Komunikaty PR

Tikkurila wśród Liderów Społecznej Odpowiedzialności

2019-12-08  |  18:20
Biuro prasowe
Kontakt
Magdalena Olszewska
Tikkurila Polska SA

Mościckiego 23
39-200 Dębica
magdalena.olszewska|tikkurila.com| |magdalena.olszewska|tikkurila.com
539-913-726
www.tikkurilagroup.com

Tikkurila Polska SA została Laureatem XII edycji Ogólnopolskiego Programu Liderzy Społecznej Odpowiedzialności. Program ma na celu wskazanie liderów w zakresie realizacji założeń biznesu społecznie odpowiedzialnego oraz upowszechnianie w działających na terytorium Polski firmach i instytucjach zasad CSR.

Podczas uroczystej gali Europejskiego Forum Biznesu w Katowicach, firma Tikkurila Polska SA została nagrodzona i uzyskała tytuł Lidera Społecznej Odpowiedzialności w kategorii DOBRA FIRMA 2019. Statuetkę w imieniu firmy odebrała Magdalena Olszewska, Corporate Communications and PR Manager.

Kapituła Programu doceniła i nagrodziła firmę za działania związane z wdrażaniem zasad Odpowiedzialnego Biznesu, w szczególności za budowanie dobrych relacji z pracownikami, bogaty pakiet świadczeń socjalnych, stawianie zasad BHP na pierwszym miejscu oraz uwzględnienie w strategii rozwoju firmy koncepcji zrównoważonego rozwoju.

„Zrównoważony rozwój jest jednym z najważniejszych założeń biznesowych, wpisanym w strategię Tikkurila. Mamy świadomość, że dla budowania wartości firmy w długim okresie ogromne znaczenie, nie mniejsze niż kapitał finansowy, mają kapitał ludzki, społeczny czy środowiskowy. Dlatego w Tikkurila dużą wagę przykładamy do działań, które obejmują te właśnie obszary” - mówi Magdalena Olszewska, Corporate Communications and PR Manager.

Podstawą sukcesu firmy są zaangażowani pracownicy. Tikkurila stawia na otwartość, dialog i wzajemny szacunek, buduje kulturę organizacyjną opartą na wartościach, tj. Wiarygodność, Innowacyjność, Profesjonalizm, oraz współpracy – firma podejmuje starania, aby jej pracownicy mieli poczucie, że są częścią zespołu, współuczestniczą w podejmowaniu decyzji i tworzą coś więcej niż tylko produkty.

Dla Tikkurila niezmiernie ważny jest aspekt środowiskowy. Idea odpowiedzialności za środowisko naturalne wyznacza kierunek działań i jest uwzględniana na każdym etapie procesu planowania i budowania łańcucha dostaw. Oznacza to nie tylko wysokiej jakości i ekologiczne produkty, ale także szereg rozwiązań i działań podejmowanych przez firmę, które minimalizują wpływ fabryki na otoczenie, np. dobór odpowiednich surowców do produkcji, nieustanne poszukiwanie wariantów bezpieczniejszych z punktu widzenia zdrowia i środowiska naturalnego oraz zwiększanie udziału surowców odnawialnych. Wymienić tu należy także oszczędne wykorzystywanie zasobów naturalnych oraz usprawnianie procesów i zwiększanie wydajności zakładów produkcyjnych w celu ograniczenia emisji i strat materiałowych, korzystanie z odnawialnych źródeł energii, własną oczyszczalnię ścieków, podążanie za ideą wielokrotnego wykorzystania wody pobranej ze środowiska, czyli zamknięty obieg chłodniczy w procesach produkcyjnych, zbiorniki retencyjne i wiele innych. 

Tikkurila aktywnie angażuje się także w promowanie zrównoważonego rozwoju i budowanie świadomości ekologicznej, zarówno wśród swoich pracowników, jak również społeczności lokalnej poprzez włączanie się w inicjatywy zewnętrzne, np. Godzina dla Ziemi, jak również organizowanie własnych projektów, np. „Bądź odpowiedzialny w naturze - posadź drzewo  z Tikkurila” w ramach którego firma wspólnie z wolontariuszami posadziła już 30000 drzew, czy eko lekcje dla najmłodszych uczniów szkół podstawowych.

„Pracownicy, konsumenci, inwestorzy oraz inni interesariusze pokładają największe zaufanie w firmach, które działają w sposób zrównoważony i są odpowiedzialne społecznie. Dlatego jest nam niezmiernie miło, że nasze działania zostały dostrzeżone i docenione przez niezależne gremium, i że Tikkurila znalazła się w gronie Liderów Społecznej Odpowiedzialności, czyli firm najbardziej zaangażowanych, a tym samym godnych zaufania” – dodaje Magdalena Olszewska. 

Tytuł Liderzy Społecznej Odpowiedzialności przyznawany jest przez Forum Biznesu.

