P&G inspiruje do troski o środowisko
Zmiany klimatu są nieuchronne, a ich wpływ na przyszłość planety coraz większy. Wiedzą o tym konsumenci, którzy są coraz bardziej skłonni do zmiany zachowań, aby spowolnić ten proces. Z pomocą przychodzą im innowacje Procter & Gamble. W ostatnim czasie koncern wprowadził szereg rozwiązań w opakowaniach marek takich jak np. Ariel, Lenor, Gillette czy Always, redukując zastosowanie plastiku – wszystko po to, by ekologiczne wybory na co dzień były łatwiejsze i bardziej kuszące.
Troska o przyszłość planety jest wciąż istotnym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Jednak wybierając ulubiony proszek do prania czy pastę do zębów, konsumenci kierują się przede wszystkim jakością i skutecznością produktów, a nie tylko kwestiami związanymi z ochroną środowiska. Wiedzą o tym inżynierowie i naukowcy z 13 centrów innowacji firmy P&G: niestrudzenie dbają o to, by produkty, które trafiają do miliardów domów na całym świecie, bezkompromisowo łączyły w sobie niezawodność działania, wygodę użycia i troskę o planetę. Na innowacje firma co roku wydaje ponad 2 miliardy dolarów.
– Aby odpowiedzieć na potrzeby konsumentów, trzeba je najpierw dogłębnie zrozumieć. Tym podejściem kierujemy się od blisko 190 lat. Wykorzystujemy najnowsze technologie i współpracujemy z zewnętrznymi partnerami – wszystko po to, by dzięki naszym innowacjom życie konsumentów było coraz lepsze. Jednocześnie dbamy o to, aby nasze działania i produkty miały jak najmniejszy wpływ na środowisko. Wierzymy, że takie podejście sprawi, że dbałość o ekologię w codziennym życiu będzie łatwiejsza i bardziej kusząca dla każdego – komentuje Justyna Rymkiewicz, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w Europie Środkowej, P&G.
Produkty firmy goszczą w 90% polskich domów i wspierają rodziny w ich codziennych domowych obowiązkach. Ostatnio trafiły do nich produkty wiodących marek P&G w innowacyjnych opakowaniach. Rozwiązania, jakie w nich zastosowano zapewniają niezwykłe doświadczenie podczas użytkowania produktu, ale także potwierdzają dążenie firmy do zrealizowania konkretnego celu: do 2030 roku opakowania produktów koncernu mają w 100% nadawać się do recyklingu lub do wielokrotnego użytku. Jednocześnie P&G chce zmniejszyć użycie plastiku pierwotnego w swoich opakowaniach o 50%.
Więcej tworzywa z drugiego obiegu w opakowaniach
Istotny krok w kierunku bardziej zrównoważonych opakowań wykonała marka Lenor oferująca płyny do płukania. Od 2023 roku wszystkie opakowania Lenor są produkowane wyłącznie z plastiku pochodzącego z recyklingu poużytkowego (PCR)[1], a także w pełni nadają się do ponownego przetworzenia. Choć z tego surowca korzysta wiele marek P&G, to Lenor wykorzystuje go w całym portfolio.
P&G nie poprzestaje jednak na optymalizacji zastosowania tworzyw sztucznych. Koncern w produkcji swoich opakowań sięga również po alternatywne surowce.
Alternatywa dla plastiku? Karton!
Jak pogodzić dążenie do znacznej redukcji plastiku w opakowaniach na kapsułki do prania z wymogami bezpiecznego przechowywania, które zapewniał dotąd wytrzymały i wodoodporny plastik? Odpowiedź na to wyzwanie znaleźli eksperci P&G. Wprowadzone niedawno na polski rynek opakowanie kapsułek Ariel ECOCLIC® wykonane jest z kartonu, który w 70% pochodzi z recyklingu. Materiał posiada także certyfikat Forest Stewardship Council (FSC): to potwierdzenie, że użyty surowiec pochodzi z lasów zarządzanych w sposób zrównoważony. Ponadto opakowanie nadaje się do ponownego przetworzenia. Z danych P&G wynika, że zmiana opakowań kapsułek Ariel z plastikowych na kartonowe umożliwi zaoszczędzenie 6500 ton tworzyw sztucznych rocznie w samej Europie. Wprowadzenie opakowania na rynek było poprzedzone 4 latami badań w centrach innowacji firmy oraz testami z udziałem ponad 2000 konsumentów.
Z tworzyw sztucznych na rzecz kartonu rezygnują również marki Gillette i Gillette Venus. Nowe opakowania maszynek systemowych tj. z wymienialnymi główkami tych marek nie zawierają plastiku i są wykonane w ponad 50% z certyfikowanych przez FSC włókien pochodzących z recyklingu. Znajdująca się wewnątrz opakowania „tacka” na maszynkę wytworzona jest z kolei z papieru pochodzącego w 95% z odzysku. Całość nadaje się do ponownego przetworzenia, ogranicza wpływ na planetę, ale również sprzyja wygodzie konsumentów, gdyż opakowania z kartonu są znacznie łatwiejsze do otworzenia niż te z plastiku.
Naukowcy P&G testujący alternatywne materiały opracowali również metodę produkcji cienkiego i wytrzymałego papieru. Rozwiązanie to już jest dostępne dla konsumentów – produkty Always Cotton Protection Pad są sprzedawane w papierowych opakowaniach nadających się do recyklingu.
Troska o środowisko to zadanie dla wszystkich
Każdy może na co dzień i małymi krokami wpływać na zmniejszenie skutków zmian klimatycznych. Eksperci P&G opracowują rozwiązania, które wspierają konsumentów w tych dążeniach podczas wykonywania codziennych czynności, takich jak pranie, sprzątanie, pielęgnacja czy higiena. Innowacje w opakowaniach marek należących do P&G, takich jak np. Ariel, Lenor, Gillette czy Always łączą w sobie bezkompromisową niezawodność z doświadczeniem użytkowania i jednocześnie troską o środowisko na co dzień.
[1] Nie dotyczy etykiety i nakrętki.

