Komunikaty PR

Na popularności zyskuje ruch mieszkańców wspierający rozwój Warszawy

2021-01-11  |  12:15
Biuro prasowe

 

W Warszawie działa wiele organizacji społecznych, wielu działaczy przeszło tędy drogę do administracji samorządowej, zasiadają w Radzie Warszawy, są w organach dzielnic, rozumieją, jak funkcjonuje miasto i co należy w nim poprawić. Odpowiedzialny społecznie rozwój nieruchomości można zdefiniować jako działania podejmowane w celu zmniejszenia negatywnego wpływu budynków i konstrukcji na zdrowie ludzi i środowisko naturalne, dążąc do efektywnego wykorzystania energii, wody i innych zasobów. Adam Białas propaguje CSR, czyli Społeczną Odpowiedzialność Biznesu jako swoisty, społeczno-biznesowy ekosystem, korzystny dla mieszkańców. Promuje zrównoważony rozwój urbanistyczny łączący wszystkie płaszczyzny: społeczną, środowiskową i ekonomiczną, szczególnie na etapach ich implementacji, kiedy wiele decyzji i rozwiązań jest uznaniowych lub intuicyjnych.  W stolicy coraz bardziej na popularności zyskuje jego ruch społeczny “Nowoczesna Warszawa 2030” propagujący korzyści z działań społecznej odpowiedzialność biznesu. Adam Białas z zapałem buduje stowarzyszenie wspierające rozwój miasta. Jest odległy od polityki, otwarty dla wszystkich chętnych do współpracy, skupia się na konkretnych celach i potrzebach mieszkańców, wspiera rozwój i transformację ekologiczną. 

 

Wszystko zaczęło się na Pradze, gdzie grupa mieszkańców rzuciła hasło do działania. Widząc destrukcyjne pseudo protesty, gdzie jedna często niezwiązana z miastem osoba, blokowała społecznie zasadną i oczekiwaną od lat inwestycję. Powiedzieli „NIE”, gdyż często przez takie zachowania miasto traciło dotacje lub inwestorów. Szybko okazało się, że jest to szerszy problem, który działa destrukcyjnie nie tylko na inwestycje, ale i rozwój całego miasta. Znają Warszawę w każdym calu, wychowywali się tutaj. Dlatego ich działania zostały poszerzone na całą stolicę. Twierdzą, że są obszary, na których wszyscy tj. mieszkańcy, władze i inwestorzy mogą zyskać lub wszyscy stracić. 

 

"Naszym celem jest nowoczesna i ekologiczna” Warszawa. Działamy już blisko od roku, ale pandemia mocno ograniczyła nasze plany. Odpowiedzialność społeczna i ekologiczna ułatwia wspólne budowanie lepszego miasta, wygodniejszego, bezpieczniejszego, jak i zdrowszego do życia. Takie miasto przyciąga nowych mieszkańców, pracowników i inwestorów. Kocham Warszawę, mam ją w DNA. Nasz ruch to oddolna, społeczna, otwarta platforma dla miłośników rozwoju stolicy, dlatego potrzebujemy powrotu do normalności. Nie mamy rozbudowanych struktur ani żadnego wsparcia finansowego. Wszystko robimy w wolnym czasie, bo spotkaliśmy się jak sąsiedzi, rozmawialiśmy na ulicach. Nie angażujemy się w politykę, skupiamy się nad konkretnymi celami i zadaniami, rozwojem oraz w uzyskaniu jak najlepszych wyników dla mieszkańców. Dlatego każdy znajdzie swoje miejsce w „Nowoczesnej Warszawie 2030” - mówi założyciel Adam Białas.

 

Kolejne inwestycje korzystnie zmieniają przestrzeń miejską, a poziom projektów architektonicznych jest coraz lepszy. To również ochrona zdrowia mieszkańców i poprawa produktywności pracowników, a także zmniejszenie ilości odpadów, zanieczyszczeń i degradacji środowiska. Koncepcja kładzie nacisk na ogólny wpływ na cały cykl życia, a nie tylko sam proces budowy. Istotne są też zmiany klimatyczne, które tworzą nowe wyzwania. Przestrzeń miejska musi być wentylowana, mieć możliwości wchłaniania wody opadowej, korzystać z zielonej energii, komunikacji elektrycznej, czy budować ogrody na dachach i elewacjach.  Eco CSR w urbanistyce społecznej to jeden z  priorytetów tego ruchu, z czego najważniejszym jest wspieranie procesów zrównoważonego rozwoju. Chcą go aktywnie wspierać, dzieląc się doświadczeniami prawnymi, biznesowymi i technologicznymi, jak i pomagać w zdobywaniu lepszej edukacji i kształtowaniu wspólnej przestrzeni miejskiej, aby budować ekologicznie i z myślą o ratowaniu naszej planety. 

