Komunikaty PR

"Dzieci blisko natury" - odpowiedź Polish Outdoor Group na lockdownowy stres

2020-11-13  |  08:00
Biuro prasowe
Do pobrania IP_POG ( 1.37 MB )

Stowarzyszenie Polish Outdoor Group stworzyło autorski projekt społeczno-edukacyjny „Dzieci blisko natury” skierowany do dzieci w wieku 2-12 lat oraz ich rodziców i opiekunów.  Akcja jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie wsparcia krajowej turystyki w czasach pandemii oraz ma na celu m.in. kreowanie outdoorowego stylu życia, budowę świadomości społecznej outdooru i wspieranie działań proekologicznych. Projekt promowany był w kanałach social media stowarzyszenia na Facebooku @polishoutdoorgroup, na Instagramie #dzieci.blisko.natury oraz na stronie www.dziecibliskonatury.pl Akcję poparli także influencerzy: #mikrowyprawy, #weroampoland, #ourlittleadventures, #zpamietnikapolicjantki.

 

Celem kampanii „Dzieci blisko natury” jest zmotywowanie dzieci, ich rodziców do aktywnego spędzania czasu poza domem, uwrażliwienie na piękno i potrzebę ochrony natury oraz wyrobienie nawyków współodpowiedzialnego koegzystowania z otaczającą przyrodą. Zwłaszcza trudny czas pandemii koronawirusa oraz zamknięcie w domu, pasywna nauka online, czy brak aktywności na świeżym powietrzu pokazały, jak bardzo potrzebujemy kontaktu z naturą. Uzmysłowiły nam także, że ów kontakt może być świetnym antidotum na bolączki, lęk i „lockdownowy” stres. Wakacyjna edycja „Dzieci blisko natury”, wykorzystując tę cenną lekcję, miała za zadanie rozbudzić potrzebę aktywnej formy spędzania wolnego czasu przez rodziców i ich dzieci w plenerze oraz zachęcić ich do wyrabiania w sobie proekologicznych nawyków. Widząc pozytywny odbiór społeczny przygód Poli i Piotrka POGodnych, Stowarzyszenie podjęło decyzję o kontynuowaniu akcji w sezonie zimowym.

 

Pola i Piotrek POGodni

Pola i Piotrek to bohaterowie serii opowiadań i słuchowisk dla dzieci, którzy przeżywają ciekawe i bardzo wciągające wakacyjne przygody w terenie w bardzo różnych okolicznościach przyrody. Rozpoczęli je z początkiem lipca i zakończyli na początku września wraz ze startem nowego roku szkolnego. Mimo zakończenia wakacyjnych eskapad, Pola i Piotrek pozostają obecni i ciągle aktywni w social mediach, a ich losy można nadal śledzić w Internecie. Natomiast te osoby, które nie miały okazji na bieżąco towarzyszyć wakacyjnym przygodom POGodnego rodzeństwa, mogą je nadal bezpłatnie zobaczyć, przeczytać i wysłuchać na stronie www.dziecibliskonatury.pl.

W okresie od lipca do września Pola i Piotrek podróżowali po Polsce, a kierunek ich kolejnej przygody wskazywali Internauci, którzy mogli co tydzień wziąć udział w głosowaniu i wybrać jedną z dwóch destynacji. I tak rodzeństwo POGodnych dzieciaków było nad Morzem Bałtyckim, w Tatrach i nad jeziorem, na spływie kajakowym i wyprawie rowerowej, odwiedziło wiejskie gospodarstwo i wspinało się w skałkach na Jurze Krakowsko-Częstochowskiej, a nawet przemierzało puszczę. W sumie ukazało się 11 edukacyjnych opowiadań i słuchowisk z przygodami Poli i Piotrka POGodnych autorstwa Katarzyny Puchalskiej, która również użyczyła głosu POGodnemu rodzeństwu i nagrała mp3 z opowiadaniami. Czytając lub wysłuchując wakacyjnych opowieści, można było nie tylko wciągnąć się w ciekawe eskapady Poli i Piotrka, ale także nauczyć się nowych pojęć, poznać kilka pomysłów na spędzanie aktywnie czasu na świeżym powietrzu oraz, co równie istotne, zapoznać się z zachowaniami proekologicznymi dostosowanymi do odwiedzanych miejsc.

