Komunikaty PR

P&G inspiruje do troski o środowisko

2024-01-31  |  16:00
Biuro prasowe

Zmiany klimatu są nieuchronne, a ich wpływ na przyszłość planety coraz większy. Wiedzą o tym konsumenci, którzy są coraz bardziej skłonni do zmiany zachowań, aby spowolnić ten proces. Z pomocą przychodzą im innowacje Procter & Gamble. W ostatnim czasie koncern wprowadził szereg rozwiązań w opakowaniach marek takich jak np. Ariel, Lenor, Gillette czy Always, redukując zastosowanie plastiku – wszystko po to, by ekologiczne wybory na co dzień były łatwiejsze i bardziej kuszące.

Troska o przyszłość planety jest wciąż istotnym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Jednak wybierając ulubiony proszek do prania czy pastę do zębów, konsumenci kierują się przede wszystkim jakością i skutecznością produktów, a nie tylko kwestiami związanymi z ochroną środowiska. Wiedzą o tym inżynierowie i naukowcy z 13 centrów innowacji firmy P&G: niestrudzenie dbają o to, by produkty, które trafiają do miliardów domów na całym świecie, bezkompromisowo łączyły w sobie niezawodność działania, wygodę użycia i troskę o planetę. Na innowacje firma co roku wydaje ponad 2 miliardy dolarów.

– Aby odpowiedzieć na potrzeby konsumentów, trzeba je najpierw dogłębnie zrozumieć. Tym podejściem kierujemy się od blisko 190 lat. Wykorzystujemy najnowsze technologie i współpracujemy z zewnętrznymi partnerami – wszystko po to, by dzięki naszym innowacjom życie konsumentów było coraz lepsze. Jednocześnie dbamy o to, aby nasze działania i produkty miały jak najmniejszy wpływ na środowisko. Wierzymy, że takie podejście sprawi, że dbałość o ekologię w codziennym życiu będzie łatwiejsza i bardziej kusząca dla każdego – komentuje Justyna Rymkiewicz, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w Europie Środkowej, P&G.

Produkty firmy goszczą w 90% polskich domów i wspierają rodziny w ich codziennych domowych obowiązkach. Ostatnio trafiły do nich produkty wiodących marek P&G w innowacyjnych opakowaniach. Rozwiązania, jakie w nich zastosowano zapewniają niezwykłe doświadczenie podczas użytkowania produktu, ale także potwierdzają dążenie firmy do zrealizowania konkretnego celu: do 2030 roku opakowania produktów koncernu mają w 100% nadawać się do recyklingu lub do wielokrotnego użytku. Jednocześnie P&G chce zmniejszyć użycie plastiku pierwotnego w swoich opakowaniach o 50%.

Więcej tworzywa z drugiego obiegu w opakowaniach

Istotny krok w kierunku bardziej zrównoważonych opakowań wykonała marka Lenor oferująca płyny do płukania. Od 2023 roku wszystkie opakowania Lenor są produkowane wyłącznie z plastiku pochodzącego z recyklingu poużytkowego (PCR)[1], a także w pełni nadają się do ponownego przetworzenia.  Choć z tego surowca korzysta wiele marek P&G, to Lenor wykorzystuje go w całym portfolio.

P&G nie poprzestaje jednak na optymalizacji zastosowania tworzyw sztucznych. Koncern w produkcji swoich opakowań sięga również po alternatywne surowce.

Alternatywa dla plastiku? Karton!  

Jak pogodzić dążenie do znacznej redukcji plastiku w opakowaniach na kapsułki do prania z wymogami bezpiecznego przechowywania, które zapewniał dotąd wytrzymały i wodoodporny plastik? Odpowiedź na to wyzwanie znaleźli eksperci P&G. Wprowadzone niedawno na polski rynek opakowanie kapsułek Ariel ECOCLIC® wykonane jest z kartonu, który w 70% pochodzi z recyklingu. Materiał posiada także certyfikat Forest Stewardship Council (FSC): to potwierdzenie, że użyty surowiec pochodzi z lasów zarządzanych w sposób zrównoważony. Ponadto opakowanie nadaje się do ponownego przetworzenia. Z danych P&G wynika, że zmiana opakowań kapsułek Ariel z plastikowych na kartonowe umożliwi zaoszczędzenie 6500 ton tworzyw sztucznych rocznie w samej Europie. Wprowadzenie opakowania na rynek było poprzedzone 4 latami badań w centrach innowacji firmy oraz testami z udziałem ponad 2000 konsumentów. 

