zrównoważonego rozwoju, odnawiając certyfikat B Corporation. Tym samym firma potwierdziła swój rosnący wkład w czynienie dobra dla świata.

Częścią założonej w 1983 roku grupy Davines jest marka kosmetyków do pielęgnacji, koloryzacji i stylizacji włosów – Davines. Firma z siedzibą główną w Parmie posiada oddziały w Londynie, Paryżu, Nowym Jorku, Meksyku, Hong Kongu i Deventer, a jej międzynarodowa dystrybucja obejmuje ponad 90 krajów. Wysokiej jakości produkty są wytwarzane w duchu rzemieślniczym i rozwijane naukowo za pomocą najnowocześniejszych technologii kosmetycznych, przy jednoczesnym zachowaniu najwyższych standardów w zakresie odpowiedzialności społecznej i środowiskowej. Dbałość Davines o zrównoważony rozwój został doceniony przez organizację Benefit Corporation zrzeszającą firmy, dla których etyka i proekologiczne podejście to kluczowe wartości działalności. Włoski producent kosmetyków dołączył do tego grona w 2016 roku po pozytywnej ocenie jednostki certyfikującej B Lab. Cztery lata później otrzymał recertyfikację z wynikiem 117,4 pkt. (o 18,4 pkt. większym niż w 2016 r.). B Lab dokonuje oceny w oparciu o punktację, która mierzy stopień zaangażowania firmy w pięciu obszarach: zarządzanie, pracownicy, społeczność, środowisko naturalne i klienci.

Najlepsze praktyki

Na osiągnięty wynik złożył się szereg rozwiązań podejmowanych przez Davines w zgodzie z zasadami odpowiedzialnego biznesu oraz dbałości o społeczeństwo. Neutralność węglowa wszystkich oddziałów grupy na całym świecie jest szczególnie istotna w tym względzie i została osiągnięta poprzez redukcję i kompensację emisji dwutlenku węgla. W tym celu Davines od 11 lat organizuje Dzień Zrównoważonego Piękna (ang. Sustainable Beauty Day), w ramach którego angażuje fryzjerów i ich klientów do zbiórki funduszy na zakup sadzonek drzew – finałem akcji jest zalesianie zubożałych w drzewostan terenów. Siedziba firmy i jej zakład produkcyjny w Parmie pozyskują energię elektryczną ze źródeł odnawialnych, paneli fotowoltaicznych i biometanu. Wszystkie odpady wytworzone przez zakład produkcyjny są przetwarzane poprzez recykling i ich konwersję na energię. Firma wspiera bioróżnorodność życia na Ziemi, korzystając w produkcji z ekstraktów pochodzących z włoskich tradycyjnych gospodarstw, uprawiających rośliny zagrożone wyginięciem. W raporcie B Lab wyróżniono stworzenie i rozwijanie przez firmę Kodeksu Etycznego – pracownicy kierują się wartością przejrzystości zarówno w kontaktach wewnętrznych, jak i zewnętrznych (z dostawcami). Podczas oceny doceniono również zaangażowanie społeczności Davines na rzecz społeczności lokalnej poprzez rozwój firmowych inicjatyw wolontariackich oraz projektów z zakresu marketingu społecznego. Włoski producent zachęca fryzjerów z całego świata do podejmowania działań non profit na rzecz otoczenia. Od 5 lat realizuje międzynarodowy konkurs I Sustain Beauty na najciekawszy projekt CSR.

Grupa Davines, podobnie jak wszystkie firmy zrzeszone w ramach B Corporation, z każdym rokiem maksymalizuje swój pozytywny wpływ poprzez poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań problemów środowiskowych i społecznych oraz przestrzeganie najwyższych standardów wydajności, przejrzystości i odpowiedzialności. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Amazon uruchamia w Polsce program Climate Pledge Friendly Biuro prasowe
2024-09-26 | 12:00

Amazon uruchamia w Polsce program Climate Pledge Friendly

Ponad połowa (56 proc.) kupujących w Polsce ma problem z identyfikacją produktów zgodnych z ideą zrównoważonego rozwoju. Rozpoczęty przez Amazon program Climate Pledge
Ochrona środowiska WIŚNIOWSKI wsparł podwodne badania Morskiego Oka
2024-09-25 | 09:30

WIŚNIOWSKI wsparł podwodne badania Morskiego Oka

Podczas czterodniowej ekspedycji profesjonalni nurkowie-ekolodzy zdołali zbadać około 90% podwodnej szaty roślinnej jeziora. Wyniki badań stanowią kluczowy element dla ochrony środowiska
Ochrona środowiska Zarządzanie odpadami w budownictwie nabiera więc coraz większego znaczenia
2024-09-24 | 01:00

Zarządzanie odpadami w budownictwie nabiera więc coraz większego znaczenia

Według szacunków, między 2025 a 2030 rokiem sektor budowlany może globalnie wygenerować około 570 milionów ton odpadów budowlanych i rozbiórkowych (Construction

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Konsument

Z roku na rok rośnie odsetek Polaków segregujących odpady. Nie zawsze jednak robią to prawidłowo [DEPESZA]

Już 97 proc. Polaków deklaruje, że segreguje odpady – wynika z badania SW Research na zlecenie Fundacji ProKarton. To o 5 pkt proc. więcej niż w 2023 roku. Rośnie również świadomość dotycząca recyklingu kartonów do płynnej żywności, a 58 proc. osób deklaruje, że prawidłowo wyrzuca je do żółtego pojemnika. Wciąż jednak pojawiają się wątpliwości co do tego, jak segregować poszczególne odpady do konkretnych pojemników. – Frakcje z poszczególnych pojemników są niekiedy zanieczyszczone innymi odpadami, co utrudnia proces sortowania i obniża jakość surowca do recyklingu – ocenia Łukasz Sosnowski, prezes Fundacji ProKarton.

DlaWas.info

Konsument

Polacy na bakier z higieną cyfrową. To przekłada się na zdrowie fizyczne i psychiczne, szczególnie młodych

Smartfony, monitory komputera, telewizory podłączone do sieci lub konsoli do gier mogą negatywnie wpływać na zdrowie zarówno fizyczne, jak i psychiczne – twierdzą lekarze. Dodatkowo nadużywanie elektronicznych gadżetów może niekorzystnie wpływać na nawyki żywieniowe. Między innymi z tego powodu coraz więcej mówi się o potrzebie higieny cyfrowej. Jej brak może prowadzić do poważnych konsekwencji.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.