Pacjenci zapłacą za wizytę stomatologiczną online
PolCard from Fiserv rozpoczyna współpracę z firmą FELG Software, która dostarcza do gabinetów stomatologicznych oraz klinik medycznych innowacyjny system zarządzania i obsługi pacjentów. Współpraca zapewnia integrację terminali płatniczych z systemami FELG Dent i FELG Clinic oraz wdrożenie bramki płatniczej, pozwalające na pobranie częściowej przedpłaty online za wizyty. Zmiany mają zwiększyć szybkość obsługi oraz zminimalizować problem nieodwoływanych wizyt, które nie tylko generują dodatkowe koszty dla gabinetów, ale również wydłużają okres oczekiwania na dostępne terminy.
Współpraca PolCard from Fiserv z FELG Software niesie ze sobą korzyść zarówno dla pacjentów, jak i gabinetów stomatologicznych. Integracja przyspiesza proces rozliczeń, ponieważ umożliwia bezpośrednie przesłanie kwoty z systemu na terminal płatniczy bez konieczności manualnego wprowadzania danych przez pracownika gabinetu.
Posiadacze systemów FELG Dent oraz FELG Clinic mogą także skorzystać z bramki płatniczej PolCard from Fiserv. Dzięki temu pacjenci ich gabinetu będą mogli zapłacić online zadatek lub uiścić część płatności za przyszłą wizytę.
- Zintegrowanie naszych rozwiązań z systemem FELG Dent nie tylko ułatwi płatności bezgotówkowe w gabinetach stomatologicznych, ale wpłynie także na wyeliminowanie ewentualnych błędów podczas wprowadzania kwoty na terminalu – mówi Grzegorz Kucaba dyrektor ds. eCommerce w Fiserv Polska S.A. – Z kolei bramka płatnicza pozwoli gabinetowi na wprowadzenie łatwej w obsłudze przedpłaty za wizytę, dzięki czemu właściciel kliniki będzie miał możliwość ograniczania strat finansowych za wizyty, które nie doszły do skutku, a pacjenci zyskają więcej dostępnych terminów do wybranego specjalisty - dodaje.
Problem nieodwołanych wizyt wciąż jest znaczący
- Jak wynika z naszych danych, aż 15 proc. zarezerwowanych wizyt stomatologicznych się nie odbywa. Pacjenci ich nie odwołują, co powoduje nie tylko straty finansowe dla placówki, ale również blokuje możliwość zapisania się na dany termin przez inne osoby, które mogłyby z niej skorzystać. Jak pokazał zeszłoroczny raport Narodowego Fundusz Zdrowia, w 2023 roku przepadło prawie 1,3 mln wizyt u specjalistów - podkreśla Grzegorz Stawarz, prezes FELG Software – Mamy nadzieję, że dzięki współpracy z PolCard from Fiserv oraz wprowadzeniu możliwości częściowej przedpłaty za wizytę uda nam się uniknąć blokowania terminów w gabinetach stomatologicznych - dodaje.
System FELG Dent pozwala gabinetowi również na wyliczenie kosztu roboczogodziny fotela stomatologicznego, dzięki czemu właściciele klinik w łatwy sposób mogą oszacować kwotę przedpłaty. Takie rozwiązanie pozwoli zmniejszyć straty gabinetów stomatologicznych oraz obniżyć liczbę blokowanych terminów, a tym samym zwiększyć ich dostępność dla innych pacjentów.
Jeden system, wiele możliwości
Z aplikacji FELG Dent korzysta już co czwarty gabinet stomatologiczny w Polsce. System umożliwia zarządzanie placówką, zarówno w formie mobilnej, jak i przez stronę internetową. Posiada on szeroki zakres funkcji, które usprawniają prowadzenie oraz obsługę gabinetu lekarskiego. Są to m.in.: kalendarz wizyt, który pozwala na rezerwowanie terminów przez recepcję, online na stronie internetowej gabinetu, jak również przez portal Znany Lekarz. System pozwala także na prowadzenie karty pacjenta, tworzenie planów leczniczych, obsługę finansową czy SMS Marketing.
Dodatkowo, z aplikacji mogą również korzystać pacjenci, dzięki czemu mają możliwość szybkiego sprawdzenia postępu leczenia, poniesionych kosztów, a także kalendarza odbytych i przyszłych wizyt.

Organizacje kobiece apelują do Ministerstwa Zdrowia o działania na rzecz dostępu do antykoncepcji awaryjnej

Zrób sercu przysługę tego lata

Geny mają znaczenie – szybka diagnostyka może zmienić życie z ALS
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.