Komunikaty PR

Grupa Kingfisher ogłasza nowe cele dekarbonizacji w zakresie 3

2024-06-21  |  10:20
Biuro prasowe
Kontakt
Natalia Piekacz
Made in PR

Wejnerta
02-619 Warszawa
n.piekacz|madeinpr.pl| |n.piekacz|madeinpr.pl
783 505 900
madeinpr.pl

Grupa Kingfisher oraz Castorama Polska ogłosiły nowe, ambitne cele dekarbonizacyjne w zakresie 3, które mają na celu dalszą redukcję emisji CO2 w ramach ich działań na rzecz zrównoważonego rozwoju. O tych ważnych inicjatywach poinformował Thierry Garnier, CEO Grupy Kingfisher i prezes EDRA/GHIN, podczas konferencji 10th Global DIY-Summit w Rzymie. Nowe cele oznaczają równocześnie zacieśnienie współpracy z dostawcami, aby wspólnym wysiłkiem skuteczniej realizować strategię dekarbonizacyjną.

Zakres 3 obejmuje wszystkie pośrednie emisje związane z łańcuchem dostaw firmy. Współpraca z dostawcami, którzy znacząco wpływają na całkowity ślad węglowy produktów, jest tutaj kluczowa. Dzięki wspólnym działaniom oraz wyznaczaniu ambitnych celów dekarbonizacyjnych możliwe jest efektywniejsze ograniczanie emisji. Thierry Garnier zaprezentował nowe, wspólne cele, które będą realizowane we współpracy z dostawcami Grupy Kingfisher:

  • dla 100 największych dostawców Grupy Kingfisher – przygotowanie planu działania, zgodnego z inicjatywą Science Based Targets (SBTi) i strategii dekarbonizacji do 2028 r.
  • dla kolejnych 450 dostawców – stworzenie planu działania, zgodnego z metodologią SBTi i planu dekarbonizacji do 2030 r.
  • dla pozostałych dostawców – opracowanie planu redukcji emisji gazów cieplarnianych do 2030 r.

 

Kingfisher będzie współpracować z dostawcami, wspierając ich postępy w realizacji założonych celów, poprzez szkolenia i dzielenie się specjalistyczną wiedzą. Co więcej, spółka zapewni partnerom dostęp do platformy danych emisyjnych w chmurze – Manufacture 2030, używanej przez firmy na całym świecie do zarządzania emisjami i opracowywania niezbędnych planów działania.

Podczas Global DIY-Summit w Rzymie, Thierry Garnier podzielił się również planami organizacji EDRA/GHIN (European DIY Retail Association / Global Home Improvement Network) dla branży home improvement. Kluczowe z nich obejmują publikację przewodnika do kalkulacji śladu węglowego, który będzie wspierał spójne podejście do raportowania i liczenia emisji CO2 w zakresie 3, a także postępy grupy roboczej dla dostawców, założonej w zeszłym roku w celu promowania współpracy i innowacji na rzecz redukcji emisji CO2. Grupa ta składa się z 11 członków, globalnych marek takich jak Bosch, 3M i Positec.

-Podobnie jak w przypadku większości sprzedawców detalicznych, zakres 3 stanowi zdecydowaną większość naszych emisji. Aby skutecznie je obniżyć, potrzebujemy współpracy całego łańcucha dostaw. Dlatego też jesteśmy wdzięczni naszym partnerom, którzy postanowili wspólnie z nami podjąć walkę ze zmianami klimatycznymi. Jestem przekonany, że działając razem jako branża możemy wytyczyć drogę ku niskoemisyjnej przyszłości, korzystnej zarówno dla naszych biznesów, jak i dla naszej planety. – mówi Thierry Garnier, CEO Kingfisher.

