Komunikaty PR

Firma Tetra Pak nagrodzona za przeciwdziałanie zmianom klimatycznym

2020-02-20  |  16:30
Biuro prasowe

Tetra Pak została po raz czwarty doceniona za wyróżniające się działania prowadzone na rzecz klimatu oraz za pozyskiwanie zasobów ze zrównoważonych źródeł. Na bazie raportów przesyłanych w 2019 roku, firma zapewniła sobie podwójne miejsce na prestiżowej liście A prowadzonej przez międzynarodową organizację non-profit CDP, która działa na rzecz środowiska naturalnego.

Tetra Pak jest jedną ze 179 firm docenionych za swoją działalność na rzecz zmniejszenia poziomu emisji dwutlenku węgla, minimalizacji ryzyka zmian klimatu oraz dążenia do dekarbonizacji gospodarki. To także jedna z ośmiu firm działających na rzecz zapobiegania deforestacji (uszczuplenia zasobów leśnych) dokonywanej przez firmy z łańcucha dostaw – wszystko to dzięki pozyskiwaniu kluczowych zasobów ze zrównoważonych, certyfikowanych źródeł.

Jedynie 2% z firm, które wzięły udział w procesie raportowania w roku 2019, otrzymało ocenę A za swoje działania na rzecz klimatu. Oznacza to, że Tetra Pak znalazła się w niewielkiej grupie firm wyróżnionych spośród tysięcy innych.

Proces oceny działań dokonywany przez organizację CDP bazujący na danych przedstawianych przez partycypujące firmy jest szeroko uznawany za proces o najwyższym standardzie przejrzystości działań podejmowanych przez biznes na rzecz środowiska. W roku 2019 ponad 525 inwestorów o łącznych aktywach przekraczających 96 trylionów dolarów oraz 125 największych nabywców, których wspólne wydatki wynoszą 3,6 tryliona dolarów zażądało od swoich dostawców udostępnienia poprzez platformę CDP danych dotyczących ich wpływu na środowisko i związanych z tym ryzyk oraz szans. Powyższe dane ujawniło ponad 8 400 firm.

Podczas dokonywania oceny organizacja CDP wykorzystuje precyzyjną i niezależną metodologię. Przyznawane są oceny od A do D. Zależą one od kompletności udostępnianych danych, od świadomości i sposobu zarządzania ryzykiem środowiskowym oraz od przedstawienia przykładów stosowania najlepszych praktyk związanych z przywództwem środowiskowym, takich jak ustalanie ambitnych i znaczących celów. Jeśli chodzi o część związaną z wylesianiem, punktacja CDP bazuje na czterech zasobach najczęściej powiązanych z deforestacją. Są to drewno, bydło, soja oraz olej palmowy. Aby znaleźć się na liście A w tej kategorii, firma musi uzyskać ocenę A za działania na rzecz przynajmniej jednego z wymienionych zasobów.

Hasło „Tetra Pak chroni to, co dobre” definiuje i kształtuje nasze działania, a zrównoważony rozwój jest integralną częścią podejmowanych przez nas decyzji biznesowych - powiedziała Kinga Sieradzon – Dyrektor Generalna Tetra Pak na rynkach polskim, czeskim, słowackim i węgierskimW ostatnich latach krajobraz ekologiczny znacznie się zmienił, a skala wyzwań, jakie przed nami stoją, wymaga radykalnych zmian w sposobie myślenia. Chcąc wesprzeć ten nowy sposób postrzegania, zapoczątkowaliśmy inicjatywę „Planet Positive”, zachęcającą do szerszego spojrzenia na kwestie ekologiczne. Dbamy, aby całkowicie wykorzystywać potencjał naszej firmy w tym aspekcie. W pełni rozumiemy, jakie namacalne korzyści może przynieść naszej firmie transparentność w kwestii sposobu prowadzenia działań biznesowych. Pomaga nam ona między innymi mierzyć i poprawiać efektywność całego łańcucha wartości. Cztery lata na liście A prowadzonej przez CDP to wynik bezustannej pracy prowadzonej w kierunku zwiększenia wykorzystania energii ze źródeł odnawialnych, zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych, intensyfikacji działań zapobiegających deforestacji oraz odpowiedzialnego pozyskiwania surowców.

