Komunikaty PR

ID Logistics podsumowuje strategię CSR i wyznacza priorytety na 2024 rok

2023-12-28  |  15:00
Biuro prasowe

ID Logistics, europejski lider logistyki kontraktowej, podsumowuje realizację 10 celów strategii CSR, na świecie i w Polsce, oraz przedstawia kierunki jej rozwoju w 2024 r.

Eric Hémar, prezes i dyrektor generalny ID Logistics, komentuje: „ID Logistics, dwa lata po ogłoszeniu celów CSR, kontynuuje wdrażanie zaplanowanych działań, zgodnie z zobowiązaniami. Z zadowoleniem zauważamy, że realizacja większości z nich przebiega sprawnie i jesteśmy na dobrej drodze do osiągnięcia sukcesu w krótkim czasie. Widzimy też, że coraz więcej naszych klientów dostrzega zrównoważony charakter dostarczanych przez nas rozwiązań logistycznych. Rosnąca liczba sztandarowych projektów CSR świadczy o wysokim poziomie świadomości naszych zespołów. Teraz bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, nasza strategia CSR jest w pełni zintegrowana z naszym modelem biznesowym".

3 FILARY STRATEGII CSR

Strategia CSR Grupy ID Logistics opiera się na 3 filarach: pracowniczym, środowiskowym i społecznym.

  • Pracowniczy - promocja awansu społecznego, integracji i zmniejszenie liczby wypadków w miejscu pracy (cel: -40% w 2027 r. wobec 2018 r.).

ID Logistics wspiera awans społeczny pracowników, budując różnorodne zespoły i promując zróżnicowane podejście, szczególnie w zakresie integracji osób z niepełnosprawnością. Celem jest bycie wzorem w branży dostawców usług logistycznych w zakresie bezpieczeństwa w miejscu pracy. Tu ID Logistics opiera się na rozbudowanym programie szkoleń wewnętrznych, pomiarach i kontroli dedykowanych wskaźników, wykorzystuje też innowacje dla ergonomii i automatyzacji stanowisk pracy.

  • Zdrowie i bezpieczeństwo – cel to redukcja o 40% wskaźników częstości  i ciężkości wypadków w pracy do 2027 r. vs. 2018 r. W III kwartale br. odnotowano spadek wskaźników częstości i ciężkości wypadków, odpowiednio o 35% i 47%;
  • Wsparcie osób z niepełnosprawnością - celem jest zwiększenie wskaźnika zatrudnienia osób z niepełnosprawnością o 20% do 2025 r. vs. 2020 r. W III kwartale wzrósł o 2,5%, co odzwierciedla różnorodność kulturową i zróżnicowanie zespołów;
  • Promocje wewnętrzne – Grupa dąży do osiągnięcia wskaźnika awansów wewnętrznych dla kierowników magazynów na poziomie 70% do 2030 r. Do III kwartału br. wyniósł 62%.
  • Ochrona środowiska - mniejsza energochłonność i recykling odpadów

ID Logistics wdraża projekty ukierunkowane na redukcję zużycia energii i produkcji odpadów oraz obniżenie o 40% śladu węglowego do 2030 r., z wyłączeniem kompensacji.

-    Ślad węglowy – celem jest redukcja emisji w zakresie 1&2 o 40% (CO2/paleta) do 2030 r. vs. 2018 r. W III kwartale emisje spadły o 21%, co pokazuje postęp w zmniejszaniu zapotrzebowania na energię.

-    Energochłonność -  ID Logistics dąży do zmniejszenia energochłonności (Kwh/m2) magazynów o 20% do 2030 r. vs. 2018 r. W III kwartale odnotowano spadek o 15%.

-    Odzysk odpadów – cel to 85% odzysku odpadów do 2025 r. W III kwartale odzyskano 64% odpadów;

-    Zobowiązania wobec klientów - do 2025 r. 75% centrów dystrybucji ma realizować projekty środowiskowe przy współpracy z klientem. W III kwartale wskaźnik ten wyniósł 64%.

  • Zaangażowanie społeczne

Grupa zachęca do wdrażania lokalnych inicjatyw, w oparciu o wartości: Przedsiębiorczość i Wsparcie.

