ZAUFAJ SILE LASU! RUSZA GLOBALNA KAMPANIA „TYDZIEŃ LASÓW FSC®”
Tydzień Lasów to kampania zainicjowana przez Forest Stewardship Council, która podkreśla korzyści zrównoważonej gospodarki leśnej. Jej celem jest zwrócenie uwagi przedsiębiorców i konsumentów na to, w jaki sposób odpowiedzialna gospodarka leśna przyczynia się do ochrony środowiska, przeciwdziała spadkowi bioróżnorodności oraz łagodzi zmiany klimatu i związane z tym negatywne zjawiska. W polskiej edycji akcji, która w tym roku odbywa się w dniach 23-29 września, udział zadeklarowało już ponad 100 firm – posiadaczy licencji FSC, a chętnych cały czas przybywa. Poprzez liczne akcje komunikacyjne i aktywności uczestnicy wspólnie z FSC będą budować świadomość społeczną w zakresie znaczenia lasów dla ludzi i planety.
Globalna akcja Tydzień Lasów FSC w tym roku przebiegać będzie pod hasłem „Zaufaj sile lasu”. Lasy rzeczywiście mają moc, bo zapewniają nie tylko naturalny i wszechstronny surowiec do celów gospodarczych, ale też filtrują powietrze, oczyszczają wodę, zapobiegają erozji gleby, zapewniając jednocześnie dom dla wielu gatunków roślin i zwierząt. Same drzewa natomiast, które doskonale magazynują CO2, przyczyniają się do przeciwdziałania zmianie klimatu.
- Świat potrzebuje lasów - bez nich nie wyobrażamy sobie życia na Ziemi. W lasach mieszka około dwóch trzecich znanych nam lądowych gatunków zwierząt i roślin, co czyni je jednym z najbardziej bioróżnorodnych ekosystemów na naszej planecie. Kampania podkreśla wartość terenów leśnych dla nas wszystkich i to, w jaki sposób wybór certyfikowanych produktów pochodzących ze zrównoważonych źródeł może pomóc w tworzeniu odpornych na zmiany lasów dla przyszłych pokoleń - mówi Karolina Tymorek, dyrektorka FSC w Polsce.
Forest Stewardship Council to międzynarodowa organizacja not-for-profit, która wyznacza standardy dla odpowiedzialnej gospodarki leśnej, z uwzględnieniem aspektów społecznych, przyrodniczych i ekonomicznych. Kampania, która w latach 2018-2021 odbywała się pod nazwą Piątek FSC, została wydłużona do całego tygodnia. Akcja ma na celu zainspirowanie przedsiębiorców i konsumentów do podejmowania proekologicznych działań, w tym m.in. poprzez wybór certyfikowanych produktów. Certyfikacja stanowi potwierdzenie, że surowiec został pozyskany z lasów zarządzanych w sposób odpowiedzialny, z poszanowaniem środowiska i praw lokalnych społeczności.
- Poprzez udział w akcji nasi partnerzy budują markę swojej organizacji, która dba o odpowiedzialny rozwój i troszczy się o planetę. Do chwili obecnej zgłosiło się już ponad 100 firm, czyli o ok. 20% więcej niż w roku ubiegłym, co pokazuje, że takie inicjatywy są potrzebne i wartościowe. Podejmowane wspólnie z partnerami działania przyczyniają się też do budowania społecznej świadomości ekologicznej, pokazując, jak codzienne wybory i zachowania każdego z nas mogą mieć wpływ na ochronę lasów - dodaje Karolina Tymorek.
Co roku w kampanię angażują się przedsiębiorcy i inne organizacje – posiadacze licencji FSC. Są wśród nich małe firmy rodzinne, a także duże sieci handlowe, reprezentujące szereg rozmaitych branż, w tym te wprost powiązane z surowcem drzewnym, takie jak meblarstwo, papiernictwo, opakowania, wydawnictwa, produkty spożywcze, materiały budowlane, telekomunikacja, a nawet zabawki. W zakres działań promujących kampanię wchodzą aktywności proekologiczne angażujące nie tylko pracowników, ale także lokalne społeczności i konsumentów – odbiorców produktów pochodzących z lasów.
- Tydzień Lasów FSC oferuje możliwość zaangażowania się na wiele sposobów. Wśród nich mogą znaleźć się takie działania jak wspólne akcje sadzenia drzew, leśne spacery przyrodnicze z przewodnikiem połączone z warsztatami edukacyjnymi, akcje sprzątania lasów, konkursy sztuki wykonanej z produktów pochodzenia leśnego i związane z tym instalacje, konkursy fotograficzne, a także programy partnerskie z udziałem lokalnych społeczności, w tym dzieci i młodzieży szkolnej oraz lokalnych organizacji społecznych – podpowiada Karolina Tymorek.
By wesprzeć komunikacyjnie uczestników akcji, FSC przygotowało i udostępniło materiały zachęcające do dbania o lasy i dzielenia się wiedzą z innymi. Uczestnicy mają do dyspozycji zestaw gotowych materiałów informacyjno-edukacyjnych, które będzie można umieszczać w swoich biurach lub sklepach, a także publikować w mediach społecznościowych, na stronach internetowych i w intranecie. Partnerzy zachęcani ponadto będą do organizowania poświęconych tematyce leśnej webinariów i spotkań stacjonarnych, podczas których możliwe będzie poszerzanie wiedzy o znaczeniu zrównoważonego zarządzania zasobami leśnymi i odpowiedzialnych wyborów konsumenckich. Pomogą w tym też przygotowane dla chętnych niezwykle popularne quizy i konkursy.
Tydzień Lasów FSC to znakomita okazja dla firm, aby dotrzeć z przekazem o swoim zaangażowaniu na rzecz zrównoważonego rozwoju do szerokiego grona konsumentów. Podejmując proste, a jednocześnie czytelne działania, firmy i ich pracownicy mogą wspierać rozwój lasów, które przyczyniają się do przeciwdziałania zmianie klimatu, chronią bioróżnorodność i poprawiają byt lokalnych społeczności.
Tegoroczny Tydzień Lasów FSC odbędzie się w dniach 23-29 września. Więcej informacji znajduje się na stronie https://pl.fsc.org/pl-pl, a materiały publikowane będą także na profilach społecznościowych organizacji: https://www.facebook.com/FSCPolska oraz https://www.linkedin.com/company/fsc-polska/.

