Otwarty program studencki z obszaru ESG – rusza nabór do 20. edycji Ligi Odpowie
Liga Odpowiedzialnego Biznesu to pierwszy w Polsce bezpłatny program edukacyjny z zakresu odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju przeznaczony dla studentek i studentów. Udział w programie mogą wziąć osoby studiujące dowolny kierunek. Organizatorem jest Forum Odpowiedzialnego Biznesu, a partnerem strategicznym Bank BNP Paribas. Gospodarzem styczniowego zjazdu będzie InPost, natomiast w marcu ambasadorzy i ambasadorki spotkają się w siedzibie Grupy ERGO Hestia w Sopocie.
Celem programu jest budowanie nowych kadr menedżerskich oraz popularyzacja wiedzy w zakresie ESG, odpowiedzialnego biznesu i zrównoważonego rozwoju oraz łączenie biznesu z młodymi ludźmi wchodzącymi na rynek pracy.
– Liga Odpowiedzialnego Biznesu to ogromna szansa dla osób, które swoją przyszłość wiążą z tematami związanymi z ESG i zrównoważonym rozwojem. To także wyjątkowa okazja, aby poszerzyć swoją wiedzę w tematach priorytetowych dla biznesu, korzystając z doświadczenia topowych firm. Nie mniej ważna jest możliwość nawiązywania relacji z osobami, które mają podobne zainteresowania. Jestem przekonana, że to program, który przyczynia się do kształtowania kolejnego pokolenia liderów i liderek pozytywnej zmiany w biznesie. Jako Alumnka 10. edycji LOB widzę, jak bardzo program ten wpłynął na moją dalszą karierę zawodową, dlatego tym bardziej gorąco zachęcam innych do aplikowania – mówi Maria Krawczyńska-Kaczmarek, członkini zarządu i dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Alumnka 10. edycji Ligi Odpowiedzialnego Biznesu.
Edukacja w obszarach ESG
Część merytoryczna programu edukacyjnego obejmie trzy zjazdy stacjonarne poświęcone następującym ścieżkom tematycznym: E (z ang. environmental – środowisko), S (z ang. social – społeczeństwo), G (z ang. governance – ład korporacyjny). Wiedza, która zostanie przekazana Ambasadorom i Ambasadorkom podczas zjazdów w ramach 20. edycji Ligi, będzie konsultowana z opiekunką merytoryczną programu dr Agatą Rudnicką, ekspertką ds. sustainability, CSR i ESG z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego, która w latach 2007/2008 ukończyła 4. edycję LOB.
– Pytanie, jakie stawiają sobie dzisiaj organizacje to jak najlepiej wdrażać założenia zrównoważonego rozwoju. Na rynku jest duży głód wiedzy. Dlatego zapraszam wszystkie osoby studiujące do udziału w edukacyjnym programie Liga Odpowiedzialnego Biznesu. Jest on szansą na zdobycie niezapomnianych doświadczeń, wiedzy i umiejętności, które obecnie są bardzo pożądane na rynku pracy – podkreśla dr Agata Rudnicka, Alumnka 4. edycji Ligi Odpowiedzialnego Biznesu.
Poznać biznes od środka
Strategicznym Partnerem tegorocznej edycji Ligi Odpowiedzialnego Biznesu jest Bank BNP Paribas, uznawany za jednego z liderów zrównoważonego rozwoju na polskim rynku. Jego ekspertki i eksperci już w listopadzie podzielą się z uczestnikami programu swoją wiedzą i doświadczeniem. W siedzibie banku w Warszawie odbędzie się uroczysta inauguracja, a w maju zamknięcie 20. edycji Ligi Odpowiedzialnego Biznesu. Program ambasadorski odbędzie się w roku akademickim 2023/2024 i obejmie pięć zjazdów edukacyjnych.
– Dziś nikt nie powinien mieć już wątpliwości, że przed transformacją gospodarki w kierunku zrównoważonego rozwoju nie ma odwrotu. Coraz liczniejsze regulacje oraz oczekiwania konsumentów i partnerów motywują biznes do działania. To zaś wymaga wykwalifikowanych kadr. Niezmiernie się cieszę, że jako Bank BNP Paribas kolejny raz zostaliśmy partnerem strategicznym programu edukacyjnego Liga Odpowiedzialnego Biznesu, dającego studentom i studentkom z całej polski dostęp do wiedzy i dobrych praktyk biznesu w zakresie ESG. Jestem przekonana, że jego absolwenci i absolwentki dołączą niebawem do kadr, które uczynią biznes bardziej zrównoważonym – mówi Agnieszka Michalik-Stankowska, Kierowniczka Sekcji Strategii i Partnerstw ESG w Banku BNP Paribas, Alumnka 13. edycji Ligi Odpowiedzialnego Biznesu.
Kolejny zjazd jest zaplanowany na styczeń 2024 roku w siedzibie firmy InPost w Krakowie. Na trzecie spotkanie ambasadorów i ambasadorki zaprasza do swojej siedziby w Sopocie Grupa ERGO Hestia.
Dla kogo jest Liga Odpowiedzialnego Biznesu?
Program skierowany jest do studentek i studentów wszystkich kierunków do 26 roku życia, z całego kraju, . Nie jest wymagana szeroka wiedza ani doświadczenie w obszarze odpowiedzialnego biznesu i zrównoważonego rozwoju. Liczy się zainteresowanie tematyką ESG i chęć związania z nią swojej przyszłości zawodowej.
Udział w programie nie wiąże się z żadnymi opłatami. Osobom, które mieszkają poza miejscem organizacji poszczególnych zjazdów organizatorzy dofinansowują koszty dojazdu i zapewniają nocleg oraz wyżywienie.
Liga Odpowiedzialnego Biznesu… i co dalej?
Absolwentki i absolwenci Ligi Odpowiedzialnego Biznesu otrzymają certyfikaty potwierdzające udział w programie edukacyjnym. Już podczas trwania programu mają szansę nawiązać kontakty z osobami z branży: przedstawicielami i przedstawicielkami firm aktywnych w obszarze zrównoważonego rozwoju. Mogą zaangażować się w działania i wydarzenia organizowane przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Udział w programie to również szansa na odbycie stażu organizowanego przez partnerów strategicznych Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
REKRUTACJA
Aby wziąć udział w rekrutacji do 20. edycji Ligi Odpowiedzialnego Biznesu, należy do dnia 27 października 2023 r.:
- przygotować aktualne CV;
- przygotować 4-slajdową prezentację opisującą największy sukces (zawodowy, studencki, prywatny lub z obszaru wolontariatu);
- wypełnić formularz rekrutacyjny on-line, odpowiedzieć na kilka pytań i dołączyć przygotowane pliki.
Link do rejestracji: odpowiedzialnybiznes.pl/lob/rekrutacja-2023
Patronat medialny nad inicjatywą objęły: Noizz.pl, PRoto.pl oraz Instytut Monitorowania Mediów.
Więcej informacji: www.odpowiedzialnybiznes.pl/LOB