Z tworzyw sztucznych na rzecz kartonu rezygnują również marki Gillette i Gillette Venus. Nowe opakowania maszynek systemowych tj. z wymienialnymi główkami tych marek nie zawierają plastiku i są wykonane w ponad 50% z certyfikowanych przez FSC włókien pochodzących z recyklingu. Znajdująca się wewnątrz opakowania „tacka” na maszynkę wytworzona jest z kolei z papieru pochodzącego w 95% z odzysku. Całość nadaje się do ponownego przetworzenia, ogranicza wpływ na planetę, ale również sprzyja wygodzie konsumentów, gdyż opakowania z kartonu są znacznie łatwiejsze do otworzenia niż te z plastiku.

Naukowcy P&G testujący alternatywne materiały opracowali również metodę produkcji cienkiego i wytrzymałego papieru. Rozwiązanie to już jest dostępne dla konsumentów – produkty Always Cotton Protection Pad są sprzedawane w papierowych opakowaniach nadających się do recyklingu.

Troska o środowisko to zadanie dla wszystkich

Każdy może na co dzień i małymi krokami wpływać na zmniejszenie skutków zmian klimatycznych. Eksperci P&G opracowują rozwiązania, które wspierają konsumentów w tych dążeniach podczas wykonywania codziennych czynności, takich jak pranie, sprzątanie, pielęgnacja czy higiena. Innowacje w opakowaniach marek należących do P&G, takich jak np. Ariel, Lenor, Gillette czy Always łączą w sobie bezkompromisową niezawodność z doświadczeniem użytkowania i jednocześnie troską o środowisko na co dzień.

 

 

 

[1] Nie dotyczy etykiety i nakrętki.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Unijny cel klimatyczny do 2040 roku komentują organizacje pozarządowe Biuro prasowe
2025-07-07 | 06:00

Unijny cel klimatyczny do 2040 roku komentują organizacje pozarządowe

2 lipca Komisja Europejska zaproponowała redukcję emisji gazów cieplarnianych o 90 % do 2040 roku (w stosunku do 1990 r.). Taki cel ma wejść do Prawa Klimatycznego Unii
Ochrona środowiska Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Ochrona środowiska „Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol
2025-05-23 | 13:00

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Trwa dyskusja nad kwestiami związanymi z gospodarką odpadami opakowaniowymi, w tym nad przyszłym systemem Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta. Cały czas mamy do czynienia

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Grupa nowych biednych emerytów stale się powiększa. Ich świadczenie jest znacznie poniżej minimalnej emerytury

Przybywa osób, które z powodu zbyt krótkiego czasu opłacania składek pobierają emeryturę niższą od minimalnej. Tak zwanych nowych biednych emerytów jest w Polsce ok. 430 tys., a zdecydowaną większość grupy stanowią kobiety – wskazują badania ekspertów Instytutu Pracy i Spraw Socjalnych. W ich przypadku krótszy okres składkowy zwykle wynika z konieczności opieki nad dziećmi lub innymi osobami w rodzinie. Wśród innych powodów, wymienianych zarówno przez panie, jak i panów, są także praca za granicą lub na czarno oraz zły stan zdrowia.

Media i PR

M. Wawrykiewicz (PO): Postępowanie z art. 7 przeciw Węgrom pokazało iluzoryczność tej sankcji. Unia wywiera naciski poprzez negocjacje nowego budżetu

Przykład Węgier pokazał, że procedura z artykułu 7 traktatu o UE o łamanie praworządności nie ma mocy prawnej z powodu braku większości, nie mówiąc o jednomyślności wśród pozostałych państw członkowskich. Negocjacje nowego budżetu UE to dobry pretekst do zmiany sposobu części finansowania z pominięciem rządu centralnego. Czerwcowy marsz Pride w Budapeszcie pokazał, że część społeczeństwa, głównie stolica, jest przeciwna rządom Viktora Orbána, ale i na prowincji świadomość konsekwencji działań Fideszu staje się coraz większa przed przyszłorocznymi wyborami.

Firma

Blockchain zmienia rynek pracy i edukacji. Poszukiwane są osoby posiadające wiedzę z różnych dziedzin

Zapotrzebowanie na specjalistów od technologii blockchain dynamicznie rośnie – nie tylko w obszarze IT, ale również w administracji, finansach czy logistyce. Coraz więcej uczelni wprowadza programy związane z rozproszonymi rejestrami, które wyposażają studentów w umiejętności odpowiadające wymogom rynku.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.