Śnieżka przystąpiła do Polskiego Paktu Plastikowego
NOBILI PARTNERS
Sienna 39
00-121 Warszawa
sniezka|nobili.pl| |sniezka|nobili.pl
605 838 422
nobili.pl
Grupa Śnieżka przystąpiła do Polskiego Paktu Plastikowego (PPP). Dzięki udziałowi w tej inicjatywie Śnieżka będzie mogła poszerzyć zakres działań na rzecz wprowadzania obiegu zamkniętego opakowań. Przystąpienie do Paktu jest zgodne z celami Strategii Zrównoważonego Rozwoju Śnieżki 2023+, ogłoszonej na początku bieżącego roku.
Realizowana Strategia obejmuje trzy filary: Środowisko, Ludzie i Biznes. W ramach pierwszego filaru – Środowisko – Śnieżka będzie wykorzystywać opakowania zawierające określony procent surowca pochodzącego z recyklingu. W przypadku opakowań z tworzyw sztucznych Śnieżka zadeklarowała, że do końca 2023 roku co drugie opakowanie będzie posiadało minimum 10% udziału surowca z recyklingu. To pierwszy krok w kierunku osiągnięcia gospodarki obiegu zamkniętego dla opakowań z tworzyw sztucznych. Dzięki temu Grupa realizuje zakupy w sposób odpowiedzialny i wdraża zrównoważony rozwój w łańcuchu dostaw.
– Przystąpiliśmy do Polskiego Paktu Plastikowego, ponieważ chcemy się dobrze przygotować do nadchodzących zmian legislacyjnych. Widzimy wartość w wymianie wiedzy i partnerstwie na poziomie całego łańcucha wartości. Wierzymy, że dołączając do Paktu, stajemy się częścią profesjonalnej platformy współpracy na rzecz gospodarki o obiegu zamkniętym, co istotnie wesprze realizację naszych celów i założeń w obszarze opakowań – mówi Waldemar Jezioro, dyrektor ds. zakupów Grupy Kapitałowej Śnieżka.
W najbliższym czasie firmy czekają spore zmiany w legislacji dotyczącej obiegu tworzyw sztucznych w gospodarce opakowaniami. Obejmą one rozporządzenie Unii Europejskiej w zakresie opakowań i odpadów opakowaniowych, krajową ustawę o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi, a także kolejne, nadchodzące rozwiązania globalne. Między innymi do końca 2024 roku na poziomie ONZ ma powstać Traktat Plastikowy, dokument dotyczący zanieczyszczenia plastikiem, którego rangę porównuje się do Porozumienia Paryskiego z 2015 roku.
Dostęp do wiedzy eksperckiej w ramach Paktu i jego globalnej sieci, wymiana doświadczeń i możliwość realizacji wspólnych projektów z innymi uczestnikami pozwolą Spółce na wprowadzanie realnych zmian w organizacji. W ramach licznych inicjatyw i aktywności Polskiego Paktu Plastikowego przedstawiciele Śnieżki planują zaangażowanie się w prace tych grup roboczych, których celem jest dążenie do zwiększenia udziału surowców wtórnych w opakowaniach z tworzyw sztucznych oraz zmniejszenia zużycia pierwotnych tworzyw sztucznych.
– Zamknięcie obiegu opakowań z tworzyw sztucznych na polskim rynku to ambitna wizja, która przyświeca Polskiemu Paktowi Plastikowemu. Dlatego z wielką satysfakcją zaczynamy partnerską współpracę ze Śnieżką. Pakt stanowi platformę współpracy dla firm, uczestniczących w łańcuchu wartości opakowań plastikowych. Lada moment w tym obszarze istotne zmiany na firmach wymusi legislacja. Dzięki zaangażowaniu w prace Paktu Grupa Śnieżka może się do nich przygotowywać z większym spokojem – mówi Małgorzata Żochowska, specjalistka ds. budowania relacji i rozwoju projektów w Polskim Pakcie Plastikowym.
Inauguracja nowych partnerstw odbyła się 10 października 2023 roku podczas III konferencji urodzinowej Polskiego Paktu Plastikowego pt. „Wiele perspektyw - wspólna wizja opakowań w obiegu zamkniętym”. Grupę Śnieżka zaprezentowała Aleksandra Małozięć, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej i ESG, a towarzyszyły jej także: Bożena Uryasz, dyrektor ds. badań i rozwoju oraz Małgorzata Grykiel, dyrektor ds. zapewnienia jakości.
Podczas konferencji Polski Pakt Plastikowy przedstawił kluczowe wyniki i obszary działania w 2022 roku i najważniejsze aktualności ze świata opakowań. W części zamkniętej konferencji reprezentacja firmy uczestniczyła w networkingu tematycznym poświęconym m.in. legislacji opakowaniowej, wymianie dobrych praktyk oraz współpracy z konsumentem.
Polski Pakt Plastikowy wobec europejskich problemów gospodarki odpadami
Polski Pakt Plastikowy to międzysektorowa inicjatywa, która stawia sobie za cel zmianę obecnego modelu wykorzystywania tworzyw sztucznych w opakowaniach na polskim rynku w kierunku gospodarki obiegu zamkniętego. Została powołana w ramach Kampanii 17 Celów i jest częścią Plastics Pact Network Fundacji Ellen MacArthur.
Polski Pakt Plastikowy jest jedynym jak dotychczas Paktem w Europie Środkowo-Wschodniej. Wraz z innymi krajowymi Paktami Plastikowymi we Francji, Holandii, Portugalii, Chile, RPA, Kenii, Kanadzie i USA działa on pod egidą Fundacji Ellen MacArthur. Wszystkie łączy wizja gospodarowania opakowaniami z tworzyw sztucznych w obiegu zamkniętym.
