Komunikaty PR

Na popularności zyskuje ruch mieszkańców wspierający rozwój Warszawy

2021-01-11  |  12:15
Biuro prasowe

 

W Warszawie działa wiele organizacji społecznych, wielu działaczy przeszło tędy drogę do administracji samorządowej, zasiadają w Radzie Warszawy, są w organach dzielnic, rozumieją, jak funkcjonuje miasto i co należy w nim poprawić. Odpowiedzialny społecznie rozwój nieruchomości można zdefiniować jako działania podejmowane w celu zmniejszenia negatywnego wpływu budynków i konstrukcji na zdrowie ludzi i środowisko naturalne, dążąc do efektywnego wykorzystania energii, wody i innych zasobów. Adam Białas propaguje CSR, czyli Społeczną Odpowiedzialność Biznesu jako swoisty, społeczno-biznesowy ekosystem, korzystny dla mieszkańców. Promuje zrównoważony rozwój urbanistyczny łączący wszystkie płaszczyzny: społeczną, środowiskową i ekonomiczną, szczególnie na etapach ich implementacji, kiedy wiele decyzji i rozwiązań jest uznaniowych lub intuicyjnych.  W stolicy coraz bardziej na popularności zyskuje jego ruch społeczny “Nowoczesna Warszawa 2030” propagujący korzyści z działań społecznej odpowiedzialność biznesu. Adam Białas z zapałem buduje stowarzyszenie wspierające rozwój miasta. Jest odległy od polityki, otwarty dla wszystkich chętnych do współpracy, skupia się na konkretnych celach i potrzebach mieszkańców, wspiera rozwój i transformację ekologiczną. 

 

Wszystko zaczęło się na Pradze, gdzie grupa mieszkańców rzuciła hasło do działania. Widząc destrukcyjne pseudo protesty, gdzie jedna często niezwiązana z miastem osoba, blokowała społecznie zasadną i oczekiwaną od lat inwestycję. Powiedzieli „NIE”, gdyż często przez takie zachowania miasto traciło dotacje lub inwestorów. Szybko okazało się, że jest to szerszy problem, który działa destrukcyjnie nie tylko na inwestycje, ale i rozwój całego miasta. Znają Warszawę w każdym calu, wychowywali się tutaj. Dlatego ich działania zostały poszerzone na całą stolicę. Twierdzą, że są obszary, na których wszyscy tj. mieszkańcy, władze i inwestorzy mogą zyskać lub wszyscy stracić. 

 

"Naszym celem jest nowoczesna i ekologiczna” Warszawa. Działamy już blisko od roku, ale pandemia mocno ograniczyła nasze plany. Odpowiedzialność społeczna i ekologiczna ułatwia wspólne budowanie lepszego miasta, wygodniejszego, bezpieczniejszego, jak i zdrowszego do życia. Takie miasto przyciąga nowych mieszkańców, pracowników i inwestorów. Kocham Warszawę, mam ją w DNA. Nasz ruch to oddolna, społeczna, otwarta platforma dla miłośników rozwoju stolicy, dlatego potrzebujemy powrotu do normalności. Nie mamy rozbudowanych struktur ani żadnego wsparcia finansowego. Wszystko robimy w wolnym czasie, bo spotkaliśmy się jak sąsiedzi, rozmawialiśmy na ulicach. Nie angażujemy się w politykę, skupiamy się nad konkretnymi celami i zadaniami, rozwojem oraz w uzyskaniu jak najlepszych wyników dla mieszkańców. Dlatego każdy znajdzie swoje miejsce w „Nowoczesnej Warszawie 2030” - mówi założyciel Adam Białas.

 

Kolejne inwestycje korzystnie zmieniają przestrzeń miejską, a poziom projektów architektonicznych jest coraz lepszy. To również ochrona zdrowia mieszkańców i poprawa produktywności pracowników, a także zmniejszenie ilości odpadów, zanieczyszczeń i degradacji środowiska. Koncepcja kładzie nacisk na ogólny wpływ na cały cykl życia, a nie tylko sam proces budowy. Istotne są też zmiany klimatyczne, które tworzą nowe wyzwania. Przestrzeń miejska musi być wentylowana, mieć możliwości wchłaniania wody opadowej, korzystać z zielonej energii, komunikacji elektrycznej, czy budować ogrody na dachach i elewacjach.  Eco CSR w urbanistyce społecznej to jeden z  priorytetów tego ruchu, z czego najważniejszym jest wspieranie procesów zrównoważonego rozwoju. Chcą go aktywnie wspierać, dzieląc się doświadczeniami prawnymi, biznesowymi i technologicznymi, jak i pomagać w zdobywaniu lepszej edukacji i kształtowaniu wspólnej przestrzeni miejskiej, aby budować ekologicznie i z myślą o ratowaniu naszej planety. 

