Komunikaty PR

Grupa Kingfisher ogłasza nowe cele dekarbonizacji w zakresie 3

2024-06-21  |  10:20
Biuro prasowe
Kontakt
Natalia Piekacz
Made in PR

Wejnerta
02-619 Warszawa
n.piekacz|madeinpr.pl| |n.piekacz|madeinpr.pl
783 505 900
madeinpr.pl

Grupa Kingfisher oraz Castorama Polska ogłosiły nowe, ambitne cele dekarbonizacyjne w zakresie 3, które mają na celu dalszą redukcję emisji CO2 w ramach ich działań na rzecz zrównoważonego rozwoju. O tych ważnych inicjatywach poinformował Thierry Garnier, CEO Grupy Kingfisher i prezes EDRA/GHIN, podczas konferencji 10th Global DIY-Summit w Rzymie. Nowe cele oznaczają równocześnie zacieśnienie współpracy z dostawcami, aby wspólnym wysiłkiem skuteczniej realizować strategię dekarbonizacyjną.

Zakres 3 obejmuje wszystkie pośrednie emisje związane z łańcuchem dostaw firmy. Współpraca z dostawcami, którzy znacząco wpływają na całkowity ślad węglowy produktów, jest tutaj kluczowa. Dzięki wspólnym działaniom oraz wyznaczaniu ambitnych celów dekarbonizacyjnych możliwe jest efektywniejsze ograniczanie emisji. Thierry Garnier zaprezentował nowe, wspólne cele, które będą realizowane we współpracy z dostawcami Grupy Kingfisher:

  • dla 100 największych dostawców Grupy Kingfisher – przygotowanie planu działania, zgodnego z inicjatywą Science Based Targets (SBTi) i strategii dekarbonizacji do 2028 r.
  • dla kolejnych 450 dostawców – stworzenie planu działania, zgodnego z metodologią SBTi i planu dekarbonizacji do 2030 r.
  • dla pozostałych dostawców – opracowanie planu redukcji emisji gazów cieplarnianych do 2030 r.

 

Kingfisher będzie współpracować z dostawcami, wspierając ich postępy w realizacji założonych celów, poprzez szkolenia i dzielenie się specjalistyczną wiedzą. Co więcej, spółka zapewni partnerom dostęp do platformy danych emisyjnych w chmurze – Manufacture 2030, używanej przez firmy na całym świecie do zarządzania emisjami i opracowywania niezbędnych planów działania.

Podczas Global DIY-Summit w Rzymie, Thierry Garnier podzielił się również planami organizacji EDRA/GHIN (European DIY Retail Association / Global Home Improvement Network) dla branży home improvement. Kluczowe z nich obejmują publikację przewodnika do kalkulacji śladu węglowego, który będzie wspierał spójne podejście do raportowania i liczenia emisji CO2 w zakresie 3, a także postępy grupy roboczej dla dostawców, założonej w zeszłym roku w celu promowania współpracy i innowacji na rzecz redukcji emisji CO2. Grupa ta składa się z 11 członków, globalnych marek takich jak Bosch, 3M i Positec.

-Podobnie jak w przypadku większości sprzedawców detalicznych, zakres 3 stanowi zdecydowaną większość naszych emisji. Aby skutecznie je obniżyć, potrzebujemy współpracy całego łańcucha dostaw. Dlatego też jesteśmy wdzięczni naszym partnerom, którzy postanowili wspólnie z nami podjąć walkę ze zmianami klimatycznymi. Jestem przekonany, że działając razem jako branża możemy wytyczyć drogę ku niskoemisyjnej przyszłości, korzystnej zarówno dla naszych biznesów, jak i dla naszej planety. – mówi Thierry Garnier, CEO Kingfisher.

Emisje CO2 w zakresie 3, w Grupie Kingfisher i samej Castoramie, stanowią największy udział wszystkich emisji. Te pochodzące z procesów produkcyjnych związanych z powstawaniem produktów (upstream) oraz ich użytkowaniem przez klienta (downstream) generują  90% całkowitych emisji CO2 Grupy Kingfisher oraz 95,8% Castoramy. Warto podkreślić, że Kingfisher przekroczył już swój cel dotyczący redukcji emisji w zakresie 3 o 40% na milion funtów obrotu do 2025 roku w porównaniu z poziomem bazowym z lat 2017/2018, osiągając redukcję o 41,6% w roku 2023/2024.

Redukcja emisji dwutlenku węgla stanowi również jeden z najważniejszych priorytetów strategii zrównoważonego rozwoju Castorama Polska. Od kilku lat spółka podejmuje szereg inicjatyw  dekarbonizacyjnych w zakresie 1 i 2, dążąc do osiągnięcia neutralności emisyjnej w 2040 roku. Sieć produkuje i kupuje zieloną energię w 100% pochodzącą ze źródeł odnawialnych, poprawia efektywność energetyczną sklepów i magazynów, a także wdraża zrównoważone rozwiązania w swoich budynkach oraz transporcie kołowym.

-Za nami intensywny czas prac nad obniżaniem emisji dwutlenku węgla we własnej działalności operacyjnej. Już 62 nasze sklepy i centrala firmy są dodatkowo zasilane własną energią pochodzącą z instalacji fotowoltaicznych. By poprawić efektywność energetyczną, stosujemy również systemy BMS i RHINO, automatyzujące procesy zarządzania mediami, gwarantujące oszczędność energii i dokładne raportowanie jej zużycia. Dzięki tym i wielu innym działaniom, w 2023 roku Castorama zredukowała swoje emisje w zakresie 1 i 2  aż o 67% względem roku bazowego 2016/17. – mówi Kinga Sowik, Dyrektorka ds. Odpowiedzialnego Biznesu w Castorama Polska.

