Whirlpool Corporation i Elektroeko ponownie łączą siły – 3. edycja kampanii “Ele
Whirlpool Corporation i Elektroeko ponownie łączą siły – 3. edycja kampanii “Elektrośmieci to nie są zwykłe śmieci”
Whirlpool Corporation kontynuuje swoją misję edukacji konsumentów i uświadamiania ich o proekologicznych rozwiązaniach, które przy niewielkim nakładzie sił mogą realnie wpłynąć na stan środowiska naturalnego. Trzecia odsłona kampanii edukacyjnej ElektroEko, prowadzona we współpracy z Whirlpool, ma na celu edukować konsumentów w zakresie prawidłowego postępowania ze zużytym sprzętem elektrycznym i elektronicznym.
Jak wynika z badania przeprowadzonego w tym roku na zlecenie Whirlpool[1], Polacy najchętniej podejmują te działania na rzecz środowiska, które nie wymagają od nich dużego zaangażowania. Wśród najczęściej wskazywanych znajduje się np. unikanie plastikowych opakowań czy stosowanie bezpiecznych preparatów czyszczących. Jednocześnie, aż 79% respondentów uznaje, że odpowiednia gospodarka elektroodpadami jest ważna dla natury. – Choć konsumenci zdają sobie sprawę z tego, że gospodarowanie tego typu odpadami jest potrzebne i niesie ze sobą realne korzyści dla środowiska, to nie wszyscy jednak wiedzą, co robić z elektroodpadami, gdzie je oddać, a wreszcie także, co konkretnie można z nich odzyskać . Na tym polu jest wciąż duża potrzeba edukacji, dlatego z chęcią przyłączyliśmy się do kolejnej odsłony kampanii wraz z ElektroEko – mówi Zygmunt Łopalewski z Whirlpool Corporation, członek Rady Nadzorczej ElektroEko
„Elektrośmieci to nie są zwykłe śmieci” to publiczna kampania edukacyjna zainicjowana w 2020 roku przez ElektroEko, od początku realizowana w partnerstwie z Whirlpool. W ramach dotychczasowej współpracy powstał kanał na YouTube z edukacyjnymi animacjami, a także udane realizacje z influencerami – Ulą Chincz, znaną w sieci jako UlaPedantula, czy Agnieszką Witkowską, Architekt Porządku. Filmiki ukazujące sposoby właściwego pozbywania się elektrośmieci, czyli oddanie ich do PSZOKów, a także reportaże o przetwarzaniu elektrośmieci spotkały się z pozytywnym odbiorem widzów.
W tegorocznej odsłonie zbudowana została edukacyjna strona internetowa – www.elektrosmieci-to-nie-sa-zwykle-smieci.pl. Za jej pośrednictwem autorzy kampanii informują m.in. o tym, jak w prawidłowy sposób pozbyć się zużytych urządzeń z naszych gospodarstw domowych. Z kolei w zakładce “Mądrze kupuj” można przeczytać o najnowszych, energooszczędnych i prośrodowiskowych rozwiązaniach stosowanych w produktach AGD pod szyldem marki Whirlpool.
[1] Badanie zrealizowane na zlecenie Whirlpool Corporation przez Zymetrię pt. „Postawy i zachowania użytkowników dużego AGD – droga do sustainability poprzez serwis i innowacje”, wykonanego techniką CAWI w marcu 2023r.
Polska branża paletowa wyprzedza PPWR
Recykling i odzysk odpadów receptami na nadprodukcję śmieci. Sprawdź, jak możesz
Instytut Zrównoważonego Rozwoju i Środowiska Uczelni Łazarskiego inicjuje Partne
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja
Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.
Infrastruktura
Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców
W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.
Problemy społeczne
40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem
Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.