Komunikaty PR

Osoby z całej Polski chcą mieszkać w nadmorskim pasie Gdańska

2023-01-19  |  11:30

Mieszkania powstające w pasie nadmorskim Gdańska cieszą się popularnością  nie tylko wśród mieszkańców Trójmiasta, ale także nabywców z innych rejonów Polski. W inwestycjach, które firma deweloperska Develia realizuje w bezpośrednim sąsiedztwie bałtyckich plaż, aż 49 proc. lokali kupionych zostało przez klientów z innych województw. 

Develia w ubiegłym roku realizowała w pasie nadmorskim Gdańska cztery projekty: Baltea Apartments na Przymorzu, Przy Alejach na Zaspie, Osiedle Marinus w Brzeźnie oraz Osiedle Latarników na Letnicy. Pozą tą ostatnią inwestycją, której trzeci etap jest obecnie w budowie, wszystkie zostały prawie całkowicie sprzedane. Okazuje się, że mieszkania w pobliżu morza cieszą się dużym zainteresowaniem wśród osób z innych części kraju. Dominują klienci z województwa mazowieckiego, którzy we wszystkich czterech inwestycjach zakupili w sumie 16 proc. mieszkań. W Baltea Apartments odpowiadali za blisko co czwartą transakcję (24 proc.), a na Osiedlu Marinus – co piątą (21 proc.), który jednocześnie upatrzyli sobie także mieszkańcy województwa kujawsko-pomorskiego (12 proc. lokali). Letnicę i Osiedle Latarników preferowali z kolei kupujący z Warmii i Mazur, którzy stanowili 10 proc. nabywców.

Nadmorski pas Gdańska jest popularny nie tylko wśród osób z północy Polski. Z 789 lokali, jakie Develia sprzedała w czterech wspomnianych inwestycjach, 26 nabyli mieszkańcy Małopolski, 15 – Śląska, 12 – Dolnego Śląska, a 6 mieszkań zostało kupionych przez klientów z Podkarpacia.

 - Nasze inwestycje zlokalizowane w pasie nadmorskim Gdańska wzbudzają duże zainteresowanie klientów. Osiedle Przy Alejach zostało sprzedane, a w projektach Marinus i Baltea Apartments dostępne są ostatnie lokale – odpowiednio 14 i 8 sztuk. Tereny wzdłuż plaży są dziś gęsto zabudowane i nieruchomości o równie korzystnej lokalizacji nie powstanie zbyt wiele. Realizowane tu mieszkania kupowane są nie tylko na własne potrzeby, ale również na wynajem lub w charakterze apartamentów wakacyjnych – komentuje Tomasz Kaleta, dyrektor Departamentu Sprzedaży w Develia S.A.

Gdańskie wybrzeże przyciąga nie tylko plażami. W okolicy znajduje się wiele terenów zielonych - największy w mieście, ponad 85-hektarowy Park Nadmorski im. Ronalda Reagana czy Park Brzeźnieński im. J. J. Haffnera, który niegdyś pełnił funkcję parku zdrojowo-kuracyjnego. Nadmorskie dzielnice mają rozbudowaną infrastrukturą lokalną w postaci sklepów, punktów usługowych, restauracji, placówek edukacyjnych i ochrony zdrowia. Powstaje tu także coraz więcej inwestycji publicznych, jak letnicki stadion Polsat Plus Arena – miejsce licznych wydarzeń sportowych i kulturalnych. Planowana jest także budowa Nautilus Gdańsk – nowoczesnego obiektu edukacyjno-rozrywkowego z multimedialnym oceanarium, gastronomią, usługami oraz centrum medycznym i spa. Intensywnie rozbudowywana jest również infrastruktura drogowa. Aleja Macieja Płażyńskiego czy tunel pod Martwą Wisłą zapewniają sprawny dojazd do centrum oraz wyjazd na trasy S6, S7 oraz autostradę A1, co jest ważnym udogodnieniem dla nabywców dojeżdżających z innych województw.

Oprócz osiedli w pasie nadmorskim Develia realizuje inwestycje w innych częściach Gdańska. W aktualnej ofercie dostępne są Via Flora na Chełmie, Szmaragdowy Park na Łostowicach, Ujeścisko Vita i Przemyska Vita na Ujeścisku oraz Południe Vita na Oruni Górnej.