 

Coraz więcej ważnych międzynarodowych nagród trafia do inwestycji zrealizowanych w stolicy. Powstają obiekty projektowane przez światowe sławy, jak kultowy budynek Złota 44 Daniela Libeskinda, który inspirowany był skrzydłem orła. Zaś według brytyjskiego dziennika „The Independent”, warszawska Praga to najlepsza dzielnica spośród wszystkich miast Europy. Coraz częściej przedsiębiorcy prowadzą działalność w taki sposób, aby jednocześnie odpowiadać na potrzeby społeczne i ekologiczne. Wspierają także społeczności lokalne i ochronę środowiska. Stolica ma wiele powodów do dumy. Latem miasto jest pełne kwiatów, a liczba imprez przerasta możliwości ich odwiedzenia. 

 

“Nie chcemy chaszczy i bałaganu, jak np. było na budzących postrach mieszkańców pofabrycznych terenach Żerania, Browarów Warszawskich, Elektrowni Powiśle, Centrum Koneser czy Portu Praskiego. Za sprawą dobrych inwestycji obszary te stają się wspaniałą wizytówką Warszawy. Będziemy te procesy wspomagać, aby maksymalnie skrócić czas ich realizacji, gdyż nie jest normalne, by trwało to np. 20-30 lat z powodu braku takiego wsparcia, a procedury są takie, że wystarczy głos pieniacza czy malkontenta, aby inwestycje opóźniły się o wiele lat. Miasto musi się rozwijać, wszyscy zyskujemy na dużym napływie nowych mieszkańców, którzy wybrali Warszawę, więc zależy nam na tym, aby się tutaj integrowali i dobrze czuli. Aspekt społecznej odpowiedzialności biznesu odgrywa coraz ważniejszą rolę w polskiej gospodarce. Warto pokazać jej pozytywny wpływ na nasze najbliższe otoczenie urbanistyczne i inwestycje - w tym deweloperskie. Jej idea odnosi się do przekonania, że firmy powinny mieć pozytywne oddziaływanie na społeczność i szersze partnerstwo, a nie tylko generować zysk. Jeszcze do niedawna Corporate Social Responsibility (CSR) była domeną międzynarodowych korporacji, zaś obecnie docenia ją także rodzimy biznes, a przedsiębiorcy coraz chętniej angażują się w etyczne działania. Aktywacja tych mechanizmów daje duże korzyści dla lokalnych społeczności, które mogą bardzo dużo zyskać. Jesteśmy obywatelskim głosem rozsądku”- podsumowuje Adam Białas. 

 

Adam Białas jest jednym z założycieli grupy „Nowoczesna Warszawa 2030”. To dziennikarz oraz menedżer agencji komunikacji i cyfrowego marketingu, ekspert i analityk rynku. Rodowity Warszawiak od wielu pokoleń pielęgnujący tradycje. Potomkowie Białasa byli słynną rodziną handlowców posiadającą liczne sklepy, grunty i magazyny na terenie miasta i najbliższej okolicy. W trakcie okupacji część rodziny pozostała we Francji, inni zginęli w powstaniu Warszawskim i obozach. Praktycznie cały rodowy dorobek uległ zniszczeniu, a ten ocalały został znacjonalizowany. Globtroter doskonale znający globalne trendy urbanistycznie oraz czołowe osiągnięcia architektury. Od ponad dekady uczestniczący w transformacji przestrzeni miejskiej wielu miast Polski.

 

Fot. Adam Białas, założyciel “Nowoczesna Warszawa 2030”

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej Biuro prasowe
2025-01-21 | 06:00

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Zgodnie z danymi Bloomberg NEF, Amazon jest 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej, Globalny lider e-commerce i jedna
Ochrona środowiska Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu Go Green with Taiwan
2024-12-19 | 15:00

Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"

Trzy zespoły z Wielkiej Brytanii, Węgier i Filipin zdobyły główne nagrody o wartości 20 000 dolarów za swoje innowacyjne i zrównoważone projekty. W konkursie wzięło
Ochrona środowiska Klątwa jednorazowego plastiku
2024-12-19 | 10:00

Klątwa jednorazowego plastiku

Mimo, że przepisy dyrektywy SUP funkcjonują w Polsce już ponad półtora roku, większość Polaków nie dostrzegła żadnej istotnej zmiany w kwestii opakowań, redukcji plastiku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.