 „W każdej przygodzie rodzeństwo próbuje nowej aktywności sportowej lub outdoorowej w innych okolicznościach przyrody. Aktywność ta zbliża ich do natury, pokazuje jej piękno i potrzebę ochrony, a jednocześnie pozwala im nabyć nowe umiejętności. Każda z przygód Poli i Piotrka jest bezpieczna, dostępna dla każdego i nie wiąże się z dużymi nakładami finansowymi, co w te wakacje miało szczególne znaczenie” – mówi Joanna Biernacka-Goworek z Polish Outdoor Group.

 

Kreatywne zabawy outdoorowe oraz POGodny Słownik Bezpiecznych Wakacji

W ramach inspiracji dla rodziców i opiekunów do każdego opowiadania dołączany był zestaw zabaw oraz propozycji animacji czasu wolnego spędzanego z dziećmi. Wykorzystując ideę nauki poprzez zabawę, w każdym opowiadaniu podejmowane były także ważne zagadnienia związane z aspektami bezpieczeństwa podczas wycieczek  i uprawiania różnych aktywności sportowych. W ten sposób powstał POGodny Słownik Bezpiecznych Wakacji, przy tworzeniu którego stowarzyszenie współpracowało z influencerką #zpamiętnikapolicjantki.

W dostępnym na stronie internetowej słowniku: https://dziecibliskonatury.pl/pogodny-slownik-bezpiecznych-wakacji/ podkreślone zostały m.in. wszelkie aspekty związane z koniecznością noszenia kasków, świateł oraz odblasków podczas jazdy rowerem. Znalazły się w nim również zasady bezpiecznego zachowania w lesie: o tym, gdzie i jak można legalnie biwakować, gdzie rozpalać legalnie ogniska oraz jak radzić sobie z potrzebami fizjologicznymi w plenerze. Nie zabrakło  także informacji o konieczności zbierania własnych śmieci oraz o zagrożeniach wynikających z pozostawienia ich w naturze, jak również o ogólnej konieczności ograniczenia pozostawienia śladów naszej bytności w środowisku naturalnym zgodnie z zasadą Leave no Trace.

 „Seria 11 opowiadań o Poli i Piotrku jest częścią kampanii społecznej DZIECI BLISKO NATURY prowadzonej przez nasze stowarzyszenie. Bowiem jednym z działań statusowych POGu, który skupia wiodących producentów, dystrybutorów i sklepy branży outdoor działających w Polsce jest przybliżanie Polakom outdoorowego stylu życia i propagowanie proekologicznych nawyków” – mówi Piotr Turkot, Prezes Stowarzyszenia Polish Outdoor Group.

 

Konkursy i nagrody dla fanów POGodnego rodzeństwa

Kampanii towarzyszyły cotygodniowe konkursy na hasła i wierszyki, które zawierają w sobie słowo NATURA i są poświęcone aktywności sportowo-outdoorowej, o której mówi dane opowiadanie publikowane na stronie www.dziecibliskonatury.pl.

Nagrodami w konkursach były akcesoria turystyczne, sprzęt przydatny podczas wakacyjnych wycieczek przekazany przez firmy związane z POG – jej członków lub marki współpracujące ze stowarzyszeniem: PAJAK, BRUBECK, COMODO Technical Socks, FJORD NANSEN, Krakowski Festiwal Górski, LESOVIK, MALOKA, MILO, Sklepy Turystyczne e-HORYZONT, sklepy turystyczne WGL.pl oraz sklepy turystyczne TUTTU.pl. Poza produktami wymienionych marek można było także wygrać tytułowe laleczki Polę i Piotrka, które zostały wykonane na szydełku przez @ZRęczneLudki.

27 września w dniu Światowego Dnia Turystyki nastąpiło również rozstrzygnięcie Konkursu Finałowego, który trwał przez całe wakacje aż do połowy września i miał stanowić swoisty katalizator, mobilizujący rodziców i dzieci do aktywnego wypoczynku na łonie natury i relacjonowania swoich poczynań w kanałach social media Polish Outdoor Group. Organizator przyznał 3 nagrody główne: śpiwór PAJAK Quest Switch, namiot Fjord Nansen Malaga IV, hamak Lesovik Draka oraz 6 wyróżnień w postaci: 3 voucherów o wartości 100 zł każdy do sklepu Woda Góry Las oraz 3 voucherów o wartości 100 zł każdy do sklepów turystycznych Tuttu.

