Komunikaty PR

Nestlé wzmacnia wysiłki w walce ze zmianami klimatu

2020-12-03  |  17:18
Do pobrania Komunikat ( 0.06 MB )

Nestlé jako jeden z pierwszych spośród sygnatariuszy deklaracji Business Ambition for 1.5°C przedstawia szczegółowy plan działania w ramach tego zobowiązania.Firma podejmuje kroki, które do 2030 roku pozwolą jej ograniczyć emisję CO2 o połowę i osiągnąć zerową emisję netto do 2050 roku – nawet w przypadku istotnego rozwoju firmy. 

Głównymi obszarami działań będą: wsparcie rolników i dostawców w zakresie rolnictwa regeneracyjnego, zasadzenie setek milionów drzew na przestrzeni najbliższych 10 lat oraz przejście firmy na odnawialną energię elektryczną do 2025 roku. Nestlé stale zwiększa także liczbę tzw. marek neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla. 

Paul Bulcke, Prezes Zarządu Nestlé podkreślił: „Podjęcie zdecydowanych kroków w celu przeciwdziałania zmianom klimatu jest bardzo ważnym elementem strategii Zarządu. Dzięki nim przyspieszamy i skalujemy rozwiązania, które pozwolą zapewnić firmie sukces w perspektywie długoterminowej, a jednocześnie przyczynią się do budowania zrównoważonej przyszłości dla kolejnych pokoleń”. 

Zaprezentowana mapa drogowa to wynik kompleksowej analizy funkcjonowania firmy, przeprowadzonej, by zrozumieć skalę wyzwania i zdefiniować kroki niezbędne, by na nie odpowiedzieć. W 2018 roku firma wyemitowała 92 mln ton gazów cieplarnianych – dana ta posłuży za punkt odniesienia do pomiaru postępów w kolejnych latach.

„Walka ze zmianami klimatu nie może czekać. My także nie możemy. To kluczowe dla sukcesu firmy w perspektywie długoterminowej – komentuje Mark Schneider, CEO Nestlé. „Dzięki skali naszej działalności – poprzez obecność w niemal każdym kraju, nasz zasięg i wielkość – mamy wyjątkową możliwość, by coś zmienić. Będziemy współpracować z rolnikami, partnerami branżowymi, rządami, organizacjami pozarządowymi i konsumentami, aby zminimalizować nasz wpływ na środowisko”.

Działania Nestlé mające na celu ograniczenie emisji skupiają się na trzech obszarach: 

· Firma współpracuje już z ponad 500 000 rolników i 150 000 dostawców, wspierając ich we wdrażaniu regeneracyjnych praktyk rolniczych. Praktyki te poprawiają stan gleby, utrzymują i przywracają różnorodność ekosystemów. W zamian Nestlé kupuje takie towary po wyższej cenie i w większych ilościach, współuczestniczy także w niezbędnych wydatkach. Do 2030 roku firma spodziewa się pozyskać ponad 14 milionów ton składników z rolnictwa regeneracyjnego, istotnie zwiększając popyt na takie towary.

Nestlé rozszerza również swój program ponownego zalesiania. Na przestrzeni najbliższych 10 lat firma będzie sadzić 20 milionów drzew rocznie na obszarach, z których pozyskuje składniki. Więcej drzew oznacza więcej cienia dla upraw, więcej węgla usuwanego z atmosfery, wyższe plony oraz lepszą różnorodność biologiczną i zdrowie gleby. Do 2022 roku łańcuchy dostaw kluczowych towarów firmy, takich jak olej palmowy i soja, będą wolne od wylesiania. Dzięki tym działaniom firma buduje także długoterminowe partnerstwa i zapewnia społecznościom rolniczym większą stabilność i wyższe dochody.

· Jeśli chodzi o działania operacyjne Nestlé, w ciągu najbliższych pięciu lat firma spodziewa się zakończenia transformacji 800 lokalizacji w 187 krajach tak, aby korzystały one w 100% z odnawialnej energii elektrycznej. Firma przestawia także globalną flotę pojazdów na opcje niskoemisyjne; do 2022 roku ograniczy również i zrównoważy podróże służbowe. Nestlé wdraża też środki ochrony i regeneracji wody oraz przeciwdziała marnowaniu żywności.

