Whirlpool Corporation i Elektroeko ponownie łączą siły – 3. edycja kampanii “Ele
Whirlpool Corporation i Elektroeko ponownie łączą siły – 3. edycja kampanii “Elektrośmieci to nie są zwykłe śmieci”
Whirlpool Corporation kontynuuje swoją misję edukacji konsumentów i uświadamiania ich o proekologicznych rozwiązaniach, które przy niewielkim nakładzie sił mogą realnie wpłynąć na stan środowiska naturalnego. Trzecia odsłona kampanii edukacyjnej ElektroEko, prowadzona we współpracy z Whirlpool, ma na celu edukować konsumentów w zakresie prawidłowego postępowania ze zużytym sprzętem elektrycznym i elektronicznym.
Jak wynika z badania przeprowadzonego w tym roku na zlecenie Whirlpool[1], Polacy najchętniej podejmują te działania na rzecz środowiska, które nie wymagają od nich dużego zaangażowania. Wśród najczęściej wskazywanych znajduje się np. unikanie plastikowych opakowań czy stosowanie bezpiecznych preparatów czyszczących. Jednocześnie, aż 79% respondentów uznaje, że odpowiednia gospodarka elektroodpadami jest ważna dla natury. – Choć konsumenci zdają sobie sprawę z tego, że gospodarowanie tego typu odpadami jest potrzebne i niesie ze sobą realne korzyści dla środowiska, to nie wszyscy jednak wiedzą, co robić z elektroodpadami, gdzie je oddać, a wreszcie także, co konkretnie można z nich odzyskać . Na tym polu jest wciąż duża potrzeba edukacji, dlatego z chęcią przyłączyliśmy się do kolejnej odsłony kampanii wraz z ElektroEko – mówi Zygmunt Łopalewski z Whirlpool Corporation, członek Rady Nadzorczej ElektroEko
„Elektrośmieci to nie są zwykłe śmieci” to publiczna kampania edukacyjna zainicjowana w 2020 roku przez ElektroEko, od początku realizowana w partnerstwie z Whirlpool. W ramach dotychczasowej współpracy powstał kanał na YouTube z edukacyjnymi animacjami, a także udane realizacje z influencerami – Ulą Chincz, znaną w sieci jako UlaPedantula, czy Agnieszką Witkowską, Architekt Porządku. Filmiki ukazujące sposoby właściwego pozbywania się elektrośmieci, czyli oddanie ich do PSZOKów, a także reportaże o przetwarzaniu elektrośmieci spotkały się z pozytywnym odbiorem widzów.
W tegorocznej odsłonie zbudowana została edukacyjna strona internetowa – www.elektrosmieci-to-nie-sa-zwykle-smieci.pl. Za jej pośrednictwem autorzy kampanii informują m.in. o tym, jak w prawidłowy sposób pozbyć się zużytych urządzeń z naszych gospodarstw domowych. Z kolei w zakładce “Mądrze kupuj” można przeczytać o najnowszych, energooszczędnych i prośrodowiskowych rozwiązaniach stosowanych w produktach AGD pod szyldem marki Whirlpool.
[1] Badanie zrealizowane na zlecenie Whirlpool Corporation przez Zymetrię pt. „Postawy i zachowania użytkowników dużego AGD – droga do sustainability poprzez serwis i innowacje”, wykonanego techniką CAWI w marcu 2023r.

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"

Klątwa jednorazowego plastiku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Farmacja

Polska uzależniona od leków z importu. To zagrożenie dla bezpieczeństwa lekowego kraju
Niespełna jedna trzecia sprzedawanych w Polsce leków jest produkowana w naszym kraju, podczas gdy średnia europejska to około 70 proc. Uzależnienie od importu jest poważnym zagrożeniem dla bezpieczeństwa lekowego. Wzmocnieniu tego obszaru ma służyć jeden z konkursów w ramach KPO, który niedawno rozstrzygnęła Agencja Badań Medycznych. 112 mln zł trafi na wsparcie 22 projektów z obszaru innowacyjnych technologii biomedycznych. Jeden z nich dotyczy opracowania leków generycznych stosowanych w leczeniu POChP i astmy.
Robotyka i SI
Unia Europejska spóźniona w wyścigu AI. Eksperci apelują o szybsze inwestycje i zaprzestanie regulacji

– Decyzja o zainwestowaniu 200 mld euro w sztuczną inteligencję została podjęta zbyt późno – ocenia dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema. Jak podkreśla, Europa pozostaje w tyle za Stanami Zjednoczonymi i Chinami w zakresie innowacji. Kluczowe znaczenie ma teraz tempo i sposób dystrybucji środków – jeśli zostaną przekazane zbyt późno, efekty inwestycji mogą się stać nieaktualne w dynamicznie rozwijającym się świecie AI. Kolejne postulaty dotyczą zaprzestania regulacji i skupienia się na technologicznych niszach, w których jesteśmy liderami.
Sport
Rusza nowy sezon rowerów publicznych. Na ten element zrównoważonej mobilności stawia coraz więcej polskich miast [DEPESZA]

1 marca wystartował nowy sezon rowerów publicznych Nextbike. W tym roku mieszkańcy 80 polskich miast będą mieli do dyspozycji około 18 tys. rowerów. Szczególnym projektem będzie integracja działającego w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii Metroroweru z Kolejami Śląskimi, co stworzy jeden z pierwszych w Polsce systemów transportowych w modelu mobility as a service. – Miasta konsekwentnie rozwijają infrastrukturę rowerową, dostrzegając jej kluczową rolę w budowaniu zrównoważonego transportu – ocenia Tomasz Wojtkiewicz, prezes zarządu Grupy Nextbike.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.