Nestlé: kolejne kroki na rzecz zrównoważonych technologii opakowaniowych
Firma podsumowuje najnowsze inicjatywy oraz efekty działań, których celem jest przyszłość bez odpadów
Nestlé intensyfikuje działania, dzięki którym do 2025 roku 100% opakowań firmy będzie nadawać się do recyklingu bądź ponownego wykorzystania, i które pozwolą zmniejszyć zużycie pierwotnych tworzyw sztucznych o jedną trzecią.
Obecnie już 87% opakowań Nestlé nadaje się do recyklingu lub ponownego wykorzystania. Firma ogłosiła dziś kolejne inicjatywy, które zbliżą ją do realizacji globalnych zobowiązań. Zapowiedziane projekty obejmują m.in. inwestycję w wysokości 30 mln dolarów na rzecz zwiększenia produkcji plastiku pochodzącego z recyklingu w Stanach Zjednoczonych, wprowadzenie w Chile systemu wielokrotnego napełniania karmy dla zwierząt domowych oraz innowacyjne opakowanie kostek bulionowych Maggi we Francji – pierwsze tego typu opakowanie z papieru nadającego się do przetworzenia.
Jak komentuje Véronique Cremades-Mathis, Dyrektor ds. Zrównoważonych Opakowań w Nestlé: „Poczyniliśmy znaczący postęp w drodze do przyszłości bez odpadów. Wiemy jednak, że wciąż wiele przed nami. Jako największy na świecie producent żywności i napojów robimy wszystko, by – wszędzie tam, gdzie jesteśmy obecni – skalę naszej działalności przełożyć na pomoc w rozwiązaniu problemu zanieczyszczeń”.
Chociaż pandemia pociągnęła za sobą nowe wyzwania, zaangażowanie firmy w tworzenie zrównoważonych systemów i technologii opakowaniowych pozostaje bez zmian. Nestlé nadal odgrywa istotną rolę w odpowiedzi na problem zanieczyszczenia środowiska tworzywami sztucznymi. Ogłoszona w 2019 roku strategia firmy opiera się na trzech filarach:
Filar 1: Prace nad nowymi opakowaniami
- Wprowadzenie papierowych opakowań dla nowych typów produktów. Przykładem są batony YES! w Polsce i marka Smarties w Wielkiej Brytanii, których opakowania powstają z papieru nadającego się do recyklingu.
- Żywność dla niemowląt Gerber i Piltti pakowana jest w pierwsze tego typu saszetki stworzone tylko z jednego materiału. Pozwala to zwiększać wolumen surowca nadającego się do przetworzenia.
- Nespresso wprowadziło nowe kapsułki wykonane w 80% z aluminium z recyklingu, co stanowi istotny krok w kierunku zamkniętego obiegu opakowań.
- Od 2019 roku Nestlé w Stanach Zjednoczonych podwoiło ilość rPET wykorzystywanego w butelkach wody niegazowanej, osiągając poziom 16,5%.
Filar 2: Kształtowanie przyszłości bez odpadów
- W sierpniu 2020 roku Nestlé na Filipinach osiągnęło neutralność pod względem produkcji plastiku – firma zebrała i przetworzyła ilość surowca równą tej wypuszczonej na rynek, zapobiegając tym samym przedostaniu się opakowań na wysypiska i do oceanów.
- W Indonezji, firma wraz z organizacją STOP tworzy system zrównoważonego zarządzania odpadami, którego celem jest zmniejszenie zanieczyszczenie oceanów przez plastik.
- Nestlé rozpoczęło zbiórki, sortowanie i przetwarzanie miękkich tworzyw sztucznych w Australii.
- Producent rozszerza liczbę rozwiązań w zakresie opakowań wielokrotnego użytku dla kaw oraz karmy dla zwierząt. Przykładem jest współpraca ze start-upem MIWA w Szwajcarii.
- Nestlé wspiera tworzenie i wdrażanie przystępnych kosztowo i skutecznych, obowiązkowych schematów zwiększonej odpowiedzialności producenta. Firma zidentyfikowała 20 krajów, które globalnie odpowiadają za wykorzystanie 50% tworzyw sztucznych, aby to w nich w pierwszej kolejności pracować nad poprawą wskaźników recyklingu i infrastruktury gospodarowania odpadami.
Filar 3: Inspirowanie nowych postaw konsumenckich
- Firma prowadzi szkolenia o zrównoważonych technologiach opakowaniowych dla ponad 290 000 pracowników, aby inspirować zmiany ich postaw, a tym samym zbliżyć się do realizacji strategicznych celów w zakresie recyklingu opakowań.
- We Włoszech, Nestlé wprowadziło cyfrową platformę ze wskazówkami dla konsumentów w zakresie prawidłowej utylizacji opakowań.
- W Polsce, Niemczech i Meksyku, Nescafé Dolce Gusto rozpoczęło kampanię promującą recykling kapsułek.
- Nestlé prowadzi kampanie edukacyjne dla szkół, takie jak projekt „Tunuyan Verde” w Argentynie czy „Działaj z imPETem w Polsce”.
- Testy opakowań wielokrotnego użytku w programach takich jak Algramo (Chile), MIWA (Szwajcaria) i Loop (Francja) wprowadzają zupełnie nowe doświadczenia zakupowe dla konsumentów.
Firma ogłosiła ponadto, że w ramach konkursu Nestlé Creating Shared Value (CSV), który wystartuje 30 września, będzie poszukiwać i wspierać najciekawsze innowacje. We współpracy z organizacją non-profit Ashoka, Nestlé CSV Prize przyzna granty o wartości 250 000 franków szwajcarskich na rozwój pomysłów zmian systemowych w takich obszarach jak alternatywne systemy dostaw i rozwiązania w zakresie redukcji odpadów z tworzyw sztucznych.
Rozwój i testy nowych, bardziej przyjaznych dla środowiska rozwiązań opakowaniowych są prowadzone przez Instytut Badań nad Opakowaniami – pierwszą taką instytucję w branży spożywczej. Instytut zatrudnia około 50 naukowców, których prace obejmują m.in. tworzenie nowych bezpiecznych systemów wielokrotnego użytku, upraszczanie składu oraz zwiększenie ilości surowców z recyklingu w opakowaniach Nestlé. Instytut ściśle współpracuje z ponad 180 ekspertami z globalnej sieci badawczo-rozwojowej Nestlé, a także z instytucjami badawczymi, start-upami i dostawcami. Producent będzie dalej inwestował w innowacje materiałowe, pracował nad nowymi systemami dostaw, wspierał rozwój infrastruktury i angażował konsumentów, by odpowiedzieć na problem zanieczyszczenia środowiska plastikiem.
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio blisko 1600 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 25 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5500 pracowników w 8 lokalizacjach.
Polska branża paletowa wyprzedza PPWR
Recykling i odzysk odpadów receptami na nadprodukcję śmieci. Sprawdź, jak możesz
Instytut Zrównoważonego Rozwoju i Środowiska Uczelni Łazarskiego inicjuje Partne
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja
Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.
Infrastruktura
Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców
W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.
Problemy społeczne
40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem
Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.