Emisje CO2 w zakresie 3, w Grupie Kingfisher i samej Castoramie, stanowią największy udział wszystkich emisji. Te pochodzące z procesów produkcyjnych związanych z powstawaniem produktów (upstream) oraz ich użytkowaniem przez klienta (downstream) generują  90% całkowitych emisji CO2 Grupy Kingfisher oraz 95,8% Castoramy. Warto podkreślić, że Kingfisher przekroczył już swój cel dotyczący redukcji emisji w zakresie 3 o 40% na milion funtów obrotu do 2025 roku w porównaniu z poziomem bazowym z lat 2017/2018, osiągając redukcję o 41,6% w roku 2023/2024.

Redukcja emisji dwutlenku węgla stanowi również jeden z najważniejszych priorytetów strategii zrównoważonego rozwoju Castorama Polska. Od kilku lat spółka podejmuje szereg inicjatyw  dekarbonizacyjnych w zakresie 1 i 2, dążąc do osiągnięcia neutralności emisyjnej w 2040 roku. Sieć produkuje i kupuje zieloną energię w 100% pochodzącą ze źródeł odnawialnych, poprawia efektywność energetyczną sklepów i magazynów, a także wdraża zrównoważone rozwiązania w swoich budynkach oraz transporcie kołowym.

-Za nami intensywny czas prac nad obniżaniem emisji dwutlenku węgla we własnej działalności operacyjnej. Już 62 nasze sklepy i centrala firmy są dodatkowo zasilane własną energią pochodzącą z instalacji fotowoltaicznych. By poprawić efektywność energetyczną, stosujemy również systemy BMS i RHINO, automatyzujące procesy zarządzania mediami, gwarantujące oszczędność energii i dokładne raportowanie jej zużycia. Dzięki tym i wielu innym działaniom, w 2023 roku Castorama zredukowała swoje emisje w zakresie 1 i 2  aż o 67% względem roku bazowego 2016/17. – mówi Kinga Sowik, Dyrektorka ds. Odpowiedzialnego Biznesu w Castorama Polska.

Kolejnym krokiem Castoramy w ochronie środowiska przed postępującymi zmianami klimatu jest znaczące ograniczenie emisji związanych z produkcją asortymentu dostępnego w jej sklepach. Jest to ważny obszar do zagospodarowania, ponieważ ślad węglowy generowany przez dostawców Castoramy stanowi 21% wszystkich emisji CO2 w zakresie 3. Nowe cele dekarbonizacyjne obejmą 375 dostawców sieci, wśród których są nie tylko duże, ale i średnie oraz małe przedsiębiorstwa. Wraz z Grupą Kingfisher, Castorama będzie również wdrażać nową strategię net zero w zakresie 3. Dla grona 40 dostawców, którzy stanowią największe emisje w zakresie 3 i kategorii 1 już rozpoczęliśmy pierwsze spotkania w kontekście działań związanych z dekarbonizacją.

 

Więcej informacji na temat celów dekarbonizacyjnych dla dostawców Grupy Kingfisher można znaleźć na stronie: https://www.kingfisher.com/en/media/news/kingfisher-news/20241/kingfisher-announces-vendor-decarbonisation-targets-as-it-works-.html

 

EDRA/GHIN to skrót od European DIY Retail Association i Global Home Improvement Network, organizacji zrzeszających największe sieci handlowe i producentów w branży DIY oraz home improvement. Ich celem jest wspieranie współpracy i wymiany doświadczeń między członkami, promowanie innowacji oraz reprezentowanie interesów branży na poziomie międzynarodowym. EDRA/GHIN organizuje także wydarzenia, takie jak Global DIY Summit, które są platformami do dyskusji o najnowszych trendach, wyzwaniach i strategiach w branży. Organizacje te odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu zrównoważonego rozwoju i innowacji w sektorze home improvement.

Castorama Polska Sp. z o.o. jest liderem w kategorii polepszania warunków mieszkaniowych w Polsce. Firma uruchomiła swój pierwszy sklep w 1997 roku. Obecnie prowadzi sprzedaż w 104 sklepach w różnych częściach kraju i zapewnia dostęp do oferty on-line. Spółka zatrudnia około 13 tys. pracowników. Castorama Polska Sp. z o.o. jest częścią Kingfisher plc, międzynarodowej spółki posiadającej ponad 2000 sklepów w 8 krajach Europy.     

