Komunikaty PR

Tetra Pak informuje o postępach w zakresie zrównoważonej transformacji

2023-07-07  |  13:00
Biuro prasowe

Firma Tetra Pak opublikowała Raport Zrównoważonego Rozwoju dotyczący roku 2022[1], w którym omawia swoje postępy w działaniach w kluczowych dla spółki i połączonych ze sobą obszarach. Są to między innymi: systemy żywnościowe, obieg zamknięty, klimat, środowisko i dbanie o lokalne społeczności. W 24. edycji raportu firma podkreśla, że zrównoważony rozwój niezmiennie stanowi podstawę jej strategii i priorytet przy podejmowaniu każdej decyzji biznesowej – tak będzie również w przyszłości.

W 2022 roku Tetra Pak osiągnęła kolejne kamienie milowe w obszarze zrównoważonego rozwoju, w tym zmniejszyła emisję gazów cieplarnianych (GHG) w działaniach operacyjnych o 39%[2]. Energia pozyskiwana przez firmę ze źródeł odnawialnych osiągnęła poziom 84%[3]. Przybliża to spółkę do ważnego celu, jakim jest osiągnięcie zerowej emisji netto w ramach własnej działalności do 2030 roku. Ponadto sprzedaż 8,8 mld opakowań i 11,9 mld nakrętek stworzonych z surowców pochodzenia roślinnego[4] przełożyła się na redukcję 131 kilogramów ton CO2[5]. Firma zainwestowała również niemal 30 mln euro[6] w usprawnienie procesu zbiórki i recyklingu kartonów po żywności płynnej.

Wyniki te udało się osiągnąć mimo tego, że miniony rok charakteryzował się wieloma zmianami i niepewnością. Połączenie trudnych zjawisk pogodowych, inwazji Rosji na Ukrainę, z utrudnieniami wynikającymi z pandemii COVID-19 i problemami z łańcuchem dostaw, postawiło wyzwania zarówno przed producentami, jak i konsumentami oraz podniosło koszty życia.

Obecna sytuacja biznesowa podkreśliła potrzebę innowacyjnych i zintegrowanych rozwiązań. To jedyny sposób, dzięki któremu możemy osiągnąć odpowiednią skalę i szybkość zmian potrzebnych do zwiększenia dostępu do żywności przy jednoczesnym minimalizowaniu wpływu na środowisko, oferujący równe szanse wszystkim. Dlatego też przyjęliśmy holistyczne podejście w pięciu wzajemnie powiązanych i współzależnych obszarach, komentuje Adolfo Orive, Prezes i CEO Tetra Pak.

Raport Zrównoważonego Rozwoju Tetra Pak za rok 2022 uwzględnia osiągnięcia minionego roku oraz bieżące inicjatywy, mające na celu ochronę żywności, ludzi i planety. Wśród najważniejszych z nich warto wskazać:

  • Testowanie bariery opartej na włóknach roślinnych, która zastąpi cienką warstwę folii aluminiowej wykorzystywaną w aseptycznych opakowaniach kartonowych – innowacja ta stanowi przełom w tworzeniu w pełni odnawialnego opakowania.
  • Organizowanie programów dożywiania w szkołach dla 66 mln dzieci w 44 krajach. Dzięki temu stan zdrowia dzieci uległ poprawie, znacząco zwiększyła się frekwencja w szkołach. Akcja stanowiła też impuls do dalszego rozwoju rolnictwa.
  • Stworzenie nowej metody przetwarzania napojów sojowych, a także technologii przekształcania Brewer's Spent Grain[7] w napoje roślinne – by zmniejszyć ilość odpadów przy jednoczesnym zachowaniu wartości odżywczych.
  • Wyróżnienie przez globalną organizację non-profit CDP w zakresie przejrzystości korporacyjnej i wyników dot. zmian klimatycznych oraz lasów i miejsce na prestiżowej "A List" już po raz czwarty.
  • Rekultywacja 87 hektarów ziemi – odpowiednika 136 boisk piłkarskich – w ramach programu ochrony Araukarii w Brazylii.
  • Wdrażanie wytycznych ONZ dotyczących biznesu i praw człowieka[8].
  • Dostarczanie mleka do mleczarni w ramach 22 projektów Dairy Hub za pośrednictwem około 44 tys. rolników, w ramach długoterminowej pracy firmy nad budowaniem lokalnych łańcuchów wartości w branży mleczarskiej.

