Komunikaty PR

Katastroficzna wizja powodzi w nowym spocie Manchesteru City i Xylem

2023-06-07  |  10:00
Biuro prasowe

Z zaangażowaniem równym rywalizacji z piłkarskimi konkurentami, Manchester City zabiera głos w walce o środowisko naturalne. Popularny angielski klub oraz firma Xylem – wiodący, globalny dostawca technologii wodnych – w kampanii „Bohaterowie wody” apelują o podjęcie działań na rzecz oczyszczenia wód. Poprzez bardzo sugestywny przekaz chcą zwrócić uwagę na problem oraz zachęcić jak największą liczbę osób do zaangażowania się i podpisania apelu do światowych liderów.

Skażenie wód to problem globalny. Obecnie ponad 80% światowych ścieków trafia do wód powierzchniowych w stanie nieoczyszczonym, niszcząc środowisko, wywołując choroby u milionów ludzi i przyspieszając zmiany klimatyczne. Prawie dwie trzecie światowej populacji doświadcza problemów z dostępem do czystej wody – problem dotyczy nawet ponad 4 mld ludzi na świecie. I z każdym rokiem się pogłębia. Właśnie dlatego Xylem i Manchester City podejmują działania na szeroką skalę. 

– Poprzez kampanię chcemy uświadamiać i zachęcać do natychmiastowych działań. O problemach klimatycznych mówi się na tyle dużo, że niekiedy przestajemy te przekazy w ogóle słyszeć. Właśnie dlatego zdecydowaliśmy się na tak wyrazisty spot. Choć przedstawiona w nim wizja jest katastroficzna, jest niestety jak najbardziej możliwa, jeżeli jako ludzkość nie zaczniemy przeciwdziałać zanieczyszczającym nasze rzeki oraz morza ściekom i śmieciom. Wierzymy, że dzięki współpracy z Manchesterem City i zaangażowaniu Pepa Guardioli przekonamy jak najwięcej osób do wsparcia akcji – mówi Dominika Kołodziejska, Regional Marketing Operations Manager EE w Xylem Water Solutions Polska.

Apel do światowych liderów

Celem akcji „Bohaterowie wody” jest zainspirowanie do myślenia o wodzie w inny sposób i podjęcie działań, które pomogą stworzyć bardziej bezpieczne i zrównoważone środowisko. W najnowszej odsłonie kampanii trener Manchesteru City Pep Guardiola podkreśla, że „nasz świat jest zanieczyszczony bardziej niż kiedykolwiek”, a obrazujący ją spot przedstawia katastroficzną wizję, w której zanieczyszczona woda nie tylko zalewa dom przedstawionej rodziny, wydobywając się nawet z telewizora, ale przede wszystkim uniemożliwia ucieczkę bezradnym wobec żywiołu ludziom.

Współpraca Xylem i Manchesteru City na rzecz środowiska trwa nieprzerwanie od 2018 roku. Poprzez ciekawe, nietuzinkowe kampanie partnerzy zwracają uwagę na globalne wyzwania i zachęcają do działań na rzecz środowiska. Pokazują m.in. co czeka nas, gdy dostępne zasoby wody staną się niewystarczające. Niemożliwe może być wtedy chociażby kontynuowanie rozgrywek piłkarskich, jakie znamy.

W obecnej kampanii, inicjatorzy akcji wzywają międzynarodowe i krajowe instytucje do przestrzegania zobowiązań w zakresie ograniczania wpływu nieoczyszczonych ścieków, ale jednocześnie zachęcają do działań każdego z nas – poprzez podpisanie apelu do światowych liderów na rzecz walki z zanieczyszczeniami wód.

Organizująca akcję firma Xylem oraz Manchester City promują nie tylko zmiany instytucjonalne, ale zachęcają też do bezpośredniego zaangażowania i wprowadzania nawet niewielkich zmian w sposobie korzystania z wody w codziennym życiu. Wierzą, że indywidualne wysiłki zostaną połączone z pozytywnymi działaniami ze strony rządu i biznesu, co pozwoli na rozwiązanie globalnych problemów z czystością wody oraz pomoże w stworzeniu bardziej zrównoważonej przyszłości.

Więcej informacji na temat globalnych wyzwań związanych z czystością wody znajduje się na globalnej stronie internetowej kampanii „Bohaterowie wody”.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska W całej Polsce zmieniali otoczenie na lepsze – podsumowanie trzeciej edycji Kręc Biuro prasowe
2024-04-25 | 08:00

W całej Polsce zmieniali otoczenie na lepsze – podsumowanie trzeciej edycji Kręc

Razem po czystsze środowisko W czasie kampanii Kręci Nas Recykling – między 21 marca a 22 kwietnia, na terenie całego kraju zorganizowanych zostało ponad 70 akcji sprzątania
Ochrona środowiska Jak przygotować się do sprzątania okolicy? [CHECKLISTA]
2024-04-22 | 15:00

Jak przygotować się do sprzątania okolicy? [CHECKLISTA]

Śmieci to zmora naszych czasów. Wróg, o tyle niebezpieczny, że za rozprzestrzenia się w zastraszającym tempie po niemal całej planecie, a czas jego rozkładu jest zazwyczaj
Ochrona środowiska Dzień Ziemi już 22.04, w tym roku pod hasłem Planeta kontra tworzywa sztuczne
2024-04-17 | 01:00

Dzień Ziemi już 22.04, w tym roku pod hasłem "Planeta kontra tworzywa sztuczne"

22 kwietnia obchodzimy Dzień Ziemi - święto ustanowione w 1970 roku, które ma na celu promowanie postaw proekologicznych i uświadamianie problemów ochrony środowiska. W tym roku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.