Komunikaty PR

Tikkurila wśród Liderów Społecznej Odpowiedzialności

2019-12-08  |  18:20
Biuro prasowe
Kontakt
Magdalena Olszewska
Tikkurila Polska SA

Mościckiego 23
39-200 Dębica
magdalena.olszewska|tikkurila.com| |magdalena.olszewska|tikkurila.com
539-913-726
www.tikkurilagroup.com

Tikkurila Polska SA została Laureatem XII edycji Ogólnopolskiego Programu Liderzy Społecznej Odpowiedzialności. Program ma na celu wskazanie liderów w zakresie realizacji założeń biznesu społecznie odpowiedzialnego oraz upowszechnianie w działających na terytorium Polski firmach i instytucjach zasad CSR.

Podczas uroczystej gali Europejskiego Forum Biznesu w Katowicach, firma Tikkurila Polska SA została nagrodzona i uzyskała tytuł Lidera Społecznej Odpowiedzialności w kategorii DOBRA FIRMA 2019. Statuetkę w imieniu firmy odebrała Magdalena Olszewska, Corporate Communications and PR Manager.

Kapituła Programu doceniła i nagrodziła firmę za działania związane z wdrażaniem zasad Odpowiedzialnego Biznesu, w szczególności za budowanie dobrych relacji z pracownikami, bogaty pakiet świadczeń socjalnych, stawianie zasad BHP na pierwszym miejscu oraz uwzględnienie w strategii rozwoju firmy koncepcji zrównoważonego rozwoju.

„Zrównoważony rozwój jest jednym z najważniejszych założeń biznesowych, wpisanym w strategię Tikkurila. Mamy świadomość, że dla budowania wartości firmy w długim okresie ogromne znaczenie, nie mniejsze niż kapitał finansowy, mają kapitał ludzki, społeczny czy środowiskowy. Dlatego w Tikkurila dużą wagę przykładamy do działań, które obejmują te właśnie obszary” - mówi Magdalena Olszewska, Corporate Communications and PR Manager.

Podstawą sukcesu firmy są zaangażowani pracownicy. Tikkurila stawia na otwartość, dialog i wzajemny szacunek, buduje kulturę organizacyjną opartą na wartościach, tj. Wiarygodność, Innowacyjność, Profesjonalizm, oraz współpracy – firma podejmuje starania, aby jej pracownicy mieli poczucie, że są częścią zespołu, współuczestniczą w podejmowaniu decyzji i tworzą coś więcej niż tylko produkty.

Dla Tikkurila niezmiernie ważny jest aspekt środowiskowy. Idea odpowiedzialności za środowisko naturalne wyznacza kierunek działań i jest uwzględniana na każdym etapie procesu planowania i budowania łańcucha dostaw. Oznacza to nie tylko wysokiej jakości i ekologiczne produkty, ale także szereg rozwiązań i działań podejmowanych przez firmę, które minimalizują wpływ fabryki na otoczenie, np. dobór odpowiednich surowców do produkcji, nieustanne poszukiwanie wariantów bezpieczniejszych z punktu widzenia zdrowia i środowiska naturalnego oraz zwiększanie udziału surowców odnawialnych. Wymienić tu należy także oszczędne wykorzystywanie zasobów naturalnych oraz usprawnianie procesów i zwiększanie wydajności zakładów produkcyjnych w celu ograniczenia emisji i strat materiałowych, korzystanie z odnawialnych źródeł energii, własną oczyszczalnię ścieków, podążanie za ideą wielokrotnego wykorzystania wody pobranej ze środowiska, czyli zamknięty obieg chłodniczy w procesach produkcyjnych, zbiorniki retencyjne i wiele innych. 

Tikkurila aktywnie angażuje się także w promowanie zrównoważonego rozwoju i budowanie świadomości ekologicznej, zarówno wśród swoich pracowników, jak również społeczności lokalnej poprzez włączanie się w inicjatywy zewnętrzne, np. Godzina dla Ziemi, jak również organizowanie własnych projektów, np. „Bądź odpowiedzialny w naturze - posadź drzewo  z Tikkurila” w ramach którego firma wspólnie z wolontariuszami posadziła już 30000 drzew, czy eko lekcje dla najmłodszych uczniów szkół podstawowych.

„Pracownicy, konsumenci, inwestorzy oraz inni interesariusze pokładają największe zaufanie w firmach, które działają w sposób zrównoważony i są odpowiedzialne społecznie. Dlatego jest nam niezmiernie miło, że nasze działania zostały dostrzeżone i docenione przez niezależne gremium, i że Tikkurila znalazła się w gronie Liderów Społecznej Odpowiedzialności, czyli firm najbardziej zaangażowanych, a tym samym godnych zaufania” – dodaje Magdalena Olszewska. 

Tytuł Liderzy Społecznej Odpowiedzialności przyznawany jest przez Forum Biznesu.

