Oto 3 najważniejsze trendy, które będą kształtować reklamę cyfrową w 2023 roku
Podczas niedawnego wydarzenia Virtual Programmatic Day, zorganizowanego przez Interactive Advertising Bureau (IAB) Europe, eksperci omówili 2022 rok w dziedzinie reklam programatycznych i wskazali główne wyzwania oraz trendy, jakie czekają branżę w nadchodzącym roku. Zdaniem uczestników debaty IAB, w tym Marii Ramiro z Huawei, sektor reklamy cyfrowej przechodzi obecnie ogromne zmiany: od wycofania plików cookie stron trzecich w niektórych przeglądarkach, po zmiany w zachowaniach konsumentów. Dlatego reklamodawcy są zmuszeni do przyjęcia elastycznego podejścia, aby dotrzeć, zaangażować i utrzymać odbiorców.
Sprzedaż usług i produktów online oznacza konkurowanie nie tylko z innymi markami na rynkach lokalnych, ale także na arenie międzynarodowej, co ma wpływ na koszt pozyskania użytkownika. Tendencja do korzystania z wielu urządzeń oraz kanałów prowadzi do wzrostu wskaźnika rezygnacji i utrudnia retencję użytkowników. Dlatego w 2023 roku kluczowa będzie umiejętność utrzymania ich poprzez głębokie interakcje z wieloma punktami styku na wszystkich inteligentnych urządzeniach i w usługach lokalizacyjnych.
#1 Łapanie mikromomentów na wielu urządzeniach
Rok 2022 był dla branży rollercoasterem. Zaczęło się optymistycznie, gdy miejsca pracy zostały ponownie otwarte, a reklamodawcy skupili się na ponownym dotarciu do konsumentów w biurach. Bardzo szybko stało się jednak jasne, że praca hybrydowa pozostanie z nami i zamiast powracać do korzystania z jednego lub dwóch urządzeń, konsumenci będą używać wielu urządzeń, w wielu miejscach.
– Użytkownicy są teraz rozproszeni nie tylko na różnych urządzeniach, ale także w wielu kanałach. Współczynnik rezygnacji konsumentów z jednej platformy jest zbyt wysoki i wiemy, że są oni bardziej skłonni do zakupu produktu, jeśli zetknęli się z przekazem w wielu kanałach. W Huawei dostosowaliśmy naszą ofertę tak, aby zawierała spersonalizowane reklamy nie tylko na laptopach i tabletach, ale także na smartfonach, urządzeniach audio oraz w kanałach informacyjnych, na stronach Asystenta lub Wyszukiwarki Huawei. Dzięki temu reklamodawcy mogą docierać do użytkowników w mikromomentach i wzmacniać ich zaangażowanie – powiedziała Maria Ramiro, WEU Head of Huawei Ads Business Development.
#2 Personalizowane i innowacyjne reklamy
Paneliści IAB przyznali, że wyzwania związane ze „środowiskami bez plików cookie” i obecny klimat gospodarczy spowodowały niepewność wśród reklamodawców. Jednak w ciągu ostatniego roku pojawił się większy nacisk na pomiary i metryki – trend ten będzie także widoczny w 2023 roku. Przyszłością dla marek są trafne, kontekstowe reklamy, które automatycznie będą bardziej spersonalizowane. Jeden z członków panelu zwrócił uwagę, że ze względu na zmiany gospodarcze i technologiczne marki mają coraz większy apetyt na bardziej holistyczne podejście.
Przykładem tego jest platforma Huawei Ads, która opiera się na danych zarówno zewnętrznych, jak i własnych, które obsługują 3 rodzaje reklamy (AppGallery, reklamy displayowe i reklamy w Wyszukiwarce Petal). W ciągu ostatnich dwóch lat Huawei dziewięciokrotnie zwiększył liczbę reklamodawców, z którymi współpracuje, dzięki zdolności platformy do dostarczania innowacyjnych reklam.
– Użytkownicy potrzebują nowych doświadczeń na urządzeniach, z których korzystają na co dzień. Możemy zaoferować im funkcję rozpoznawania obrazu, która umożliwia wyszukiwanie artykułów i zakup w czasie rzeczywistym; wykorzystujemy rzeczywistość rozszerzoną i wirtualną wraz ze sprzętem Internetu Rzeczy do opracowywania nowych sposobów wyświetlania reklam, a nawet zapewniamy rozpoznawanie głosu i inteligentne tłumaczenia, aby poprawić doświadczenia związane z zakupami online – dodała Maria Ramiro.
#3 Zrównoważony rozwój napędzi zmiany
Zrównoważony rozwój pojawił się jako jeden z priorytetów w ankiecie IAB przeprowadzonej po sesji panelowej wśród członków organizacji. Na pytanie: „jaki będzie główny priorytet dla branży programmatic w 2023 roku” 29% ankietowanych wybrało opcję „rozwiązania dla plików cookie innych firm”, 20% postawiło na „nowe kanały” 20%, a „zrównoważony rozwój” wskazało 13% głosujących.
Huawei wierzy, że technologia może przyczynić się do stworzenia lepszego, bardziej zrównoważonego świata. Czekają nas zmiany w technologiach takich jak header bidding, który zmniejsza opóźnienia i poprawia wydajność platform, stron internetowych i aplikacji. 5G poprawi również wymianę danych i ograniczy opóźnienia. Wkrótce 5G stanie się niezbędnym elementem zrównoważonego rozwoju dla każdej cyfrowej platformy reklamowej.
Innowacyjna platforma Huawei Ads
Huawei postrzega powyższe wyzwania jako szansę na rozwój i wdrażanie innowacji. Firma jest obecna w ponad 170 krajach i dysponuje skutecznymi sposobami dotarcia do użytkowników, zwłaszcza w Europie. W nadchodzącym roku Huawei Ads zapewni ogromną wydajność i obniży koszty zakupu mediów dla partnerów reklamowych, ponieważ jest w stanie agregować dane z całego ruchu na swoich urządzeniach. W dodatku, korzystając z rozległego ekosystemu stojącego za platformą Huawei Ads i pakietów wsparcia udostępnianych przez Huawei, reklamodawcy zmniejszają utratę użytkowników o 10%.
Takie podejście sprawia, że w 2023 roku Huawei Ads będzie partnerem dla reklamodawców i marek, którzy chcą dotrzeć do masowego odbiorcy na dowolnym urządzeniu, zapewniając najbardziej trafne i spersonalizowane reklamy.