 

Coraz więcej ważnych międzynarodowych nagród trafia do inwestycji zrealizowanych w stolicy. Powstają obiekty projektowane przez światowe sławy, jak kultowy budynek Złota 44 Daniela Libeskinda, który inspirowany był skrzydłem orła. Zaś według brytyjskiego dziennika „The Independent”, warszawska Praga to najlepsza dzielnica spośród wszystkich miast Europy. Coraz częściej przedsiębiorcy prowadzą działalność w taki sposób, aby jednocześnie odpowiadać na potrzeby społeczne i ekologiczne. Wspierają także społeczności lokalne i ochronę środowiska. Stolica ma wiele powodów do dumy. Latem miasto jest pełne kwiatów, a liczba imprez przerasta możliwości ich odwiedzenia. 

 

“Nie chcemy chaszczy i bałaganu, jak np. było na budzących postrach mieszkańców pofabrycznych terenach Żerania, Browarów Warszawskich, Elektrowni Powiśle, Centrum Koneser czy Portu Praskiego. Za sprawą dobrych inwestycji obszary te stają się wspaniałą wizytówką Warszawy. Będziemy te procesy wspomagać, aby maksymalnie skrócić czas ich realizacji, gdyż nie jest normalne, by trwało to np. 20-30 lat z powodu braku takiego wsparcia, a procedury są takie, że wystarczy głos pieniacza czy malkontenta, aby inwestycje opóźniły się o wiele lat. Miasto musi się rozwijać, wszyscy zyskujemy na dużym napływie nowych mieszkańców, którzy wybrali Warszawę, więc zależy nam na tym, aby się tutaj integrowali i dobrze czuli. Aspekt społecznej odpowiedzialności biznesu odgrywa coraz ważniejszą rolę w polskiej gospodarce. Warto pokazać jej pozytywny wpływ na nasze najbliższe otoczenie urbanistyczne i inwestycje - w tym deweloperskie. Jej idea odnosi się do przekonania, że firmy powinny mieć pozytywne oddziaływanie na społeczność i szersze partnerstwo, a nie tylko generować zysk. Jeszcze do niedawna Corporate Social Responsibility (CSR) była domeną międzynarodowych korporacji, zaś obecnie docenia ją także rodzimy biznes, a przedsiębiorcy coraz chętniej angażują się w etyczne działania. Aktywacja tych mechanizmów daje duże korzyści dla lokalnych społeczności, które mogą bardzo dużo zyskać. Jesteśmy obywatelskim głosem rozsądku”- podsumowuje Adam Białas. 

 

Adam Białas jest jednym z założycieli grupy „Nowoczesna Warszawa 2030”. To dziennikarz oraz menedżer agencji komunikacji i cyfrowego marketingu, ekspert i analityk rynku. Rodowity Warszawiak od wielu pokoleń pielęgnujący tradycje. Potomkowie Białasa byli słynną rodziną handlowców posiadającą liczne sklepy, grunty i magazyny na terenie miasta i najbliższej okolicy. W trakcie okupacji część rodziny pozostała we Francji, inni zginęli w powstaniu Warszawskim i obozach. Praktycznie cały rodowy dorobek uległ zniszczeniu, a ten ocalały został znacjonalizowany. Globtroter doskonale znający globalne trendy urbanistycznie oraz czołowe osiągnięcia architektury. Od ponad dekady uczestniczący w transformacji przestrzeni miejskiej wielu miast Polski.

 

Fot. Adam Białas, założyciel “Nowoczesna Warszawa 2030”

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Waterdrop zapobiegło trafieniu 29 milionów butelek do oceanów Biuro prasowe
2024-04-25 | 11:50

Waterdrop zapobiegło trafieniu 29 milionów butelek do oceanów

Wyniki najnowszego badania wskazują, że do 2040 roku dwukrotnie wzrośnie ilość tworzyw sztucznych na świecie. Dlatego tak ważna jest walka z ich nadmiarem. Marka Waterdrop we
Ochrona środowiska W całej Polsce zmieniali otoczenie na lepsze – podsumowanie trzeciej edycji Kręc
2024-04-25 | 08:00

W całej Polsce zmieniali otoczenie na lepsze – podsumowanie trzeciej edycji Kręc

Razem po czystsze środowisko W czasie kampanii Kręci Nas Recykling – między 21 marca a 22 kwietnia, na terenie całego kraju zorganizowanych zostało ponad 70 akcji sprzątania
Ochrona środowiska Jak przygotować się do sprzątania okolicy? [CHECKLISTA]
2024-04-22 | 15:00

Jak przygotować się do sprzątania okolicy? [CHECKLISTA]

Śmieci to zmora naszych czasów. Wróg, o tyle niebezpieczny, że za rozprzestrzenia się w zastraszającym tempie po niemal całej planecie, a czas jego rozkładu jest zazwyczaj

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.