Jury konkursu Chivas Venture wybrało najbardziej innowacyjny polski start-up
Hill+Knowlton Strategies
Plac Konesera
03-736 Warszawa
biuroprasowe|hkstrategies.com| |biuroprasowe|hkstrategies.com
+48 22 536 38 00
hkstrategies.pl
15 stycznia odbył się lokalny finał konkursu Chivas Venture. Spośród najlepszej piątki start-up’ów wybrano zwycięzcę, który będzie reprezentował Polskę na arenie międzynarodowej. Firma MakeGrowLab powalczy o dofinansowanie z puli miliona dolarów, mierząc się z najlepszymi start-up’ami z całego świata – zwycięzcami lokalnych finałów konkursu z innych państw. Projekty wszystkich uczestników oprócz celów biznesowych mają wspólny cel – zmiana świata na lepsze.
Współzałożyciel MakeGrowLab Josh Brito poleci do Toronto na Globalny finał Chivas Venture, który odbędzie się podczas czterodniowej konferencji Collision – najdynamiczniej rozwijającego się wydarzenia z branży technologicznej w Ameryce Północnej. Polski reprezentant, wraz z przedstawicielami dwudziestu sześciu innych start-up’ów, powalczy o miejsce wśród piątki finalistów. Działalność MakeGrowLab wyróżnia się na tle innych innowacyjną technologią, która nie tylko nie zanieczyszcza środowiska, ale je wzbogaca (biomasa przekształcana jest w produkty i surowce przy udziale mikroorganizmów). Materiał może być hodowany w niemal każdych warunkach, zapewnia lepszą izolację tlenową niż papier i po wykorzystaniu może być rozkładany w domowym kompostowniku, stanowiąc nawóz pod hodowlę kolejnych produktów spożywczych.
„Zwycięstwo lokalnego finału Chivas Venture i możliwość reprezentowania Polski na arenie międzynarodowej to dla nas ogromne wyróżnienie oraz potwierdzenie, że ciężka praca i chęć czynienia świata bardziej przyjaznym miejscem mają rację bytu. Już na tym etapie czujemy się wielkimi wygranymi i mamy nadzieję, że nagroda dla MakeGrowLab będzie inspiracją dla innych polskich start-up’ów i dowodem na to, że każdy ma szansę zostać docenionym. Sukces jest kombinacją wielu różnych czynników i kompetencji, wystarczy uwierzyć w siebie i w swój pomysł.” – komentuje zwycięstwo Josh Brito z MakeGrowLab.
Udział w tak prestiżowym wydarzeniu poza korzyściami finansowymi daje finalistom możliwość zaprezentowania się przed międzynarodowym gremium specjalistów oraz szeroką publicznością. Idzie za tym również zdobycie wartościowych kontaktów oraz nagłośnienie poważnych problemów społecznych i środowiskowych, które ich innowacyjne start-up’y mają na celu rozwiązać.
„Dzięki Chivas Venture nasza wizja na pomoc pacjentom miała szansę się rozpowszechnić, co przyspieszyło prace nad systemem rehabilitacji afazji. Uczestnictwo w tym międzynarodowym przedsięwzięciu stanowiło ogromne wyzwanie, a wygrana utwierdziła nas w przekonaniu, że opracowywany przez nas system Voic jest potrzebny. Konkurs był też świetną okazją do nawiązania wartościowych znajomości i poznania przedsiębiorców dzielących naszą ambicję do czynienia świata lepszym.” – mówi Paweł Soluch, prezes Neuro Device, zwycięzca polskiej edycji Chivas Venture 2018.
Marka Chivas od lat pielęgnuje wartości zapoczątkowane przez założycieli Jamesa i Johna Chivasa. Bracia, którzy swoim sukcesem dzielili się ze społecznością już od początków firmy, udowodnili, że biznes może iść w parze z hojnością. Dwa wieki później powstał konkurs Chivas Venture, który tylko potwierdza tę ideę – dzięki dofinansowaniu start-up’ów, do tej pory pomoc otrzymało blisko milion osób na całym świecie.
„Chivas Venture co roku cieszy się dużym zainteresowaniem i zaangażowaniem uczestników, a zgłaszane projekty adresują różnorodne problemy społeczne. Potwierdza to, że realizowane przez nas działania mające na celu uświadamianie ludziom, że w każdym z nas drzemie ogromny potencjał, przynoszą rezultaty. Sukces w rozumieniu marki Chivas to nie tylko biznes oparty na działalności odpowiedzialnej społecznie. To także kompozycja unikalnych wartości i talentów, których połączenie i właściwe wykorzystanie tworzy jedyną w swoim rodzaju całość. O tym staramy się mówić nie tylko przy okazji Chivas Venture, lecz także w ramach szerszej kampanii marki pod hasłem Success is a blend”. – dodaje Beata Maciejczak, Brand Director kategorii marek prestiżowych w Wyborowa Pernod Ricard.
Aby dowiedzieć się więcej na temat konkursu Chivas Venture i poznać korzyści łączenia celów biznesowych z misją społeczną, wystarczy odwiedzić stronę www.ChivasVenture.com.

Unijny cel klimatyczny do 2040 roku komentują organizacje pozarządowe

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Bankowość
RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.
Handel
Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.