Komentarz rynkowy DPD Polska: efekt rekompensaty szansą dla e-commerce w sezonie letnim

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Mercosur to tylko wierzchołek góry lodowej. UE ma ponad 40 umów handlowych, które mogą destabilizować rynek rolny
Umowa handlowa między UE a krajami Mercosur może znacząco zaburzyć konkurencję na rynku rolnym i osłabić pozycję unijnych, w tym polskich, producentów – ostrzegają rolnicy i producenci żywności. Umowie sprzeciwia się część krajów unijnych, które domagają się klauzuli ochronnych oraz limitów importowych. – Problemem jest jednak nie tylko ta konkretna umowa. Chodzi o cały system wolnego handlu, który się kumuluje z dziesiątek innych porozumień – podkreśla Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności.
Firma
Dzięki zdalnej weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem AI firmy zminimalizowały liczbę oszustw. Rozwiązania wykorzystuje głównie sektor finansowy

Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w 2024 roku 5,9 proc. polskich firm korzystało z rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. W 2023 roku był to odsetek na poziomie 3,67 proc. Wciąż jednak jest to wynik poniżej średniej unijnej, która wyniosła 13,48 proc. Jednym z obszarów, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, jest weryfikacja tożsamości przez AI, zwłaszcza w takich branżach jak bankowość, ubezpieczenia czy turystyka. Jej zastosowanie ma na celu głównie przeciwdziałać oszustwom i spełniać wymogi regulacyjne.
Prawo
Daniel Obajtek: Własne wydobycie i operacyjne magazyny to filary bezpieczeństwa. Zgoda na magazyny gazu poza krajem to rezygnacja z suwerenności energetycznej

Były prezes Orlenu ostrzega przed zmianami w ustawie o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego. Jego zdaniem przygotowana przez rząd nowelizacja tzw. ustawy magazynowej i ujednolicanie unijnej polityki energetycznej to zagrożenie dla bezpieczeństwa energetycznego Polski. W jego opinii tylko silna spółka narodowa, własne wydobycie, krajowe magazyny i zbilansowany miks energetyczny zapewnią Polsce bezpieczeństwo i konkurencyjność.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.