Gratuluję wszystkim firmom, które w tym roku znalazły się na liście A CDP, wspaniałych wyników w obszarze działań na rzecz środowiska naturalnego oraz przejrzystościpowiedział Paul Simpson – CEO CDPSkala ryzyka biznesowego w obliczu zmieniającego się klimatu, wylesiania, jak również problemów związanych z dostępnością wody jest ogromna. Ogromne są również możliwości przeciwstawienia się tym palącym kwestiom. Jasne jest, że sektor firm prywatnych ma znaczną rolę do odegrania w tych trudnych czasach. Firmy z listy A przodują na rynku pod względem zrównoważonego rozwoju, niwelowania ryzyka środowiskowego, ale również przygotowywania gruntu pod własny wspaniały rozwój w przyszłej gospodarczej rzeczywistości.

 

W ramach dbałości o środowisko firma Tetra Pak prowadzi obecnie kampanię Planet Positive, poprzez którą informuje o swoim zaangażowaniu w zrównoważony rozwój, przedstawia związany z tym plan działań firmy oraz swoje główne postulaty (eliminację marnotrawienia żywności, konieczność prowadzenia gospodarki w obiegu zamkniętym, stosowania surowców odnawialnych oraz zwiększania poziomu recyclingu).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej Biuro prasowe
2025-01-21 | 06:00

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Zgodnie z danymi Bloomberg NEF, Amazon jest 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej, Globalny lider e-commerce i jedna
Ochrona środowiska Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu Go Green with Taiwan
2024-12-19 | 15:00

Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"

Trzy zespoły z Wielkiej Brytanii, Węgier i Filipin zdobyły główne nagrody o wartości 20 000 dolarów za swoje innowacyjne i zrównoważone projekty. W konkursie wzięło
Ochrona środowiska Klątwa jednorazowego plastiku
2024-12-19 | 10:00

Klątwa jednorazowego plastiku

Mimo, że przepisy dyrektywy SUP funkcjonują w Polsce już ponad półtora roku, większość Polaków nie dostrzegła żadnej istotnej zmiany w kwestii opakowań, redukcji plastiku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Farmacja

Polska uzależniona od leków z importu. To zagrożenie dla bezpieczeństwa lekowego kraju

Niespełna jedna trzecia sprzedawanych w Polsce leków jest produkowana w naszym kraju, podczas gdy średnia europejska to około 70 proc. Uzależnienie od importu jest poważnym zagrożeniem dla bezpieczeństwa lekowego. Wzmocnieniu tego obszaru ma służyć jeden z konkursów w ramach KPO, który niedawno rozstrzygnęła Agencja Badań Medycznych. 112 mln zł trafi na wsparcie 22 projektów z obszaru innowacyjnych technologii biomedycznych. Jeden z nich dotyczy opracowania leków generycznych stosowanych w leczeniu POChP i astmy.

Robotyka i SI

Unia Europejska spóźniona w wyścigu AI. Eksperci apelują o szybsze inwestycje i zaprzestanie regulacji

– Decyzja o zainwestowaniu 200 mld euro w sztuczną inteligencję została podjęta zbyt późno – ocenia dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema. Jak podkreśla, Europa pozostaje w tyle za Stanami Zjednoczonymi i Chinami w zakresie innowacji. Kluczowe znaczenie ma teraz tempo i sposób dystrybucji środków – jeśli zostaną przekazane zbyt późno, efekty inwestycji mogą się stać nieaktualne w dynamicznie rozwijającym się świecie AI. Kolejne postulaty dotyczą zaprzestania regulacji i skupienia się na technologicznych niszach, w których jesteśmy liderami.

Sport

Rusza nowy sezon rowerów publicznych. Na ten element zrównoważonej mobilności stawia coraz więcej polskich miast [DEPESZA]

1 marca wystartował nowy sezon rowerów publicznych Nextbike. W tym roku mieszkańcy 80 polskich miast będą mieli do dyspozycji około 18 tys. rowerów. Szczególnym projektem będzie integracja działającego w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii Metroroweru z Kolejami Śląskimi, co stworzy jeden z pierwszych w Polsce systemów transportowych w modelu mobility as a service. – Miasta konsekwentnie rozwijają infrastrukturę rowerową, dostrzegając jej kluczową rolę w budowaniu zrównoważonego transportu – ocenia Tomasz Wojtkiewicz, prezes zarządu Grupy Nextbike.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.