 

„Dzieci blisko natury” w praktyce

Akcja zainspirowała do rodzinnych outdoorowych aktywności nie tylko uczestników konkursów. Influencerka Karolina Szymańska, prowadząca wraz z mężem blog OurLittleAdventures, wybrała się ze swoją córką Marianką na weekend do lasu. Wychodząc naprzeciw stereotypowi, że wyprawa pod namiot do lasu to męska domena, dziewczyny biwakowały w ramach tzw. stref bushcraftowych. Jest to pionierski program Lasów Państwowych, w ramach którego zostały wyznaczone strefy, gdzie biwakowanie jest całkowicie legalne. Jak wspomina Karolina Szymańska: „Prawie każdą naszą wolną chwilę spędzamy poza miastem. Natura jest dla nas jak powietrze - nie da się bez niej oddychać. Zabierając Mariankę na dziewczyńską wyprawę, chciałam pokazać jej, że nie tylko odważny i dzielny tata może spędzić noc w lesie pod namiotem. Mogą to zrobić także odważne i dzielne dziewczyny. Outdoor jest dla każdego. Na każdego z nas przyroda przecież oddziałuje podobnie – zanurzając się w nią, uspokajamy się, las działa na nas terapeutycznie. A najważniejsze w tym wszystkim jest to, że każda najmniejsza przygoda, nawet ta blisko domu, może dostarczyć wielu niezapomnianych wrażeń”. 

Efekty wyprawy uwieczniło w materiale zdjęciowym i filmowym Observatorium, można je obejrzeć na stronie: https://ourlittleadventures.pl/podroze-po-polsce/noc-w-lesie-z-dzieckiem/

Od strony produktowej, przygodę wsparły marki partnerskie kampanii: PAJAK, LESOVIK, FJORD NANSEN, BRUBECK, COMODO TECHNICAL SOCKS, MALOKA, FORESTIA, LEDLENSER, KUBEK POLSKI.

 

Natomiast w skład męskiej wyprawy, tym razem Głównym Szlakiem Beskidzkim, wyruszył Wojtek Kłapcia z firmy PAJAK wraz z laleczką Piotrkiem POGodnym – bohaterem kampanii „Dzieci Blisko Natury”. Ekipa wyruszyła z Ustronia 17 września, by po lekko ponad 2 tygodniach dotrzeć do celu – Wołosate. Relacje z wyprawy publikowane na Facebooku kampanii osiągały zasięgi na poziomie 35000, co utwierdziło POG w decyzji o kontynuacji akcji w sezonie zimowym. Już niedługo POGodne rodzeństwo ruszy w dalsze przygody, nie tylko inspirując najmłodszych do outdoorowego stylu życia, ale też edukując, jak najlepiej przygotować się do wyprawy oraz jak się podczas takowej zachowywać, aby zadbać o bezpieczeństwo własne oraz fauny i flory.

 

Letnią odsłonę kampanii „Dzieci Blisko Natury” tworzyli:

Polish Outdoor Group

Autorka opowiadań i lektorka słuchowisk Katarzyna Puchalska

Fotografka Katarzyna Suśniak

Muzyka Karumi Steel

Szydełkowe wersje bohaterów opowiadań – Polę, Piotrka i Policjantkę – stworzyły ZRęczneLudki Iwona Brzezińska

 

Strona internetowa: www.dziecibliskonatury.pl

Facebook: @polishoutdoorgroup

Instagram:  #dzieci.blisko.natury

 

Kampanię „Dzieci Blisko Natury” wsparli:

Partner główny: PAJAK - polski producent śpiworów i kurtek puchowych

Partnerzy: BRUBECK, COMODO Technical Socks, FJORD NANSEN, Krakowski Festiwal Górski, LESOVIK, MALOKA, MILO, Sklepy Turystyczne HORYZONT, Sklep górski Woda Góry Las, sklepy turystyczne Tuttu.pl

Partnerzy merytoryczni: Pro Business Consulting, Projekt 77

Partner medialny: Outdoor Magazyn

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Yacht Coatings AkzoNobel rozpoczyna współpracę z Water Revolution Foundation Biuro prasowe
2021-06-18 | 10:00

Yacht Coatings AkzoNobel rozpoczyna współpracę z Water Revolution Foundation

Bardziej zrównoważony przemysł jachtowy i pomoc w ochronie oceanów to główne cele partnerstwa pomiędzy Yacht Coatings AkzoNobel a organizacją Water Revolution
Ochrona środowiska AkzoNobel wdraża projekty solarne w Chinach
2021-06-16 | 14:00

