Komunikaty PR

Firma Tetra Pak nagrodzona za przeciwdziałanie zmianom klimatycznym

2020-02-20  |  16:30
Biuro prasowe

Tetra Pak została po raz czwarty doceniona za wyróżniające się działania prowadzone na rzecz klimatu oraz za pozyskiwanie zasobów ze zrównoważonych źródeł. Na bazie raportów przesyłanych w 2019 roku, firma zapewniła sobie podwójne miejsce na prestiżowej liście A prowadzonej przez międzynarodową organizację non-profit CDP, która działa na rzecz środowiska naturalnego.

Tetra Pak jest jedną ze 179 firm docenionych za swoją działalność na rzecz zmniejszenia poziomu emisji dwutlenku węgla, minimalizacji ryzyka zmian klimatu oraz dążenia do dekarbonizacji gospodarki. To także jedna z ośmiu firm działających na rzecz zapobiegania deforestacji (uszczuplenia zasobów leśnych) dokonywanej przez firmy z łańcucha dostaw – wszystko to dzięki pozyskiwaniu kluczowych zasobów ze zrównoważonych, certyfikowanych źródeł.

Jedynie 2% z firm, które wzięły udział w procesie raportowania w roku 2019, otrzymało ocenę A za swoje działania na rzecz klimatu. Oznacza to, że Tetra Pak znalazła się w niewielkiej grupie firm wyróżnionych spośród tysięcy innych.

Proces oceny działań dokonywany przez organizację CDP bazujący na danych przedstawianych przez partycypujące firmy jest szeroko uznawany za proces o najwyższym standardzie przejrzystości działań podejmowanych przez biznes na rzecz środowiska. W roku 2019 ponad 525 inwestorów o łącznych aktywach przekraczających 96 trylionów dolarów oraz 125 największych nabywców, których wspólne wydatki wynoszą 3,6 tryliona dolarów zażądało od swoich dostawców udostępnienia poprzez platformę CDP danych dotyczących ich wpływu na środowisko i związanych z tym ryzyk oraz szans. Powyższe dane ujawniło ponad 8 400 firm.

Podczas dokonywania oceny organizacja CDP wykorzystuje precyzyjną i niezależną metodologię. Przyznawane są oceny od A do D. Zależą one od kompletności udostępnianych danych, od świadomości i sposobu zarządzania ryzykiem środowiskowym oraz od przedstawienia przykładów stosowania najlepszych praktyk związanych z przywództwem środowiskowym, takich jak ustalanie ambitnych i znaczących celów. Jeśli chodzi o część związaną z wylesianiem, punktacja CDP bazuje na czterech zasobach najczęściej powiązanych z deforestacją. Są to drewno, bydło, soja oraz olej palmowy. Aby znaleźć się na liście A w tej kategorii, firma musi uzyskać ocenę A za działania na rzecz przynajmniej jednego z wymienionych zasobów.

Hasło „Tetra Pak chroni to, co dobre” definiuje i kształtuje nasze działania, a zrównoważony rozwój jest integralną częścią podejmowanych przez nas decyzji biznesowych - powiedziała Kinga Sieradzon – Dyrektor Generalna Tetra Pak na rynkach polskim, czeskim, słowackim i węgierskimW ostatnich latach krajobraz ekologiczny znacznie się zmienił, a skala wyzwań, jakie przed nami stoją, wymaga radykalnych zmian w sposobie myślenia. Chcąc wesprzeć ten nowy sposób postrzegania, zapoczątkowaliśmy inicjatywę „Planet Positive”, zachęcającą do szerszego spojrzenia na kwestie ekologiczne. Dbamy, aby całkowicie wykorzystywać potencjał naszej firmy w tym aspekcie. W pełni rozumiemy, jakie namacalne korzyści może przynieść naszej firmie transparentność w kwestii sposobu prowadzenia działań biznesowych. Pomaga nam ona między innymi mierzyć i poprawiać efektywność całego łańcucha wartości. Cztery lata na liście A prowadzonej przez CDP to wynik bezustannej pracy prowadzonej w kierunku zwiększenia wykorzystania energii ze źródeł odnawialnych, zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych, intensyfikacji działań zapobiegających deforestacji oraz odpowiedzialnego pozyskiwania surowców.

Gratuluję wszystkim firmom, które w tym roku znalazły się na liście A CDP, wspaniałych wyników w obszarze działań na rzecz środowiska naturalnego oraz przejrzystościpowiedział Paul Simpson – CEO CDPSkala ryzyka biznesowego w obliczu zmieniającego się klimatu, wylesiania, jak również problemów związanych z dostępnością wody jest ogromna. Ogromne są również możliwości przeciwstawienia się tym palącym kwestiom. Jasne jest, że sektor firm prywatnych ma znaczną rolę do odegrania w tych trudnych czasach. Firmy z listy A przodują na rynku pod względem zrównoważonego rozwoju, niwelowania ryzyka środowiskowego, ale również przygotowywania gruntu pod własny wspaniały rozwój w przyszłej gospodarczej rzeczywistości.

