Mieszkańcy warmińsko-mazurskiego najbardziej zainteresowani oszczędzaniem wody
Jesteśmy coraz bardziej świadomi konsekwencji, które może przynieść brak opadów.
Zespół https://CouponDojo.com przeanalizował popularności zapytań użytkowników przeglądarki Google, sprawdziliśmy zainteresowanie Polaków tematem oszczędzania wody w kontekście już odczuwalnej suszy. Opracowaliśmy infografikę, która pokazuje wzrost zapytań internautów na słowa związane z tym tematem w perspektywie ostatnich 12 miesięcy.
Już w marcu odnotowaliśmy 880% więcej zapytań dotyczących tego jak można oszczędzać wodę, zaś o 1160% użytkowników Google więcej szukało przykładów jak to robić. Popularność zapytania oszczędzanie wody sposoby zwiększyła się o 100%, podobnie jak oszczędzanie wody w gospodarstwie domowym. Chcemy także wiedzieć dlaczego oszczędzanie wody jest ważne. Aż 600% więcej zapytań w porównaniu rok do roku dotyczyło właśnie tego zagadnienia.
W 2019 roku istotny wzrost zainteresowania tematem suszy i oszczędzania wody rozpoczął się z końcem czerwca. W tym roku widzimy tę zależność już od marca.
Mieszkańcy warmińsko-mazurskiego najbardziej zainteresowani oszczędzaniem wody
Wykres popularności tematem oszczędzania wody w perspektywie ostatnich 12 miesięcy wskazuje, że to właśnie mieszkańcy województwa warmińsko-mazurskiego najczęściej wpisują w wyszukiwarkę Google zapytania z tym związane. W drugiej kolejności są to województwa kujawsko-pomorskie i podkarpackie. Z kolei najmniejsze zainteresowanie tematyką oszczędzania wody zaobserwowaliśmy dla województwa lubuskiego, podlaskiego i opolskiego.
Jak przygotować się do sprzątania okolicy? [CHECKLISTA]
Dzień Ziemi już 22.04, w tym roku pod hasłem "Planeta kontra tworzywa sztuczne"
Nowy raport Fundacji Climate Strategies Poland
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem
Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.
Ochrona środowiska
Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat
Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.
Finanse
72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn
W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.