Komunikaty PR

Śnieżka przystąpiła do Polskiego Paktu Plastikowego

2023-10-18  |  11:30
Biuro prasowe
Kontakt
Piotr Bieżuński
NOBILI PARTNERS

Sienna 39
00-121 Warszawa
sniezka|nobili.pl| |sniezka|nobili.pl
605 838 422
nobili.pl

Grupa Śnieżka przystąpiła do Polskiego Paktu Plastikowego (PPP). Dzięki udziałowi w tej inicjatywie Śnieżka będzie mogła poszerzyć zakres działań na rzecz wprowadzania obiegu zamkniętego opakowań. Przystąpienie do Paktu jest zgodne z celami Strategii Zrównoważonego Rozwoju Śnieżki 2023+, ogłoszonej na początku bieżącego roku.

Realizowana Strategia obejmuje trzy filary: Środowisko, Ludzie i Biznes. W ramach pierwszego filaru – Środowisko – Śnieżka będzie wykorzystywać opakowania zawierające określony procent surowca pochodzącego z recyklingu. W przypadku opakowań z tworzyw sztucznych Śnieżka zadeklarowała, że do końca 2023 roku co drugie opakowanie będzie posiadało minimum 10% udziału surowca z recyklingu. To pierwszy krok w kierunku osiągnięcia gospodarki obiegu zamkniętego dla opakowań z tworzyw sztucznych. Dzięki temu Grupa realizuje zakupy w sposób odpowiedzialny i wdraża zrównoważony rozwój w łańcuchu dostaw.

 Przystąpiliśmy do Polskiego Paktu Plastikowego, ponieważ chcemy się dobrze przygotować do nadchodzących zmian legislacyjnych. Widzimy wartość w wymianie wiedzy i partnerstwie na poziomie całego łańcucha wartości. Wierzymy, że dołączając do Paktu, stajemy się częścią profesjonalnej platformy współpracy na rzecz gospodarki o obiegu zamkniętym, co istotnie wesprze realizację naszych celów i założeń w obszarze opakowań – mówi Waldemar Jezioro, dyrektor ds. zakupów Grupy Kapitałowej Śnieżka.

W najbliższym czasie firmy czekają spore zmiany w legislacji dotyczącej obiegu tworzyw sztucznych w gospodarce opakowaniami. Obejmą one rozporządzenie Unii Europejskiej w zakresie opakowań i odpadów opakowaniowych, krajową ustawę o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi, a także kolejne, nadchodzące rozwiązania globalne. Między innymi do końca 2024 roku na poziomie ONZ ma powstać Traktat Plastikowy, dokument dotyczący zanieczyszczenia plastikiem, którego rangę porównuje się do Porozumienia Paryskiego z 2015 roku.

Dostęp do wiedzy eksperckiej w ramach Paktu i jego globalnej sieci, wymiana doświadczeń i możliwość realizacji wspólnych projektów z innymi uczestnikami pozwolą Spółce na wprowadzanie realnych zmian w organizacji. W ramach licznych inicjatyw i aktywności Polskiego Paktu Plastikowego przedstawiciele Śnieżki planują zaangażowanie się w prace tych grup roboczych, których celem jest dążenie do zwiększenia udziału surowców wtórnych w opakowaniach z tworzyw sztucznych oraz zmniejszenia zużycia pierwotnych tworzyw sztucznych.

– Zamknięcie obiegu opakowań z tworzyw sztucznych na polskim rynku to ambitna wizja, która przyświeca Polskiemu Paktowi Plastikowemu. Dlatego z wielką satysfakcją zaczynamy partnerską współpracę ze Śnieżką. Pakt stanowi platformę współpracy dla firm, uczestniczących w łańcuchu wartości opakowań plastikowych. Lada moment w tym obszarze istotne zmiany na firmach wymusi legislacja. Dzięki zaangażowaniu w prace Paktu Grupa Śnieżka może się do nich przygotowywać z większym spokojem – mówi Małgorzata Żochowska, specjalistka ds. budowania relacji i rozwoju projektów w Polskim Pakcie Plastikowym.

Inauguracja nowych partnerstw odbyła się 10 października 2023 roku podczas III konferencji urodzinowej Polskiego Paktu Plastikowego pt. „Wiele perspektyw - wspólna wizja opakowań w obiegu zamkniętym”. Grupę Śnieżka zaprezentowała Aleksandra Małozięć, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej i ESG, a towarzyszyły jej także: Bożena Uryasz, dyrektor ds. badań i rozwoju oraz Małgorzata Grykiel, dyrektor ds. zapewnienia jakości. 

