Mikroplastik wpływa na pogodę i obecność metali ciężkich w chmurach

Ewa Malicka
Rocket Science
Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka@rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/
Najnowsze badanie dowodzi, że mikroplastik może wpływać na warunki pogodowe. Chmury modyfikują plastik mniejszy niż 5 mm w sposób, który może umożliwić cząstkom wpływanie na powstawanie chmur i los metali unoszących się w powietrzu. Dlatego, aby walczyć z nadmiarem plastiku na świecie, firma Waterdrop oferuje bardziej ekologiczne rozwiązania takie jak butelki ze stali nierdzewnej oraz szkła borokrzemowego zamiast jednorazowych butelek plastikowych, które są wielokrotnego użytku.
Mikroplastik w chmurach budzi obawy naukowców
Ocieplenie klimatu oraz zanieczyszczenie planety stanowią poważne wyzwania, z którymi mierzy się nasze społeczeństwo. Cząstki plastiku są coraz bardziej powszechne w środowisku, a jego obecność odnotowano nawet na szczycie Mount Everestu. Najnowsze badania opublikowane w czasopiśmie Environmental Science & Technology Letters, przeprowadzone przez naukowców z Uniwersytetu w Szantungu dowodzą, że mikroplastik, który znajduje się w chmurach - może ulegać zmianom pod wpływem warunków atmosferycznych. Wyniki badania wskazują również na to, że cząsteczki mikroplastiku mogą napędzać rozwój chmur. W ich tworzeniu się pomagają starsze i bardziej szorstkie cząstki plastiku mniejsze niż 100 mikrometrów, które zawierają jednocześnie więcej toksycznych substancji jak np. ołów i rtęć. Najwięcej mikroplastiku jest w chmurach bliżej ziemi, gęstszych i dostaje się głównie z zaludnionych obszarów śródlądowych. Na całym świecie produkujemy ponad 430 mln ton plastiku rocznie. Oczywistym rozwiązaniem jego nadmiaru, byłoby zmniejszenie ilości wykorzystywania go przy produkcji opakowań do żywności oraz napojów.
Konsumenci chcą mniej plastiku. Ekologiczne butelki Cream od Waterdrop
Co ciekawe badanie EKOBarometru dowiodło, że aż dwóch na trzech konsumentów jest za wprowadzeniem w Polsce zakazu sprzedaży owoców i warzyw w plastikowych opakowaniach. Takie podejście wspiera również marka Waterdrop, która posiada w swojej ofercie butelki wielokrotnego użytku. Od teraz dostępny będzie również nowy, kremowy kolor Uniwersalnej Butelki Termicznej - Cream, która zbudowana z podwójnych ścianek ze stali nierdzewnej utrzyma idealną temperaturę napoju nawet przez 24 godziny. W okresie przedświątecznym, firma daje możliwość zaoszczędzenia nawet do 50 proc. na jej ekologicznych produktach. Waterdrop days 2023 potrwają do 3 grudnia.
Zrównoważony rozwój
Waterdrop, dba o to, aby w przyszłości stać się ekologicznym liderem w branży napojów. Ambasadorem oraz inwestorem marki jest uznany tenisista Novak Djoković. Firma współpracowała w tym roku również z Conchitą Wurst oraz Rosie Huntington Whiteley. Marka promuje dbanie o odpowiedni poziom nawodnienia oraz świat bez nadmiaru plastiku, dlategooferuje butelki i kubki wielokrotnego użytku oraz Microdrinki bez dodatku cukru ani konserwantów.
Waterdrop® to marka, która powstała w 2016 roku w Austrii, obecnie działa w 11 krajach europejskich, USA, Singapurze oraz Australii. Przyświecają jej dwie idee – picia większej ilości wody oraz wyeliminowania plastiku w formie jednorazowych butelek. W ofercie waterdrop® znajdują się smakowe, rozpuszczalne w wodzie kapsułki wzbogacone o witaminy i ekstrakty roślinne oraz akcesoria, takie jak butelki, termokubki i dzbanki filtrujące wodę. Marka dostarcza innowacyjne rozwiązania wspierające dobre samopoczucie konsumentów poprzez oferowanie wysokiej jakości produktów oraz doświadczeń związanych z kwintesencją życia – wodą.
https://waterdrop.pl/

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji
Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.