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów

Fundusz Amazon: Milion złotych na wsparcie edukacji Polaków

Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Finansowanie Europejskiego Banku Inwestycyjnego wspiera rozwój OZE czy infrastruktury drogowej. Wśród nowych priorytetów bezpieczeństwo i obronność
Od momentu przystąpienia do UE polska gospodarka urosła dwukrotnie – skumulowany wzrost PKB wyniósł 99 proc., a połowa wzrostu wynikała z członkostwa w UE. Duża w tym zasługa Europejskiego Banku Inwestycyjnego, który od 2004 roku przekazał w Polsce 100 mld euro w finansowanie projektów związanych m.in. z efektywnością energetyczną, OZE czy zrównoważonym rozwojem miast. EBI zwiększa też inwestycje w obronność i bezpieczeństwo – w 2024 roku bank zainwestował 300 mln euro w pierwszy polski program satelitarny.
Polityka
Duży udział własności państwowej negatywnie wyróżnia Polskę na tle Europy. Większość Polaków za ograniczeniem wpływu polityków na gospodarkę

Polska negatywnie wyróżnia się na tle krajów UE i OECD pod względem własności państwowej. Państwo kontroluje nie tylko duże, kluczowe dla gospodarki przedsiębiorstwa, lecz również graczy w mniej znaczących sektorach, jak słodycze czy armatura. Zdaniem przedstawicieli FOR „zatruwa” to zarówno gospodarkę, jak i politykę. W badaniach organizacji Polacy wypowiedzieli się proprywatyzacyjnie, choć w przypadku pytań o prywatyzacje dużych firm już nie byli tak zdecydowani.
Transport
Polska jednym z największych rynków aut używanych na świecie. Dwie trzecie kierowców planuje zakup z drugiej ręki

66 proc. konsumentów, którzy w ciągu najbliższych trzech lat chcą zmienić samochód, deklaruje zakup z drugiej ręki – wynika z badania autoDNA. W Polsce na jedno auto nowe, z salonu, przypada pięć używanych. Chociaż rynek wtórny się stopniowo profesjonalizuje, wciąż liczne są nieprawidłowości i próby oszukania kupującego. 81 proc. kupujących deklaruje, że weryfikuje stan auta przed zakupem, ale często jest to bardzo pobieżny proces.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.