Komunikaty PR

Whirlpool Corporation i Elektroeko ponownie łączą siły – 3. edycja kampanii “Ele

2023-12-07  |  10:40
Biuro prasowe

Whirlpool Corporation i Elektroeko ponownie łączą siły – 3. edycja kampanii “Elektrośmieci to nie są zwykłe śmieci”

Whirlpool Corporation kontynuuje swoją misję edukacji konsumentów i uświadamiania ich o proekologicznych rozwiązaniach, które przy niewielkim nakładzie sił mogą realnie wpłynąć na stan środowiska naturalnego. Trzecia odsłona kampanii edukacyjnej ElektroEko, prowadzona we współpracy z Whirlpool, ma na celu edukować konsumentów w zakresie prawidłowego postępowania ze zużytym sprzętem elektrycznym i elektronicznym.

Jak wynika z badania przeprowadzonego w tym roku na zlecenie Whirlpool[1], Polacy najchętniej podejmują te działania na rzecz środowiska, które nie wymagają od nich dużego zaangażowania. Wśród najczęściej wskazywanych znajduje się np. unikanie plastikowych opakowań czy stosowanie bezpiecznych preparatów czyszczących. Jednocześnie, aż 79% respondentów uznaje, że odpowiednia gospodarka elektroodpadami jest ważna dla natury. – Choć konsumenci zdają sobie sprawę z tego, że gospodarowanie tego typu odpadami jest potrzebne i niesie ze sobą realne korzyści dla środowiska, to nie wszyscy jednak wiedzą, co robić z elektroodpadami, gdzie je oddać, a wreszcie także, co konkretnie można z nich odzyskać . Na tym polu jest wciąż duża potrzeba edukacji, dlatego z chęcią przyłączyliśmy się do kolejnej odsłony kampanii wraz z ElektroEko – mówi Zygmunt Łopalewski z Whirlpool Corporation, członek Rady Nadzorczej ElektroEko

„Elektrośmieci to nie są zwykłe śmieci” to publiczna kampania edukacyjna zainicjowana w 2020 roku przez ElektroEko, od początku realizowana w partnerstwie z Whirlpool. W ramach dotychczasowej współpracy powstał kanał na YouTube z edukacyjnymi animacjami, a także udane realizacje z influencerami – Ulą Chincz, znaną w sieci jako UlaPedantula, czy Agnieszką Witkowską, Architekt Porządku. Filmiki ukazujące sposoby właściwego pozbywania się elektrośmieci, czyli oddanie ich do PSZOKów, a także reportaże o przetwarzaniu elektrośmieci spotkały się z pozytywnym odbiorem widzów.

W tegorocznej odsłonie zbudowana została edukacyjna strona internetowa – www.elektrosmieci-to-nie-sa-zwykle-smieci.pl. Za jej pośrednictwem autorzy kampanii informują m.in. o tym, jak w prawidłowy sposób pozbyć się zużytych urządzeń z naszych gospodarstw domowych. Z kolei w zakładce “Mądrze kupuj” można przeczytać o najnowszych, energooszczędnych i prośrodowiskowych rozwiązaniach stosowanych w produktach AGD pod szyldem marki Whirlpool.

 


[1] Badanie zrealizowane na zlecenie Whirlpool Corporation przez Zymetrię pt. „Postawy i zachowania użytkowników dużego AGD – droga do sustainability poprzez serwis i innowacje”, wykonanego techniką CAWI w marcu 2023r.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu Go Green with Taiwan Biuro prasowe
2024-12-19 | 15:00

Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"

Trzy zespoły z Wielkiej Brytanii, Węgier i Filipin zdobyły główne nagrody o wartości 20 000 dolarów za swoje innowacyjne i zrównoważone projekty. W konkursie wzięło
Ochrona środowiska Klątwa jednorazowego plastiku
2024-12-19 | 10:00

Klątwa jednorazowego plastiku

Mimo, że przepisy dyrektywy SUP funkcjonują w Polsce już ponad półtora roku, większość Polaków nie dostrzegła żadnej istotnej zmiany w kwestii opakowań, redukcji plastiku
Ochrona środowiska Polacy coraz mniej zainteresowani zmianą klimatu
2024-12-18 | 01:00

Polacy coraz mniej zainteresowani zmianą klimatu

Zaledwie 29% Polaków deklaruje wysoką świadomość ekologiczną, co oznacza spadek o 15 p.p. w porównaniu do 2021 r. Jednocześnie 49% respondentów wskazuje, że produkcja

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników. Ratunkiem dla rynku pracy wzrost zatrudnienia cudzoziemców

Do 2035 roku liczba osób pracujących w Polsce zmniejszy się o 2,1 mln – wynika z analizy Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Lukę tę częściowo mogliby zapełnić pracownicy zagraniczni. Pracodawcy czekają na przepisy, które zwiększą atrakcyjność naszego rynku pracy dla imigrantów zarobkowych i ułatwią procedury. Nowe przepisy opracowane przez resort pracy, które mają wejść w życie w 2025 roku, mają zwiększyć szybkość i efektywność postępowań administracyjnych w sprawach zatrudniania cudzoziemców.

Konsument

Kupujący nieruchomości mogą jeszcze liczyć na rabaty. Zwłaszcza w przypadku nowych inwestycji deweloperskich

W grudniu sprzedaż nowych mieszkań na większości dużych rynków w Polsce pozostała stabilna względem poprzedniego miesiąca. Spadła w Krakowie i Warszawie, a wzrosła w Gdańsku, Łodzi, Poznaniu i we Wrocławiu – wynika z Barometru Cen Mieszkań Tabelaofert.pl. Nowe mieszkania trafiające do oferty są zdecydowanie tańsze, niż wynosi średnia rynkowa dla danego miasta. Ze względu na dużą podaż lokali klienci mogą liczyć na rabaty cenowe, które w ciągu kolejnych sześciudziewięciu miesięcy będą jednak stopniowo maleć.

Zdrowie

Polska potrzebuje centralnego systemu dokumentacji medycznej. Jest niezbędny w wypadku sytuacji kryzysowych

W sytuacji konfliktu zbrojnego lub innej sytuacji kryzysowej o efektywności działań z zakresu medycyny pola walki może decydować dostęp do dokumentacji medycznej pacjenta – zarówno żołnierza, jak i cywila. Tymczasem okazuje się, że choć na placówkach ciąży obowiązek prowadzenia tej dokumentacji elektronicznie, to systemy w poszczególnych podmiotach nie komunikują się ze sobą. Zupełnie inne są też ramy prawne dla działania w tym zakresie jednostek cywilnych i wojskowych. Eksperci są zdania, że musi powstać centrum usług wspólnych, które będzie operatorem danych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.