Whirlpool Corporation i Elektroeko ponownie łączą siły – 3. edycja kampanii “Ele
Whirlpool Corporation i Elektroeko ponownie łączą siły – 3. edycja kampanii “Elektrośmieci to nie są zwykłe śmieci”
Whirlpool Corporation kontynuuje swoją misję edukacji konsumentów i uświadamiania ich o proekologicznych rozwiązaniach, które przy niewielkim nakładzie sił mogą realnie wpłynąć na stan środowiska naturalnego. Trzecia odsłona kampanii edukacyjnej ElektroEko, prowadzona we współpracy z Whirlpool, ma na celu edukować konsumentów w zakresie prawidłowego postępowania ze zużytym sprzętem elektrycznym i elektronicznym.
Jak wynika z badania przeprowadzonego w tym roku na zlecenie Whirlpool[1], Polacy najchętniej podejmują te działania na rzecz środowiska, które nie wymagają od nich dużego zaangażowania. Wśród najczęściej wskazywanych znajduje się np. unikanie plastikowych opakowań czy stosowanie bezpiecznych preparatów czyszczących. Jednocześnie, aż 79% respondentów uznaje, że odpowiednia gospodarka elektroodpadami jest ważna dla natury. – Choć konsumenci zdają sobie sprawę z tego, że gospodarowanie tego typu odpadami jest potrzebne i niesie ze sobą realne korzyści dla środowiska, to nie wszyscy jednak wiedzą, co robić z elektroodpadami, gdzie je oddać, a wreszcie także, co konkretnie można z nich odzyskać . Na tym polu jest wciąż duża potrzeba edukacji, dlatego z chęcią przyłączyliśmy się do kolejnej odsłony kampanii wraz z ElektroEko – mówi Zygmunt Łopalewski z Whirlpool Corporation, członek Rady Nadzorczej ElektroEko
„Elektrośmieci to nie są zwykłe śmieci” to publiczna kampania edukacyjna zainicjowana w 2020 roku przez ElektroEko, od początku realizowana w partnerstwie z Whirlpool. W ramach dotychczasowej współpracy powstał kanał na YouTube z edukacyjnymi animacjami, a także udane realizacje z influencerami – Ulą Chincz, znaną w sieci jako UlaPedantula, czy Agnieszką Witkowską, Architekt Porządku. Filmiki ukazujące sposoby właściwego pozbywania się elektrośmieci, czyli oddanie ich do PSZOKów, a także reportaże o przetwarzaniu elektrośmieci spotkały się z pozytywnym odbiorem widzów.
W tegorocznej odsłonie zbudowana została edukacyjna strona internetowa – www.elektrosmieci-to-nie-sa-zwykle-smieci.pl. Za jej pośrednictwem autorzy kampanii informują m.in. o tym, jak w prawidłowy sposób pozbyć się zużytych urządzeń z naszych gospodarstw domowych. Z kolei w zakładce “Mądrze kupuj” można przeczytać o najnowszych, energooszczędnych i prośrodowiskowych rozwiązaniach stosowanych w produktach AGD pod szyldem marki Whirlpool.
[1] Badanie zrealizowane na zlecenie Whirlpool Corporation przez Zymetrię pt. „Postawy i zachowania użytkowników dużego AGD – droga do sustainability poprzez serwis i innowacje”, wykonanego techniką CAWI w marcu 2023r.

Unijny cel klimatyczny do 2040 roku komentują organizacje pozarządowe

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Bankowość
RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.
Handel
Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.