VW FS zasadzi 15 tys. drzew w ramach akcji „Kup polisę online – zasadź drzewo”
Volkswagen Financial Services wspólnie z Polskim Związkiem Zrzeszeń Leśnych zapraszają do udziału w akcji, która ma na celu ochronę środowiska naturalnego. Firma zobowiązała się do posadzenia lasu o powierzchni 2,5 ha, który docelowo będzie mógł zaspokoić potrzebę tlenu dla ponad 6 tys. ludzi.
Volkswagen Financial Services ogłosił, że zamierza zasadzić 15 tys. drzew, które wyrosną i stworzą 2,5 ha prawdziwego lasu. Będzie to możliwe dzięki współpracy z Polskim Związkiem Zrzeszeń Leśnych. VW FS zobowiązał się do posadzenia 1 drzewa za każdą zakupioną polisę online, stąd nazwa akcji, która brzmi: „Kup polisę online – zasadź swoje drzewo”.
Wspólnie z ekspertami PZZL wytypowano gatunki (m.in. jodły, buki i jawory), które nie tylko zwiększą różnorodność biologiczną środowiska, ale także przyczynią się do ochrony przyrody. Co ważne, obszar 2,5 ha lasu po uzyskaniu odpowiedniego wieku, ok. 15 lat – jak wyliczyli specjaliści z PZZL – będzie mógł „wyprodukować” ok. 1 700 kg tlenu dziennie. To wystarczy, aby zaspokoić dzienną potrzebę tego pierwiastka dla ponad 6 tys. ludzi. Las będzie pełnił funkcję producenta tlenu co najmniej przez kolejne 70 lat. Wszystkie drzewa posadzone zostaną w miejscowości Komańcza położonej na południu kraju w cichym i spokojnym zakątku Bieszczadów.
– Ważne jest, abyśmy pielęgnowali i chronili nasze lasy oraz aktywnie dążyli do zalesiania nowych terenów. Dlatego z radością ogłaszamy rozpoczęcie naszej proekologicznej inicjatywy. Cieszę się, że w ten bardzo konkretny sposób promujemy ochronę przyrody oraz redukcję emisji CO2. Jest to realny wkład w ochronę naszego środowiska naturalnego. Liczę na to, że inicjatywa zwróci uwagę przedstawicieli firm. Jestem przekonana, że możliwe jest osiągnięcie równowagi między rozwojem gospodarczym, celami biznesowymi a ochroną przyrody. Zachęcam innych, aby dołączyli do naszej misji i podejmowali podobne działania na rzecz zrównoważonego rozwoju – mówi Magdalena Kaca, Dyrektor Departamentu Zarządzania Klientem i Produktem Volkswagen Financial Services.
– Cieszymy się z partnerstwa z Volkswagen Financial Services w akcji „Kup Polisę Online – Zasadź Drzewo”. Wspólnie dążymy do zalesiania obszarów i ochrony środowiska naturalnego. Nasze lasy są niezwykle cenne dla bioróżnorodności jako źródło tlenu oraz jako naturalny regulator klimatu. To doskonała okazja, aby wspierać zrównoważony rozwój i dbać o nasze lasy. Wierzymy, że nasza wspólna praca przyniesie pozytywne efekty dla przyrody i społeczeństwa – dodaje Adam Dominiecki, Wiceprezes Zarządu Polskiego Związku Zrzeszeń Leśnych.
„Leśne” inicjatywy Volkswagen Financial Services
Volkswagen Financial Services od lipca 2022 roku jest partnerem fundacji Las Na Zawsze. Firma na 2 lata udostępniła organizacji samochód marki Škoda. Pojazd wspiera Fundację w realizacji działań statutowych, do których należy m.in. wspomaganie regeneracji lasów.
W marcu 2023 roku VW FS został oficjalnym patronem lasu o pow. 1,5 ha, położonego w miejscowości Klwów na Mazowszu, złożonego z lokalnych gatunków drzew, krzewów, roślin runa leśnego i grzybów. Co ciekawe, las ten powstał dzięki sprawnej i zespołowej współpracy kilkudziesięciu wolontariuszy firmy, którzy stawili się na miejscu. Idea była szczytna: odbudowa i podtrzymanie na tym terenie naturalnego stanu ekosystemu.
Waterdrop zapobiegło trafieniu 29 milionów butelek do oceanów
W całej Polsce zmieniali otoczenie na lepsze – podsumowanie trzeciej edycji Kręc
Jak przygotować się do sprzątania okolicy? [CHECKLISTA]
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.