Mieszkańcy warmińsko-mazurskiego najbardziej zainteresowani oszczędzaniem wody
Jesteśmy coraz bardziej świadomi konsekwencji, które może przynieść brak opadów.
Zespół https://CouponDojo.com przeanalizował popularności zapytań użytkowników przeglądarki Google, sprawdziliśmy zainteresowanie Polaków tematem oszczędzania wody w kontekście już odczuwalnej suszy. Opracowaliśmy infografikę, która pokazuje wzrost zapytań internautów na słowa związane z tym tematem w perspektywie ostatnich 12 miesięcy.
Już w marcu odnotowaliśmy 880% więcej zapytań dotyczących tego jak można oszczędzać wodę, zaś o 1160% użytkowników Google więcej szukało przykładów jak to robić. Popularność zapytania oszczędzanie wody sposoby zwiększyła się o 100%, podobnie jak oszczędzanie wody w gospodarstwie domowym. Chcemy także wiedzieć dlaczego oszczędzanie wody jest ważne. Aż 600% więcej zapytań w porównaniu rok do roku dotyczyło właśnie tego zagadnienia.
W 2019 roku istotny wzrost zainteresowania tematem suszy i oszczędzania wody rozpoczął się z końcem czerwca. W tym roku widzimy tę zależność już od marca.
Mieszkańcy warmińsko-mazurskiego najbardziej zainteresowani oszczędzaniem wody
Wykres popularności tematem oszczędzania wody w perspektywie ostatnich 12 miesięcy wskazuje, że to właśnie mieszkańcy województwa warmińsko-mazurskiego najczęściej wpisują w wyszukiwarkę Google zapytania z tym związane. W drugiej kolejności są to województwa kujawsko-pomorskie i podkarpackie. Z kolei najmniejsze zainteresowanie tematyką oszczędzania wody zaobserwowaliśmy dla województwa lubuskiego, podlaskiego i opolskiego.
Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"
Klątwa jednorazowego plastiku
Polacy coraz mniej zainteresowani zmianą klimatu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
IT i technologie
W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]
Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.
Edukacja
Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami
Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.
Fundusze unijne
Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty
Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.