AkzoNobel wdraża projekty solarne w Chinach

AkzoNobel finalizuje w Chinach dwa duże projekty instalacji około 8000 paneli fotowoltaicznych, które pomogą firmie przyspieszyć realizację wyznaczonego celu zmniejszenia emisji
Ochrona środowiska UPS OGŁASZA NOWĄ STATEGIĘ, TRZYLETNIE CELE FINANSOWE ORAZ CELE ESG
2021-06-14 | 11:30

UPS OGŁASZA NOWĄ STATEGIĘ, TRZYLETNIE CELE FINANSOWE ORAZ CELE ESG

UPS OGŁASZA NOWĄ STATEGIĘ, TRZYLETNIE CELE FINANSOWE ORAZ CELE ESG     ATLANTA, 11 czerwca 2021 r. – Firma UPS (NYSE:UPS) zorganizowała konferencję dla

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Firma

Na rynku brakuje specjalistów od cyberbezpieczeństwa. Liczba wakatów wzrosła przez pandemię i pracę zdalną

Rynek IT security rozwija się szybciej niż kiedykolwiek. Zapotrzebowanie na specjalistów z branży cyberbezpieczeństwa najlepiej obrazują liczby. Siedem wolnych miejsc pracy na jednego kandydata, średnie wynagrodzenie na poziomie 15 tys. zł i duża aktywność rekruterów – aż 60 proc. specjalistów otrzymuje jedną–trzy propozycje pracy w tygodniu. – Rynek w tym obszarze jeszcze przed pandemią był mocno niedoceniany. Upowszechnienie pracy zdalnej pokazało, że zabezpieczenie wewnętrznej sieci firmy jest priorytetem – mówi Mikołaj Zbudniewek z HRK.

Ochrona środowiska

Realizacja unijnej strategii bioróżnorodności może uderzyć w polski przemysł drzewny. Zagrożonych może być tysiące miejsc pracy

W Polsce chronione obszary Natura 2000 zajmują ok. 20 proc. powierzchni kraju. Zgodnie z unijną Strategią Bioróżnorodności 2030 ochroną trzeba będzie objąć jeszcze ok. 3 mln ha – wynika z szacunków Lasów Państwowych. Opublikowane przez spółkę ekspertyzy pokazują, że realizacja unijnej strategii, która ma się przyczynić do odbudowy różnorodności biologicznej Europy, może się mocno odbić na polskim przemyśle drzewnym, skutkując m.in. ograniczeniem podaży surowca, wzrostem cen i osłabieniem kondycji przedsiębiorstw działających w branży drzewnej i papierniczej.

Firma

Na rynku brakuje specjalistów od cyberbezpieczeństwa. Liczba wakatów wzrosła przez pandemię i pracę zdalną

Rynek IT security rozwija się szybciej niż kiedykolwiek. Zapotrzebowanie na specjalistów z branży cyberbezpieczeństwa najlepiej obrazują liczby. Siedem wolnych miejsc pracy na jednego kandydata, średnie wynagrodzenie na poziomie 15 tys. zł i duża aktywność rekruterów – aż 60 proc. specjalistów otrzymuje jedną–trzy propozycje pracy w tygodniu. – Rynek w tym obszarze jeszcze przed pandemią był mocno niedoceniany. Upowszechnienie pracy zdalnej pokazało, że zabezpieczenie wewnętrznej sieci firmy jest priorytetem – mówi Mikołaj Zbudniewek z HRK.

Finanse

LED-y pozwalają obniżyć zużycie energii nawet o 80 proc. Dla samorządów mogłoby to oznaczać prawie 1,2 mld zł oszczędności

Przejście na oświetlenie LED w sektorze służby zdrowia, edukacji oraz w oświetleniu dróg i ulic może wygenerować oszczędności w zużyciu energii na poziomie nawet do 80 proc., a co za tym idzie w budżetach polskich samorządów. Analiza potencjału modernizacji oświetlenia przeprowadzona przez firmę Signify wskazuje, że mogą one sięgać 1,2 mld zł rocznie. Koszt takiej inwestycji w skali całego kraju to około 8–10 mld zł, ale w zależności od sektora może ona się zwrócić już po trzech latach. Dużą korzyścią wynikającą ze zmniejszenia zużycia energii elektrycznej będzie także ograniczenie emisji dwutlenku węgla. Inwestycja w LED-y byłaby w skutkach dla środowiska równoważna z uniknięciem emisji, jakie rocznie wytwarza 770 tys. samochodów na polskich ulicach.