Polski Pakt Plastikowy tworzą firmy związane bezpośrednio z całym łańcuchem wartości opakowań z tworzyw sztucznych: producenci tworzyw sztucznych, opakowań z tworzyw sztucznych, produktów w tych opakowaniach, firmy handlu detalicznego, zarządzające odpadami i inne. Wraz z nimi w Pakcie współpracują organizacje pozarządowe i biznesowe, izby gospodarcze i instytuty badawcze oraz eksperci wspierający i opiniujący analizy prowadzone na potrzeby realizacji celów Paktu.
*****
Grupa Śnieżka to jeden z liderów rynku farb dekoracyjnych w Polsce, jeden z największych graczy tej branży na Węgrzech, a także jeden z liderów w produkcji farb i szpachli w Ukrainie. Grupa Śnieżka jest klasyfikowana do grona 25 największych producentów farb w Europie (wg European Coatings).
Kluczowe marki Grupy Śnieżka to: Magnat, Śnieżka, Poli-Farbe, Vidaron, Rafil i Foveo-Tech. Grupa działa aktywnie na kilkunastu rynkach zagranicznych.
We wszystkich spółkach należących do Grupy zatrudnionych jest ponad 1 100 pracowników, a siedem zakładów produkcyjnych zlokalizowanych w czterech krajach wytwarza rocznie około 140 mln kg produktów do dekoracji i ochrony różnego rodzaju podłoży.
Grupa Śnieżka realizuje Strategię Zrównoważonego Rozwoju Śnieżki 2023+. FFiL Śnieżka SA została oceniona przez EcoVadis – największego na świecie dostawcę ratingów zrównoważonego rozwoju w biznesie i otrzymała w 2023 roku Złoty Medal EcoVadis.
W skład Grupy wchodzą: Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka SA – której akcje od 2003 roku są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie – oraz jej spółki zależne w Polsce i za granicą. Założyciele spółki i ich sukcesorzy kontrolują około 65% głosów na jej walnym zgromadzeniu. Od debiutu na giełdzie Śnieżka każdego roku wypłaca akcjonariuszom dywidendę z wypracowanych zysków.
![Co 3. Polak nie wie o tegorocznych zmianach w opłatach za plastikowe opakowania Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_573014893,w_225,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Co 3. Polak nie wie o tegorocznych zmianach w opłatach za plastikowe opakowania
![Grupa Kingfisher ogłasza nowe cele dekarbonizacji w zakresie 3](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_736101424,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Grupa Kingfisher ogłasza nowe cele dekarbonizacji w zakresie 3
![Niebezpieczne Pompy Ciepła: UOKiK Ostrzega Przed Wadliwymi Produktami](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_732221315,w_236,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Niebezpieczne Pompy Ciepła: UOKiK Ostrzega Przed Wadliwymi Produktami
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Konsument
![](https://www.newseria.pl/files/11111/recycling-1,w_274,_small.jpg)
Gminy obawiają się wysokich kar za nieosiągnięcie poziomów recyklingu odpadów. Apelują o szybkie wprowadzenie zasady „zanieczyszczający płaci”
Polska jest ostatnim krajem Unii Europejskiej, który nie wdrożył jeszcze systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP). W efekcie koszty zagospodarowania odpadów opakowaniowych obecnie ponoszą głównie mieszkańcy, a odpowiedzialność organizacyjną – gminy. To na nich spoczywa też obowiązek osiągania określonych prawem poziomów odpadów poddanych recyklingowi. W tym roku wiele z gmin może mieć z tym problem, a to oznacza groźbę kar. Wprowadzenie systemu kaucyjnego bez wcześniejszego albo równoległego wprowadzenia ROP może oznaczać dalsze problemy gmin. – Konieczne jest uszczelnienie systemu – podkreśla Olga Goitowska z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Prawo
Cudzoziemcy odgrywają coraz większą rolę na polskim rynku pracy. Firmy wciąż obawiają się skomplikowanych i długotrwałych procedur
![](https://www.newseria.pl/files/11111/gremi-cudzoziemcy-foto,w_133,_small.jpg)
Liczba pracowników z zagranicy zarejestrowanych w ZUS-ie w ciągu ostatniej dekady wzrosła kilkukrotnie. Zdecydowanie szybciej przybywa w tej grupie obywateli spoza Unii Europejskiej, nie tylko z Ukrainy, Białorusi i Kaukazu, ale też z Azji Południowo-Wschodniej, Afryki czy Ameryki Południowej. W przyszłości potrzeba zatrudniania obcokrajowców będzie coraz większa ze względu na kurczącą się liczbę osób w wieku produkcyjnym. Dlatego firmy podkreślają potrzebę uproszczenia procedur dopuszczających pracowników z krajów trzecich i skrócenia czasu ich procedowania.
Transport
Warszawa pracuje nad rewolucją biletową. Nowy system pozwoli płacić tylko za faktyczny czas podróży lub przejechane kilometry
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ztm-warszwa-bilety-foto2,w_133,r_png,_small.png)
W stolicy trwają prace nad nowym systemem biletowym. Zamiast karty miejskiej, na której kodowane są wszystkie dane, powstanie centralne konto pasażera, dostępne z komputera i aplikacji mobilnej. Zniknie konieczność skanowania kodów QR w pojazdach, a wprowadzony ma zostać nowy system naliczania opłat za przejazd, wzorowany na obowiązującym m.in. w Londynie. – Zależy nam, żeby pasażer nie zastanawiał się, jaki bilet kupić, a podróż jego była rozliczana optymalnie, bo o to tu głównie chodzi – przekonuje Agnieszka Siekierska-Otłowska, dyrektorka Pionu Handlowego ZTM w Warszawie.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.