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Made in PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Co 3. Polak nie wie o tegorocznych zmianach w opłatach za plastikowe opakowania Biuro prasowe
2024-06-25 | 13:40

Co 3. Polak nie wie o tegorocznych zmianach w opłatach za plastikowe opakowania

Niemal 30 proc. respondentów uważa, że nowe opłaty za jednorazowe opakowania z tworzyw sztucznych są zbyt wysokie. Nawet 60 proc. ankietowanych planuje ograniczenie ich kupowania w
Ochrona środowiska Niebezpieczne Pompy Ciepła: UOKiK Ostrzega Przed Wadliwymi Produktami
2024-06-19 | 01:00

Niebezpieczne Pompy Ciepła: UOKiK Ostrzega Przed Wadliwymi Produktami

Polski rynek pomp ciepła został zalany produktami z Azji, które nie spełniają europejskich norm jakości. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) niedawno zatrzymał na
Ochrona środowiska Zmiany w budownictwie komercyjnym mogą pomóc zredukować emisję gazów cieplarnian
2024-06-17 | 10:15

Zmiany w budownictwie komercyjnym mogą pomóc zredukować emisję gazów cieplarnian

  Aż 40 proc. emisji gazów cieplarnianych generowanej w wyniku działalności ludzi, pochodzi z budynków i jeśli nie zostaną podjęte żadne działania - ta wartość

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Gminy obawiają się wysokich kar za nieosiągnięcie poziomów recyklingu odpadów. Apelują o szybkie wprowadzenie zasady „zanieczyszczający płaci”

Polska jest ostatnim krajem Unii Europejskiej, który nie wdrożył jeszcze systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP). W efekcie koszty zagospodarowania odpadów opakowaniowych obecnie ponoszą głównie mieszkańcy, a odpowiedzialność organizacyjną – gminy. To na nich spoczywa też obowiązek osiągania określonych prawem poziomów odpadów poddanych recyklingowi. W tym roku wiele z gmin może mieć z tym problem, a to oznacza groźbę kar. Wprowadzenie systemu kaucyjnego bez wcześniejszego albo równoległego wprowadzenia ROP może oznaczać dalsze problemy gmin. – Konieczne jest uszczelnienie systemu – podkreśla Olga Goitowska z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Prawo

Cudzoziemcy odgrywają coraz większą rolę na polskim rynku pracy. Firmy wciąż obawiają się skomplikowanych i długotrwałych procedur

Liczba pracowników z zagranicy zarejestrowanych w ZUS-ie w ciągu ostatniej dekady wzrosła kilkukrotnie. Zdecydowanie szybciej przybywa w tej grupie obywateli spoza Unii Europejskiej, nie tylko z Ukrainy, Białorusi i Kaukazu, ale też z Azji Południowo-Wschodniej, Afryki czy Ameryki Południowej. W przyszłości potrzeba zatrudniania obcokrajowców będzie coraz większa ze względu na kurczącą się liczbę osób w wieku produkcyjnym. Dlatego firmy podkreślają potrzebę uproszczenia procedur dopuszczających pracowników z krajów trzecich i skrócenia czasu ich procedowania.

Transport

Warszawa pracuje nad rewolucją biletową. Nowy system pozwoli płacić tylko za faktyczny czas podróży lub przejechane kilometry

W stolicy trwają prace nad nowym systemem biletowym. Zamiast karty miejskiej, na której kodowane są wszystkie dane, powstanie centralne konto pasażera, dostępne z komputera i aplikacji mobilnej. Zniknie konieczność skanowania kodów QR w pojazdach, a wprowadzony ma zostać nowy system naliczania opłat za przejazd, wzorowany na obowiązującym m.in. w Londynie.  – Zależy nam, żeby pasażer nie zastanawiał się, jaki bilet kupić, a podróż jego była rozliczana optymalnie, bo o to tu głównie chodzi – przekonuje Agnieszka Siekierska-Otłowska, dyrektorka Pionu Handlowego ZTM w Warszawie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.