Oświadczenie OZE-Biomar S.A.
Warszawa, dnia 17 grudnia 2021 r.
Zarząd OZE-Biomar S.A. informuje, iż podjął decyzję o odstąpieniu od przeprowadzenia Oferty Publicznej Akcji Serii B. Powodem jest niesatysfakcjonujący w ocenie Spółki wynik procesu Zapisów na Akcje Serii B.
Komunikat Zarządu OZE Biomar S.A. zbiega się z opublikowaniem rekordowych danych Spółki. Poinformowano o wzroście kontraktacji o 265% r/r (za I-XI 2021 r.), a także o wzroście sprzedaży o 131,5% r/r (za 3 kw. 2021 r.). Warto odnotować, że poprzednie wyniki publikowane za kolejne okresy 2021 r. również zawierały niezwykle pozytywne informacje. Gdyńska firma w pierwszych ośmiu miesiącach b.r. informowała o podpisaniu nowych umów na łączną moc 5963 kWp oraz sprzedaży na kwotę 22 mln zł. Stanowiło to wzrosty odpowiednio o 209% i 114% rok do roku.
Jak komentuje Prezes Zarządu, Ewa Szawłowska: „Istniejąca w ostatnich miesiącach niepewność na rynku regulacyjnym dotycząca mikroinstalacji fotowoltaicznych przyczyniła się w znacznym stopniu, ze strony inwestorów, do zmniejszenia zainteresowania branżą, w której prowadzimy naszą działalność. Jednak pomimo braku emisji akcji, ten rok jest przełomowy jeżeli chodzi o rozwój spółki, która wykazuje bardzo wysoką dynamikę wzrostów.” Znane są także cele Spółki na kolejne miesiące. „W najbliższym okresie planujemy koncentrację na dalszym rozwoju organicznym oraz rozszerzenie oferty produktowej Spółki. Nie wykluczamy potencjalnego powrotu na rynek kapitałowy w przyszłości, przy zaistnieniu sprzyjających warunków rynkowych dla firm z naszej branży.” – dodaje.
OZE-Biomar S.A. podkreśla także, iż nie ma przesłanek, by trendy w świecie energetyki uległy zmianie. Jak zauważa Członek Zarządu, Marcin Biechowski: „Bazując na moim ponad 10-letnim doświadczeniu w branży fotowoltaicznej na rynku polskim i europejskim, w mojej ocenie nie ma odwrotu od OZE, a przede wszystkim od fotowoltaiki jako jednego z najbardziej oczywistych źródeł energii w Polsce. W dobie rosnących cen prądu mogą zmieniać się systemy dofinansowania i wspierania prosumentów, możemy pozyskiwać więcej klientów z sektora MiŚP, niż klientów indywidualnych. Jednak panele fotowoltaiczne na stałe wpisały się nasz krajobraz i dlatego obecnie chcemy skupić się na tym, by w jak najlepszy sposób przygotować firmę do przyszłych wyzwań.”
_____________________
O spółce OZE-Biomar S.A.:
OZE-Biomar S.A. to firma z wieloletnim doświadczeniem na rynku fotowoltaiki. Jako jedna z najstarszych w Polsce firm z branży wyróżnia się ilością zrealizowanych projektów oraz jakością wykonanych prac, co potwierdzają liczne referencje i opinie Klientów.
OZE-Biomar S.A. w swojej szerokiej ofercie posiada nie tylko instalacje fotowoltaiczne, lecz także pompy ciepła, ładowarki do aut elektrycznych czy magazyny energii. Spółka należy do polskiej grupy kapitałowej Sunrise Energy i jest jednym z liderów branży fotowoltaicznej w Polsce. Firma wprowadza na rynek liczne innowacje dla prosumentów – zarówno indywidualnych, jak i biznesowych, wyznaczając w ten sposób trendy na rynku OZE.

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

BCC: Energetyka, podsumowanie roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.