Kolejnym krokiem Castoramy w ochronie środowiska przed postępującymi zmianami klimatu jest znaczące ograniczenie emisji związanych z produkcją asortymentu dostępnego w jej sklepach. Jest to ważny obszar do zagospodarowania, ponieważ ślad węglowy generowany przez dostawców Castoramy stanowi 21% wszystkich emisji CO2 w zakresie 3. Nowe cele dekarbonizacyjne obejmą 375 dostawców sieci, wśród których są nie tylko duże, ale i średnie oraz małe przedsiębiorstwa. Wraz z Grupą Kingfisher, Castorama będzie również wdrażać nową strategię net zero w zakresie 3. Dla grona 40 dostawców, którzy stanowią największe emisje w zakresie 3 i kategorii 1 już rozpoczęliśmy pierwsze spotkania w kontekście działań związanych z dekarbonizacją.

 

Więcej informacji na temat celów dekarbonizacyjnych dla dostawców Grupy Kingfisher można znaleźć na stronie: https://www.kingfisher.com/en/media/news/kingfisher-news/20241/kingfisher-announces-vendor-decarbonisation-targets-as-it-works-.html

 

EDRA/GHIN to skrót od European DIY Retail Association i Global Home Improvement Network, organizacji zrzeszających największe sieci handlowe i producentów w branży DIY oraz home improvement. Ich celem jest wspieranie współpracy i wymiany doświadczeń między członkami, promowanie innowacji oraz reprezentowanie interesów branży na poziomie międzynarodowym. EDRA/GHIN organizuje także wydarzenia, takie jak Global DIY Summit, które są platformami do dyskusji o najnowszych trendach, wyzwaniach i strategiach w branży. Organizacje te odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu zrównoważonego rozwoju i innowacji w sektorze home improvement.

Castorama Polska Sp. z o.o. jest liderem w kategorii polepszania warunków mieszkaniowych w Polsce. Firma uruchomiła swój pierwszy sklep w 1997 roku. Obecnie prowadzi sprzedaż w 104 sklepach w różnych częściach kraju i zapewnia dostęp do oferty on-line. Spółka zatrudnia około 13 tys. pracowników. Castorama Polska Sp. z o.o. jest częścią Kingfisher plc, międzynarodowej spółki posiadającej ponad 2000 sklepów w 8 krajach Europy.     

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Made in PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Polska branża paletowa wyprzedza PPWR Biuro prasowe
2024-11-28 | 16:00

Polska branża paletowa wyprzedza PPWR

Warszawa, 27 listopada 2024r - Parlament Europejski przyjął rozporządzenie w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych (PPWR). Zanim nowe prawo wejdzie w życie w całej Unii
Ochrona środowiska Recykling i odzysk odpadów receptami na nadprodukcję śmieci. Sprawdź, jak możesz
2024-11-28 | 14:45

Recykling i odzysk odpadów receptami na nadprodukcję śmieci. Sprawdź, jak możesz

Odzysk odpadów obejmuje wszelkie procesy, które umożliwiają ponowne ich wykorzystanie, a także pozyskanie z nich substancji, materiałów i energii. Jego kluczowym założeniem jest
Ochrona środowiska Instytut Zrównoważonego Rozwoju i Środowiska Uczelni Łazarskiego inicjuje Partne
2024-11-28 | 13:20

Instytut Zrównoważonego Rozwoju i Środowiska Uczelni Łazarskiego inicjuje Partne

Instytut Zrównoważonego Rozwoju i Środowiska Uczelni Łazarskiego w Warszawie zainicjował przełomowy projekt – Partnerstwo na rzecz Zrównoważonej Odzieży Służbowej.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy

Spółka PGE Dystrybucja podpisała z firmą Ericsson umowę na dostawę blisko 600 systemów zasilania dla radiowych stacji bazowych i transmisyjnych węzłów agregacyjnych w ramach Programu LTE450. Jest to już ostatni kontrakt na dostawę kluczowych składników sprzętu telekomunikacyjnego sieci LTE450. Jego realizacja ma umożliwić budowę sieci o kluczowym znaczeniu dla sektora energetycznego, co przyspieszy jego cyfryzację.

Ochrona środowiska

Wzmocniona ochrona ponad 1,2 mln ha lasów. Część zostanie wyłączona z pozyskiwania drewna

Lasy Państwowe przedstawiły plan zwiększenia ochrony dla 17 proc. terenów leśnych, którymi zarządzają. To w sumie ponad 1,2 mln hektarów, z których 0,5 mln ha ma być całkowicie wyłączone z pozyskania drewna. Dodatkowa ochrona obejmie najcenniejsze przyrodniczo lasy w Polsce, w tym m.in. nadleśnictwa Puszczy Białowieskiej i najstarsze lasy w Polsce. Przedstawiciele LP podkreślają, że propozycja jest bezpieczna gospodarczo, ponieważ uwzględnia potrzeby przemysłu drzewnego i lokalnych mieszkańców.

Telekomunikacja

M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej

– Nie pohukiwanie w Parlamencie Europejskim, ale twarde sankcje, które Komisja powinna jak najszybciej zaproponować – mówi Maciej Wąsik, europoseł z PiS, zapytany o potrzebną reakcję państw Unii Europejskiej na uszkodzenie kabli biegnących na dnie Morza Bałtyckiego. Jak podkreśla, nikt nie ma wątpliwości, że to element wojny hybrydowej prowadzonej przez Rosję. Dlatego potrzebna jest jednolita i silna odpowiedź UE oraz większe wsparcie dla Ukrainy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.