Adolfo Orive dodaje, że znaczące wyniki i zaangażowanie w zrównoważony rozwój stanowią motywację do dalszych starań, zacieśniania współprac i poszukiwania rozwiązań dla wyzwań, przed którymi stoimy jako społeczeństwo, a wszystko to w zgodzie ze środowiskiem.

Pełen raport można znaleźć tutaj.

 


[1] Rok fiskalny obejmuje okres od 1 stycznia 2022 r. do 31 grudnia 2022 r.

[2] Zakres 1 i 2 oraz podróże służbowe.

[3] W wyniku zwiększenia mocy paneli słonecznych (PV) z 5,55 MW w 2021 r. do 8,47 MW w 2022 roku.

[4] Dane nie uwzględniają mieszanki BIO (BiB) sprzedawanej w Brazylii. BiB to mieszanka 75% LDPE i 25% LDPE na bazie roślinnej.

[5] W porównaniu z ilością CO2, która zostałaby wyemitowana w przypadku użycia plastiku na bazie paliw kopalnych. Na podstawie wewnętrznych obliczeń (ilość x współczynnik emisji), biorąc pod uwagę 72,7 kg ton tworzyw sztucznych pochodzenia roślinnego zakupionych w 2022 roku. Aby obliczyć liczbę unikniętych emisji, Tetra Pak wykorzystuje współczynnik emisji strony trzeciej dla polimerów roślinnych z publicznie dostępnej oceny cyklu życia przeprowadzonej przez Braskem. Źródło: https://www.braskem.com.br/portal/imgreenarquivos/LCA%20PE%20I’m%20green%20bio-based_FINAL%20EN.pdf

[6] Koszty operacyjne i kapitałowe.

[7] Brewer's Spent Grain to nazwa przemysłowa używana do opisania słodu wykorzystanego przez browar do produkcji piwa. Źródło: https://www.regrained.com/blogs/upcyclist/what-is-spent-grain

[8] Wytyczne ONZ dotyczące biznesu i praw człowieka (UNGPs) to globalny standard postępowania biznesowego w zakresie praw człowieka. Składają się one z 3 filarów: państwo ma obowiązek chronić ludzi przed naruszaniem praw człowieka przez firmy. Wymaga to od państw wykorzystania wszystkich dostępnych narzędzi - prawa, polityki, regulacji i orzecznictwa - w celu ochrony przed naruszeniami praw człowieka. Przedsiębiorstwa mają obowiązek szanować prawa człowieka. Oznacza to, że nie powinny naruszać praw człowieka w swoich własnych działaniach ani w relacjach biznesowych (np. z partnerami, dostawcami i klientami). Jednak odpowiedzialność przedsiębiorstw jest znacznie trudniejsza do zrealizowania, gdy państwo nie wykonuje swojej pracy. Istnieje potrzeba większego dostępu do środków zaradczych. Wymaga to od państw i przedsiębiorstw odgrywania ról w zapewnianiu dostępu do skutecznych środków zaradczych - zarówno sądowych, jak i pozasądowych - dla osób poszkodowanych w wyniku naruszeń praw człowieka związanych z działalnością gospodarczą.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska W całej Polsce zmieniali otoczenie na lepsze – podsumowanie trzeciej edycji Kręc Biuro prasowe
2024-04-25 | 08:00

W całej Polsce zmieniali otoczenie na lepsze – podsumowanie trzeciej edycji Kręc

Razem po czystsze środowisko W czasie kampanii Kręci Nas Recykling – między 21 marca a 22 kwietnia, na terenie całego kraju zorganizowanych zostało ponad 70 akcji sprzątania
Ochrona środowiska Jak przygotować się do sprzątania okolicy? [CHECKLISTA]
2024-04-22 | 15:00

Jak przygotować się do sprzątania okolicy? [CHECKLISTA]

Śmieci to zmora naszych czasów. Wróg, o tyle niebezpieczny, że za rozprzestrzenia się w zastraszającym tempie po niemal całej planecie, a czas jego rozkładu jest zazwyczaj
Ochrona środowiska Dzień Ziemi już 22.04, w tym roku pod hasłem Planeta kontra tworzywa sztuczne
2024-04-17 | 01:00

Dzień Ziemi już 22.04, w tym roku pod hasłem "Planeta kontra tworzywa sztuczne"

22 kwietnia obchodzimy Dzień Ziemi - święto ustanowione w 1970 roku, które ma na celu promowanie postaw proekologicznych i uświadamianie problemów ochrony środowiska. W tym roku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.