· W ramach swojego portfolio produktów, Nestlé stale poszerza ofertę żywności i napojów na bazie roślin oraz zmienia formuły, by były one bardziej przyjazne dla środowiska. Firma zwiększa liczbę tzw. marek neutralnych pod względem emisji CO2, aby dać konsumentom możliwość wkładu w walkę ze zmianami klimatycznymi. Żywność roślinna Garden Gourmet oraz suplementy Garden of Life osiągną neutralność węglową do 2022 roku; inne marki, wśród nich m.in. produkty roślinne Sweet Earth, zrobią to samo do 2025 roku. Marki te uzupełnią zobowiązania Nespresso, S.Pellegrino, Perrier i Acqua Panna do neutralności węglowej do 2022 roku, którą reszta kategorii Nestlé Waters osiągnie do 2025 roku.

Magdi Batato, Wiceprezes Nestlé, Dyrektor ds. Operacji komentuje: „Ponieważ prawie dwie trzecie naszych emisji pochodzi z rolnictwa, jasne jest, że to rolnictwo regeneracyjne oraz ponowne zalesianie są kluczowymi punktami naszej drogi do neutralności węglowej. Działania te pozwolą nam zredukować emisje, ale także na znaczną skalę pomogą osiągnąć różnorodność biologiczną. Nadal będziemy ograniczać emisje z naszych procesów i udoskonalać portfolio produktów. To nasz obszar odpowiedzialności i jesteśmy zobowiązani, by mu sprostać”. 

Dążenie do zerowej emisji obejmuje także działania i procesy w Polsce. Już dziś wszystkie lokalne fabryki korzystają z odnawialnej energii elektrycznej. W lokalizacjach Nestlé realizowany jest projekt fabryki neutralnej węglowo, w ramach którego udoskonalane są systemy grzewcze, aby zmniejszyć utratę ciepła lub umożliwić jego ponowne wykorzystanie. W ramach programu optymalizowane są także sposoby składowania towarów na paletach, by maksymalnie wykorzystać przestrzeń i zredukować tym samym liczbę transportów. W Polsce trwa także dalsza wymiana floty na samochody hybrydowe – do końca roku te niskoemisyjne będą stanowić już 53% całej floty. 

W ciągu najbliższych pięciu lat firma przewiduje inwestycje o łącznej wartości 3,2 mld CHF, które przyspieszą realizację zobowiązań. Z tej kwoty 1,2 mld CHF przeznaczone będzie na wsparcie rolnictwa regeneracyjnego w łańcuchu dostaw firmy. 

Cele Nestlé w zakresie neutralności węglowej zostały zatwierdzone przez inicjatywę Science Based Targets (SBTi) jako zgodne z poziomami wymaganymi do osiągnięcia celów Porozumienia paryskiego. SBTi to gremium organizacji non-profit, których wytyczne uznawane są za międzynarodowy złoty standard w kwestiach zeroemisyjności. Nestlé będzie dostarczać coroczne aktualizacje postępów, aby zapewnić przejrzystość skuteczności realizowanych działań.

 

O Nestlé

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio blisko 1600 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od 1993 roku. Firma zatrudnia aktualnie 5500 pracowników w 8 lokalizacjach.

 

Kontakt:

Edyta Iroko                      Tel.: +48 600 204 870              edyta.iroko@pl.nestle.com

Joanna Szpatowicz         Tel.: +48 600 204 159               joanna.szpatowicz@pl.nestle.com 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej Biuro prasowe
2025-01-21 | 06:00

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Zgodnie z danymi Bloomberg NEF, Amazon jest 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej, Globalny lider e-commerce i jedna
Ochrona środowiska Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu Go Green with Taiwan
2024-12-19 | 15:00

Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"

Trzy zespoły z Wielkiej Brytanii, Węgier i Filipin zdobyły główne nagrody o wartości 20 000 dolarów za swoje innowacyjne i zrównoważone projekty. W konkursie wzięło
Ochrona środowiska Klątwa jednorazowego plastiku
2024-12-19 | 10:00

Klątwa jednorazowego plastiku

Mimo, że przepisy dyrektywy SUP funkcjonują w Polsce już ponad półtora roku, większość Polaków nie dostrzegła żadnej istotnej zmiany w kwestii opakowań, redukcji plastiku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.