Develia to jeden z największych deweloperów w Polsce. Firma zrealizowała 38 osiedli, składających się w sumie ze 101 etapów inwestycyjnych - to ponad 14 tys. mieszkań o powierzchni przeszło 760 tys. m kw. Dzięki bogatemu doświadczeniu i kadrze wysokiej klasy specjalistów Develia dostarcza swoim nabywcom nieruchomości mieszkaniowe o niezmiennie najwyższej jakości. 

O DEVELII 

Develia to jeden z największych deweloperów w Polsce, realizujący inwestycje mieszkaniowe oraz komercyjne w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Gdańsku, Łodzi i Katowicach.  Od 2007 r. Develia (poprzednio LC Corp) jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. W 2021 r. firma wypracowała 911,9 mln zł przychodów ze sprzedaży i 153,9 mln zł skonsolidowanego zysku netto.

Kontakt dla mediów:

Mariusz Skowronek, Tauber Promotion

698 612 866, mskowronek@tauber.com.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Lark Promotion
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór Biuro prasowe
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie
Nieruchomości Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?
2025-02-21 | 11:50

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Inwestowanie w nieruchomości to budowanie majątku na pokolenia, dlatego od zawsze jest ono postrzegane jako pewna i dochodowa forma lokowania kapitału. Nie od dziś wiadomo, że
Nieruchomości Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe
2025-01-30 | 06:00

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Obniżki cen ofertowych mieszkań w najbliższych miesiącach prognozuje 58 proc. przedstawicieli biur nieruchomości. W przypadku domów w taki scenariusz wierzy prawie 50 proc.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Niepewna sytuacja zwracanych do Skarbu Państwa gruntów dzierżawnych. To może się wiązać z likwidacją infrastruktury rolniczej i miejsc pracy

Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa wciąż nie przedstawił spójnego planu zagospodarowania gruntów zwracanych do Zasobów Skarbu Państwa. W efekcie setki hektarów gruntów leżą odłogiem, a strategiczna infrastruktura rolnicza jest demontowana. Spółka Top Farms od dawna wnioskowała do KOWR-u o utworzenie ośrodków produkcji rolniczej (OPR) lub podjęcie jakichkolwiek decyzji, które umożliwiłyby dalsze funkcjonowanie wielu takich obiektów rolniczych. Brak decyzji skutkuje trwałą utratą potencjału produkcyjnego, a tym samym może osłabić pozycję konkurencyjną polskiego rolnictwa.

Transport

Europejskie miasta planują wzrost inwestycji w infrastrukturę społeczną. Wydatki na niskoemisyjny transport wciąż są niewystarczające [DEPESZA]

W ciągu najbliższych trzech lat 56 proc. gmin miejskich w UE planuje zwiększyć nakłady na redukcję emisji gazów cieplarnianych, a 53 proc. – na infrastrukturę społeczną – wynika z badania EBI. Dotacje krajowe i unijne pozostają głównym źródłem finansowania inwestycji, choć samorządy szukają także innych form finansowania. O potrzebach w tym obszarze eksperci i samorządowcy rozmawiali w trakcie panelu „Fundusze unijne w rozwoju miast i regionów”, który odbył się w ramach EKG w Katowicach.

Farmacja

Właściciele psów i kotów szczególnie narażeni na choroby odkleszczowe. Nie decydują się jednak na profilaktyczne szczepienia

Eksperci ostrzegają, że Polska znajduje się w czołówce krajów Europy Środkowej pod względem liczby zachorowań na kleszczowe zapalenie mózgu, a mimo to poziom zaszczepienia przeciwko tej chorobie pozostaje dramatycznie niski. Tymczasem zmiany klimatyczne, coraz wyższe temperatury, migracje kleszczy i zanik sezonowości ich aktywności powodują, że ryzyko zakażenia jest coraz większe – nie tylko w lesie, ale i w mieście, parku czy ogrodzie, a nawet w domu, szczególnie tam, gdzie mieszkają zwierzęta.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.