***

Tikkurila Polska S.A. jest czołowym producentem farb i lakierów w Polsce w segmencie premium oraz ekonomicznym, znanym z marek Tikkurila, Beckers, Jedynka i Polifarb Dębica. Firma jest częścią koncernu farbiarskiego Tikkurila Oyj, który od blisko 160 lat oferuje klientom indywidualnym i odbiorcom profesjonalnym rozwiązania w zakresie dekoracji i ochrony powierzchni, trwałe, proste w stosowaniu i przyjazne dla środowiska naturalnego. Firma była wielokrotnie nagradzana za jakość oferowanych produktów oraz doceniana za zaangażowanie w działalność CSR. Tikkurila aktywnie promuje zrównoważony rozwój i uwzględnia aspekty środowiskowe, finansowe i społeczne w codziennych działaniach oraz w strategicznym rozwoju biznesu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Polskie zielone technologie promowane w Kanadzie Biuro prasowe
2020-02-27 | 15:00

Polskie zielone technologie promowane w Kanadzie

W dniach 10-14 lutego odbyła się misja gospodarcza programu GreenEvo – Akcelerator Zielonych Technologii. To pierwszy z zaplanowanych na rok 2020 wyjazdów biznesowych, w
Ochrona środowiska Firma Tetra Pak nagrodzona za przeciwdziałanie zmianom klimatycznym
2020-02-20 | 16:30

Firma Tetra Pak nagrodzona za przeciwdziałanie zmianom klimatycznym

Tetra Pak została po raz czwarty doceniona za wyróżniające się działania prowadzone na rzecz klimatu oraz za pozyskiwanie zasobów ze zrównoważonych źródeł. Na
Ochrona środowiska Grupa Accor do 2022 r. wycofa plastik ze swoich hoteli
2020-01-24 | 13:00

Grupa Accor do 2022 r. wycofa plastik ze swoich hoteli

Zgodnie z przyjętym zobowiązaniem grupa Accor deklaruje usunięcie wszystkich plastikowych przedmiotów jednorazowego użytku znajdujących się w hotelach do końca 2022 r. Działanie

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

Handel

PIE: Coroczna grypa bardziej spowalnia wzrost gospodarczy Polski, niż może to zrobić koronawirus. Wszystko zależy od skuteczności walki z tą epidemią

Wpływ koronawirusa na polską gospodarkę będzie zależał od tego, czy Chinom uda się zwalczyć epidemię w I kwartale roku, i od tego, kiedy dotrze on do Polski. Zdaniem Piotra Araka, dyrektora Polskiego Instytutu Ekonomicznego, epidemia może obniżyć wzrost chińskiego popytu o 2 proc., co oznaczałoby dynamikę PKB na poziomie 5 proc., niższą niż w Polsce w 2018 roku. To nie powinno być odczuwalne przez polską gospodarkę. Jednak poważniejsze spowolnienie w Chinach na pewno odbije się na zamówieniach dla europejskiego, w tym również polskiego przemysłu.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Prawo

Przedsiębiorcy mają czas do poniedziałku na zgłoszenie się do tzw. małego ZUS-u plus. W ciągu kilku tygodni Ministerstwo Rozwoju zaproponuje firmom kolejne ulgi

Poniedziałek 2 marca to ostatni dzień przyjmowania zgłoszeń do tzw. małego ZUS-u plus, który wszedł w życie 1 lutego. W ciągu tego niespełna miesiąca skorzystało z tej możliwości 80 tys. małych firm, a łącznie małym ZUS-em objętych jest już 240 tys. podmiotów. Ministerstwo Rozwoju liczy na to, że część zaoszczędzonych pieniędzy przedsiębiorcy wykorzystają na rozwój działalności. W ciągu kilku tygodni resort ma zaproponować kolejny pakiet zachęt do inwestycji.

Praca

Rząd chce zachęcać młodych do pielęgniarstwa i położnictwa. Plan rozwoju tych zawodów rozpisany jest do 2030 roku

Zwiększenie liczby pielęgniarek i położnych w polskim systemie opieki zdrowotnej oraz powstrzymanie emigracji zarobkowej – to tylko niektóre z najważniejszych celów rządowej polityki na rzecz rozwoju obu tych zawodów. Rząd chce również zmotywować młodych ludzi do wyboru tej ścieżki kariery i utrzymać na rynku pracy osoby, które nabywają uprawnienia emerytalne. – Ważny jest również rozwój kompetencji i samodzielności – mówi Greta Kanownik, dyrektor w Ministerstwie Zdrowia. Temu służyć ma wprowadzenie porad pielęgniarskich w przychodniach.

 
 

Konsument

Ubój zwierząt w przydomowych rzeźniach nie zaszkodzi producentom mięsa. Nie powinien zagrażać także bezpieczeństwu żywności

– Ubój rolniczy w przydomowych rzeźniach nie zaszkodzi branży. Jeśli procedury będą przestrzegane, nic nikomu nie grozi – ocenia Wiesław Różański, prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego. Od połowy lutego każdy rolnik może otworzyć małą ubojnię i wprowadzać mięso na rynek na małą skalę, w ramach rolniczego handlu detalicznego czy działalności lokalnej. Dotychczas, jeśli chciał zabić zwierzę, musiał korzystać z pośrednictwa dużych zakładów. Teraz może to zrobić samodzielnie, ale konieczne jest jednak spełnienie szeregu kryteriów.