***

Tikkurila Polska S.A. jest czołowym producentem farb i lakierów w Polsce w segmencie premium oraz ekonomicznym, znanym z marek Tikkurila, Beckers, Jedynka i Polifarb Dębica. Firma jest częścią koncernu farbiarskiego Tikkurila Oyj, który od blisko 160 lat oferuje klientom indywidualnym i odbiorcom profesjonalnym rozwiązania w zakresie dekoracji i ochrony powierzchni, trwałe, proste w stosowaniu i przyjazne dla środowiska naturalnego. Firma była wielokrotnie nagradzana za jakość oferowanych produktów oraz doceniana za zaangażowanie w działalność CSR. Tikkurila aktywnie promuje zrównoważony rozwój i uwzględnia aspekty środowiskowe, finansowe i społeczne w codziennych działaniach oraz w strategicznym rozwoju biznesu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Jury konkursu Chivas Venture wybrało najbardziej innowacyjny polski start-up Biuro prasowe
2020-01-17 | 11:30

Jury konkursu Chivas Venture wybrało najbardziej innowacyjny polski start-up

15 stycznia odbył się lokalny finał konkursu Chivas Venture. Spośród najlepszej piątki start-up’ów wybrano zwycięzcę, który będzie reprezentował Polskę na
Ochrona środowiska RAPORT: Rynek pelletu wystrzeli w 2020 roku
2020-01-09 | 15:00

RAPORT: Rynek pelletu wystrzeli w 2020 roku

  Polskie miasta coraz częściej we własnym zakresie wprowadzają przepisy antysmogowe. Przez kilka ostatnich lat trwała wymiana palenisk węglowych, w wyniku której zostały one
Ochrona środowiska Szczyt klimatyczny COP25
2019-12-13 | 12:10

Szczyt klimatyczny COP25

• Szczyt COP25 będzie katalizatorem zaostrzenia przepisów odnoszących się do zmian klimatycznych: obliczamy, że łączny wpływ na globalny przemysł wyniesie blisko 2,5 bln USD

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

CES 2020

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Przemysł

Mateusz Szczurek: Spowolnienie gospodarcze jest już faktem. Powtórki z wielkiego kryzysu sprzed dekady jednak nie będzie

W trzecim kwartale 2019 roku gospodarka Unii Europejskiej wzrosła o 0,3 proc. kwartał do kwartału, natomiast kraje strefy euro odnotowały wzrost o 0,2 proc. Dane Eurostatu wskazują, że kwartał wcześniej oba obszary powiększyły swój PKB również o 0,2 proc. Choć to wyraźnie mniej niż w 2016 czy 2017 roku, Europa ciągle odnotowuje wzrost. Zdaniem byłego ministra finansów Mateusza Szczurka sytuacja w niemieckim przemyśle samochodowym się ustabilizowała, a polska gospodarka ma się na tyle dobrze, że nie należy oczekiwać dramatycznych wydarzeń.

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Konsument

Polska na piątym miejscu w UE pod względem rozwoju fotowoltaiki. Ten rok może być rekordowy dla branży

Ubiegły rok przyniósł prawdziwy boom w fotowoltaice, a moc w instalacjach PV przekroczyła próg 1 GW. Pod względem przyrostu nowych mocy znajdujemy się już na piątym miejscu w Europie. Rozwój sektora mocno przyspieszył m.in. dzięki rządowym programom, takim jak Energia Plus, Czyste Powietrze czy Mój Prąd. W ramach ostatniego dofinansowano ponad 27 tys. instalacji PV. Dodatkowym bodźcem dla rynku może być obowiązująca od listopada ujednolicona stawka VAT na instalacje fotowoltaiczne montowane również w innych miejscach niż dachy budynków mieszkalnych.

Finanse

Bitcoin pnie się w górę. W tym roku inwestorów czekają duże zmiany

Wycena bitcoina oscyluje w tej chwili wokół 8,6 tys. dol., co oznacza, że „złoto internetu” zyskało na wartości przeszło 1000 dol. w ciągu niecałego miesiąca. Część analityków prognozuje, że w tym roku w wyniku planowanego na maj tzw. halvingu, czyli zmniejszenia nagrody za wykopanie pojedynczego bloku BTC, cena poszybuje do rekordowego poziomu 100 tys. dol. Ma się do tego przyczynić także ograniczona podaż i rosnąca adopcja kryptowaluty. Co istotne, mimo bardzo dużej zmienności popularność bitcoina wśród inwestorów nie słabnie.

Bankowość

Większe wsparcie finansowe dla zielonych projektów. Banki i sektor finansowy będą coraz aktywniej walczyć ze zmianami klimatu

Zmiany klimatyczne wyłoniły nową kategorię ryzyka finansowego i stanowią dziś jedno z głównych zagrożeń dla światowej gospodarki. Według szacunków IPCC do końca stulecia mogą kosztować ją nawet 69 bln dol. Aby je spowolnić i wypełnić swoje zobowiązania klimatyczne do 2030 roku, Unia Europejska musi wypełnić lukę inwestycyjną sięgającą 260 mld euro rocznie. W sfinansowaniu inwestycji zapobiegających globalnym zmianom klimatu dużą rolę ma do odegrania sektor bankowy, który już odczuwa rosnącą presję na tzw. zielone finansowanie. Odzwierciedla to m.in. gwałtownie rosnąca popularność zielonych obligacji i listów zastawnych.