Mieszkańcy warmińsko-mazurskiego najbardziej zainteresowani oszczędzaniem wody
Jesteśmy coraz bardziej świadomi konsekwencji, które może przynieść brak opadów.
Zespół https://CouponDojo.com przeanalizował popularności zapytań użytkowników przeglądarki Google, sprawdziliśmy zainteresowanie Polaków tematem oszczędzania wody w kontekście już odczuwalnej suszy. Opracowaliśmy infografikę, która pokazuje wzrost zapytań internautów na słowa związane z tym tematem w perspektywie ostatnich 12 miesięcy.
Już w marcu odnotowaliśmy 880% więcej zapytań dotyczących tego jak można oszczędzać wodę, zaś o 1160% użytkowników Google więcej szukało przykładów jak to robić. Popularność zapytania oszczędzanie wody sposoby zwiększyła się o 100%, podobnie jak oszczędzanie wody w gospodarstwie domowym. Chcemy także wiedzieć dlaczego oszczędzanie wody jest ważne. Aż 600% więcej zapytań w porównaniu rok do roku dotyczyło właśnie tego zagadnienia.
W 2019 roku istotny wzrost zainteresowania tematem suszy i oszczędzania wody rozpoczął się z końcem czerwca. W tym roku widzimy tę zależność już od marca.
Mieszkańcy warmińsko-mazurskiego najbardziej zainteresowani oszczędzaniem wody
Wykres popularności tematem oszczędzania wody w perspektywie ostatnich 12 miesięcy wskazuje, że to właśnie mieszkańcy województwa warmińsko-mazurskiego najczęściej wpisują w wyszukiwarkę Google zapytania z tym związane. W drugiej kolejności są to województwa kujawsko-pomorskie i podkarpackie. Z kolei najmniejsze zainteresowanie tematyką oszczędzania wody zaobserwowaliśmy dla województwa lubuskiego, podlaskiego i opolskiego.

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"

Klątwa jednorazowego plastiku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

PGE mocno inwestuje w odnawialne źródła energii. Prowadzi też analizy dotyczące Bełchatowa jako lokalizacji drugiej elektrowni jądrowej
Rekordowe w historii zyski Grupy PGE pozwolą na dalszą transformację energetyczną i kolejne inwestycje. Spółka planuje budowę bateryjnych magazynów energii, będzie też intensywnie rozwijać inwestycje w odnawialne źródła energii, szczególnie offshore, a także sieci dystrybucyjne. Analizuje też możliwość budowy elektrowni jądrowej w Bełchatowie. – Nasze plany to dalsza transformacja grupy zmierzająca w stronę tego, czego oczekuje od nas rynek – zapowiada Dariusz Marzec, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej.
Handel
Niepewność powodowana amerykańskimi cłami wstrzymuje inwestycje. Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów

Chaotyczna polityka celna administracji Donalda Trumpa, polegająca na zapowiadaniu, wprowadzaniu, a potem zawieszaniu ceł na różne sektory działalności i kraje, utrudnia planowanie działalności gospodarczej i inwestowanie w warunkach rosnącej niepewności. W tej sytuacji wiele firm wstrzymuje się z inwestycjami bądź gromadzi zapasy surowców i półproduktów na kolejne tygodnie działalności. Amerykańskie cła powodują wprowadzenie taryf odwetowych ze strony dotkniętych nowymi przepisami krajów. W efekcie globalny handel wyhamuje, a wraz z nimi spowolni rozwój gospodarczy.
Bankowość
Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.