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"

Klątwa jednorazowego plastiku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Projekt unijnego budżetu po 2027 roku będzie przedstawiony w lipcu. Polska może odegrać istotną rolę w pracach nad nim
Polska prezydencja zbiegła się z rozpoczęciem rozmów na temat wieloletnich unijnych ram finansowych (WRF), które określą cele i priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. Projekt budżetu ma być gotowy w lipcu, a potem rozpoczną się negocjacje między instytucjami unijnymi. Polska może odegrać istotną rolę w pracach nad WRF, dlatego to od naszego kraju swoje konsultacje rozpoczęli europarlamentarzyści, którzy są współsprawozdawcami PE ds. wieloletniego budżetu Unii Europejskiej.
Prawo
Przedsiębiorcy czują się pomijani w pracach nad przepisami. Narzekają na zawrotne tempo prac legislacyjnych

W ubiegłym roku uchwalono 14 tys. stron nowego prawa. To wynik o 59 proc. niższy niż rok wcześniej – wynika z „Barometru prawa” Grant Thornton. Eksperci wskazują, że nie przekłada się to jednak na jakość nowych przepisów. Tempo prac regulacyjnych przyspiesza, a konsultacje publiczne rzadko są transparentne. Przedsiębiorcy czują się pomijani w procesie konsultacji i zaskakiwani nagłymi zmianami w prawie.
Konsument
Alkohol najbardziej rozpowszechnioną substancją psychoaktywną u młodzieży. Coraz większa popularność e-papierosów

Niemal trzy czwarte uczniów w wieku 15–16 lat już sięgnęło po alkohol. Jak wynika z badania ESPAD 2024, to wciąż najbardziej wśród młodzieży rozpowszechniona substancja psychoaktywna. W ostatnich 20 latach o ponad 20 pp. spadł odsetek nastolatków palących papierosy, ale prawie 70 proc. 17–18-latków przyznaje, że sięgnęło w swoim życiu po e-papierosa. Eksperci wskazują na potrzebę nie tylko bardziej restrykcyjnego ograniczania dostępności tych produktów dla młodych ludzi, ale też o działania na rzecz edukacji zdrowotnej i kompleksowego podejścia do profilaktyki i leczenia uzależnień, bez podziału na poszczególne grupy substancji.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.