Komunikaty PR

Pandemia spowodowała regres formy rodaków

2023-10-05  |  11:40
Biuro prasowe
Kontakt

Ewa Malicka
Rocket Science

Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/

Wyniki badań pokazują, że Polacy uprawiają coraz mniej sportu. Często zapominamy również o odpowiednim nawodnieniu, które jest kluczowe dla odpowiedniego zdrowia. W związku z tym firma Waterdrop postanowiła sprawdzić, jak wyglądają nasze nawyki związane z tymi zagadnieniami. Z przeprowadzonego badania wynika, że mniej niż 25 proc.  Polaków regularnie uprawia aktywność fizyczną. Z kolei w jej trakcie, 74,8 proc. osób uzupełnia płyny poprzez picie wody. Jednak większość z nas nadal nie przyjmuje jej zalecanej dawki spożycia na dobę, czyli 2 litrów.

Uprawianie sportu jest receptą na długie życie, pełnie zdrowia oraz dobre samopoczucie. Jednak wyniki badań pokazują, że od trzech lat trwa regres w aktywności fizycznej Polaków. Ćwiczymy coraz mniej oraz nieregularnie. Jedynie co dziesiąta osoba dba o swoją kondycję codziennie. W 2022 roku odsetek osób uprawiających sport był o 10 p.p. mniejszy niż trzy lata wcześniej. Zdaniem WHO, osobom dorosłym zaleca się około 150-300 minut tygodniowo aktywności fizycznej o umiarkowanym natężeniu, lub 75-150 minut intensywnych ćwiczeń. Regularna aktywność fizyczna zmniejsza ryzyko m.in. nadciśnienia tętniczego, chorób układu krążenia oraz cukrzycy. Niezwykle istotny dla zdrowia jest również odpowiedni poziom nawodnienia, bez względu na porę roku. Naukowcy z National Institutes of Health, udowodnili, że odpowiednie nawodnienie wiąże się z mniejszym ryzykiem niewydolności serca.

Polacy, Europejczycy i uprawianie sportu
Z ankiety przeprowadzonej przez Waterdrop wynika, że 32,9 proc. badanych Polaków regularnie uprawia sport. Natomiast 42,2 proc. respondentów ćwiczy sporadycznie. Równocześnie 24,9 proc. deklaruje, że nie uprawia sportu wcale. Najmniej aktywni z państw, w których przeprowadzono badanie, są mieszkańcy Rumunii, w której 36 proc. ankietowanych deklaruje brak regularnej aktywności fizycznej. Na drugim biegunie znajdują się natomiast Czesi, gdzie jedynie 20 proc. osób nie uprawia sportu. Kolejnym istotnym aspektem dla zdrowia jest również spożywanie odpowiedniej ilości płynów. Z wcześniejszej ankiety Waterdrop dowiedzieliśmy się, że Polacy piją prawie dwa razy mniej wody niż Europejczycy. Okazało się, że 8,5 proc. obywateli naszego kraju spożywa mniej niż dwie szklanki wody dziennie. Tym razem Waterdrop przeprowadził ankietę na temat tego, co pijemy podczas podejmowania fizycznej aktywności. Wynika z niej, że 74,8 proc. respondentów sięga po czystą wodę.

Aktywność fizyczna jest kluczowym elementem zdrowego trybu życia, ale także ma wpływ na nasze środowisko. Niestety, badania wskazują na spadek aktywności fizycznej w Polsce. To niepokojący trend, ale jednocześnie szansa na promowanie bardziej ekologicznych nawyków, takich jak rower czy komunikacja publiczna. Warto zachęcać Polaków do uprawiania sportu, jednocześnie zachęcając do dobrych nawyków związanych z transportem i nawadnianiem. Dla zdrowia naszego oraz planety musimy działać w sposób zrównoważony. - komentuje Eko edukatorka Daria Rogowska

Preferowany rozmiar opakowania
Wyniki badania pokazują również preferencje dotyczące butelek oraz smaków. Okazuje się, że najpopularniejszym rozmiarem butelki w Polsce jest pojemność 600 ml, wybierana jest przez 58,9 proc. ankietowanych, 22,4 proc. respondentów decyduje się na butelki o pojemności 1 l. Natomiast 13,7 proc. respondentów korzysta z mniejszych opakowań, czyli 400 ml. Jedynie 5,1 proc. badanych sięga po butelki większe niż 1 l.

Ulubione słodziki
Ostatnią analizowaną kategorią w badaniu były preferowane słodziki. Wyniki pokazują, że 60,8 proc. respondentów wybiera stevie, inne 29,3 proc. osób, a sukraloza jest faworytem 15,9 proc. ankietowanych.

Zrównoważony rozwój
Waterdrop, dba o to, aby w przyszłości stać się ekologicznym liderem w branży napojów. Ambasadorem oraz inwestorem marki jest uznany tenisista Novak Djoković. Firma promuje idee odpowiedniego nawodnienia oraz świata bez plastiku. Marka oferuje szklane butelki wielokrotnego użytku oraz Microdrinki bez dodatku cukru.

Metodologia badania
Badanie przeprowadzono na grupie 671 osób. Ankietowani to osoby w wieku - mniej niż 18 lat (0,9 proc.) 18-24 lata (10,1  proc.), 25-34 lata (41,8 proc.) 35-44 lata (31,9 proc.) 45-54 lata (12,4 proc.) oraz 55 lat i więcej (2,8 proc.). 90,1 proc. respondentów to kobiety, a 9,6 proc. to mężczyźni.

 


Waterdrop® to marka, która powstała w 2016 roku w Austrii, obecnie działa w 11 krajach europejskich, USA, Singapurze oraz Australii . Przyświecają jej dwie idee – picia większej ilości wody oraz wyeliminowania plastiku w formie jednorazowych butelek. W ofercie waterdrop® znajdują się smakowe, rozpuszczalne w wodzie kapsułki wzbogacone o witaminy i ekstrakty roślinne oraz akcesoria, takie jak butelki, termokubki i dzbanki filtrujące wodę. Marka dostarcza innowacyjne rozwiązania wspierające dobre samopoczucie konsumentów poprzez oferowanie wysokiej jakości produktów oraz doświadczeń związanych z kwintesencją życia –  wodą.

https://waterdrop.pl/

https://www.facebook.com/waterdroppolska/

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Rocket Science
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne Na dyskryminację już niedługo nie będzie nas stać – w Sejmie RP rusza wystawa i premiera raportu “Każdy talent na wagę złota” Związku Przedsiębiorców i Pracodawców Biuro prasowe
2025-06-24 | 18:00

Na dyskryminację już niedługo nie będzie nas stać – w Sejmie RP rusza wystawa i premiera raportu “Każdy talent na wagę złota” Związku Przedsiębiorców i Pracodawców

W Sejmie Rzeczypospolitej Polskiej odbyła się uroczysta inauguracja wystawy i premiera raportu podsumowującego ogólnopolski projekt Związku Przedsiębiorców
Problemy społeczne Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu
2025-04-24 | 14:00

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

Polacy są społeczeństwem zestresowanym. Ponad połowa martwi się z powodów finansowych, źródłem niepokoju są także sprawy bieżące oraz obowiązki związane
Problemy społeczne 878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB
2025-03-12 | 06:00

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB

Branża browarnicza jest ważnym sektorem gospodarki światowej, który wygenerował 0,8% światowego PKB w 2023 r., czyli 878 miliardów dolarów. To więcej niż wg Banku

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji

Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.

Konsument

Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.