  • Współpraca z lokalnymi społecznościami – do 2025 r. we wszystkich krajach, gdzie działa Grupa, mają być realizowane projekty z lokalnymi społecznościami. W III kwartale realizowano je w 70% krajów.
  • Odpowiedzialne zakupy - celem jest podpisanie do 2023 r. Karty Odpowiedzialnych Zakupów przez 80% dostawców usług. Do III kwartału br. podpisało ją 70%.
  • Etyka – do III kwartału przeszkolono 100% Dyrektorów i 89% menedżerów.

WZROST UZNANIA ZE STRONY KLIENTÓW I AGENCJI RATINGOWYCH

Wyniki ankiety przeprowadzonej w III kwartale 2023 r. wśród ok. 270 klientów firmy, wskazały na gwałtowny wzrost oceny działań CSR prowadzonych przez ID Logistics – o 15% vs. 2015 r, uzyskany wynik to 3,74 na 5.  Zdaniem klientów, polityka CSR jest jedną z mocnych stron ID Logistics. Grupa została też doceniona przez agencje ratingowe zajmujące się aspektami społecznymi i środowiskowymi. W 2023 r. Ecovadis przyznał ID Logistics srebrny medal, z wynikiem 66 pkt., o 2 pkt. większym niż rok wcześniej. Z kolei ocena wydana przez MSCI wzrosła do A, wobec BB przyznanej w 2019 r.

PROJEKTY, KTÓRE ŁĄCZĄ ZESPOŁY

W 2023 r. ID Logistics wdrożył wiele projektów, które mają zwiększyć świadomość pracowników w zakresie CSR. Wśród nich wymienić można: "DUO DAY" (skierowany do osób z niepełnosprawnością, które chciałyby pracować w branży logistycznej), recykling odpadów kartonowych do pakowania przesyłek (projekt wdrożony w Polsce, Hiszpanii i Francji) czy inteligentny system zarządzania energią we Francji i Niemczech (wynikiem jest spadek zapotrzebowania na energię od 20% do 45%).

REALIZACJA CELÓW CSR W POLSCE

Kompleksowa strategia CSR, oparta na 3 filarach, jest realizowana przez Grupę ID Logistics także w Polsce.

Najważniejsze inicjatywy podsumowuje Agata Głąbińska, CSR Manager ID Logistics Polska.

„W ID Logistics Polska systematycznie realizujemy cele  strategii CSR, skoncentrowanej na trzech filarach: pracowniczym, środowiskowym i społecznym. W obecnym roku skupiliśmy nasze wysiłki na efektywnym zarządzaniu zasobami, zwłaszcza energią i materiałami eksploatacyjnymi, wykorzystywanymi w procesach magazynowania i dystrybucji. Dzięki zrealizowanym projektom, takim jak modernizacja oświetlenia, instalacja czujników ruchu oraz automatyczna regulacja temperatury, udało nam się zredukować zużycie energii w magazynach aż o 30%. Inne inicjatywy, takie jak częściowe wykorzystanie energii odnawialnej, zastąpienie opakowań kartonowych opakowaniami zwrotnymi, czy też zastosowanie zużytych kartonów jako wypełniacza zabezpieczającego przesyłki, przyczyniły się do obniżenia śladu węglowego o 13%, w odniesieniu do każdej wysłanej palety.

W obszarze pracowniczym skupiamy się na poszerzaniu kompetencji naszego zespołu i umożliwieniu rozwoju w ramach organizacji. W tym roku 180 pracowników skorzystało z programu Akademia Managera, a 35 menadżerów uczestniczyło w szkoleniach rozwojowych. Nasza polityka promuje awanse wewnętrzne, czego potwierdzeniem jest fakt, że 2/3 dyrektorów magazynów objęło swoje stanowisko właśnie tą drogą.

Oddziały ID Logistics są aktywnie zaangażowane we wsparcie lokalnych społeczności. Tylko w ciągu tego roku zespół ID Logistics zaangażował się w 25 różnorodnych inicjatyw społecznych i pro-środowiskowych. Pracownicy - wolontariusze brali udział w remoncie domu samotnej matki, organizowali zbiórki upominków dla wychowanków domów dziecka, sadzili drzewa, a także uczestniczyli w 4. Bydgoskim Biegu po Oddech, wspierającym osoby chore na mukowiscydozę".

KIERUNKI W 2024 ROKU

W ramach strategii CSR Grupa wyznaczyła sobie trzy kluczowe priorytety na rok 2024. Pierwszym z nich jest dostosowanie spółek przejętych w 2022 i 2023 r. do standardów Grupy. Drugim dalsze podnoszenie świadomości klientów, tak aby oferować im jeszcze bardziej zrównoważone rozwiązania. Wreszcie, Grupa jest gotowa spełnić swoje zobowiązania regulacyjne (CSRD, Taxonomy), dążąc do dalszego rozwoju w obszarze CSR.