Podczas konferencji Polski Pakt Plastikowy przedstawił kluczowe wyniki i obszary działania w 2022 roku i najważniejsze aktualności ze świata opakowań. W części zamkniętej konferencji reprezentacja firmy uczestniczyła w networkingu tematycznym poświęconym m.in. legislacji opakowaniowej, wymianie dobrych praktyk oraz współpracy z konsumentem. 

Polski Pakt Plastikowy wobec europejskich problemów gospodarki odpadami

Polski Pakt Plastikowy to międzysektorowa inicjatywa, która stawia sobie za cel zmianę obecnego modelu wykorzystywania tworzyw sztucznych w opakowaniach na polskim rynku w kierunku gospodarki obiegu zamkniętego. Została powołana w ramach Kampanii 17 Celów i jest częścią Plastics Pact Network Fundacji Ellen MacArthur.

Polski Pakt Plastikowy jest jedynym jak dotychczas Paktem w Europie Środkowo-Wschodniej. Wraz z innymi krajowymi Paktami Plastikowymi we Francji, Holandii, Portugalii, Chile, RPA, Kenii, Kanadzie i USA działa on pod egidą Fundacji Ellen MacArthur. Wszystkie łączy wizja gospodarowania opakowaniami z tworzyw sztucznych w obiegu zamkniętym. 

Polski Pakt Plastikowy tworzą firmy związane bezpośrednio z całym łańcuchem wartości opakowań z tworzyw sztucznych: producenci tworzyw sztucznych, opakowań z tworzyw sztucznych, produktów w tych opakowaniach, firmy handlu detalicznego, zarządzające odpadami i inne. Wraz z nimi w Pakcie współpracują organizacje pozarządowe i biznesowe, izby gospodarcze i instytuty badawcze oraz eksperci wspierający i opiniujący analizy prowadzone na potrzeby realizacji celów Paktu.

 

*****

Grupa Śnieżka to jeden z liderów rynku farb dekoracyjnych w Polsce, jeden z największych graczy tej branży na Węgrzech, a także jeden z liderów w produkcji farb i szpachli w Ukrainie. Grupa Śnieżka jest klasyfikowana do grona 25 największych producentów farb w Europie (wg European Coatings).

Kluczowe marki Grupy Śnieżka to: Magnat, Śnieżka, Poli-Farbe, Vidaron, Rafil i Foveo-Tech. Grupa działa aktywnie na kilkunastu rynkach zagranicznych.

We wszystkich spółkach należących do Grupy zatrudnionych jest ponad 1 100 pracowników, a siedem zakładów produkcyjnych zlokalizowanych w czterech krajach wytwarza rocznie około 140 mln kg produktów do dekoracji i ochrony różnego rodzaju podłoży. 

Grupa Śnieżka realizuje Strategię Zrównoważonego Rozwoju Śnieżki 2023+. FFiL Śnieżka SA została oceniona przez EcoVadis – największego na świecie dostawcę ratingów zrównoważonego rozwoju w biznesie i otrzymała w 2023 roku Złoty Medal EcoVadis.

W skład Grupy wchodzą: Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka SA – której akcje od 2003 roku są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie – oraz jej spółki zależne w Polsce i za granicą. Założyciele spółki i ich sukcesorzy kontrolują około 65% głosów na jej walnym zgromadzeniu. Od debiutu na giełdzie Śnieżka każdego roku wypłaca akcjonariuszom dywidendę z wypracowanych zysków.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: NOBILI PARTNERS
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Polska branża paletowa wyprzedza PPWR Biuro prasowe
2024-11-28 | 16:00

Polska branża paletowa wyprzedza PPWR

Warszawa, 27 listopada 2024r - Parlament Europejski przyjął rozporządzenie w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych (PPWR). Zanim nowe prawo wejdzie w życie w całej Unii
Ochrona środowiska Recykling i odzysk odpadów receptami na nadprodukcję śmieci. Sprawdź, jak możesz
2024-11-28 | 14:45

Recykling i odzysk odpadów receptami na nadprodukcję śmieci. Sprawdź, jak możesz

Odzysk odpadów obejmuje wszelkie procesy, które umożliwiają ponowne ich wykorzystanie, a także pozyskanie z nich substancji, materiałów i energii. Jego kluczowym założeniem jest
Ochrona środowiska Instytut Zrównoważonego Rozwoju i Środowiska Uczelni Łazarskiego inicjuje Partne
2024-11-28 | 13:20

Instytut Zrównoważonego Rozwoju i Środowiska Uczelni Łazarskiego inicjuje Partne

Instytut Zrównoważonego Rozwoju i Środowiska Uczelni Łazarskiego w Warszawie zainicjował przełomowy projekt – Partnerstwo na rzecz Zrównoważonej Odzieży Służbowej.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja

Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.

Infrastruktura

Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców

W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.

Problemy społeczne

40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem

Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.