 

W ramach dbałości o środowisko firma Tetra Pak prowadzi obecnie kampanię Planet Positive, poprzez którą informuje o swoim zaangażowaniu w zrównoważony rozwój, przedstawia związany z tym plan działań firmy oraz swoje główne postulaty (eliminację marnotrawienia żywności, konieczność prowadzenia gospodarki w obiegu zamkniętym, stosowania surowców odnawialnych oraz zwiększania poziomu recyclingu).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Ten startup razem z Samsung Inkubator uczy odpowiedzialnej mody Biuro prasowe
2020-05-27 | 18:00

Ten startup razem z Samsung Inkubator uczy odpowiedzialnej mody

Branża modowa zużywa rocznie 90 mln ton tekstyliów, z czego około 20 mln ton trafia na śmietnik. Dlatego walkę z tym zjawiskiem podejmuje coraz więcej organizacji czy
Ochrona środowiska Susza zagraża nam wszystkim. Sprawdź, jak oszczędzać wodę i pieniądze
2020-05-26 | 11:15

Susza zagraża nam wszystkim. Sprawdź, jak oszczędzać wodę i pieniądze

Problem suszy dotyczy każdego z nas – zasoby wodne Polski są jednymi z uboższych w Europie. Władze podejmują działania zachęcające do uczestniczenia w projektach,
Ochrona środowiska Beztroski recykling prowadzi do większej ilości śmieci na składowiskach odpadów
2020-05-25 | 01:00

Beztroski recykling prowadzi do większej ilości śmieci na składowiskach odpadów

Statystyczny Polak przyznaje się do zużywania ponad 280 plastikowych butelek i ponad 100 jednorazowych kubków do kawy rocznie.   Wyniki sondażu pokazują, że 34%

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sytuacja epidemiologiczna w Polsce stopniowo się poprawia. Mimo to medycy i szpitale apelują o utrzymanie dotychczasowego wsparcia

Od wykrycia w Polsce pierwszego przypadku zachorowania na COVID-19 minęły trzy miesiące. Ponad 2,1 tys. osób wciąż jest hospitalizowanych. Mimo że sytuacja powoli się stabilizuje, zapotrzebowanie na środki ochrony osobistej, do dezynfekcji oraz środki czystości wciąż jest ogromne, znacznie większe niż jeszcze w styczniu czy lutym. Dlatego też szpitale i medycy apelują do darczyńców o utrzymanie dotychczasowego wsparcia, bez którego trudno im będzie walczyć z pandemią. Chodzi nie tylko o pomoc materialną, lecz również o pokazanie pracownikom medycznym, jak ważna jest ich praca.

Firma

Coraz więcej pracowników wraca z pracy zdalnej do biur. Pandemia zmieni model pracy i rynek najmu powierzchni biurowej

Po tygodniach pracy zdalnej biura przygotowują się na powrót pracowników. Kluczowe jest zapewnienie bezpieczeństwa osób w biurze, czyli m.in. odpowiedniego dystansu i dezynfekcji miejsc wspólnych. Zarządców biur może też wspomóc technologia, np. aplikacje, które pozwalają na bezdotykowe otwieranie drzwi czy sprawdzające liczbę osób w danym pomieszczeniu. Wraz z powrotem pracowników do biur wraca też zainteresowanie wynajmem powierzchni biurowej. – Dzisiaj jest dobra okazja, żeby podpisywać kontrakty ze względu na lepsze warunki niż jeszcze kilka miesięcy temu – ocenia Sebastian Świstak z Cavatina Holding.

 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Konsument

W sobotę teatry wznawiają działalność. Spektakle będą grane tylko dla połowy widowni

Od 6 czerwca teatry – podobnie jak kina, opery i filharmonie – mogą wznowić działalność w nowym reżimie sanitarnym. Spektakle przy udziale publiczności będą mogły odbywać się tylko przy maksymalnie połowie zajętych miejsc na widowni. Widzowie będą też zobowiązani do noszenia maseczek i podawania swoich danych osobowych. Część teatrów liczy się z tym, że widzowie nie będą szturmować spektakli ze względu na obawę przed zakażeniem. Obecny sezon spisują na straty, skupiając się na zintensyfikowaniu prób i z nadzieją na pełne otwarcie sezonu we wrześniu. Większość podkreśla też, że pandemia oraz związane z nią obostrzenia i wydatki powoduje spustoszenie w budżetach instytucji teatralnych.

Problemy społeczne

Polacy podczas pandemii docenili więzy rodzinne i kontakt z ludźmi. Brakowało im przestrzeni i dostępu do rozrywki

Pandemia i przymusowa izolacja sprawiły, że bardziej doceniamy wartość rodzinnych i przyjacielskich więzów – wynika z Barometru Providenta. Po zniesieniu obostrzeń większość z nas chce wrócić do dawnych przyzwyczajeń. Blisko połowa osób deklaruje, że w ciągu trzech najbliższych miesięcy zamierza spotykać się ze znajomymi częściej i regularniej. Inni już planują wakacyjne wyjazdy i zaległe badania lekarskie.