Dodatkowe informacje na temat strategii CSR realizowanej przez ID Logistics: https://www.id-logistics.com/en/Standard%2520document/investor-presentations/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Co 3. Polak nie wie o tegorocznych zmianach w opłatach za plastikowe opakowania Biuro prasowe
2024-06-25 | 13:40

Co 3. Polak nie wie o tegorocznych zmianach w opłatach za plastikowe opakowania

Niemal 30 proc. respondentów uważa, że nowe opłaty za jednorazowe opakowania z tworzyw sztucznych są zbyt wysokie. Nawet 60 proc. ankietowanych planuje ograniczenie ich kupowania w
Ochrona środowiska Grupa Kingfisher ogłasza nowe cele dekarbonizacji w zakresie 3
2024-06-21 | 10:20

Grupa Kingfisher ogłasza nowe cele dekarbonizacji w zakresie 3

Grupa Kingfisher oraz Castorama Polska ogłosiły nowe, ambitne cele dekarbonizacyjne w zakresie 3, które mają na celu dalszą redukcję emisji CO2 w ramach ich działań na rzecz
Ochrona środowiska Niebezpieczne Pompy Ciepła: UOKiK Ostrzega Przed Wadliwymi Produktami
2024-06-19 | 01:00

Niebezpieczne Pompy Ciepła: UOKiK Ostrzega Przed Wadliwymi Produktami

Polski rynek pomp ciepła został zalany produktami z Azji, które nie spełniają europejskich norm jakości. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) niedawno zatrzymał na

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Gminy obawiają się wysokich kar za nieosiągnięcie poziomów recyklingu odpadów. Apelują o szybkie wprowadzenie zasady „zanieczyszczający płaci”

Polska jest ostatnim krajem Unii Europejskiej, który nie wdrożył jeszcze systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP). W efekcie koszty zagospodarowania odpadów opakowaniowych obecnie ponoszą głównie mieszkańcy, a odpowiedzialność organizacyjną – gminy. To na nich spoczywa też obowiązek osiągania określonych prawem poziomów odpadów poddanych recyklingowi. W tym roku wiele z gmin może mieć z tym problem, a to oznacza groźbę kar. Wprowadzenie systemu kaucyjnego bez wcześniejszego albo równoległego wprowadzenia ROP może oznaczać dalsze problemy gmin. – Konieczne jest uszczelnienie systemu – podkreśla Olga Goitowska z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Prawo

Cudzoziemcy odgrywają coraz większą rolę na polskim rynku pracy. Firmy wciąż obawiają się skomplikowanych i długotrwałych procedur

Liczba pracowników z zagranicy zarejestrowanych w ZUS-ie w ciągu ostatniej dekady wzrosła kilkukrotnie. Zdecydowanie szybciej przybywa w tej grupie obywateli spoza Unii Europejskiej, nie tylko z Ukrainy, Białorusi i Kaukazu, ale też z Azji Południowo-Wschodniej, Afryki czy Ameryki Południowej. W przyszłości potrzeba zatrudniania obcokrajowców będzie coraz większa ze względu na kurczącą się liczbę osób w wieku produkcyjnym. Dlatego firmy podkreślają potrzebę uproszczenia procedur dopuszczających pracowników z krajów trzecich i skrócenia czasu ich procedowania.

Transport

Warszawa pracuje nad rewolucją biletową. Nowy system pozwoli płacić tylko za faktyczny czas podróży lub przejechane kilometry

W stolicy trwają prace nad nowym systemem biletowym. Zamiast karty miejskiej, na której kodowane są wszystkie dane, powstanie centralne konto pasażera, dostępne z komputera i aplikacji mobilnej. Zniknie konieczność skanowania kodów QR w pojazdach, a wprowadzony ma zostać nowy system naliczania opłat za przejazd, wzorowany na obowiązującym m.in. w Londynie.  – Zależy nam, żeby pasażer nie zastanawiał się, jaki bilet kupić, a podróż jego była rozliczana optymalnie, bo o to tu głównie chodzi – przekonuje Agnieszka Siekierska-Otłowska, dyrektorka Pionu Handlowego ZTM w Warszawie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.