Komunikaty PR

Już 17 sklepów Tchibo wykorzystuje energię z odnawialnych źródeł

2023-08-24  |  11:00

Zielona energia staje się skuteczną metodą ograniczania negatywnego wpływu biznesu na stan środowiska naturalnego. Ochrona klimatu i redukcja emisji dwutlenku węgla do atmosfery to jedne z najważniejszych celów zrównoważonego rozwoju firmy Tchibo, która już w 17 sklepach swojej sieci wykorzystuje energię elektryczną pochodzącą z odnawialnych zasobów. Marka podjęła w tym zakresie współpracę z Respect Energy, pierwszym w Polsce dostawcą energii pochodzącej wyłącznie z odnawialnych źródeł[1].

Czym właściwie jest zielona energia i co ją wyróżnia? Jej zasoby występują w środowisku naturalnie i odnawiają się w dość krótkim czasie. To sprawia, że można mówić niemal o pewności w jej dostawach, ponieważ źródła zielonej energii są właściwie nieskończone. Zaliczają się do nich nie tylko wiatr, woda, słońce, czy biogaz, ale także biopaliwa, a ich wykorzystanie przez przedsiębiorstwa i gospodarstwa domowe staje się coraz bardziej popularne, także w Polsce.

Korzyść dla planety, korzyść dla portfela

Energia odnawialna to dla wielu regionów na świecie najtańsza opcja zasilania, której potencjał wciąż nie jest wykorzystany w pełni[2]. Według szacunków Międzynarodowej Agencji Energii Odnawialnej (IRENA) do 2050 roku 90% globalnej energii elektrycznej może i powinno pochodzić z energii odnawialnej. Dzieje się tak m.in. za sprawą dostępności zielonych źródeł w każdym kraju, możliwości uniezależnienia od importu, a także spadających cen technologii energii odnawialnej[3].

A to wciąż nie wszystko, ponieważ odnawialne źródła energii są kluczem do radzenia sobie z wyzwaniami, jakie stawiają nam zmiany klimatu. Korzystając z zielonej energii, ograniczamy emisję gazów cieplarnianych, redukujemy wydzielanie dwutlenku węgla do atmosfery i nie dokładamy swojej cegiełki do negatywnych skutków globalnego ocieplenia[4], a gdy oddychamy czystszym powietrzem, zyskuje na tym również nasze zdrowie. Nie zapominajmy jednak, że korzyści to jedna strona medalu. Jeśli wykorzystujemy zasoby naturalne, równie ważne jest, aby robić to odpowiedzialnie. Ten cel – odpowiedzialne korzystanie z zasobów – to jeden z priorytetów zrównoważonego rozwoju Tchibo.

Mamy świadomość, że nasza działalność ma wpływ na środowisko, na klimat, a redukcja naszych emisji CO2 jest częścią naszej długofalowej strategii. W skali globalnej dążymy do tego, aby była ona o połowę niższa do 2030 roku. Wykorzystując w sklepach Tchibo energię pochodzącą z odnawialnych źródeł, nie tylko obniżamy emisję CO2 o 112 ton rocznie, ale jednocześnie redukujemy nasze koszty operacyjne – mówi Paweł Zdrojewski, dyrektor sklepów Tchibo w Polsce.

Zielony start i duże aspiracje

Aktualnie już 17 sklepów firmy Tchibo zasilanych jest zieloną energią. Na tym jednak nie koniec. Do stycznia 2024 roku łącznie 22 sklepy będą korzystać w 100% z odnawialnych źródeł energii. W realizacji inwestycji w zieloną energię Tchibo wspiera firma Respect Energy, która jest pierwszym w Polsce sprzedawcą w 100% odnawialnej energii. Współpraca obu przedsiębiorstw opiera się na umowach sprzedaży i dystrybucji energii elektrycznej.

Dzięki współpracy z Respect Energy każdy z naszych sklepów, korzystający z zielonej energii, może cieszyć się wystawianym przez sprzedawcę „Certyfikatem zakupu zielonej energii”, który zawiera informację o ilości dwutlenku węgla, jaką udało się zredukować dla każdej z lokalizacji – dodaje Paweł Zdrojewski.

Razem w kierunku zielonej energii

Respect Energy od ponad 10 lat działa na rzecz transformacji energetycznej. Aktywność firmy opiera się na kilku filarach – zarówno kupnie energii elektrycznej z odnawialnych źródeł od ich wytwórców, jak i jej dalszej dystrybucji do odbiorców końcowych. Respect Energy wierzy w etyczny biznes i oferuje swoim klientom w pełni zieloną energię, dzięki czemu zmniejsza niekorzystny wpływ ich działań na otaczający nas świat.

Warto pamiętać, że zmiana źródła z tradycyjnego zasilania na zasilanie zieloną energią jest opłacalna nie tylko dla dużych zakładów i przedsiębiorstw, ale również średnich i małych firm. Współpracujemy z ponad 600 dostawcami całkowicie zielonej energii i 15 tysiącami klientów biznesowych, dla których dostarczamy produkty OZE. Zachęcamy każde przedsiębiorstwo, aby dołączyło do wspólnej, pozytywnej zmiany – podkreśla Grzegorz Bruski, Członek Zarządu Respect Energy S.A.

Współpraca Tchibo z Respect Energy to kolejny krok tej pierwszej w stronę stania się przedsiębiorstwem w 100% zrównoważonym. Firma angażuje się także w szereg innych ekologicznych inicjatyw, takich jak: wykorzystanie materiałów z recyklingu czy dążenie ku zeroemisyjności transportu morskiego.


[1] Respect Energy (n.d.). O nas. [online] https://respect.energy/o-nas/.

[2] United Nations (2022). Renewable energy – powering a safer future. [online] United Nations. https://www.un.org/en/climatechange/raising-ambition/renewable-energy.

[3] United Nations (2022). Renewable energy – powering a safer future. [online] United Nations. https://www.un.org/en/climatechange/raising-ambition/renewable-energy.

[4] Nunez, C. (2019). Renewable energy, facts and information. [online] Environment. https://www.nationalgeographic.com/environment/article/renewable-energy.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska W całej Polsce zmieniali otoczenie na lepsze – podsumowanie trzeciej edycji Kręc Biuro prasowe
2024-04-25 | 08:00

W całej Polsce zmieniali otoczenie na lepsze – podsumowanie trzeciej edycji Kręc

Razem po czystsze środowisko W czasie kampanii Kręci Nas Recykling – między 21 marca a 22 kwietnia, na terenie całego kraju zorganizowanych zostało ponad 70 akcji sprzątania
Ochrona środowiska Jak przygotować się do sprzątania okolicy? [CHECKLISTA]
2024-04-22 | 15:00

Jak przygotować się do sprzątania okolicy? [CHECKLISTA]

Śmieci to zmora naszych czasów. Wróg, o tyle niebezpieczny, że za rozprzestrzenia się w zastraszającym tempie po niemal całej planecie, a czas jego rozkładu jest zazwyczaj
Ochrona środowiska Dzień Ziemi już 22.04, w tym roku pod hasłem Planeta kontra tworzywa sztuczne
2024-04-17 | 01:00

Dzień Ziemi już 22.04, w tym roku pod hasłem "Planeta kontra tworzywa sztuczne"

22 kwietnia obchodzimy Dzień Ziemi - święto ustanowione w 1970 roku, które ma na celu promowanie postaw proekologicznych i uświadamianie problemów ochrony środowiska. W tym roku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.