Whirlpool Corporation i Elektroeko ponownie łączą siły – 3. edycja kampanii “Ele
Whirlpool Corporation i Elektroeko ponownie łączą siły – 3. edycja kampanii “Elektrośmieci to nie są zwykłe śmieci”
Whirlpool Corporation kontynuuje swoją misję edukacji konsumentów i uświadamiania ich o proekologicznych rozwiązaniach, które przy niewielkim nakładzie sił mogą realnie wpłynąć na stan środowiska naturalnego. Trzecia odsłona kampanii edukacyjnej ElektroEko, prowadzona we współpracy z Whirlpool, ma na celu edukować konsumentów w zakresie prawidłowego postępowania ze zużytym sprzętem elektrycznym i elektronicznym.
Jak wynika z badania przeprowadzonego w tym roku na zlecenie Whirlpool[1], Polacy najchętniej podejmują te działania na rzecz środowiska, które nie wymagają od nich dużego zaangażowania. Wśród najczęściej wskazywanych znajduje się np. unikanie plastikowych opakowań czy stosowanie bezpiecznych preparatów czyszczących. Jednocześnie, aż 79% respondentów uznaje, że odpowiednia gospodarka elektroodpadami jest ważna dla natury. – Choć konsumenci zdają sobie sprawę z tego, że gospodarowanie tego typu odpadami jest potrzebne i niesie ze sobą realne korzyści dla środowiska, to nie wszyscy jednak wiedzą, co robić z elektroodpadami, gdzie je oddać, a wreszcie także, co konkretnie można z nich odzyskać . Na tym polu jest wciąż duża potrzeba edukacji, dlatego z chęcią przyłączyliśmy się do kolejnej odsłony kampanii wraz z ElektroEko – mówi Zygmunt Łopalewski z Whirlpool Corporation, członek Rady Nadzorczej ElektroEko
„Elektrośmieci to nie są zwykłe śmieci” to publiczna kampania edukacyjna zainicjowana w 2020 roku przez ElektroEko, od początku realizowana w partnerstwie z Whirlpool. W ramach dotychczasowej współpracy powstał kanał na YouTube z edukacyjnymi animacjami, a także udane realizacje z influencerami – Ulą Chincz, znaną w sieci jako UlaPedantula, czy Agnieszką Witkowską, Architekt Porządku. Filmiki ukazujące sposoby właściwego pozbywania się elektrośmieci, czyli oddanie ich do PSZOKów, a także reportaże o przetwarzaniu elektrośmieci spotkały się z pozytywnym odbiorem widzów.
W tegorocznej odsłonie zbudowana została edukacyjna strona internetowa – www.elektrosmieci-to-nie-sa-zwykle-smieci.pl. Za jej pośrednictwem autorzy kampanii informują m.in. o tym, jak w prawidłowy sposób pozbyć się zużytych urządzeń z naszych gospodarstw domowych. Z kolei w zakładce “Mądrze kupuj” można przeczytać o najnowszych, energooszczędnych i prośrodowiskowych rozwiązaniach stosowanych w produktach AGD pod szyldem marki Whirlpool.
[1] Badanie zrealizowane na zlecenie Whirlpool Corporation przez Zymetrię pt. „Postawy i zachowania użytkowników dużego AGD – droga do sustainability poprzez serwis i innowacje”, wykonanego techniką CAWI w marcu 2023r.
W całej Polsce zmieniali otoczenie na lepsze – podsumowanie trzeciej edycji Kręc
Jak przygotować się do sprzątania okolicy? [CHECKLISTA]
Dzień Ziemi już 22.04, w tym roku pod hasłem "Planeta kontra tworzywa sztuczne"
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.