Unijny cel klimatyczny do 2040 roku komentują organizacje pozarządowe

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Grupa nowych biednych emerytów stale się powiększa. Ich świadczenie jest znacznie poniżej minimalnej emerytury
Przybywa osób, które z powodu zbyt krótkiego czasu opłacania składek pobierają emeryturę niższą od minimalnej. Tak zwanych nowych biednych emerytów jest w Polsce ok. 430 tys., a zdecydowaną większość grupy stanowią kobiety – wskazują badania ekspertów Instytutu Pracy i Spraw Socjalnych. W ich przypadku krótszy okres składkowy zwykle wynika z konieczności opieki nad dziećmi lub innymi osobami w rodzinie. Wśród innych powodów, wymienianych zarówno przez panie, jak i panów, są także praca za granicą lub na czarno oraz zły stan zdrowia.
Media i PR
M. Wawrykiewicz (PO): Postępowanie z art. 7 przeciw Węgrom pokazało iluzoryczność tej sankcji. Unia wywiera naciski poprzez negocjacje nowego budżetu

Przykład Węgier pokazał, że procedura z artykułu 7 traktatu o UE o łamanie praworządności nie ma mocy prawnej z powodu braku większości, nie mówiąc o jednomyślności wśród pozostałych państw członkowskich. Negocjacje nowego budżetu UE to dobry pretekst do zmiany sposobu części finansowania z pominięciem rządu centralnego. Czerwcowy marsz Pride w Budapeszcie pokazał, że część społeczeństwa, głównie stolica, jest przeciwna rządom Viktora Orbána, ale i na prowincji świadomość konsekwencji działań Fideszu staje się coraz większa przed przyszłorocznymi wyborami.
Firma
Blockchain zmienia rynek pracy i edukacji. Poszukiwane są osoby posiadające wiedzę z różnych dziedzin

Zapotrzebowanie na specjalistów od technologii blockchain dynamicznie rośnie – nie tylko w obszarze IT, ale również w administracji, finansach czy logistyce. Coraz więcej uczelni wprowadza programy związane z rozproszonymi rejestrami, które wyposażają studentów w umiejętności odpowiadające wymogom rynku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.