„Od piasku do szkła” od 17 marca do obejrzenia w Skierniewicach
Pilkington IGP
ul. Portowa 24
27-600 Sandomierz
Ewelina.Wojcicka|pl.nsg.com| |Ewelina.Wojcicka|pl.nsg.com
+48 22 548 75 03
https://www.pilkington.com/pl-PL/pl
Stworzona przez Muzeum Zamkowe w Sandomierzu oraz NSG Group wystawa „Od piasku do szkła. Historia – technologia – zastosowanie” od 17 marca będzie dostępna dla zwiedzających w Centrum Kultury i Sztuki w Skierniewicach.
Z małego ziarna wiele szkła
Wystawa „Od piasku do szkła” miała swoją premierę w 2020 roku, kiedy to po raz pierwszy można było ją obejrzeć w Muzeum Zamkowym w Sandomierzu. Jest ona efektem współpracy między Muzeum, a NSG Group, jednym z największych producentów szkła na świecie. Łączy w sobie sandomierskie tradycje szklarskie, edukacyjne umiejętności muzealników i fachową wiedzę wytwórców. Poza Sandomierzem można ją było oglądać także w Krośnie i Krakowie.
Wspieranie kultury i sztuki od zawsze było dla nas ważne – mówi Mariusz Kołodziej, Dyrektor Sprzedaży Szkła Architektonicznego NSG Group Region Wschodni. – Cieszymy się, że współtworzona przez nas wystawa jest doceniana przez muzealników i zwiedzających, co potwierdzają opinie, które otrzymaliśmy z poprzednich lokalizacji. Mam nadzieję, że przypadnie ona skierniewiczanom do gustu i wierzę, że nie jest to ostatnie miejsce, w którym można ją będzie obejrzeć.
Zwiedzający będą mogli zobaczyć na ekspozycji m.in. odzież hutniczą czy makietę sandomierskiego pieca float. Oprócz tego znajdą na wystawie mnóstwo informacji opisujących bogatą i barwną historię produkcji szkła w Polsce.
Jedna tafla, tysiąc zastosowań
Centrum Kultury i Sztuki w Skierniewicach na co dzień zajmuje się działalnością edukacyjną, warsztatową i wystawienniczą. W jego ramach działają: Kinoteatr Polonez, Radio RSC, Akademia Twórczości, Klub Konstancja oraz Uniwersytet Trzeciego Wieku. Centrum zajmuje się także promocją regionalnego dziedzictwa kulturowego.
W połowie 2020 roku skontaktowało się z nami Muzeum Zamkowe w Sandomierzu, które zaproponowało wystawę „Od piasku do szkła”. Po obejrzeniu wirtualnego spaceru uznaliśmy, że chętnie pokazalibyśmy ją mieszkańcom miasta oraz regionu. W Skierniewicach szklarskie tradycje są żywe: od lat funkcjonuje u nas zakład produkcji szkła Pilkington, a w latach 1922-1996 istniała prężnie działająca huta szkła. Współpraca z osobami reprezentującymi grupę NSG przebiega – śmiało mogę użyć tego stwierdzenia – wzorcowo – mówi Agnieszka Kubik-Śliczniak, zastępca dyrektora Centrum Kultury i Sztuki.
W ramach „Od piasku do szkła” przewidziano szereg warsztatów dla dzieci, a także plenerową ekspozycję opisującą historię skierniewickiej huty szkła. Oprócz tego opracowano szklany spacer w formie stałych tablic wystawowych oraz pomysł budowy szklarni miejskiej przy Centrum Kultury i Sztuki. Uroczyste otwarcie wystawy odbędzie się 17 marca, a już 19 marca w ramach zwiedzania będzie można zobaczyć m.in. pokazy palenia szkła ogniochronnego oraz pękania różnych typów szkła.
KONIEC
O firmie:
NSG Group jest obecnie jednym z największych światowych producentów szkła i produktów szklanych, działającym w trzech podstawowych sektorach: Motoryzacyjnym, Architektonicznym i Nowych Technologii. Sektor architektoniczny dostarcza szkło do zastosowań architektonicznych, energii słonecznej oraz innych sektorów. Sektor motoryzacyjny obsługuje rynek oryginalnego wyposażenia (OE) i części zamienne (AGR). Nowe Technologie to sektor obejmujący zróżnicowane i złożone procesy biznesowe i produkcyjne takie jak soczewki, światłowody do drukarek i skanerów, specjalistyczne włókno szklane służące do produkcji kordów stosowanych w paskach rozrządu oraz płatki szklane.
Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej www.pilkington.pl.
Kontakt dla dziennikarzy:
Ewelina Wójcicka, Marketing Communications Coordinator, Pilkington IGP
tel.: +48 22 548 75 03
e-mail: Ewelina.Wojcicka@pl.nsg.com

Światowe wydarzenie znów w Polsce – Międzynarodowy (Ty)Dzień Archiwów w 37 miastach

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.